Jant Ağırlıkları

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Re: Jant Ağırlıkları

İleti Devrim » 22 Ekim 2009 20:42

Aslında gerçekten haklısın. Bir kişi, ~70-80 Kg. desen, ~150 Kilogram'dan bahsediyoruz. Ya günlerdir psikolojik olarak tarıyorum aracın performansını, problem yok. Aksine aracın kendi kendine yavaşlama süresi arttı. Eğer, ataklığında düşüş yoksa yavaşlama da değişmemiştir ise o zaman bana öyle geldi.

Teşekkürler Murat, rahatladım. :mrgreen:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Jant Ağırlıkları

İleti msaltik » 22 Ekim 2009 20:58

bak ilginç bi tespitimi yazıyım, hani dedinya yavaşlama süresi...

ben eski 1.4 benzinli aracımda ayağımı gazdan çekince, bu dizele göre araba daha rahat akıyodu. Yokuş aşağı gittiğimde de bazen kendiliğinden, bazen de ufak bi gaza dokunmayla araba 110'a çıkıyodu.

Ama dizelde düzde ayağımı çekince daha kısa sürede yavaşlıyo. Ve bayır aşağı diyelim 80le gidiyosan anca 90'a falan çıkıyo. anlık 3.5/100 olursa 110'lara çıkabiliyorum. Yükün de suçu olabilir ama tek kullandığım zaman da farkı hissediyorum.

Bu durum neden kaynaklanır acaba, dizelin daha güçlü bi motor olmasından mı
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Jant Ağırlıkları

İleti Devrim » 22 Ekim 2009 21:23

Eğer mesele vites araklıklarıyla ilgili değilse tork farkındandır. Ya da aklıma hava-turbo kullanımı geldi. Gazdan ayağımızı çektiğimizde turbo basıncı düşüyorsa (ki biliriz ki dizelin ihtiyaç duyduğu hava basıncı önemlidir) bu daha erken bir yavaşlamaya sebep oluyor olabilir. Ayrıca sıkıştırma oranı da aklıma gelmiyor değil. Ama tabii hiç emin değilim açıkcası...

Bu arada senin iletin bana (alakasız biraz ama) şunu hatırlattı. Şu jant işini araştırırken ilgili ilgisiz - yerli yabancı (yerli yersiz;) kaynakları da okuma fırsatım oldu. Bir yerde; "Jant üretilirken jant'ta oluşan ağırlık noktası önemlidir. Özellikle spin (dönüm) esnasında belirginleşen bu nokta, dönüş esnasında jant'ın kazanacağı davranış biçiminde büyük rol oynar. Ağırlık merkezi çerçevesine yakın olan jant, spin esnasında ağırlaşacak ve bünyesinde oluşturacağı güçlü merkez-kaç sayesinde motora yardımcı olacak fakat aynı zamanda bu dönüşü durdurmak da pek kolay olmayacaktır. Söz konusu ağırlık noktası jant'ın merkezine yaklaştıkça jant'ın ağırlığı sabit kalacak, motora bir faydası olmayacak ama fren sistemini de yormayacaktır." şeklinde bir makale okumuştum - eğer yanlış hatırlamıyor ve yanlış anlamadıysam. Bu konuyu biraz da olimpiyatlarda gülle atan sporcularla eşleştirdiğimden aklımda kalmış...

Şu hissettiğim, yavaşlamanın kolay gerçekleşmemesi doğru ise yukarıdaki söylemle örtüşen yerleri var sanıyorum...

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Jant Ağırlıkları

İleti msaltik » 22 Ekim 2009 21:33

mutlaka bu tarz şeylerin etkisi vardır ama % kaç? bazı konularda psikolojik olarak etkilendiğimizi düşünüyorum. Özellikle bi konuyu kafaya taktığımızda. Mesela istasyon değişmek gibi.
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Jant Ağırlıkları

İleti Devrim » 24 Ekim 2009 20:49

Vodan demiş ki:Son zamanlarda bi fizik furyasıdır aldı başını gidiyor. En son paramecium'un haydi sor sor diye kaşınmasıyla uzun zamandır algoritması olsa nede güzel olur diye düşündüğüm, siteye dinamik hesaplayıcı olarak koyabileceğim bir soruyu soruyorum.

Deneyde kullanılacak olan aynı otomobil.

İlk olarak örneğin 16" jant ve 55mm yanaklı lastik ile (tekerlek çapı buradan cm olarak hesaplanacak) 0-100km ivmelenmesini 13.7 saniyede tamamlıyor diye kabul ediyoruz. Burada jant ağırlığını 22kg kabul edelim.

Ardından aynı araca bu sefer 17" jant ve 45mm yanaklı lastik takılıyor. Bu sefer aracın 0-100km ivmelenmesini kaç saniyede tamamladığını bulmamız gerekiyor. Burada da jant ağırlığını 24kg kabul edelim.

Aracın torkunu 200Nm kabul edebiliriz. Algoritma sadece bu kriterler için değil atıyorum 18" 45mm yanak ve 26kg lık jantlar ile de doğru sonuç verebilecek bir algoritma olmalı.

Sorunun nereden çıktığına gelecek olursak, modifiyeci gençliğin en çok merak ettiği ve 1.6 arabama 19" jant taksam performansım ne kadar düşer abiler gibi sorular sorup, abilerinde popolarının kenarıyla uyduruk değerler üretmesine çözüm olması için düşünmüştüm. Yok ben ısırgan otu tarlasına düştüm çok kaşınıyorum diyen varsa oluşacak yakıt tüketimi farkınıda hesaplayabilir :)


Yukarıdaki iletinin devamı aşağıdaki adreste. Konuyla alakalı gördüm. Sanırım fizikçi arkadaşların forum'u. Ama muhabbete çok güldüm.
Bu bana Big Band Theory komedi dizisini anımsattı. :D

Konunun devamı: "Kaşınanlara kazık soru: Jant ve lastiklerin araç performansına etkisi" @ forum.paticik.com
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: jant tercihi ve agirlik??

İleti elensi59 » 14 Haziran 2011 10:23

gkg88tr demiş ki:usenmesem extreme janti cikartip tarticam en sonunda..bulamadim bende hicbi yerde nedir nekadar agirliktadir diye..kaliteli markalarda zaten jant agirligina onem verildigini biliyorum oz momo tft gibi markalarda yani fakat adini bilmedigimiz bicok markada agirlik konusu tamamen kapali kutu!arastirmalarima devam edicem bu jant isi icin iyice icime sinmeli en uygun fiyatta olmali birde ayni zamanda..ayrica lastik olarak niye 205/40/r17 tercih ediliyorki? 195/45/r17 lerin bizim 185/60/r15ler icin daha uyumlu oldugunu duydum zaten hesaplamalardada fark olarak daha az 205 olana gore..kafama yatmadan jant ve lastik almak mantikli gelmiyor zaten daha lastiklerim cok yeni 4000km.de biraz eskitiyim bari aldigim lastige degsin bunlar yeniyken almaya gerek yok :mrgreen:


195 45 17 gibi bi lastiği 17 7 inç bi janta takarsan açar çok garip olur lastiğim ömründen yersin ki hiç bi firma 195 45 17 gibi bi lastik üretmiyor.
205 40 17 idealdir.

bende bi ara benim 17 leri ölçiyim bakalım kaç kilo çıkacak :D
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Önceki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir