Türkiye şartlarında hangi lastik en iyidir?

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Türkiye şartlarında kullanılabilecek en iyi Lastik?

Michelin
13
36%
continental
2
6%
dunlop
3
8%
Pirelli
1
3%
Bridgestone
10
28%
Lassa
1
3%
GoodYear
1
3%
Kumho
2
6%
Nokian
1
3%
Syron
0
Oy yok
Toyo
1
3%
Fulda
0
Oy yok
FireStone
0
Oy yok
Falken
0
Oy yok
Petlas
1
3%
 
Toplam oy : 36

Re: Türkiye şartlarında hangi lastik en iyidir?

İleti Devrim » 16 Ekim 2009 10:33

Erim, "Türkiye şartlarında" ifadesi çok yerinde olmuş bence de. Hani, jant konusu tamamen ayrı bir tartışma ortamı ama lastikler epeyce farklı.

Bu konu çerçevesinde herkesin sürüş tarzı, seyrettiği yollar ve bulunduğu bölgenin mevsimsel kondisyonu çok önem kazanıyor sanırım. Ve bence "şudur!" diye bir şey yok. Muhtemelen herkes tecrübe ettiği marka yönünde oy kullanacaktır. Şahsen benim henüz bir birikimim olmadığı için (daha doğrusu sadece Dunlop'u tanıdığım için) oy kullanamıyorum.

Bugün Kumho alıyorum. Bu markanın da sadece KW kış lastiğini öneriyorlar zaten (ki gerçi dört-mevsim olarak da kullanılabilen bir modelmiş). Yaz veya dört-mevsim konusunda lastikçim Kumho'yu pas geçiyor. Öne çıkan markalar çoğunlukla Michelin ve Bridgestone...

Elbette ki hangi lastik olursa olsun ilk takıldığında verebileceği en iyi yol tutuşunu sağlar. İyi bir gözlem olmaz ama zaman içinde tecrübemi paylaşırım. Ömrünü bitirince -eğer memnun kalmışsam- Kumho'ya devam ederim. Ya değilse, methini duya duya bıktığım Michelin'i denemek isterim...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Türkiye şartlarında hangi lastik en iyidir?

İleti Bayram » 16 Ekim 2009 22:32

Ben 13 yıldır aynı şirkette çalışıyorum.
Araçlar yaklaşık 2 yıl kullanılır ve satılır hatta son 2 yıldır artık kiralama yöntemine gidiliyor.
Birçok marka lastik kullandım.
1996-97 döneminde Kartal vardı üzerinde Goodyear GT2 lastik kullanıyorduk.
O zaman ya gençliğin verdiği birşeydi yada Kartak çok iyi bir araçtı
İstanbul'da yaşayan birçok kişinin bildiği bir yer vardır 2. köprüden Avrupa yakasına geçtiğinizde Levent sapağından girerseniz önce hafif bir eğim sonra viraj ve devamında rampa vardır
Kartal rampa tırmanırken başarısız olması nedeniyle o virajı hep max. hızda dönerdim belki inanmayacaksınız hava rüzgarlı değilse ortalamam 140km olurdu.
Devamında lastikler ömrünü tamamladı ve yeni lastikleri Michelın tercih ettik aynı virajı 120-130km civarı girdiğimde araç spin eğilimine başlıyor gibi geliyordu bunu lastiği aldığım yerden geçerken uğradım ve sordum
Aldığım cevap Michelin yanakları yumuşak lastiktir bu nedenle jant içinde belli oranda hareket eder ve bu sayede taban yere hep tam basar yani aracın durumuna göre jantta bir taraf tabana yanaşırken diğer taraf tabandan uzaklaşıyor gibi bir durum
peki dedim ama pek inanmamıştım.Aynı yerde sanki goodyear varmış gibi bastım gaza ve inanamadım araç çok hafif kayıyor gibi oluyordu ama 2. veya 3. geçişimde 145km hızı görmüştüm.
Sonrasında araç değişti.
Skoda oldu orjinal gelen lastikler hatırlamıyorum markasını ama daha 20.000km'de hepsi balon yaptı.Servis kullanıcı hatası dedi.
Bende bir önceki araç kartaldı ve 3 takım lastik bitirdik sadece 1 kez patladı balonun ne olduğunu bunda öğrendik dediğimde yapacak birşey yok dediler.
Sonra Goodyer GT3 aldık ama eski tadı yok gibiydi sonralarını hatırlamıyorum bile pekde dikkat etmedim açıkcası (belki yaş ilerlediğinden)
Kendi aracımda o senelerde Lassa Miratta vardı aklımda kalan tek şey yere bir çivi yada vida atılmışsa mutlaka benim lastiğe batardı.
Hep düşünürdüm ya neden şirket araçlarıo kadar km yapar ama hiç çivi girmez ben ayda 1 lastikçiye uğruyorum diye (sanıyorum lassa mirattam çivi manyağıydı)

Şu sıralar lastik teknolojisi çok değişti elbet ama psikolojiktir belki.Vakti geldiğinde param yeterse Michelin alırım.
Yok yetmezse o zaman yapacak birşey yok.

Bu arada bir incelemede görmüştüm michelin yağmur performansında iyi değilmiş 10 sene önce Kartal'da bile ben suda sorun yaşadığımı hatırlamam ama belki şimdi değişmiştir bu
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Türkiye şartlarında hangi lastik en iyidir?

İleti Devrim » 17 Ekim 2009 02:29

Bayram demiş ki:...Bu arada bir incelemede görmüştüm michelin yağmur performansında iyi değilmiş 10 sene önce Kartal'da bile ben suda sorun yaşadığımı hatırlamam ama belki şimdi değişmiştir bu
Michelin'in ıslak zeminde kötü olmasını ben de duyuyor ve okuyorum. Ve dediğin gibi biz zamanında uydur kaydır lastiklerle bile ıslak zeminde o kadar da kötü şeyler yaşamadık. Bence bu söz, ekstrem koşullarda muadil lastiklerle arasındaki farktır. Yani bizim o koşullarda sürüş yapacağımızı sanmıyorum.

Otobanda 170'le giderken acil frene ihityacınız olması durumu geliyor aklıma. Bence marjinal bir durum. Normal bir kullanıcıyı çok etkilemeyecek bir problem bence... Buradan hareketle, "Otobanda kışın 170'deyken Michelin'ler kayıyor, ondan almayayım" demek de saçma geliyor bu sebeple... :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir