Çelik Jant ve Lastik önerisi

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti semih89 » 06 Ekim 2009 21:34

abi sıfır almak zorunda değilsin, ara sıra düşüyor böyle jantlar. hatta bence megane extremein jantları çok yakışır bence. şans biraz da bulmak
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba


Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti mosengul » 06 Ekim 2009 22:41

Arkadaşlar konu açılmışken ben bir soru sormak isterim. Aracın orjinalini bozmamadan yanayım, bunun için orjinal değerlerine uygun aksesuarları yada parçaları kullanmak istiyorum 1.2 16V bizim araçlarımızda kullanılan aliminyum alaşımlı 15" jantlarım tam değerlerini bilen varmı. Bide 4x100 gibi değerler var bunlar nedir ve bizim araç için hangisi uygundur.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Devrim » 06 Ekim 2009 23:59

Jant ve lastikçiler bilir aslında asıl değeri. Ama benim bildiğim, 4: bijon sayısı. 100 ise o bijonların birbirine olan mesafeleriyle ilgili bir parametre.

Bugün benim lastikçide benim araca jant bakarken hep 4x100 diye arama yaptık, inceledik vs...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Devrim » 07 Ekim 2009 00:12

Bu arada, http://www.kormetal.com/dizayn/yardim.asp adresinden bazı bilgilere daha erişebilirsiniz...

barracuda demiş ki:devrimcim CMS, KM, DJ dediğin jantlar çok ağırdır alırken dikkat et derim .. mümkn olduğunca hafif ve sağlam jant almaya çalış derim ben...
Erhan, örneğin KM de hafif alaşımlı jant üretiyor bilirsin. Ve "saç jantlara göre daha hafif" diye bir ifade var. Sence bu üreticilerin ürünleri o kadar ağır mıdır?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Bayram » 07 Ekim 2009 22:38

Devrim hocam senin yönteme yakın bir yöntem bende uyguladım
Bir Opel Astra Hb siyah renk ve koyu renk cam devamında çok iyi denilebilecek jantlar.
Bak jant aldımmı böyle duracak araba dedim.
Bizimkide öyle duruyormuş zaten :(

Çamaşır makinası olayına gelince evet 1100TL yerine 850TL'ye var ama içime sinmedi.
3-4 farklı markaya baktım
Ne ürünü satan satıcı neden bu baktığım firmaların 444'lü numaralarındaki müşteri hizmetleri sattıkları ürün hakkınde bir bilgiye sahip değiller malesef
yoldan geçen birini koysalar aynı cevabı broşür'e bakarak aynı cevapları verir ötesine gidemezler.

Bu arada bahsettiğim 1100TL'lik makina 1200devir aynısının 1000 devir olanı 1000TL ve şu ana kadar içime sinen tek makina

Bu arada bu jant işini aklıma sokan 4. Levent L.C.Waikiki magazasının 100mt sanayii mah. tarafına park eden arkadaş(1-2 haftadır göremiyorum)
Senin yüzünden bak jant lastik arayışına girdim.

Bir araba bu kadarmı olduğundan çok daha iyi görünür.
Ayıp be kardeşim alan var alamayan var :(
Birde film yapmışssın camlara sanki sadece jant ve lastik yetmiyordu sanki
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Devrim » 12 Ekim 2009 02:20

Kolay gelsin Bayram. :D

***

Arkadaşlar, jant almaya kesin karar verdim de... Ağırlık şüphelerimi şimdilik bir yana bırakalım; Zira bayii'deki adama, "Eğer jant almaya karar verirsem, beğendiğim model ile araçtaki saç jantları karşılaştıracağız, istediğim gibiyse alırım, ona göre!" dedim, kabul etti!... Neyse bu ayrı bir konu...

Sık kollu jantlar seviyorum. Beş kollu kalın olanlar beni uyuz ediyor. Kollar ince olsun istiyorum ama sayısı da az olmasın. :) Biraz da arka kampanayı kapatmak maksadım. Fakat nedense yerli üreticiler 15 inch sık kollu pek üretmiyor. Bunu söylememin sebebi, aşağıda örnek verdiğim jant'ların çoğunun 15 inch'i "sanırım" yok. Web sayfalarında yok görünüyor. Gidip bir bayii ile görüşmedim, belki vardır...

Bazı arkadaşlar o kadar da sık kollu tercih etmememi önerdi. Araca yakışıp yakışmaması açısından. Gerçi bu da ayrı bir konu... Asında bu listede, en sondaki KM 885 de fena değil; 8 kollu...

Bu jantlar konusundaki sizin düşünceleriniz nelerdir?
(Hepsini bizim araçlara uygun; 15" - 4x100 jant olarak kabul ediniz.)

carre_730.jpg

cms_221.jpg

dj100.jpg

km_624.jpg

km885.jpg
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 10:33

alırken stıl paketı almak lazım en basında aslında
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti semih89 » 12 Ekim 2009 11:16

Devrim abi eklediğin jantları arabaya takıp katliama sebep olma nolur :) 50-100 fazla ver ama şöyle bir baktığında vay be diyebilesin. koyduğun jantlar hem ağırlık olarak iyi değiller hem de kaliteli değiller. ayağa düştü diyebiliriz yani :) bu işler biraz da zevk ama yine de araştırmak falan lazım biraz. benim daha önce clio isterken eklediğim resimler var bilgisayarda sana örnek olması açısından ekliyorum. bir de lastiklerin ne durumda bilmiyorum ama jant değiştirince genelde lastik de değiştirmek gerekiyor ve alacağın lastiklerin janta uyması lazım. yuvarlanma çapını çok fazla değiştirmemek lazım yani. o da lastikle ayarlanıyor. orjinal jantlar çok fazla gözükmüyor arabada.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


1-5-9 çok hoşuma gidiyor benim. son resim de kapak ama görüntüyü ne kadar değiştiriyor.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 11:25

8.ci foto sanırm 27 d plakalı arabada nasıl sıs farı var öle yaw :mrgreen:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Devrim » 12 Ekim 2009 13:01

Semih, iletin için ve fotoğraflar için çok teşekkürler. Ama sanırım dediğin gibi zevk meselesi aslında. Sen "katliam yapma" diyorsun ama, senin fotoğraflardan 1, 5, 6 ve sonuncu dışındakiler benim için katliam. :mrgreen:

Çok janjanlılar ve istemediğim kadar artistik görünüyorlar. Benim seçtiklerimde çoklu kollar var ve mat renkte olmalılar. Şekil olarak kendini göstersin yeter. Parlaklık, metal yüzey veya daha sofistike bir şey istemiyorum. Yani kısaca, onları taksam araca, hanım doğrar valla beni! :mrgreen:

Artı, bazı foto'larda inch büyütülmüş ve lastik yanağı inceleştirilmiş. Bazılarında yay olayına da girilmiş. O kadar modifiye istemiyorum. Yine 15 inch olacak. Yanak yine 60. Lastikleri yeniliyorum zaten, oradan çıktı bu jant işi hatta...

Bir tek ilk fotoğraftaki jant'ı beğendim. O da Clio ile gelen jantlardan biri sanırım. Fakat fiyat araştırması yaptım, 400 TL'den aşağı değil ki hiçbiri abicim. Ben de mecbur yerli jantlara bakıyorum...

Senin 5 ve 6'ncı fotoğraftaki jant güzel mesela. Benim verdiğim örneklerde de onu yakalamaya çalışıyorum. O jantın markası ve birim fiyatı nedir mesela? (Gerçi 15'ten büyük gibi duruyor...)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 13:50

devrım abı hanım dograr falan deyıp benı korkutma :mrgreen:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Devrim » 12 Ekim 2009 14:56

Hayatın gerçekleri Sezgin'ciğim. :mrgreen:

Artık bugün hanım da söylüyor, "bak şu jantlar çok kötü, bunlardan alma sakın" diye. Ve neyse ki gerçekten benim de hoşuma gitmiyor o jantlar. Sonra beğendik mi ikimiz birden beğeniyoruz. Bu (ve diğer konularda) paralelliği yakaladın mı evlilik çok güzel, harika bir şey. Hatta hanım bazen, "En son ne zaman kavga ettik, hatırlamıyorum, hadi kavga edelim" der. :) Uyum önemli...

Neyse konuya geri dönelim. :)

DH'den bir arkadaş şöyle demiş;

Craccer demiş ki:KM jantlarını yeni bir metalürji mühendisi olarak tavsiye ederim. Sınıf arkadaşım KM nin Avcılar da ki fabrikasının sahibinin torunu,bu nedenle fabrika hakkında yeterli bilgiye sahibim.

Üretilen jantların ana hammaddesi olan alüminyumun olması gereken özellikleri gerekli testlerle onaylandıktan sonra alüminyum enjeksiyon makinalarına gönderiliyor. Jantların dayanımları oldukça iyi ve kalite kontrolü gereken şartları sağlıyacak şekilde yapılıyor. Jantların içerisinde enjeksiyon sırasında oluşabilecek gözeneklerin kontrolü röntgenle kontrol ediliyor ve gözeneklilikten kaynaklı herhangi bir çatlak merkezi oluşumu önceden tespit edilerek jantlar elemeden geçiriliyor.

Kısacası ülkemizin yerli üretimi olan KM jantları diğer jant markalarıyla rekabet edebilecek kadar iyi ve bence ilk olarak düşünülmesi gereken marka. Burada KM nin reklamını yaptığım sonucu çıkarılmasın sadece benimki bir tavsiye. Diğer markalarında fiyat farkının olmasının sebebi kiminin ithal veya tasarım, kullanılan malzeme ve uygulanan işlem maliyetlerinin değişken olmasıdır.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. İyi seçimler... :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 14:58

doğru dıyorsun dvrım abı uyum cok önemlı ınsan uyumlu olabıldıgı ınsana saygı duyar ayrıca
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Devrim » 14 Ekim 2009 18:22

Arkadaşlar sanıyorum büyük ihtimalle bu jantı alıyorum. Önceki sayfada bu modeli vermemiştim. Bugün bayiide katalogtan baktım da güzel görünüyordu. Oradaki bir araca da takmışlar, hoş görünüyordu.

Dediğim gibi yarın siparişini vereceğim sanırsam. :)

km775.jpg
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Çelik Jant ve Lastik önerisi

İleti Bayram » 14 Ekim 2009 22:34

Hayırlı olsun diyelim o zaman
Fakat Devrim hocam beni kıskandırmaya devam ediyorsun
Bende aynı mirage modeline göz koymuştum ama :D
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul


ÖncekiSonraki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 77 misafir