YAY

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

YAY

İleti dci65 » 15 Eylül 2008 00:15

arkadaşlar, beni memnun eden bi konuyu paylaşmak istedim. başka başlıklardada yazdığım üzere bence cliolarımız için en gerekli parça yaylar. istanbul yolları malum. 5 cm yaylar amortisöre zarar veriyor. fakat 3.5 cm yaylar, aracı tam kıvamında indiriyor ve hem güzel bi görüntü, hemde ciddi bi yol tutuş sağlıyor. şöyle örnek vereyim, orjinal arabamla kamyonların yanından 150-160 arası geçerken resmen kamyonu hissederdim, şimdi 3.5 yay ile resmen hiçbişi hissetmiyorum. araç 150 ve sonrasında yolda geziniyordu, artık gezinmiyor. hepinize tavsiye ederim. hayat kurtaracak türden bir modifiye bence. saygılar.
dci65
 


Re: YAY

İleti dci65 » 15 Eylül 2008 11:01

bildiğime göre senin dediğin gibi bi durum sözkonusu değil abi. yol tutuş istiyorsan, konforundan az biraz taviz vermelisin. yada en azından benim bilgim bu yönde.
dci65
 

Re: YAY

İleti barracuda » 15 Eylül 2008 12:53

dci65 demiş ki:bildiğime göre senin dediğin gibi bi durum sözkonusu değil abi. yol tutuş istiyorsan, konforundan az biraz taviz vermelisin. yada en azından benim bilgim bu yönde.


aslında durum şu eibach ve h&r gibi markalar daha yumuşak spor yaylar ve konfordan çok az kayıp oluyor cadde kullanımına daha uygun sertlikte olan yaylar fakat yuşuşak derken tabki öyle yumuşak değil olması gerektiği kadar sertler . fakat ap olsun omp olsun apex ve kw gibi markaların spor yayları çok sert daha çok pist kullanımı için uygun ..
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: YAY

İleti barracuda » 15 Eylül 2008 13:13

Murat demiş ki:Erhan ''15'' jantlarla kullanacaksak 3-3,5 cm yaylar yeterli geliyor'' demişsin.
Mesela ben aracımdan şu anlamda şikayetçiyim.Aracım zaten standart haliyle bile çok sert.Bu şikayetimi servise gittiğimde dile getirdim...Evet bu araçlarda durum bu dediler...
Yani ben daha konforlu bir sürüş+yol tutuş istiyorum senin önerin ne olabilir ?


bence ilk etapta yayalarınızı spor yaylarla değiştirebilirsiniz. sadece yaylarla artan yoltutuş size yeticekse o şekilde devam edersiniz.eğer daha sonra yoltutuşu dahada artıırmak isterseniz spor amortisörlere geçersiniz.

bence sadece yay değişimi ile gelen perf. hakkında murat arkadaş sıcağı sıcağına yardımcı olabilir. daha yeni taktı yaylarını arabasına aradaki farkları hemen yazabilir.
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: YAY

İleti barracuda » 15 Eylül 2008 14:54

maliyet olarak montaj yerine göre sanayide 60/100 ytl arası değişiyor. servis 90 ytl alıyor. yaylarda ortalama 350-400 ytl arası değişiyor fiyatları.
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: YAY

İleti dci65 » 15 Eylül 2008 16:49

değişen şeyler şunlar; özellikle 120 km/s ve sonrasında rüzgardan etkilenme minimuma düşüyor hatta neredeyse hiç kalmıyor. tıpkı mercedes-bmw tarzı ağır araçlardaki gibi, araç rüzgar yese bile hissettirmiyor. onun dışında şehiriçinde trafikde oynarken, yaysız şekilde araç ani sağ-sol manevralarda fazla yatıyordu hatta birkaç kez oversteer de yaptırdı bana. fakat yaylarla durum inanılmaz. takır takır şerit değiştiriyorum, bana mısın demiyor. 170 km/s ile otobüslerin kamyonların yanından geçiyorum, sağımda oturan birisi gözlerini kapatsın, o hızda kamyonun yanından geçtiğimi hissetmez bile. o kadar stabil. eskiden uzun araçları geçerken (hızlıca) başlangıç ve bitişte bi sarsıntı ve denge kaybı oluyordu. yani kesinlikle bu modifiye hayat kurtarır. herkese tavsiye ederim ;)
dci65
 

Re: YAY

İleti barracuda » 15 Eylül 2008 20:24

ehehe bende şunu ekliim :) düzde geçemediğim araçları viraja dışardan geçiyorum dumur oluyorlar :):):):):)
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: YAY

İleti barracuda » 04 Ekim 2008 18:50

evet takıyor servisler.

tolga abi frenlerin ne alakası var yayla onu anlayamadım bitek ? ne açıdan daha az tutar ?
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: YAY

İleti eylo33 » 04 Ekim 2008 21:12

Ülkemizde yollar malum, çukur ve tümseklerde oluşuyor. Yayaları kısaltmak ne kadar doğru olur iyi düşünmek lazım.
Aracın orjinal yüksekliği bence gayet uygun, ülkemizin yol şartlarına göre yüksek araçtan zarar gelmez bence...
eylo33
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 10 Haziran 2008 20:17
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 Bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Adana

Re: YAY

İleti barracuda » 05 Ekim 2008 09:30

Tolga demiş ki:
barracuda demiş ki:evet takıyor servisler.

tolga abi frenlerin ne alakası var yayla onu anlayamadım bitek ? ne açıdan daha az tutar ?

hondam com alıntıdır
kesik yayın we kısa aşırı yumuşak yayın frenlemeye % 50 etkisi war standart civic 39 m de duruyosa kesik yayla ani frenlemede 10 12 m arası bi fark olabiliyo

yetersiz tecrübeyle kesik yayın tek zararı yol tutuş demeyipte tek faydası cebinizde extradan 100 200 ytl kalması desek daha doğru olur ama bu 100 200 ytl size rotkolu aks körüğü hatta amortisör olarak geri dönücektir
bu ıslemın kesınlıkle zararı var araca altakım hemen bozlulur
bızzat bırcok aracda bubu gordum fenleme mesafesı uzar


abi burda orjinal yayları keserek arabayı alçaltmaktan bahsetmişler yanlız..spor yada orjinal yayı keserek arabayı düşürmek zaten cahillik.. spor yay kullanıldığında bu sorunlar ortadan kalkıyor çünkü spor yaylar ona göre üretiliyor.

senin parça alığın topiğin ilk mesajında güzel bir alıntı var bende onu ekliim güzel bir yazı çünkü ..


ARAÇ ALÇALTMA
« : Mart 02, 2008, 11:21:09 am » Alıntı

--------------------------------------------------------------------------------

Modifikasyonun en gerekli bölümlerinden biri de arabayı alçaltmak, yere yakınlaştırmaktır...
Nasıl olsa zaten bir gün arabanızın çamurluğuyla tekerlekleri arasındaki o çirkin boşluktan
rahatsızlık duyucaksınız... Bundan kurtulduğunuzda da elinize fazladan bir yol tutuşu geçecek...
Arabaları fabrika çıktılarından farklı yüksekliklere indirmenin bir sürü yolu vardır ama bazılarını
hiç tavsiye etmem...
Yayları Kesmek
Arabanızı alçaltmanın belkide en kolay ve ucuz yolu budur.. Ama tabi arabanız için en zararlısı
da... Tabi hiç tavsiye etmeyeceğim birşey... Bu şöyle uygulanır; yaylarınızdaki parçalardan
arabayı alçaltmak istediğiniz kadarı kesilir ve öylece kendi hallerine bırakılır... Bunu sakın
denemeyin!!! Çok ucuz bir yol olabilir ama hayatınızın en kötü yol tutuşunu yaşayacağınızdan
emin olun! Eğer helezonlarınızı kesmeye kalkarsanız çok tehlikeli bir araba kullanmaya hazır
olun! Güzel gözükebilir ama ne kadar uzun sürer?
Kısa Yaylar
Yayları kesmenin daha iyi bir yolu kısa yaylar taktırmaktır. Bu ürünlerin yapımcıları bu yayları
arabanızı güvenli bir şekilde alçaltmanız için bir sürü araştırmalar yaparlar... Bunlardan bir çoğu
TüV lisanslı olarak üretilir, bu da yüksek kalite anlamına gelir. Eğer -30mm veya -40mm
düşünüyorsanız amortisörlerinizi değiştirmeye gerek duyulmayabilir. Fakat -60mm gibi ekstra
bir yay kullanacaksanız mutlaka amortisörlerinizi de değiştirmelisiniz. Aksi taktirde kısa bir
zaman içinde amortisörlerinizde çökme / patlama yaşayabilirsiniz.
İyileştirilmiş Amortisörler
Bu tarz bir modifikasyonla -40mm den daha fazla alçaltmalara gidebilirsiniz ve arabanızın yol
tutuşu bir rüyaya dönüşür. Eğer -40mm’ den daha derinlere inmek isterseniz bu tür
modifikasyonlar için özel imal edilmiş kısa ve daha sert amörtisörler kullanmalısınız. Böylece
arabayı bir sürü riske atmamış olursunuz.
Coilover' lar
Eğer sanat yapmak istiyorsanız bunlar tam size göre. Bu amortisörler yükseklik ayarlıdır ve de
size büyük bir özgürlük sunarlar. Eğer arkadaşlarınıza artistlik yapmak istiosanız tekerleklerinizi
kaputtan dışarı çıkarabilirsiniz. Ama sakın pazartesi günü işe giderken yükseltmeyi unutmayın!
Yüksekliği kolayca ayarlayabilirsiniz... Bunlar için özel kitler satılmakta. Bunlardan etrafta hiç
görmedim ama paranız varsa sakın kaçırmayın derim...
Hangisi en iyisi?
Kendi arabanız için bir alçaltma kiti bulamadıysanız sorun etmeyin. Mesela Polo ile Ibiza’ nınkiler
aynı yani Polo için dizayn edilmiş bir kiti Ibiza’ da rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bunları iyi araştırma
lısınız sadece...
Hangi amortisörler iyi ya da hangisi paranızın karşılığını verir? Bu soruların cevabı arabanıza
göre değişir ama Koni veya Bilstein alırsanız yanılma riskiniz olmayacaktır. Bunları da Eibach
veya H&R yaylarıyla kombine ederseniz süspansiyon olayını aşmış olursunuz. Seçim size
kalmış biraz araştırmanız yeterli...
Sertliği Ayarlanabilirler
Eğer mümkünse kendinize bunlardan bir çift edinin derim. Kaputunuzun altından arabanın
amortisör sertliğini küçük bir kol yardımıyla ayarlayabilirsiniz... Uzun bir yola mı gideceksiniz?
Ayarlayın en yumuşağına babalar gibi seyehat edin, ya da virajlarla dolu bi yolda spor ve seri bir
kullanım mı? Ayarlayın en sertine spin atmaktan korkmayın... Çoğu coiloverlar zaten bu özelliğe
sahip. Ama emin olun ki bu fiyatı arttıracaktır...
Hidrolikliler
Bunun inceliklerine girmeyeceğim ama eminim ki çoğunu bir filmde hop hop hoplayan Amerikan
arabalarını görmüşsünüzdür. Bu süspansiyonlar içerden bir tuş yardımıyla ayarlanabiliyor. Bu
sistem oldukça pahalı ve gereksiz gibi duruyor... Biraz fantazi işi anlayacağınız... Ama gösteriş
meraklısıysanız niye olmasın???
Gerçekler
Arabanızı yere yapıştırmadan önce nasıl yol şartlarında kullanıcağınızı iyi düşünün. 6-7 cm.lik
bir Marlboro paketini bile devirebilecek bir civic ile bir tümsekten geçmek hiç de iyi bi fikir değil
bence... Bunlar İstanbul'un kabusları... Yani tümsek ve çukurlar. Böyle bir arabanız varsa yeni
bir marşpiyel için para biriktirmeye başlasanız iyi edersiniz. Son olarak da arabanızla arch’larınız
arasındaki mesafeyi mutlaka hesaba katın. Bunlar birbirine değmeye başlarsa başınız büyük
belaya girer benden söylemesi... Unutmayın ki bazı firmalar arch’larda tekerlek için boşluk
yaratabiliyor..
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: YAY

İleti dci65 » 06 Ekim 2008 18:01

tolga abi, şimdi benim frenlememde bi sorun sözkonusu değil. öncelikle bunu söyleyeyim. ayrıca aşırı hız yapıyorsan, yaysız arabayla takla atma riskin, yaylı arabayla takla atma riskinden çok daha fazla. orjinal cliolarımızla 170 civarı hızlarda giderken kontrol tamamen bizde mi değil mi onu sorgulamak lazım. benim cliom 170le giderken 4 şerit birden atmama izin veriyor. yanına yakında koni amortisörlerimi takacağım. yayları da 5 cm olanlarla değiştireceğim. yol tutuşum daha da artacak. bunu sadece makas için yorumlamayın. aniden önünüze çıkabilecek nesnelerden(insan inek köpek kedi vs vs=)) güvenli bi şekilde kaçabilmemizi sağlayan bir modifiye. kimbilir kaç kişi ani manevra yapıp toparlayamıyor. ben şahsen rahatça toparlıyorum. dile getirmek istediğim şey buydu. yay, hızlı araba kullanan insanlar için bir ihtiyaç bence.
dci65
 

Re: YAY

İleti dci65 » 06 Ekim 2008 20:46

yerle arası 3 parmak olan araba da çok abes be abi.. hele istanbulda.. insan kazadan değil, ikide birde arabasının altını yere vurup dağıttığı için verem olup ölür abi naaptn sen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: bide benim dediğim yaylar 3.5, hadi bilemedin 5 cm olanlar.. onlara çok iyidir, gereklidir diyorum ben..
dci65
 


Sonraki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 51 misafir