Aslında aracınızın şu anki performansını çok merak ediyorum.
- "Orjinal jant" derken, aracınızda alüminyum jant mı vardı yoksa saç jant mı?
- Yeni jant olarak ne marka ve kaç liraya aldınız?
- Ayrıca, 215 mm için en dar 17x7 almış olmalısınız. Ağırlığı ne civardaydı merak ettim açıkcası.
Benim düşüncem; Jant'ların 17" olması yürür ünite başına düşen ağırlığı hissedilir derecede artıracaktır. Artı, 17" lastiklerin de eskilere nazaran ağırlıklarını düşünmek gerek. Lastik genişliğinin 215 mm olması yol tutuşunda çok güzel artış sağlayacaktır. 215 mm'nin en güzel tarafı bu sanıyorum. Ama %45 lastik yanağının ise Türkiye için çok ince olduğunu düşünüyorum. Neyse...
Özellikle 65 beygir aracınız için umarım negatif bir etkisi olmamıştır. Lütfen inceleyiniz,
Jant Ağırlıkları konusunda benim jant değiştirme merasimini anlattım. Benimkinde sadece saç'tan alüminyum'a geçiş söz konusu. 2x4=8 Kg ek ağırlık aldım. Performansta fark yok sadece ani hızlanmalarda devri biraz daha yüksek tutuyorum o kadar. Eğer sizin jant'lar kaliteliyse benim jant'larla aynı ağırlıkta bile olabilir. O yüzden araçlarımızın performansı aynı olabilir. :)
Eğer ağırlık artışı tahmin edilenden fazlaysa yakıt tüketiminiz farkedilir şekilde artacaktır. Fakat buna karşın yol tutuşunuzda; hızlanma ve frenlemelerde büyük iyileşmeler olacaktır. Belki yanlış düşünüyorum ama 65hp araçlarımıza 17 inch fazla diye düşünüyorum hep. Ya da işin doğrusu, araçlarımıza 65hp çok az!
İzlenimlerinizi yazarsanız sevinirim.