JANT, LASTİK VE SPOR YAY UYGULAMASI HK..

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

JANT, LASTİK VE SPOR YAY UYGULAMASI HK..

İleti murat » 26 Ekim 2009 17:32

ARKADAŞLAR SİZE SORUM ARACIMI ORJINAL JANTLARINI ÇIKARIP 215/45/17 JANT VE DONLOP SPORR LASTİK UYGULADIM.... BUNUN ARACA NE GİBİ ETKİLERİ OLUR.
AYRICA (EİBACH PRO-KİT SPOR YAY) TAKMAK İSTİYORUM... NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ ÜSTADLAR

ADMiN: Lütfen sürekli büyük harflerle yazmayınız! (2)
murat
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 116
Kayıt: 23 Ekim 2009 14:46
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI 65 hp
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul


Re: JANT, LASTİK VE SPOR YAY UYGULAMASI HK..

İleti Devrim » 26 Ekim 2009 22:42

Aslında aracınızın şu anki performansını çok merak ediyorum.

  • "Orjinal jant" derken, aracınızda alüminyum jant mı vardı yoksa saç jant mı?
  • Yeni jant olarak ne marka ve kaç liraya aldınız?
  • Ayrıca, 215 mm için en dar 17x7 almış olmalısınız. Ağırlığı ne civardaydı merak ettim açıkcası.
Benim düşüncem; Jant'ların 17" olması yürür ünite başına düşen ağırlığı hissedilir derecede artıracaktır. Artı, 17" lastiklerin de eskilere nazaran ağırlıklarını düşünmek gerek. Lastik genişliğinin 215 mm olması yol tutuşunda çok güzel artış sağlayacaktır. 215 mm'nin en güzel tarafı bu sanıyorum. Ama %45 lastik yanağının ise Türkiye için çok ince olduğunu düşünüyorum. Neyse...

Özellikle 65 beygir aracınız için umarım negatif bir etkisi olmamıştır. Lütfen inceleyiniz, Jant Ağırlıkları konusunda benim jant değiştirme merasimini anlattım. Benimkinde sadece saç'tan alüminyum'a geçiş söz konusu. 2x4=8 Kg ek ağırlık aldım. Performansta fark yok sadece ani hızlanmalarda devri biraz daha yüksek tutuyorum o kadar. Eğer sizin jant'lar kaliteliyse benim jant'larla aynı ağırlıkta bile olabilir. O yüzden araçlarımızın performansı aynı olabilir. :)

Eğer ağırlık artışı tahmin edilenden fazlaysa yakıt tüketiminiz farkedilir şekilde artacaktır. Fakat buna karşın yol tutuşunuzda; hızlanma ve frenlemelerde büyük iyileşmeler olacaktır. Belki yanlış düşünüyorum ama 65hp araçlarımıza 17 inch fazla diye düşünüyorum hep. Ya da işin doğrusu, araçlarımıza 65hp çok az!

İzlenimlerinizi yazarsanız sevinirim.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: JANT, LASTİK VE SPOR YAY UYGULAMASI HK..

İleti murat » 27 Ekim 2009 12:13

eski jantlarım aleminyumdu..
fiyat olarak jant+ dunlop sport maxx 1,600. ödedim...
spro yaylar hakkındaki fikriniz nedir..??
murat
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 116
Kayıt: 23 Ekim 2009 14:46
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI 65 hp
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul

Re: JANT, LASTİK VE SPOR YAY UYGULAMASI HK..

İleti murat » 28 Ekim 2009 21:02

yokmu fikir olan arkadaşlar
murat
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 116
Kayıt: 23 Ekim 2009 14:46
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI 65 hp
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul


Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir