Manuel vites hakkında herşey

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti omeralemdar » 09 Haziran 2008 16:00

manuel vites bence harika tabiki şehir içi dur kalk hariç genelde harika ayrıca tabiki otomatik vites tercih sebebi ne araba istop ediyor gaza basıyorsun gidiyor (yalnış anlaşılmasın bayan sürücüler tercih ediyorlar)bende yol musaitse 5 vites bas gitsin mis gibi al sana otomatik vites :lol:
ŞANZIMAN NEDİR
Motordan, baskı balata (Kavrama) yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma organıdır.
Sözcük; Fransızca kökenli olup Boite de changement'dır (Okunuşu: Buat dö şanjman). Fransızcadaki anlamı "değişim kutusu"dur. Dilimize sadece "şanjman" sözcüğü alınmış ve "şanzıman" şeklinde değişikliğe uğrayarak Türkçeleşmiştir.
Şanzımanın Görevleri Döndürme momentini arttırarak aracın kalkışını sağlamak. (1.vites)
• Araç dururken motorun çalışır vaziyette kalmasını sağlamak. (boş vites)
• Yol ve trafik durumuna göre araca en uygun hızı vermek.
• Aracı harekete geçirmek
• Hızlanmanın sağlanması ve geçirilen uygun vites ile yüksek hızlarda dahi ekonomik sürüşün mümkün kılınması.
• Aracı ileri,geri hareket ettirmesi.
Şanzımanlar ikiye ayrılır:
1. Manuel sanzuman [Debriyajlı(Baskı, balata)sistemler]
2. Otomatik Şanzımanlar(Tork konvertörlü)
Şanzımanın Bakımı
Vites kutusunun içerisinde yan tapa seviyesinde dişli yağı bulunmalıdır. Yağ numarası genellikle 90W olmakla birlikte kullanma klavuzu tavsiyesine uyulmalıdır. Araçlarda vites kutusu çıkışına irtibatlı olan kilometre teli ile kilometre göstergesine kumanda edilir. Kilometre göstergesi çalışmıyorsa kilometre teli kopmuş olabilir. Belirli sürelerde vites kutusunun ön ve arka kısımlarında yağ kaçağı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Yağ kaçağı varsa araç servise götürülmelidir.
Şanzımanın Ana Elemanları
• Giriş mili(Priz direk)
• Ana mil
• Grup mili
• Dişli grupları
• Geri vites dişlisi (Boş dişli)
• Kayıcı mil
• Sekromencler(her vites dişlisi için)
• Vites çatalı (Her vites dişlisi için)
(Kaynak: vikipediden alıntıdır)
En son omeralemdar tarafından, 12 Haziran 2008 19:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti omeralemdar » 09 Haziran 2008 17:19

:P murat istanbul ankara büyük şehirlerde öyle dur kalk insanın kollarıda ayaklarıda yoruluyor haklısın
şöyle bir kanı var millette otomatik daha fazla yakıt tüketiyor? diyorlar varmı gerçek tarafı
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti DOGAN » 09 Haziran 2008 19:26

aslında otomatik vitesi kullanmak zor iş bastınmı gidiyor ama deviri ayarlamak lazım,
sollamalarda,düz yolda giderken veya yokuş yukarı giderken nasıl kullanacağını bilirsen
fazla yakmaz bence.tek sorun aracın balatalarının daha çabuk bitmesi ve arızasının
pahalıya maal olması.yakıtı fazla yakma olayı dizellerde kullanılan otom. şanzıman ile
çözüldü zaten dimi...?
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti DOGAN » 09 Haziran 2008 19:28

aslında birde eklemek istediğim birşey daha var ben fark edemiyorum ama arkadaşlarım
bizim clioIII lerin vitesinin biraz zor geçtiğini söylüyor sizin izlenimleriniz nedir?
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti DOGAN » 09 Haziran 2008 19:40

evet yeni lagunada denemiştim gerçekten harika bir olay :D
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti DOGAN » 10 Haziran 2008 19:22

DOGAN demiş ki:aslında birde eklemek istediğim birşey daha var ben fark edemiyorum ama arkadaşlarım
bizim clioIII lerin vitesinin biraz zor geçtiğini söylüyor sizin izlenimleriniz nedir?


aslında bence gayet iyi,şirkette kullandığım tırların viteslerini düşününce :mrgreen:
geri vitese takamak için resmen 2 elimle çekmek zorunda kalıyorum valla...
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti Devrim » 10 Haziran 2008 20:54

DOGAN demiş ki:...arkadaşlarım bizim clioIII lerin vitesinin biraz zor geçtiğini söylüyor sizin izlenimleriniz nedir?
Bir zamanlar kullandığım eski bir Tofaş Doğan'a göre daha kemikli ve sert gecişleri olduğunu söyleyebilirim ama şikayetçi değilim. Güzel yani.

Yalnız, bir meslektaşım ikinci el Skoda Fabia aldı. Vites geçişleri inanılmaz. O kadar rahat ve yumuşak ki çook hoşuma gitti diyebilirim. Vites kolunu az itiyorsunuz o kendini atıyor ilgil iyere; o derece rahattı... Ama aracı ne sürmek istedim ne başka birşey...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti ufuk5414 » 10 Haziran 2008 23:07

manuel vitesten vazgeçmem.o ara gazio devir seslerini hissetmek arabayıo bağırtmak ah ah...bayılıyorum bizim araçların vites geçişlerine zaten
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti ufuk5414 » 10 Haziran 2008 23:08

yazdıklarım çok sadistçe olmuş.yani keyifli bizim araçlar demek istedim :) :oops:
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti Bahadir » 11 Haziran 2008 09:46

Clio'larımızın vites geçişleri ben çok beğeniyorum. Biraz sert olması bence iyi vites değiştirdiğinizi hissettiriyor ve vites değiştirmenin zevkini veriyor açıkcası. Otomatik vites ise asla olmaz. Bir kere denedim beceremedim ben ya. Elim devamlı vitese gidiyor. Eee ne demişler Alışmamış sürücüde, otomatik vites durmaz.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti vipsezgin » 11 Haziran 2008 19:39

manual süper ama sanırım aut vıtes arac cok daha rahat keyıf ve tercıh meselesı ben ısterdım aut vıteslı cliom olsun ama kızmet buna sukur :)
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti dafkanat » 11 Haziran 2008 22:58

ben de en çok manuel vitesi severimde bizimkilerin vitesini geçirmek tatlı bir his vermiyor insanı. örneğin ford minibüslerin vitesleri çok tatlı. onun gibi olsa süper olur valla. bizim vitesler biraz sert ve halatlı olduğundan boşluk çok. bu yüzden pek keyif vermiyor bana açıkçası. ama yine de otomatik vitesi hiç tercih etmedim etmem de herhalde . allah gösterirse belki yaşlandığımız zaman tercih ederim.
dafkanat
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 496
Kayıt: 08 Haziran 2008 23:56
Konum: Uşak
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: Benzin+LPG(LR)
Kilometre: 120000
Yakıt: Lukoil
Lastik Markası: Michelin Energy Save
İsim ve Şehir: Doğan-UŞAK

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti DOGAN » 11 Haziran 2008 23:17

Devrim demiş ki:
DOGAN demiş ki:...arkadaşlarım bizim clioIII lerin vitesinin biraz zor geçtiğini söylüyor sizin izlenimleriniz nedir?
Bir zamanlar kullandığım eski bir Tofaş Doğan'a göre daha kemikli ve sert gecişleri olduğunu söyleyebilirim ama şikayetçi değilim. Güzel yani.

Yalnız, bir meslektaşım ikinci el Skoda Fabia aldı. Vites geçişleri inanılmaz. O kadar rahat ve yumuşak ki çook hoşuma gitti diyebilirim. Vites kolunu az itiyorsunuz o kendini atıyor ilgil iyere; o derece rahattı... Ama aracı ne sürmek istedim ne başka birşey...


aslında şanzıman için bor yağları mevcut motorsilk'di sanırım bu tip sorunları kökten
çözüyormuş.vites geçişleri hissedilir derecede kolaylaşıyormuş denilene göre.işte link :geek:
http://www.hepsiburada.com/productDetai ... =otm092048
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti ufuk5414 » 11 Haziran 2008 23:22

manuel en güzeliiiiiiiiiiiiiii
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Manuel vites hakkında herşey

İleti omeralemdar » 11 Haziran 2008 23:31

bencede oynayacaksın 2 den 3/4/5 sonra önünde bir engel yavaşla vites kuçult uzun yolda harika oluyor uykun kaçıyor çocuk gibi oyna babam oyna manuel tercih edilir şu anda bütün bayanlar otomatik vitesli ankarada onları gördümü yol benim bile olsa aman geçsin bele almayım başıma diyorum
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Sonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 48 misafir