Tolga demiş ki:barracuda demiş ki:evet takıyor servisler.
tolga abi frenlerin ne alakası var yayla onu anlayamadım bitek ? ne açıdan daha az tutar ?
hondam com alıntıdır
kesik yayın we kısa aşırı yumuşak yayın frenlemeye % 50 etkisi war standart civic 39 m de duruyosa kesik yayla ani frenlemede 10 12 m arası bi fark olabiliyo
yetersiz tecrübeyle kesik yayın tek zararı yol tutuş demeyipte tek faydası cebinizde extradan 100 200 ytl kalması desek daha doğru olur ama bu 100 200 ytl size rotkolu aks körüğü hatta amortisör olarak geri dönücektir
bu ıslemın kesınlıkle zararı var araca altakım hemen bozlulur
bızzat bırcok aracda bubu gordum fenleme mesafesı uzar
abi burda orjinal yayları keserek arabayı alçaltmaktan bahsetmişler yanlız..spor yada orjinal yayı keserek arabayı düşürmek zaten cahillik.. spor yay kullanıldığında bu sorunlar ortadan kalkıyor çünkü spor yaylar ona göre üretiliyor.
senin parça alığın topiğin ilk mesajında güzel bir alıntı var bende onu ekliim güzel bir yazı çünkü ..
ARAÇ ALÇALTMA
« : Mart 02, 2008, 11:21:09 am » Alıntı
--------------------------------------------------------------------------------
Modifikasyonun en gerekli bölümlerinden biri de arabayı alçaltmak, yere yakınlaştırmaktır...
Nasıl olsa zaten bir gün arabanızın çamurluğuyla tekerlekleri arasındaki o çirkin boşluktan
rahatsızlık duyucaksınız... Bundan kurtulduğunuzda da elinize fazladan bir yol tutuşu geçecek...
Arabaları fabrika çıktılarından farklı yüksekliklere indirmenin bir sürü yolu vardır ama bazılarını
hiç tavsiye etmem...
Yayları Kesmek
Arabanızı alçaltmanın belkide en kolay ve ucuz yolu budur.. Ama tabi arabanız için en zararlısı
da... Tabi hiç tavsiye etmeyeceğim birşey... Bu şöyle uygulanır; yaylarınızdaki parçalardan
arabayı alçaltmak istediğiniz kadarı kesilir ve öylece kendi hallerine bırakılır... Bunu sakın
denemeyin!!! Çok ucuz bir yol olabilir ama hayatınızın en kötü yol tutuşunu yaşayacağınızdan
emin olun! Eğer helezonlarınızı kesmeye kalkarsanız çok tehlikeli bir araba kullanmaya hazır
olun! Güzel gözükebilir ama ne kadar uzun sürer?
Kısa Yaylar
Yayları kesmenin daha iyi bir yolu kısa yaylar taktırmaktır. Bu ürünlerin yapımcıları bu yayları
arabanızı güvenli bir şekilde alçaltmanız için bir sürü araştırmalar yaparlar... Bunlardan bir çoğu
TüV lisanslı olarak üretilir, bu da yüksek kalite anlamına gelir. Eğer -30mm veya -40mm
düşünüyorsanız amortisörlerinizi değiştirmeye gerek duyulmayabilir. Fakat -60mm gibi ekstra
bir yay kullanacaksanız mutlaka amortisörlerinizi de değiştirmelisiniz. Aksi taktirde kısa bir
zaman içinde amortisörlerinizde çökme / patlama yaşayabilirsiniz.
İyileştirilmiş Amortisörler
Bu tarz bir modifikasyonla -40mm den daha fazla alçaltmalara gidebilirsiniz ve arabanızın yol
tutuşu bir rüyaya dönüşür. Eğer -40mm’ den daha derinlere inmek isterseniz bu tür
modifikasyonlar için özel imal edilmiş kısa ve daha sert amörtisörler kullanmalısınız. Böylece
arabayı bir sürü riske atmamış olursunuz.
Coilover' lar
Eğer sanat yapmak istiyorsanız bunlar tam size göre. Bu amortisörler yükseklik ayarlıdır ve de
size büyük bir özgürlük sunarlar. Eğer arkadaşlarınıza artistlik yapmak istiosanız tekerleklerinizi
kaputtan dışarı çıkarabilirsiniz. Ama sakın pazartesi günü işe giderken yükseltmeyi unutmayın!
Yüksekliği kolayca ayarlayabilirsiniz... Bunlar için özel kitler satılmakta. Bunlardan etrafta hiç
görmedim ama paranız varsa sakın kaçırmayın derim...
Hangisi en iyisi?
Kendi arabanız için bir alçaltma kiti bulamadıysanız sorun etmeyin. Mesela Polo ile Ibiza’ nınkiler
aynı yani Polo için dizayn edilmiş bir kiti Ibiza’ da rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bunları iyi araştırma
lısınız sadece...
Hangi amortisörler iyi ya da hangisi paranızın karşılığını verir? Bu soruların cevabı arabanıza
göre değişir ama Koni veya Bilstein alırsanız yanılma riskiniz olmayacaktır. Bunları da Eibach
veya H&R yaylarıyla kombine ederseniz süspansiyon olayını aşmış olursunuz. Seçim size
kalmış biraz araştırmanız yeterli...
Sertliği Ayarlanabilirler
Eğer mümkünse kendinize bunlardan bir çift edinin derim. Kaputunuzun altından arabanın
amortisör sertliğini küçük bir kol yardımıyla ayarlayabilirsiniz... Uzun bir yola mı gideceksiniz?
Ayarlayın en yumuşağına babalar gibi seyehat edin, ya da virajlarla dolu bi yolda spor ve seri bir
kullanım mı? Ayarlayın en sertine spin atmaktan korkmayın... Çoğu coiloverlar zaten bu özelliğe
sahip. Ama emin olun ki bu fiyatı arttıracaktır...
Hidrolikliler
Bunun inceliklerine girmeyeceğim ama eminim ki çoğunu bir filmde hop hop hoplayan Amerikan
arabalarını görmüşsünüzdür. Bu süspansiyonlar içerden bir tuş yardımıyla ayarlanabiliyor. Bu
sistem oldukça pahalı ve gereksiz gibi duruyor... Biraz fantazi işi anlayacağınız... Ama gösteriş
meraklısıysanız niye olmasın???
Gerçekler
Arabanızı yere yapıştırmadan önce nasıl yol şartlarında kullanıcağınızı iyi düşünün. 6-7 cm.lik
bir Marlboro paketini bile devirebilecek bir civic ile bir tümsekten geçmek hiç de iyi bi fikir değil
bence... Bunlar İstanbul'un kabusları... Yani tümsek ve çukurlar. Böyle bir arabanız varsa yeni
bir marşpiyel için para biriktirmeye başlasanız iyi edersiniz. Son olarak da arabanızla arch’larınız
arasındaki mesafeyi mutlaka hesaba katın. Bunlar birbirine değmeye başlarsa başınız büyük
belaya girer benden söylemesi... Unutmayın ki bazı firmalar arch’larda tekerlek için boşluk
yaratabiliyor..