MOTOR AÇMA

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

MOTOR AÇMA

İleti oremos » 26 Ekim 2009 11:39

Arkadaşlar yeni 0 araçalarda motor açılması diye bişey vardır hani bunun km'si yüksek ,düşük devir kullanılması vs.bilgiye sahip arkadaşlar varsa ve bu konuda yardımcı olurlarsa sevinirim. Aracım clio3 hb 1.5 dci 85. Şu anki km 3.000.
oremos
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 22 Ekim 2009 14:46
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85bg
Kilometre: 3000
Yakıt: opet euro
Lastik Markası: goodyear
İsim ve Şehir: hakan ankara


Re: MOTOR AÇMA

İleti msaltik » 26 Ekim 2009 14:28

Rodaj bittikten sonra (sizinki bitmiş) hani motoru biraz zorlamanın gerektiği söylenir. 140-160 km/h neyse artık, biraz da yüksek devir göstererek. Motorun sağır kalmaması için. Uygulandığı şekil bu ama şehir efsanesi mi değil mi, net bir bilgi yok. Genelde yorum var
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: MOTOR AÇMA

İleti Devrim » 26 Ekim 2009 15:16

Hep aklıma gelir; Yüksek süratlere çıkacağımıza durduğumuz yerde motoru bağırtarak 3500-4000 devir yapsak aynı şey değil midir? 8-)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: MOTOR AÇMA

İleti oguz1 » 26 Ekim 2009 19:43

Devrim demiş ki:Hep aklıma gelir; Yüksek süratlere çıkacağımıza durduğumuz yerde motoru bağırtarak 3500-4000 devir yapsak aynı şey değil midir? 8-)

Bence 100 de 50 aynı şeydir gerisi değildir nedeni, motorun gömlek piston segman, krank, subaplar çalışırken diğer büyük parça olan şanzuman ve aktarmaların çalışmaması(debriyaj balatası vb.)
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: MOTOR AÇMA

İleti msaltik » 26 Ekim 2009 20:55

100'le giderken 2500 devir yapıyo tam olarak. 50'yle giderken de 2500 devir olduğunu düşünsek. Sence aynı derecede mi zorlanıyordur motor? Bir de aynı şeyi 5. vites 4000 devirde düşün, 130km/h civarında oluyo sanırım, motorun zorlanması aynı mıdır? yada boşta bunu yapmak?

bence aynı şey değil
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: MOTOR AÇMA

İleti oguz1 » 26 Ekim 2009 21:47

Şöyle aynı şey değil rampada yukarı çıkıyoruz. 2500 devirde 100 km saat le. aynı devirde düz yolda yapıyoruz 100 kmsaat, Fark rampada çıkarken ayağını debriyaja basarak, gazdan çekmediğinde devir 3500 ü bulur. Düz yolda aynı işlemi yaptığında 3000 devri bulur yani rampada motora ve aktarmalara düşen yük daha fazladır.

Şöyle aynı şeydir. Motoru düz zeminde kullanırken hangi viteste olursan ol, motorun çalıştığı deviri aynıdır. Yani aslında motor sabit güç üretir. hız şanzumanla değişir, esas fark aktarmaların daha hızlı dönmesidir.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: MOTOR AÇMA

İleti Devrim » 26 Ekim 2009 22:21

Yolda süratli giderken aracın kendi ivmesi motora yardımcı olduğunda anlık tüketim güzel rakamlarda kalıyor. Motoru en zorlayan anlar ivme artırma yani hızlanma anları. Düz yolda sabit hızda giderken, örneğin 2250 devirde motorun zorlanma derecesi minimuma, hattâ neredeyse park hâli 2250 devir noktasına iniyor bence de.

Neyse canım, konu içinde konu açmış oldum. Benimki sadece düşünceydi.



oremos demiş ki:Arkadaşlar yeni 0 araçalarda motor açılması diye bişey vardır hani bunun km'si yüksek ,düşük devir kullanılması vs.bilgiye sahip arkadaşlar varsa ve bu konuda yardımcı olurlarsa sevinirim. Aracım clio3 hb 1.5 dci 85. Şu anki km 3.000.
Aracınızı yeni almış görünüyorsunuz. Kitapçığınız var mı bilmiyorum ama, Clio III kitapçığı şöyle der;

Benzinli Modeller: Aracınızı ilk 1000 km'ye kadar en yüksek viteste 130 km/s hız veya 3000-3500 devri geçmeyecek şekilde kullanınız. 1000 km'den sonra aracınızı sınırlama yapmaksızın kullanabilirsiniz. Ancak aracınız 3000 km'den sonra tam performans verecektir.

Dizel Modeller: İlk 1500 km'ye kadar 2500 devri aşmayınız. Bu kilometreye ulaştığınızda daha hızlı gidebilirsiniz. Ancak motorun tüm performansını göstermeye başlaması yaklaşık 6000 km'den önce gerçekleşmeyecektir. Rodaj döneminde motor soğukken çok çabuk hızlanmayınız ve motor devrini de çok yükseltmeyiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: MOTOR AÇMA

İleti Diablo » 26 Ekim 2009 22:54

Motorun açılacağı en iyi şartlar uzun yol ve soğuk hava max verim alabilmek için sadece motor değil krantan her bir vites dişlisine kadar tüm hareket eden elemanların birbirine tam uyum sağlaması lazım.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: MOTOR AÇMA

İleti msaltik » 26 Ekim 2009 23:12

oguz1 demiş ki:Şöyle aynı şey değil rampada yukarı çıkıyoruz. 2500 devirde 100 km saat le. aynı devirde düz yolda yapıyoruz 100 kmsaat, Fark rampada çıkarken ayağını debriyaja basarak, gazdan çekmediğinde devir 3500 ü bulur. Düz yolda aynı işlemi yaptığında 3000 devri bulur yani rampada motora ve aktarmalara düşen yük daha fazladır.

Şöyle aynı şeydir. Motoru düz zeminde kullanırken hangi viteste olursan ol, motorun çalıştığı deviri aynıdır. Yani aslında motor sabit güç üretir. hız şanzumanla değişir, esas fark aktarmaların daha hızlı dönmesidir.


söylediklerin doğru ama, düz yolda bile hızın arttıkça ters etkilerin gücü de artıyor. Ayrıca fizik derslerinden hatırlarsanız cisimler hızlandıkça kütleleri artar. Einstein formülü... şunu demek istiyorum (kabaca) 100km/h ile yokuş çıkmanla, 130km/h ile düz yolda gitmen aynı.

Devrim, senin yazına gelince, sabit hızda dediğin doğru tabiki, ben 90km/h ile giderken düzlemelerde 3.2-3.4 gibi değerler görüyorum. Ama 1mm çeksem ayağımı hız düşmeye başlıyor. Bi araya gelsek, yüzyüze daha kolay anlatırız bunları. Aklımda çok cümle çok fazla tecrübe ettiğim konu var. buraya yazamıyorum.
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: MOTOR AÇMA

İleti dikmenibo » 29 Ekim 2009 19:11

vw tiguan 2.0tdi otomatiğin kitapçığındaki bir yazıda diyorki, motoru 1500 km olana kadar sakin kullanın diyo, son hızın 2/3 ünü geçmeyin diyor. 1500 km den itibaren aracı yavaş yavaş son hıza çıkarın birkaç kez diyor. vw böyle diyorsa(ki sonuçta 2.0tdi larda da commonrail dizel var) doğru olabilir bence..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: MOTOR AÇMA

İleti dikmenibo » 08 Aralık 2009 10:23

yeni konu acmayayim dedim

aracimiz 9100km oldu. ve bugunlerde fark ettim, aracin cekisinde bi yukselme var ilk aldigim zamanlara gore, ozellikle su son 2000km dir falan, otobanda 5. viteste 100 ile giderken kokledim mi o kadar iyi hizlaniyor ki... sanirim motor gercek performansina ulasti artik, ara hizlanmalari cok iyilesti...
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: MOTOR AÇMA

İleti kadr35 » 06 Şubat 2010 19:31

arkadaşlar benim araç 35000 de...65 beygir 1.5 dizel...gazı kökledimmi düz yolda ibre 165 te takılı kalıyor...daha fazla yapan var mı...motor açma ile bir alakası var mı..varsa ne yapmalıyım...
kadr35
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 54
Kayıt: 08 Kasım 2009 16:53
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 32
Yakıt: petrolofisieurodizel
İsim ve Şehir: kadir-izmir

Re: MOTOR AÇMA

İleti oguz1 » 06 Şubat 2010 23:54

Teker havalarını önler 35 arkalar 32 olarak yeniden basın. Sonra otabana çıktığınızda 3 000 devir civarı ve üzeri vites değiştirin. Muhtemelen 170 üzerine çıkarsınız, uzun süre bu süratte kalmayın veya hiç çıkmayın siz bize ve sevdiklerinize lazımsınız.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: MOTOR AÇMA

İleti kadr35 » 07 Şubat 2010 08:16

oguz1 demiş ki:Teker havalarını önler 35 arkalar 32 olarak yeniden basın. Sonra otabana çıktığınızda 3 000 devir civarı ve üzeri vites değiştirin. Muhtemelen 170 üzerine çıkarsınız, uzun süre bu süratte kalmayın veya hiç çıkmayın siz bize ve sevdiklerinize lazımsınız.


teşekkür ederim...ben böyle yazınca hız merklısı imajı çizdim galiba...arabanın kaç yapabildiğini herkes denemiştir sanırım:) normal sürüşümde otobanda;değil 160,120 bile nadiren yapıyorum..
kadr35
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 54
Kayıt: 08 Kasım 2009 16:53
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 32
Yakıt: petrolofisieurodizel
İsim ve Şehir: kadir-izmir

Re: MOTOR AÇMA

İleti berkalpberk » 07 Şubat 2010 14:36

65lik dci ile geçen sene ankaradaki meşhur konya yolunda 190km hız görmüştüm ... tabi son hız için hangi aralıkta vites değiştirdiğiniz önemli her vitesi 4500d/d da değiştirdiğinizde son hız 190kmph ... tabi sadece kendimizi değil , çevre araçlardakilerinde hayatını da tehlikeye soktuğumuzu unutmadan ...
berkalpberk
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 28 Kasım 2008 19:14
Marka & Model: ClıoIII StılPack
Motor Tipi & Gücü: dci65
Kilometre: 70000
Yakıt: GTL
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Berk - Ankara


Sonraki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 69 misafir