Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti elensi59 » 14 Ekim 2011 12:47

herkesee selamlarr.baskı balatam artık ömrünü doldurmaya başladı 1 ay içinde değiştiricem fakat aklımda bir kaç soru var

Serviste 650 küsür baskı balata 200 tl debriyaj rulmanı 100 tl şanzıman yağı gibi bi fiyat var ve bu beni aşıyor.

Serviste yaptırmaktan vazgeçtim fakat sadece baskı balatayı değiştirsem rulmanı değiştirmesem yada baskı balata ve şanzıman yağını değiştirsem nasıl olur diye düşünüyorum yani daha önce yaptıranlar bana bi fikir verebilirmi
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti svc » 14 Ekim 2011 13:08

Baskı balata bende değiştirdim,yaklaşık bir sene önce sanayide, voleo marka baskı balata seti 235 tl , şanzıman yağı 40tl, işçilik için yanlış hatırlamıyorsam 80-100 tl gibi ödedim, benim sana önerim hepsini beraber değiştirmen,çünkü istediğin randımanı alamayabilir ve toplamda daha fazla masraf yapmak zorunda kalabilirsin.Sonuçta baskı balatan gitmişse rulman değiştirmekle veya şanzıman yağını değiştirmekle kurtarabileceğini sanmıyorum.Hayırlı sürüşler dilerim...
svc
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 58
Kayıt: 13 Aralık 2010 14:47
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65HP
Kilometre: 163000
Yakıt: SHELL V-MAX
Lastik Markası: FALKEN
İsim ve Şehir: Serdar VELİ /AYDIN

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti semih89 » 14 Ekim 2011 20:38

al orjinalini bir ustaya değiştir. gözünün önünde yapılacak. servisçi bu iş için farklı iş yapmıyor. malzemenizi orjinal ve takım olarak kendiniz alın, değiştirmesini de güveneceğiniz bir usta yaparsa sorun yok. ben yeni değiştiridm diğer aracın balatasını , işçiliği en zor kısımlardan birisi araçlarda. triger ondan daha kolaydı
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti elensi59 » 14 Ekim 2011 23:14

semih89 demiş ki:al orjinalini bir ustaya değiştir. gözünün önünde yapılacak. servisçi bu iş için farklı iş yapmıyor. malzemenizi orjinal ve takım olarak kendiniz alın, değiştirmesini de güveneceğiniz bir usta yaparsa sorun yok. ben yeni değiştiridm diğer aracın balatasını , işçiliği en zor kısımlardan birisi araçlarda. triger ondan daha kolaydı


Bende öyle düşündüm malzemeyi kendim alırım ama işte baskı balata dışında rulmanıda değiştirsemmi diye düşünüyorum çünkü rulmanda 200 tl gibi bi para.


svc demiş ki:Baskı balata bende değiştirdim,yaklaşık bir sene önce sanayide, voleo marka baskı balata seti 235 tl , şanzıman yağı 40tl, işçilik için yanlış hatırlamıyorsam 80-100 tl gibi ödedim, benim sana önerim hepsini beraber değiştirmen,çünkü istediğin randımanı alamayabilir ve toplamda daha fazla masraf yapmak zorunda kalabilirsin.Sonuçta baskı balatan gitmişse rulman değiştirmekle veya şanzıman yağını değiştirmekle kurtarabileceğini sanmıyorum.Hayırlı sürüşler dilerim...



abicim sağol verdiğin bilgiler için ama yanlış anladın sanırım.Baskı balata değişicek kesin fakat rulmanı değiştirsemmi değiştirmesemmi diye düşünüyorum.
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti elensi59 » 16 Ekim 2011 08:41

Bu sitede kimse baskı balata değiştirmedimi :D
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti Devrim » 17 Ekim 2011 08:49

Ahahaha! :D :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti cemx » 04 Aralık 2011 00:28

Baskı balata değişim zamanının geldiği nasıl anlaşılıyor?
Sanıyorum ömrü sürücünün mahareti ile orantılı.. Yakıtın artışı ile mi anlaşılıyor, yoksa çekişi mi zayıflıyor..?
cemx
ER
ER
 
İleti: 9
Kayıt: 11 Kasım 2011 22:25
Marka & Model: ClioIII Exp. 2006
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80bg
Kilometre: 109000
Yakıt: Shell GTL
Lastik Markası: Petlas
İsim ve Şehir: Cemal/istanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti rago87 » 04 Aralık 2011 14:39

yakın zamanda baskı balata debriyaş bilyası ile birlikte değiştirdim yetkili serwiste değişti dediğinz fiyatlara cıkıyo fiyat olarak sanayıde orjinal baskı balata 200 debriyaj bilyasıda 110 tl olarak satılıyo malzeme satıcıları bunun bilya ile birlikte değişmesi gerektiğini söylemekte serwiste aynı şekilde. bu orjinal malzemeler ikitelli /bagcılar güngören sanayi sitesinde mewcut
rago87
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 13 Kasım 2011 00:26
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dcı 65hp
Kilometre: 84000
Yakıt: opet fullforce
Lastik Markası: lassa snoways2
İsim ve Şehir: ragıp istanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti crocodile » 03 Mart 2012 16:44

cemx demiş ki:Baskı balata değişim zamanının geldiği nasıl anlaşılıyor?
Sanıyorum ömrü sürücünün mahareti ile orantılı.. Yakıtın artışı ile mi anlaşılıyor, yoksa çekişi mi zayıflıyor..?



Baskı balatası kullanıma göre ömrü değişen bir parça. Anlamanın bir kaç yolu var. Öncelikle baskı balatası ömrünü yitirmeye başladığında daha yukarı noktada kavrama ya da gaz verdiğinde kaçırma, yokuşta kalkarken zorlanma gibi sorunlarla kendini belli eder. Baskı balatanın bittiğini kontrol etmek istiyorsan da bir kaç test mevcut. Bunlardan en çok duyduğum da el frenini çektikten sonra aracı birinci viteste kaldırmaya çalışmak. Motor stop etmiyor ya da geç stop ediyorsa baskı balatası ömrünü doldurmuş ya da doldurmak üzeredir. Bu tip testleri ve daha ayrıntılı bilgileri google'da ararsan bulabilirsin diye düşünüyorum. Çünkü tek arabada değil her arabada meydana gelen sabit bir durum bu. Yanlış bilgi vermiş olabilirim( sonuçta ben sadece bir kullanıcıyım) affola fark edilirse düzeltilmesi rica olunur :)
crocodile
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 80
Kayıt: 04 Mart 2010 21:36
Marka & Model: 2011 Astra H
Motor Tipi & Gücü: 1.3 CDTI 90HP
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet Ultra Force
Lastik Markası: Continental205/55/16
İsim ve Şehir: Emre İst

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti kaptan » 03 Mart 2012 22:28

bence baskı balatanı degıstırırken yanında bılyasınıda degısmen gerekıyor sonucta bu bılyanında bellı bır omru var egerkı aracınla lastık yakmadıysan yanı yanlamadıysan bılyanında degısme zamanı gelmıstır zaten sonucta baskı balata degısmen ıcın sanzıman ındırmen gerekecek ve ıscılık ıcın en kotu 130 - 150 tl para vereceksın bu ıscılıgı bır kere ver ve takım olarak debrıyaj setı al sanayıdekı yedek parcacılarda orjınal urun bulabılırsın yada orjınale esdeger valeo gıbı markalar bulabılırsın servısten daha uygundur. egerkı gebzeye yakınsan yardımcı olabılırım malzeme tedarıgı ve ıscılık olarak..:)
kaptan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 16
Kayıt: 25 Şubat 2012 00:32
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16valve
Kilometre: 90000
Yakıt: shell v-max
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: cihan ünal

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti crocodile » 04 Mart 2012 02:19

üzerinde fabrika çıkışı valeo varmış. Ben de bu gün gittim 230 liraya valeo debriyaj seti aldım. Şanzıman yağını da değiştireyim dedim açtırmışken. onu da aldım 3 lt 80 numara elf yağ 35 lira. pazartesi de tanıdık ustaya bırakcam arabayı 350 liraya falan herşey tamam olacak inş :roll:
crocodile
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 80
Kayıt: 04 Mart 2010 21:36
Marka & Model: 2011 Astra H
Motor Tipi & Gücü: 1.3 CDTI 90HP
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet Ultra Force
Lastik Markası: Continental205/55/16
İsim ve Şehir: Emre İst

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti onurksk » 04 Mart 2012 22:32

crocodile demiş ki:
cemx demiş ki:Baskı balata değişim zamanının geldiği nasıl anlaşılıyor?
Sanıyorum ömrü sürücünün mahareti ile orantılı.. Yakıtın artışı ile mi anlaşılıyor, yoksa çekişi mi zayıflıyor..?



Baskı balatanın bittiğini kontrol etmek istiyorsan da bir kaç test mevcut. Bunlardan en çok duyduğum da el frenini çektikten sonra aracı birinci viteste kaldırmaya çalışmak. Motor stop etmiyor ya da geç stop ediyorsa baskı balatası ömrünü doldurmuş ya da doldurmak üzeredir.


Hocam bence dediğin yöntemle baskı balatanın bitmesinin alakası olamaz.Zamanında babamın arabasıyla (bayabi gençken) el ferinini çeker gaza asılırdım şekil olsun diye arabada asla stop etmez patinaj çekerek kayardı.Hatta şimdi kendi aracımla çok dik yokuşlarda geri kaydırmamak için el frenini çekip gaza yüklenip o şeikilde kalkıyorum 1. viteste el freni çekiliyken çatır çatır kalkıyo valla sen bizim sağlam baskı balatayı yedin şimdi :)
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti emy » 05 Mart 2012 03:12

geçen ay baskı balta sıyırdı arabamda 4500 km de volan yandı debriyaj parçalandı hidrolikleri fln bir çok şeyi garanti karşılamasına ragmen 987tl fatura kesildi Renault detay altunizade de yaptırdım aldıgım yerden yolda bıraktı birde bi güzel :)
emy
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 10
Kayıt: 13 Ocak 2012 04:10
Marka & Model: Clio G. Tour
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 4800
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: Emre- İstanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti elensi59 » 05 Mart 2012 07:09

onurksk demiş ki:
crocodile demiş ki:
cemx demiş ki:Baskı balata değişim zamanının geldiği nasıl anlaşılıyor?
Sanıyorum ömrü sürücünün mahareti ile orantılı.. Yakıtın artışı ile mi anlaşılıyor, yoksa çekişi mi zayıflıyor..?



Baskı balatanın bittiğini kontrol etmek istiyorsan da bir kaç test mevcut. Bunlardan en çok duyduğum da el frenini çektikten sonra aracı birinci viteste kaldırmaya çalışmak. Motor stop etmiyor ya da geç stop ediyorsa baskı balatası ömrünü doldurmuş ya da doldurmak üzeredir.


Hocam bence dediğin yöntemle baskı balatanın bitmesinin alakası olamaz.Zamanında babamın arabasıyla (bayabi gençken) el ferinini çeker gaza asılırdım şekil olsun diye arabada asla stop etmez patinaj çekerek kayardı.Hatta şimdi kendi aracımla çok dik yokuşlarda geri kaydırmamak için el frenini çekip gaza yüklenip o şeikilde kalkıyorum 1. viteste el freni çekiliyken çatır çatır kalkıyo valla sen bizim sağlam baskı balatayı yedin şimdi :)


aynen 1.viteste el freni çekip kalkarak kaçırıp kaçırmadoğına bakarlar stop etme olayı 3.vites için falan geçerli :D
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti crocodile » 05 Mart 2012 18:46

elensi59 demiş ki:
onurksk demiş ki:
crocodile demiş ki:
cemx demiş ki:Baskı balata değişim zamanının geldiği nasıl anlaşılıyor?
Sanıyorum ömrü sürücünün mahareti ile orantılı.. Yakıtın artışı ile mi anlaşılıyor, yoksa çekişi mi zayıflıyor..?



Baskı balatanın bittiğini kontrol etmek istiyorsan da bir kaç test mevcut. Bunlardan en çok duyduğum da el frenini çektikten sonra aracı birinci viteste kaldırmaya çalışmak. Motor stop etmiyor ya da geç stop ediyorsa baskı balatası ömrünü doldurmuş ya da doldurmak üzeredir.


Hocam bence dediğin yöntemle baskı balatanın bitmesinin alakası olamaz.Zamanında babamın arabasıyla (bayabi gençken) el ferinini çeker gaza asılırdım şekil olsun diye arabada asla stop etmez patinaj çekerek kayardı.Hatta şimdi kendi aracımla çok dik yokuşlarda geri kaydırmamak için el frenini çekip gaza yüklenip o şeikilde kalkıyorum 1. viteste el freni çekiliyken çatır çatır kalkıyo valla sen bizim sağlam baskı balatayı yedin şimdi :)


aynen 1.viteste el freni çekip kalkarak kaçırıp kaçırmadoğına bakarlar stop etme olayı 3.vites için falan geçerli :D




öncelikle anlattığım olayda hatalar olabileceğinden belirmiştim :)

Hareket halinde el frenini çekip gaza yüklendiğinde araç patinaj halinde kayar bu normal çünkü el freni çektiğinde sadece arka tekerleri kitliyorsun (manuel bir sistem ile) ama ön tekerler hareket halinde hatta gittiği hızın üzerinde dönüş yapıyor (patinaj olayı). Duruyorken de bunu yapabilirsin. Yine patinaja kalır ve lastik dönüyorsa stop etmez. Motor tekeri döndürüyorsa neden stop etsin ? etmez.

Yokuşta kalkarken de ben önce el frenini çekiyor ardından kaldırmaya çalışıyorum. Baktım debrijay kavradı ve araç hareket etmeye çalışıyor patinaj olayına girmeden el frenini indirip harekete başlıyorum. Neden patinajdan sonra kaldırıp da lastiklerimin ömrünü azaltayım diye düşünerek yapıyorum bu hareketi. Fakat bu şekilde patinaj çektirmeden debriyajdan ayağını çekmeye devam edersen stop etmesi muhtemel ve sağlıklı debriyajda gerekendir.

Bu testte olay aracı patinaja bırakmadan normal kalkışı denemek. O yüzden durur halde denemek lazım ve de patinaj yaptırmadan.

test olayına gelince

Aracı boşta ayağın debriyajda iken çalıştır. el frenini sonuna kadar çek. ardından birinci vitese tak ve gaza arabayı kaldıracak şekilde yüklen. ayağını bu sırada yavaş yavaş gittikçe debriyajdan kaldır ( burada bahsettiğim olayı hızlı şekilde yaparsan baskı hemen kavrar ve patinaj başlar ama bizim amacımız debrijayı denemek o yüzden yapmıyoruz). Araba kalkmaya çalışacak ama el freni dolayısıyla kalkamayacaktır. Bu baskı balatasının sağlıklı olduğuna kaçırmadığına işaret. Bu şekilde arabayı kaldırmaya çalışmaya devam edersen belli bir seviyeden sonra araç stop eder. 1. viteste stop etmeye bilir de tabi ama burada amaç kaçırıp kaçırmadığına bakmak. Ama benim düşüncem vitesteki araç hareket etmiyorsa stop eder.
Ama sen ayağını debriyajdan alıyorsun ve araçta bir hareketlenme olmuyor ya da çok geç oluyor ise bu baskı balatasının ömrünü doldurmaya yakın olduğunu haber verir.

Burada kafalar karıştı ise şunu deneyebiliriz. Yokuşta normal devirde giderken gaza yüklen aniden hızlandırmaya çalış bu sırada araç bağırıp deviri yükseltiyor ama ivmelenmiyor ve ardından devir tekrar düşerek normal devri yakaladıktan sonra ivmelenmeye başlıyorsa bu da debriyajın kaçırdığını gösterir. Ben ilk bu şekilde şüphelenmiştim.

Kullanırken yokuşta kaçırdı şüphelendim. Ardından kendim kasıtlı denedim kaçırdı. Sebebinin baskı balatası olduğunu kesin olarak bilemediğimiz için ustaya götürdüm o da el freni testi yaptı baskı dedi. Ardından kaç kilometre oldu dedi 100bin dedim git debriyaj seti al gel dedi. sonradan araştırdım denedim falan derken bu kadarını öğrenebildim. Hala yanlış bilgi sahibi olabilirim sonuçta sadece bir kullanıcıyım. Önemli olan zaten önce şüphe edindikten sonra gidip ustaya sormak bence. En iyisini usta bilir.
crocodile
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 80
Kayıt: 04 Mart 2010 21:36
Marka & Model: 2011 Astra H
Motor Tipi & Gücü: 1.3 CDTI 90HP
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet Ultra Force
Lastik Markası: Continental205/55/16
İsim ve Şehir: Emre İst


Sonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir