Serdar demiş ki:Başımdan geçeni anlatayım arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.
1 ay kadar önce sola doğru hafif bir çekme olduğunu ve yüksek hızlarda (100 den sonrası) titreme olduğunu farkettim.
Bizim servislerde rot-balans kısmı yoktur :)düşüncesiyle herhangi bir lastikçiye gidip rot balans ayarı yaptırdım. Aynı zamanda önlerle arkaların yerlerini de değiştirdiler. tamamlandığını belirten aşağıdaki raporu verdiler. Buraya kadar her şey güzel. :)
1 hafta kadar sonra sola çekme durumunun hala devam ettiğini farkettim ve lastikçiye tekrardan gidip durumu anlattım yine arabayı lifte kaldırıp tekrar ayar yaptılar ve "tamamdır" dediler. Yine her şey güzel. :)
Aradan 1 hafta geçti araba yine sola çekmeye başladı. Bende lastikçiye gitmeden önce durumu bizim servistekilere anlattım (meğer serviste rot-balans kısmı varmış :) ) baktılar ve rot ayarının bozuk olduğu anlaşıldı. Bende lastikçiye olan kızgınlığımdan ve yetkili serviste olmanın verdiği huzurdan heralde lastikçiye gitmekten vazgeçip serviste yaptırmaya karar verdim. ve yapıldı.
Ayrıca bide nedenini anlamadım (çekme olduğunda giderilmesi için sürekli uygulanan yöntemlerden biriymiş) sol ön lastiği janttan ayırıp iç kısmı dışa gelecek şekilde yönünü değiştirdiler. Sonra test ettik yine herşey güzel.
Bayramda Ankaraya gidip geldim ve yol boyunca araç yine hafif şekilde ama bu defa sağa çekmeye başladı. Bugün tekrar servise gidip durumu anlattım.
Rot ayarının düzgün olduğu ancak lastiklerin yerlerinin değiştirilerek ayarlamanın yapılabileceği söylendi.
Öncelikle sol ön lastiği tekrar eski haline getirdiler.(Bu defa sola çekmeye başladı) Sonra arkalar ile önlerin yerleri değiştirildi ve sorunun giderildiği söylendi. ve şu anda sorun yok ama 1 hafta sonra bozulurmu diye düşünüyorum
Belirtiğim süre içinde sert çukura girmedim, lastilerin durumu iyi yani dengesiz aşınma yok, rot ayarı düzgün deniliyor. Benim anlamadığım arkalarla önleri yer değiştirince neden bi tarafa doğru çekme yapıyor ki
emretes demiş ki:
Bizim Clio'lardaki Continental lastiklerin yanaklarında Outside şeklinde bir ibare bulunur. Lastiklerin bu yüzlerinin hep dışa bakması gerektiği anlamına gelir. O nedenle iç-dış rotasyon yapmak sakıncalı olabilir.
Tolga demiş ki:BU DEDIGIN ACABA her marka lastık ıcınmı? out yazısı ben hıc dıkkat etmedım
Murat demiş ki:
Selamlar outside artık her lastikte yazan bir ibare çünkü lastiğin üzerindeki desenler lastiğin dönüceği doğrultuda yapılmıştır.Lastik üzerindeki su kanallarının suyu atması vss.. gibi.Ayrıca her lastik çapraz yapılabilir.Sonuçta lastik alırken sağ ön ver diyemezsiniz.Yada bana bir sol ön lastik gibi :D
Zaten aracınıza Rot yaptırdığınızda bazen rot düz yapılsa bile direksiyon çeker ve lastik yerdi değiştiğinde sorun kalmaz.Sebebi araçtaki her lastik ayrı aşınır...Gönlünüzü ferah tutun istediğiniz gibi lastiklerinizin yerini değiştirebilirsiniz.aracınıza Rot yaptırmaya gittiğinizde ustaa lastikleri bir ön arka yap diyiverin hemen yardım ederler.ama rot yaptırdıktan sonra bu işlemi siz yaparsanız rot ayarınız lastik aşınma farkından dolayı bozulabilir..
dci65 demiş ki:eğer aracınızla bol bol hareket yapıyorsanız(el freni ile viraj, viraj içinde frenle arka kaydırma vs vs), hızlı kullanıyorsanız, ani manevralardan çekinmiyorsanız lastiği 20000de bir değiştirmekte fayda var... ben ön arka olayını araştırdım, uzmanlar yapmayın diyorlar..
Murat demiş ki:Muratcım Şu Uzmanlar Varyaaa çok çakallar :oops: öyle kullanıcılar varki adam yılda 70.000 km yapıyor. Buda her yıl dört takım lastik demek :shock: Uzmanlar baayaa bir ticari yaklaşıyorlar bazen :mrgreen:
Sizin uzmanınız benim. :ugeek: Dediğimi yapın yolda kalmazsınız kardeşlerimmm...Ben yıllardır yapıyorum No problem ;)
Murat demiş ki:emretes demiş ki:Bu arada her lastikte "outside" yazısızı olmuyor.
Örneğin daha önce Bridgestone ve Nokian lastik kullandım. Bunlar yönlü lastik olduklarından zaten tek bir yöne dönecek şekilde takabiliyorsunuz. Bu yüzden iç veya dış tarafı fark etmiyor. Ama anladığım kadarıyla bazı lastiklerde montajda belirleyici faktör dönme yönü yerine iç-dış konumu (Aslında yine aynı hesaba geliyor, ama desenlerin görünüşü farklı oluyor. Yani sivri bir desen sol tarafta öne bakarken, sağ tarafta arkaya bakıyor. Bunun yol tutuşa etkisi hesaplanmıştır mutlaka, ama bana hala biraz mantıksız geliyor...).
Her neyse, arabayı lastikleri değiştirecek kadar uzun süre tutarsam zaten yine yönlü lastik alacağım. Bridgestone ER300 süper bir lastiktir bunu da söyleyeyim buradan. (veya Nokian NRHi...)
Lastiklerin takılma yönü su kanalarından iç viraj dişlerinden dolayı belirlenir ve çok faydalıdır.Zaten Lastik teknolojisinin ilerlemesine sebep olan faktörlerinde bazıları bunlardır.Mesela Lassa Grand Slam 70 al istediğin yöne tak farketmez ama Bridgestone Turanza veya potenza al farkeder.
Neyse uzun lafın kısası lastiğin dönüş yönü oldukça önemli bir husus.Zaten bazı lastiklerde inside veya outside yazmasa bile ok vardır heee bu üç ibare yoksa yanii lastikçi abi bunu kaffamıza göre takıyorz diyorsa o lastik olsa olsa don lastiği olur :mrgreen:
Ayrıca lastik marka ve modeli kullanımınıza göre hayat kurtarır :shock:
Bide lastik aldığınızda lastiğinizin üretim tarihine bakmanızı tavsiye ederim.Lastiğin kauçuk ömrü 2 yıldır.2 yıldan sonra lastiğiniz performans olarak düşer ;)
Lastik markaları olarak tercihiniz Bridgestone dunlop Michelin Fulda vs.. gibi büyük firmalar olursa doğru tercih yapmış olursunuz...
Tolga demiş ki:Ben yumusak lastık alıcam eskıyınce yolsesı ve tutusu ıyı olsun bende goodyaer ntc 5 var suanda orjınal ustunde geldı aracın
emretes demiş ki:Tolga demiş ki:Ben yumusak lastık alıcam eskıyınce yolsesı ve tutusu ıyı olsun bende goodyaer ntc 5 var suanda orjınal ustunde geldı aracın
Sessizlik konusunda en iyi lastik Nokian'dır. Sessizlik konusunda testlerde hep üst sıralardadır.
Tolga demiş ki:emretes demiş ki:Tolga demiş ki:Ben yumusak lastık alıcam eskıyınce yolsesı ve tutusu ıyı olsun bende goodyaer ntc 5 var suanda orjınal ustunde geldı aracın
Sessizlik konusunda en iyi lastik Nokian'dır. Sessizlik konusunda testlerde hep üst sıralardadır.
Nokıan ne malı? nasıl bıur lastık yol tutusu nasıl?
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir