Jant Ağırlıkları

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Jant Ağırlıkları

İleti DOGAN » 04 Temmuz 2008 18:23

Sizlerinde bildiği gibi kullandığımız jantların sağlamlığı ve hafifliğ çok önemli.Bir jantın hem aynı zamanda
hem çok hafif hemde çok sağlam olması kullanıcıların birinci tercih sebebidir,tabi fiyatları baza almaz isek ;)
Yapyığım kısa bir araştırma sonrası eğer ralli veya offroad yapmıyorsak bizim seçimimiz hafifliği yönünde olması gerektiğini
düşünüyorum.Bulduğum bu site çeşitli jantların ağırlığı konusunda bilgi veriyor,umarım jant seçimi yaparken bir faydası olur :!:
http://www.wheelweights.net/
mesela benim herzaman hoşuma giden bir markanın jant ağırlıkları ;)
[ img ]
OZ Ultraleggera 15X7=5,6 Kg.
OZ Ultraleggera 16X7=6,6 Kg.
OZ Ultraleggera 17X7=7,3 Kg.
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.


Re: Jant Ağırlıkları :!:

İleti Emirreis » 04 Temmuz 2008 19:04

jant guzelmıs abim :) agır jant cok yakıyor galıba ve cekısıde etkılıyormus...
Emirreis
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 372
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:58
Konum: Beylikdüzü - İstanbul
Marka & Model: Seat Leon
Motor Tipi & Gücü: 1.6 tdi
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: GOODYEAR
İsim ve Şehir: İSTANBUL

Re: Jant Ağırlıkları :!:

İleti DOGAN » 05 Temmuz 2008 13:42

Emirreis demiş ki:jant guzelmıs abim :) agır jant cok yakıyor galıba ve cekısıde etkılıyormus...

aynen dediğin gibi Reisim 100 km de 2 lt. fark ettiği söyleniyorki hiçde küçümsenecek bir rakam değil,
çekişininde arttığını düşünürsek verdiğimiz parabize geri dönecek gibi ;)
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Jant Ağırlıkları :!:

İleti Devrim » 18 Ağustos 2008 18:00

DOGAN demiş ki:...OZ Ultraleggera 15X7=5,6 Kg...
Bu aralar araştırma yapıyorum da... Doğan (veya arkadaşlar), bizim şu an araçlardaki standart saç jant'ın ağırlığı ne kadar biliyor musun?
Hani kıyaslama yapabilmek açısından...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Jant Ağırlıkları :!:

İleti DOGAN » 27 Ağustos 2008 23:51

Devrim demiş ki:
DOGAN demiş ki:...OZ Ultraleggera 15X7=5,6 Kg...
Bu aralar araştırma yapıyorum da... Doğan (veya arkadaşlar), bizim şu an araçlardaki standart saç jant'ın ağırlığı ne kadar biliyor musun?
Hani kıyaslama yapabilmek açısından...


abi yarın aşağı inince hemen tartarım :lol:
benim boşta 1 takım dükkanda duruyor ama şöyle bir durum var bizim saç jantlar 15X6 olduğundan ağırlığı ciddi
anlamda aşağı çekmekde,çelik jantlarda ise bu durum 15" de 6,5 den başlamakda. neyse ben yarın inşallah aşağıya
erinmeden giderisen bir tartarım artık bende merak etmiyor değilim aslında :!:
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Jant Ağırlıkları :!:

İleti Devrim » 28 Ağustos 2008 14:02

DOGAN demiş ki:...benim boşta 1 takım dükkanda duruyor ama şöyle bir durum var bizim saç jantlar 15X6 olduğundan ağırlığı ciddi
anlamda aşağı çekmekde...
Teşekkürler...

Düşünüyorum değiştirmeyi ama hem ağırlık artacak hem de bizim beygir sonuçta 65 hp. Yani görüntü güzel olacak diye performansı düşürmek pek mantıklı gelemiyor açıkcası...

Bilemedim kaldım öyle...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Jant Ağırlıkları :!:

İleti DOGAN » 28 Ağustos 2008 23:47

Devrim demiş ki:
DOGAN demiş ki:...benim boşta 1 takım dükkanda duruyor ama şöyle bir durum var bizim saç jantlar 15X6 olduğundan ağırlığı ciddi
anlamda aşağı çekmekde...
Teşekkürler...

Düşünüyorum değiştirmeyi ama hem ağırlık artacak hem de bizim beygir sonuçta 65 hp. Yani görüntü güzel olacak diye performansı düşürmek pek mantıklı gelemiyor açıkcası...

Bilemedim kaldım öyle...

abi 15" den yukarı çıkmaz isen sorun olmaz hissetmezsin bence ama ben yinede tartacam abi..!
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Jant Tercihi ve Ağırlık

İleti gkg88tr » 08 Mayıs 2009 13:36

herkese selamlar jant almayi dusunuyorum tabi hizla netten ve disardan fiyat arastirmalarina basladim 17 inch dusunuyorum agirlik olarak fazla olmayan jantlar hangileridir ve agirlik olarak en fazla ne kadar olmalidir bi jant aracin performansini lastikleri bozmayacak sekilde?bilgili arkadaslardan tavsiyeler bekliyorum.. :?:
gkg88tr
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 22 Şubat 2009 20:13
Marka & Model: CLIOIII-extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci-85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir-goksenin

Re: jant tercihi ve agirlik??

İleti Sevket Arslan » 11 Mayıs 2009 15:54

Kullandığım jantların arabanın üzerinde gelen saç jantlardan daha hafif olduğunu onaylayabilirim. Aldığım OZ jantın web sitesinde 6.94 kg olduğu yazıyor fakat jantlar 17" olduğu için, lastiklerde 205mm genişliğinde olduğu için olumsuz olabileceği söylenebilir fakat ben henüz ne yakıtta ne de performansta bir etkisini görmedim. Psikolojik olarak jantlar daha hafif olduğu için arabanın daha iyi hızlandığını bile söyleyebilirim :)
Sevket Arslan
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 27
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:31
Konum: Salerno, Italia
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp Exp
Kilometre: 33000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KU19 205/40/17
İsim ve Şehir: Sevket Arslan, Adana

Re: jant tercihi ve agirlik??

İleti gkg88tr » 11 Mayıs 2009 18:51

usenmesem extreme janti cikartip tarticam en sonunda..bulamadim bende hicbi yerde nedir nekadar agirliktadir diye..kaliteli markalarda zaten jant agirligina onem verildigini biliyorum oz momo tft gibi markalarda yani fakat adini bilmedigimiz bicok markada agirlik konusu tamamen kapali kutu!arastirmalarima devam edicem bu jant isi icin iyice icime sinmeli en uygun fiyatta olmali birde ayni zamanda..ayrica lastik olarak niye 205/40/r17 tercih ediliyorki? 195/45/r17 lerin bizim 185/60/r15ler icin daha uyumlu oldugunu duydum zaten hesaplamalardada fark olarak daha az 205 olana gore..kafama yatmadan jant ve lastik almak mantikli gelmiyor zaten daha lastiklerim cok yeni 4000km.de biraz eskitiyim bari aldigim lastige degsin bunlar yeniyken almaya gerek yok :mrgreen:
gkg88tr
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 22 Şubat 2009 20:13
Marka & Model: CLIOIII-extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci-85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir-goksenin

Re: Jant Ağırlıkları :!:

İleti Devrim » 12 Ekim 2009 02:05

DOGAN demiş ki:abi yarın aşağı inince hemen tartarım :lol: benim boşta 1 takım dükkanda duruyor... ...ben yarın inşallah aşağıya
erinmeden giderisen bir tartarım artık bende merak etmiyor değilim aslında :!:

Aşkolsun Doğan; :D Bak üzerinden tam 1 sene + 43 gün geçmiş. Hani nerede abi bizim saç jant ağırlığı? :mrgreen:

Kestane kebap, aceele cevap. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Jant Tercihi ve Ağırlık

İleti Devrim » 14 Ekim 2009 18:27

Sevket Arslan demiş ki:Kullandığım jantların arabanın üzerinde gelen saç jantlardan daha hafif olduğunu onaylayabilirim. Aldığım OZ jantın web sitesinde 6.94 kg olduğu yazıyor fakat jantlar 17" olduğu için, lastiklerde 205mm genişliğinde olduğu için olumsuz olabileceği söylenebilir fakat ben henüz ne yakıtta ne de performansta bir etkisini görmedim. Psikolojik olarak jantlar daha hafif olduğu için arabanın daha iyi hızlandığını bile söyleyebilirim :)
Şevket kardeş; Bilgilerinden senin aracının da 1.5 dCi 65hp olduğu gördüm.

Yani şimdi 17" jant kullanıyorsun ve araçta performans düşüklüğü yok mu? :shock: Ben 15" jant alırken bile hafif kuşkularım var, hele hele 16'ya kesinlikle yaklaşmıyorken sen 17 için iyi diyorsun. Sevinsem mi şaşırsam mı bilemedim.
:mrgreen:

Gerçi alıntıladığım iletin yeni değil ama daha yeni kafa yorduğum için çok dikkatimi çekti...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

İşte rakamlar!

İleti Devrim » 21 Ekim 2009 21:47

Eveet, geldik zurnanın son deliğine. :)

Biliyorsunuz geçen hafta jant'ları yeniledim. Fiyat açısından (sadece duygusal olarak) tercih ettiğim Kormetal'in Mirage KM775 15x6½ 4x100 modelini aldım. Her ne kadar başta Barracuda olmak üzere arkadaşlarımın "KM jant, saç jant'tan daha ağırdır" söylemlerine rağmen aldım. Doğrudur ki 17" olup da 5 kilo olan harika jant'lar da yok değil ama beğendiğim ithal jant'ların takım fiyatı 2 milyarlara ulaştığından alamazdım. Ya hafif jant'lara 2 milyar verecektim ya da ucuz ama ağır jant'ların ekstra yakıt tüketimine razı olacaktım. Uzun zaman diliminde cebime vereceği zararı düşünmek, akla "Dizel mi Benzinli mi?" konusunu getiriyor. Şimdilik sırtımı dizelin halen sağladığı ekonomik yakıt tüketimine ve torkuna yasladım bakalım...

Diyeceğim şu ki;

Ben yeni jant'larımı taktırmaya giderken, Koçtaş'tan 100 gram'a kadar hassasiyetli sayısal bir ağırlık ölçer aldım. Bildiğiniz baskül... Bu cihazla lastik bayii'de gittim ve peşin bir pişkinlikle jant'ları tartacağımı yoksa rahat edemeyeceğimi belirttim. Lastikleri ve jant'ları araca takma işlemleri silsilesi içinde fırsat buldukça hepsini teker teker ölçtüm. Kullandığım tartı ne derece doğru yanıt veriyor bilmiyorum ama en azından elde ettiğim rakamları yine bu cihaz çerçevesinde değerlendirebiliriz...

Bu arada belirtmeden geçemiyorum; Çok önceki bir iletimde (şu an sildim), http://www.elektrony.cz/ veya http://www.kormetal.com/Dizayn/Jant.asp gibi jant model ve ağırlık bilgilerinin bulunduğu sitelerden edindiğim eksik bilgilerle, gerek saç jant'larımızın gerekse alacağım 15" jant'ın ağırlıkları konusunda yanlış fikirler belirtmişim. Jant'larla ilgili 1650 veya 1950 gibi ağırlık rakamlarını 1.6 Kg veya 1.9 Kg. olarak yorumlamıştım. Oysa ki bunlar o jant başına uygulanabilecek maksimum ağırlıkmış ve 1600Kg veya 1950Kg. şeklindeymiş. Kimseden tepki de gelmeyince öyle olduğuna kanaât getirmiştim, ta ki saç jant'ımı tartıncaya ve o işi tekrar araştırıncaya kadar... :D



Yani rakamlar şunlar:

  • 15x6" saç jant: 6.6 Kg.
  • Eski Dunlop lastik: 7.3 Kg.
  • Toplam: 14.3 Kg. (Jant kapağı dahil).

  • KM 15x6½" jant: 8.3 Kg.
  • Yeni Kumho lastik: 8 Kg.
  • Toplam: 16.4 Kg.
Toplamda 2.1 Kg. fark oluştu. Lastikleri saymazsam sadece jant'lar arası 1.7 Kg. fark var. :mrgreen:

Ve fotoğraflar:

Jant başına fazladan 1.7 Kg. gibi bir ağırlık aldım şu an (lastikleri saymıyorum artık). Bir yerlerde aslında bu ağırlığın 2 ile çarpılarak sisteme getirdiği yükün görülebileceği yazılıydı ama mantığını anlamadım... Fakat bu yazıyı yazana kadar 1 haftadır performans olarak test ediyorum aracı, bir sorun göremiyorum. İkinci ve üçüncü vites deparları halâ çok güzel. Tabii ki bu farkı motor hissediyordur. Yakıt ortalamam 4.3'te halâ. Gerçi sıfırlayıp bakmak gerek, eski jant'ın verileri vardır herhalde pc'de halen...

Hafif kalkışlarda hafif debreyaj hareketiyle kalktığım çok olur. Aracın huyunu ezberledim. Şimdi de (yeni jant'larla) aynı şekilde kalkıyorum, eskisine göre devirde fazladan bir düşme zorlanma görmüyorum. Bir de şu var; Lastikçiden ayrılırken -doğal olarak- eski lastik ve jantları arka koltuğa ve bagaja koyduk. Yani aracımda 8 lastik ve 8 jant yüküyle hareket ettim (Hoş; çevrilen jant ile yük olan farklıdır ya..). Araç bana mısın demedi... İki gün önce depoyu full'ledim, her zamanki depo yükünü hissettim araçta o kadar. Üstüne üstlük bugün araçta 4 kişiydik; eşim, bir öğrencim, öğrencimin velisi (tipik Türk kadını kilosunda!) ve bir iş arkadaşım. Tabii ki aracın yüklü olduğunu hissediyorsunuz; Vites değiştirme devirleri artıyor, motora yükleniyoruz falan. Ama her zamanki dolu araçtan farkı yoktu performansın...

Ben bunlara sevindim açıkcası. Hele de jant'ların kattığı görünümden dolayı da çok mutluyum.

Eskisine nazaran jant toplamında 6.8 Kg. fazlam var. Sizce, illâ eski kiloda olayım dersem "6-7 litre az mazot alırım olur biter" gibi düz mantık işe yarar mı, yoksa gerçekten fazladan aldığım yük gerçekten 6.8 kilodan fazla mıdır?

Bu durumu genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz ve son soruma ne diyorsunuz. ;)

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Jant Ağırlıkları

İleti mosengul » 21 Ekim 2009 23:44

Saç jantların ağırlığını bende çok merak ediyordum. Paylaşım için teşekkürler.
Aracın zorlanacağı kesin daha çok yakıt harcıyacağıda kesin ama bu zorlanmayı ve verindeki düşüşü çokda hisedeceğini sanmıyorum.
Eğer aynı jantın 17 olanını alsaydın cidden hissederdin hem daha ağır hemde daha geniş olduğundan. Bunları tabi deneyimlerime değil mantığıma ve araştırdığım kadar bilginin ışığında söylüyorum.sen gönlünü ferah tut hissetmezsin bille. Ama nihayı durumu deneyimleriyle sen ve senin gibi arkadaşlar belirtebilir.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: Jant Ağırlıkları

İleti msaltik » 22 Ekim 2009 15:12

hocam 6.8kg farkı ancak bilgisayarlı sistemle hissedersin. O kadar da takılma. Ben 5 kişi gidiyorum. Bir kişi indiği zaman zar-zor hissediyosun farkı, 2 kişi de belli oluyo. 6.8kg motoruna çok bi yük getirmez bence. Lastiklerin çok güzel görünüyo, keyifin sür... Yol bilgisayarını sıfırlasan bile tüketimin 4.3se 4.3te kalacaktır diye düşünüyorum. Ben aynı geldiğim bu yolu 5 kişi gelirkenki tüketimimle tek başıma gelirkenki tüketimim 0.2-0.3 fark ediyor maksimum. 6.8kg heralde gözükmez...
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON


Sonraki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir