Klima

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

Re: Klima

İleti ufuk5414 » 05 Temmuz 2008 15:19

BEN KLİMAYI ÇALIŞTIRDIĞIMDA ÇIT ÇIT DİYE İÇERDEN SES GELİYOR.BAKIMA GÖTÜRCM.BU ARADA RENAULT YAZ KAMPANYASINDA KLİMA BAKIM PAKETİ YÜZDE 15 İNDİRİMLİ BAŞLIYOR.GÖTÜRÜN DERİM...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA


Re: Klima

İleti omeralemdar » 05 Temmuz 2008 18:34

ufuk5414 teşekkür ederim sagol var ol verdigin bilgiler için
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti Bahadir » 08 Temmuz 2008 10:57

Arkadaşlar sizin klimalar çalıştırdıktan ne kadar zaman sonra soğutmaya başlıyor. Benim soğuk havayı hissetmem için 1-1,5 dk., içerinin soğuması için ise 4-5 dk geçiyor. Bazı arkadaşlarım daha çabuk olması gerektiğini söylüyorlar. Sizin araçlarda durum ne?
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Klima

İleti filip34 » 08 Temmuz 2008 16:26

Arkadaşlar merhaba,

Beni servisten aradılar ücretsiz kontrol varmış isterseniz bağlı bulunduğunuz servise sorun veya benim çook memlun olduğum

Bağdatlılar yeni bosnaya bakın derim.

Koku olayı içinde polen fitresi tozlanmış ve toz çamura dönmüş olabilir ben kendim ayda bir söküp hava ile temizliyorum hatta biraz abarttım yumoş ile yıkadım şimdi kötü koku falan yok gerçi daha öncede yoktu ama

saygılar
Ferdi
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Klima

İleti omeralemdar » 08 Temmuz 2008 18:13

:roll: FERDİ KARDEŞİM BİLGİ PAYLAŞIMI İÇİN SAGOL VAR OL
:roll: BAHADIR KLİMAYI ÇALIŞTIRMADAN ÖNCE İÇERİSİ SICAK OLDUGUNDAN ISINIYOR O NEDENDEN ANCA SOGUTUYOR OLABİLİRMİ
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti filip34 » 09 Temmuz 2008 07:10

Bahadır merhaba,

klima ne kadar kullanıyorsun ?

Klima gazın bitince soğutma şitdeti azalıyor Bu nedenle daha geç soğutma işlemine başlamış olabilir. Ayrıca bende iki araç var birisi clio IIII diğeride fokus dizel

fokusun kliması clio ya göre daha iyi ilk sonra fark etmeksizin bu gibi yapıyor..

Bilgilerinize.. iyi Günler.
Ferdi
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Klima

İleti filip34 » 09 Temmuz 2008 10:07

Bence buna motor hacminden ziyade tasarım ve fiyat farkı desek daha doğru olmaz mı ?

illaki motor hacmi diyorsan 1400 cc ford fiesta dizel, 1300 cd opek combo, 1400 cc seat cordoba ya ne demeli bence bizim klimadan daha iyi ama bu araçlarda da klima araç gidişinde daha fazla etkiliyor. Bizim araçta bu örnek vermiş olduğum araçlara göre motor perfornansı daha iyi ..

Saygılar
Ferdi
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Klima

İleti filip34 » 09 Temmuz 2008 11:13

Selam,

Benim aracım 1500 cc 65 beygir olan versionudur. Örnek verdiğim araçları bende kullandım ve benim arabamdan klimalarının daha iyi olduğunu gördüm. Benim aracımın klima gazıda normal görünüyor. En azından servis öyle diyor sıfırkende aynıydı. Dekrar yineliyorum motoru etkilemesi sadece motor hacmine değil klima tasarımınada bağlıdır. Teknoloji gelişiyor az güçle çok verim etmenin peşinde aynı durum ev kliamları içinde geçerli a sınıfı klimalar boşuna çıkmıyor..
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Klima

İleti filip34 » 09 Temmuz 2008 13:11

selam,

Cam filmi bence büyük etkendir. Çünkü normalde güneş kollarımı rahatsız ederken film sonrası bu problem ortadan kalkmıştı. Benim yaptığığım filmler biraz koyu olduğu için sonradan söktüm,

Ferdi
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Klima

İleti Bahadir » 09 Temmuz 2008 14:27

Bakalım cuma günü nöbet istirahatliyim. O zaman klima için gidecem tabi birde 10000 bakımının fiyatını öğreneyim. Nitekim bu ay yaptıracağım bakımı görünüş o şekilde. Bu arada bizim dizel araçlarta klima motor performansını çokta etkilemiyor. Valla ben klima açıkken daha sakin kullanıyorum yakıttada bişey farketmiyor.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Klima

İleti filip34 » 09 Temmuz 2008 14:45

Benzinli araçlara göre düşük devirde max tork üretmesinden dolayı çok fark edilmiyor. Dün maç vardı beş kişi klima açık gidiş çekiş süperdi .
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Klima

İleti mcagriunal » 10 Temmuz 2008 00:31

Merhaba;

Benim aracım Extreme ve torpido soğutması bulunmuyor. Satış görevlisi bulunduğunu söylemişti. Fi tarihte bir yerlerde ise torpido içinde bir havalandırma kanalı olduğunu, soğutma için burasının açılması gerektiğini okumuştum sanki. Bilemiyorum, yanlış hatırlıyor, (atıyor:)) da olabilirim.

Uzun lafın kısası benim aracın torpido içi soğutmuyor. Bu özellik bulunmadığından mı, bilmediğim bir şey mi var, değerli deneyimlerinize başvurmak isterim.
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Klima

İleti filip34 » 10 Temmuz 2008 07:58

Günaydınlar,

Torpido soğutucusundan kasıtları aracın bir adet havalandırma deliği var onun kapağını kaydırarak açıyorsun, klimayı devreye soktuğunda klimadaki soğuk havayı buraya üflüyor. Durum budur. Ancak ben bu özelliği tüm clio 3'lerde var diye biliyordum ama sonuçta renault iptal edermi eder..

İyi Günler
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Klima

İleti omeralemdar » 20 Temmuz 2008 20:12

Klima,: Soğutma çevrimi
Vikipedi, özgür ansiklopedi


Soğutma Çevrimi Şeması:
1) Kondansör (Yoğuşturucu)
2) Genişleme Vanası (Kısılma Vanası olarak da rastlanabilir)
3) Evaporatör (Buharlaştırıcı)
4) Kompresör
Bir soğutma çevrimi, soğutucu bir akışkanın ısıyı :
emmesi ve daha sonra yayması ile oluşan değişikliklerin tanımlandığı, bir soğutucu içinde gerçekleşen çevrimdir.
Uygulamada, ısının düşük sıcaklıktaki kaynaktan, yüksek sıcaklıktaki ortama pompalanması ile depolama hacmi ya da yaşam alanı soğutulur. Isı normalde bunun tersi yönde bir hareket izlemektedir (yüksek sıcaklıktan, düşük sıcaklığa doğru). Uygulamada yalıtımın önemide çok büyüktür. Yalıtım, soğutulmuş alandaki düşük sıcaklığı korumak ve düşük sıcaklığa ulaşmak için gerekli enerji ve gücü düşürmek için kullanılır.
Soğutma çevriminin çalışma prensibi, matematik olarak Sadi Carnot tarafından 1824'de bir ısı makinesi ile tanımlanmıştır. Bir soğutucu tersine çalışan bir ısı makinesidir.
En genel haldeki soğutucu sistemler, faz değişimli ısı pompasını temel alan çevrimi kullanır, bununla beraber absorbeli (soğurmalı) ısı pompaları da uygulamaların bir çoğunda kullanılır.
kısaca soğutma çevrimi kompresör tarafından alçak basınçtaki soğutucu akışkan yüksek basınca çıkartılarak buradan kondensere yollanır kondenserde yoğuşma oluşturulur ve genleşme valfinden geçerek alçak basınç sıvı hale dönüştürülür ve buradan evaparator vasıtası ile soğutma gerçekleştirilir.
"http://tr.wikipedia.org/wiki/So%C4%9Futma_%C3%A7evrimi"'dan alındı
kullanılarak bir ortamdan ısı çekmek (yani o ortamın sıcaklığını azaltmak),fazla nemini alıp ortama taze hava sağlamak için tasarlanmış sistem veya mekanizmadır. İnsanların bulundukları çevre, ortam içinde sıcaklığın ayarlanabilmesi, bulunulan ortamın konforunu artırır. İnsanın rahat ettiği çevre sıcaklığı bir başka ifadeyle rahatlık sıcaklığı bulunan ortamdaki hava sıcaklığıyla havanın nem oranına bağlıdır. Aşırı nem aşırı sıcaklıktan daha rahatsız edicidir. Örneğin 40 ºC sıcaklık ve %10 nispi neme sahip bir hava 30 ºC sıcaklık %80 nispi neme sahip bir havaya göre daha iyidir , çünkü nem oranı arttıkça insan vücudunun sıcaklık karşısındaki reaksiyonu yavaşlar. Bu nedenle klimalarda yalnızca havanın soğutulması yeterli olmaz nem oranının da ayarlanması gerekir. Bu işlemlerin yapılmasına klimalandırma veya iklimlendirme denir. Bu amaçla kullanılan donanıma ise klima (En:air conditioner) denir.
Klimaların çalışma prensipleri [değiştir]

Klimalarda kullnılan soğutma çevrimi Şeması:
1) Kondansör (Yoğuşturucu)
2) Genişleme Vanası (Kısılma Vanası olarak da rastlanabilir)
3) Evaporatör (Buharlaştırıcı)
4) Kompresör
Klimanın çalışma yöntemi, belirli bir basınç altında bulunan sıvı haldeki akışkanın istenilen sıcaklıkta buharlaştırılması ve buhar halden tekrar sıvı hale döndürülmesidir. Çalışma prensibini termodinamiğin ikinci kanunu açıklar.
Çevrim malzemesi olarak kullanılan gaz bir kompresör aracılığıyla emilip sıkıştırılarak sıvılaştırılır. Sıkıştırma sırasında açığa çıkan ısı bir fan vasıtası ile atmosferik çevreye (dış ortama) atılır . Bu sıvı daha sonra genleşme valfi tarafından üzerindeki basıncın düşürülmesi ile bulunduğu ortamdan ısı çekerek gaz haline dönüşür. Bu esnada bulunduğu ortamdan ısı çektiği için ortam sıcaklığını da düşürmüş olur. Soğutma akışkanı kompresör tarafından emilerek çevrim aynı şekilde tekrarlanır.
Soğutucu akışkanlar [değiştir]
Soğutma makinalarında önceleri amonyak ve karbondioksit kullanılmıştır. Günümüzde ise freon kullanılmaktadır. Soğutucu akışkanlar şu özelliklere sahip olmalıdır :
• Buharlaşması ve sıvılaşması uygulanabilir basınçlar altında olmalıdır
• Buharlaşma sıcaklığı mümkün olduğunca düşük olmalıdır
• Kimyasal olarak ayrışmamalı , yanmamalı , zehirli olmamalı ve metal yüzeylerle reaksiyona girmemelidir.
• Düşük güç ile çalışabilmelidir
• Maliyeti düşük olmalı ve kolay temin edilebilmelidir.
En çok kullanılan soğutma akışkanları şunlardır:
• Freon 12
• Freon 22
• Freon 134a
• Freon 407c
• Freon 410A 407c nin muadili olup daha verimli olduğundan 407c nin yerini tamamen almıştır.
• Amonyak (Amonyak; patlayıcı,yanıcı ve zehirlidir.)
• Freon 12
• Frigen 12
• Kaltron 12
• Genetron 12
• Kükürtdioksit
• Metilklorid
Freon 12, freon gazının F11 , F12 , F13 , F22 , F502 gibi türleri vardır. Bileşiğinde C , Cl ve F bulunur. Çoğunlukla klima cihazlarında bu gaz kullanılır. F12'nin atmosferik basınçta kaynama noktası –29,8 ºC , donma noktası –157,78 ºC 'dir. Yoğunluğu havanın yoğunluğundan büyüktür. Renksiz bir gazdır.
Soğutma yöntemleri [değiştir]
Soğutma veya klima tekniğinde üç yöntem uygulanır:
1. Fiziksel Yöntem : Sıvılar buharlaşırken çevreden ısı çekerler , buharlaşan sıvının çevreden ısı çekmesi , ısı çekilen ortamın sıcaklığının düşmesine neden olur. Isı kaybının neden olduğu sıcaklık düşmesine ya da sıcaklık azalmasına soğuma denir. Fiziksel soğutma yönteminin endüstride kullanılan en önemli şekli , soğurmada soğutma yöntemidir. Bu sistemde ısı enerjisinden yararlanılır. Herhangi mekanik parçası yoktur. Soğutma devresinde soğutucu olarak silikojel ve su kullanılır. Silikojel nem tutucu ya da emici siliko-sodyuma maddesel bir asitin etkimesiyle oluşur. Bu bileşik daha sonra yıkanıp kurutulabilir. Çok küçük tanecikler halinde soğutma devresine yerleştirilen silikogel amonyağı emer. Amonyak düşük sıcaklıklarda suda kolayca çözülür. Bu çözelti 65 ºC sıcaklıkta ısıtıldığı zaman buharlaşır ve sudan ayrışır. Suyun işlevi soğutma devresindeki amonyağı çözmektir. Sistem ; soğurma cihazı, kondansör (yoğuşturucu) ve (evaporatör) buharlaştırıcıdan oluşur.
1. Kimyasal Yöntem : Normal sıcaklıkta oldukları halde bazı kimyasal maddeler belirli aralarda birbirleriyle karıştırıldıkları zaman daha düşük sıcaklıklar elde edilebilir. Bunun nedeni karışım oluşurken çevreden bir miktar ısı alınmasıdır. Örneğin kar veya buzla sofra tuzunun karıştırıldığında soğuma elde edilir. %65 kar veya buz, % 35 tuz ( NaCl ) karıştırıldığında ilk sıcaklık 0 ºC , karışım sıcaklığı –20 ºC'dir. %60 kar ya da buz %40 tuzun ilk sıcaklığı 0 ºC , karışım sıcaklığı –30 ºC'dir.
1. Mekanik Yöntem : Mekanik yöntemle soğutma dışarıdan iş verilerek soğutucu akışkanın basınç ve sıcaklığının yükseltilmesi esasına dayanır. Termodinamiğin 2. kanununa göre ters Carnot çevrimi prensibine göre çalışır.
Klima ile ilgili kavramlar [değiştir]
• Nemli Hava : Çevremizi saran hava yalnızca N2 ve O2'den oluşmaz yüksek oranda su da bulunur. Su buharı miktarı çevre şartlarına bağlı olarak değişir. Havanın içerisindeki aşırı nem insanlar için rahatsız edici boyutlardadır. Sıcaklığın aynı olmasına rağmen nem oranı yüksek hava daha çok rahatsız edicidir.
• Mutlak nem : 1 m3 nemli havanın içerdiği su buharı miktarının kuru hava miktarına oranına mutlak nem denir. Mutlak nemi 1 kg. kuru havanın içerdiği su buharı miktarı olarakta tanımlamak mümkündür.
• Bağıl Nem : 1 m3 nemli havanın içerdiği su buharı miktarının aynı sıcaklık ve aynı toplam basınçta içerebileceği maksimum su buharı miktarına oranına denir.
• Çiğ Noktası : Sabit basınçta soğutulan nemli havanın içerdiği su buharının yoğunlaşmaya başladığı sıcaklığa denir.
• Yaş Termometre Sıcaklığı : Belirli bir su kütlesinin doygun olmayan hava tarafından etkilendiğini varsayalım suyun
sıcaklığı bu havanın sıcaklığından daha büyük olursa sudan havaya ısı geçişi başlar ve su ağır ağır buharlaşarak soğur. Suyun sıcaklığı havanın sıcaklığına eşit olunca sudan havaya ısı akımı durur. Ancak hava doygunlaşmadığı için buharlaşma devam eder. Buharlaşmanın devam etmesi suyun sıcaklığının havanın sıcaklığının altına düşmesine neden olur. Bu durumdada havadan suya ters ısı akımı başlar . Belli bir noktadan sonra ısıl denge sağlanır. Havayla suyun arasındaki ısıl dengenin sağlandığı sıcaklığa termodinamikte ve klima tekniğinde yaş termometre sıcaklığı denir. Üzerine ıslak pamuk sarılmış bir termometrenin gösterdiği sıcaklık yaş termometre sıcaklığıdır.
• Kritik Basınç : Kompresörün çalışması için gerekli olan basınçtır.
Soğutma Birimi [değiştir]
Klimaların soğutma değerini ifade eden birim, kısaltılmış hali BTU olan British Thermal Unit'tir. Watt ve Joule arasında direk ilişki kurulabilen bu birim soğutma gücü için özellikle kullanılmaktadır. Soğutulacak odanın özellikleri, soğutma için gereken BTU değerini vermektedir. Aşağıda bir odayı soğutmak için verilmesi gereken BTU değerinin, odanın özelliklerinden nasıl etkilendiğini görebileceksiniz.
• Oda Alanının BTU Etkisi...

• Pencerelerin BTU Etkisi... (Pencere yoksa ciddiye almayınız, panjur vs. yoksa sonucu 1,5 ile çarpınız)...



• Odayı paylaşan kişi sayısı...

• Aletler ve aydınlatma araçlarının ürettiği ısı miktarı... (Watt Toplamı)


Bu değerlerin toplamı, genel soğutma ihtiyacını BTU olarak verecektir. Yani;

Otomobil endüstrisinde klima [değiştir]
Otomobillerde kullanılan klimaların ana parçaları [değiştir]
• 1 . Kompresör : Sistemin içindeki akışkanı yüksek basınçlı gaz haline dönüştürüp devreye pompalar.
• 2 . Kondenser : Yüksek basınç ve sıcaklıkta , gaz halindeki akışkanı sıvı hale getirir
• 3 . Evaporatör : Düşük basınç ve sıcaklıktaki sıvı akışkanı gaz haline getirir.
• 4 . Receiver : Sistemin içinde dolaşan akışkanı depolar , içindeki nem ve pislikleri alır.
• 5 . Evaporatör Fanı : Elektrik motorundan aldığı tahrikle çalışan fan evaporatörün üzerinden aldığı soğuk havayı kanallara üfler
• 6 . Kondenser Fanı : Elektrik motorlu fan kondenser ısındığı zaman termostatı sayesinde devreye girerek soğutma yapar
• 7 . Kompresör Kasnağı : Motor kayışından aldığı tahrikle kompresörün çalışmasını sağlar
Klima kullanımının sürüş güvenliğine etkisi [değiştir]
Sıcaklığın 21 ile 27 derece arasında olduğu bir ortamda yapılan test sürüşünde otomobilin içine yerleştirilen hoparlörlerden zil çalması , korna sesleri , itfaiye sireni vb. gibi sesler verilerek sürücünün bu sesleri zamanında duyup duymadığını kontrol etmek için bir pedala basması istenmiş . 27 dereceye ulaşıldığında sürücünün seslere gösterdiği reaksiyon süresinin % 20 ve daha da üzerinde oranlarda arttığı saptanmış. Ayrıca sıcaklık 27 derecedeyken 21 derecenin iki katı oranında sinyal dikkate alınmayarak atlanmış. Yüksek ısıdan etkilenen sürücünün 0,5 promil oranında alkol alan bir sürücüyle aynı durumda olduğu saptanmış. Bir çok kazaya yol açan saniyelik uykunun %32'si yüksek sıcaklık meydana gelmektedir.
Otomobillerde klima nasıl kullanılmalıdır ? [değiştir]
• Klima kapalı konumda bulundurulmalı . Otomobilin motoru çalıştırılıp motor ısıtılmadan kesinlikle klima çalıştırılmamalıdır
• Isınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camlar kısa bir süre açık tutulmalıdır.
• Klima çalıştığı zaman hava sıcaklık düğmesi soğuk konumda olmalıdır.
• Motor çalıştıktan sonra klima önce düşük devirde istenirse daha sonra yüksek devirde çalıştırılmalıdır
• Klimalar açıldığı zaman hava kesinlikle kişilerin gövdesine direkt olarak gitmemelidir
• Üflemeler tabana ve camlara verilmelidir.
"http://tr.wikipedia.org/wiki/Klima"'dan alındı
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti omeralemdar » 20 Temmuz 2008 20:15

* KLİMA KULLANIMI ESNASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
1- Klimanızı kesinlikle yüksek devirde seyrederken devreye almayın. Uzun yolda illa ki durmanız gerekmez, debriyaja basarak devri düşürün, klimayı açın ve debriyajdan ayağınızı yavaşça çekin. Aksini yapmanız halinde klimanın kompresörü ayak kırabilir, bu da yaklaşık 300.- $ lık bir arıza demektir.
2- Yaz aylarında güneş altında park halinde kalan aracınıza ilk binişte klimayı açmadan evvel camları açarak sıcak havanın dışarı çıkmasını sağlayın, ardından camlarınızı kapatarak klimayı açın. Çok sıcak havalarda klimayı ilk çalıştırmada araç içi hava sirkülasyonu modunda kullanın, ardından dış hava alışını açın.
3- Klimanız açıkken kesinlikle camları açmayın.
4- Klimanız açıkken araç içerisinde sigara içmeniz hava kanalları içerisinde oluşan neme sigara dumanının yapışmasına neden olur, nemin kuruması ile birlikte kalan sigara kokusu hava kanallarından temizlenemez ve klimanın her kullanıma açılmasında araca pis bir koku yayılmasına neden olur.
5- Tam otomatik klimalarda derece ayarını dış sıcaklık ile maximum 7 derece fark olacak şekilde ayarlayın. Daha fazla bir fark hasta olmanızı ya da vücudunuzun direncinin zayıflamasına ve yorgunluk hissine neden olur.

KLİMA BAKIM VE SERVİSLERİ
1- Klima bakımlarınızı yaz aylarına girmeden evvel YETKİLİ SERVİSLERDE veya KLİMA SERVİSLERİNDE yaptırın. Yetkili servislerde dahi klima konusunda ustaları olup olmadığını sorun. Sanayi servislerinde ise referans almadan klimanızın bakım veya onarımını yaptırmayın. Ne yazık ki klima kullanımının artması ile birlikte her serviste klima gazı basılır yazısı görülmekte, bu tip servislere itibar etmeyin. Klimanızda tamiri mümkün olmayan ya da pahalı arızalara sebep olabilirler.
2- Klimalarda bulunan R12 veya R134 gazının yılda %10 - 20 oranında azalması normaldir. Bunun üzerindeki azalmalarda kaçak kontrolü yapılmadan gaz tamamalanmaması gerekir. Gazın tamamen boşalmış olduğu klimalarda gaz kaçak sıvısı ve azot gazı verilerek kaçak bulunur, tamir edilir ve gaz basılır. Tamamen yeni gaz basımında gaz basılmadan evvel de kesinlikle VAKUM yapılarak sistem havadan arındırılmalıdır.
3- Binek araç klimaları ortalama 700 gram ile 1.100 gram arasında gaz alır. Aracınızın etiketleri arasında klimaya ait bir etiket olması ve gaz miktarının yazılı olması gerekmektedir.
4- Ticari araç klimalarında gaz oranları farklılık göstermektedir.
5- Klimalarınızı kış aylarında da en az haftada bir defa 5 - 10 dk. süre ile çalıştırmanız klima sisteminizin ömrünü uzatır.
6- Polen filtrelerinizi kontrol etmeyi unutmayınız.

** Polen Filtresi Bakımı
Sıcak yaz aylarının yerini yavaş yavaş serin sonbahara bırakmaya başladığı şu günlerde yazın aracınızın havalandırma sistemini etkilemiş polen, spor, toz, toprak ve sanayi dumanı gibi sistemin çalışmasını aksatacak pislik ve tortulardan kurtularak araç kabininin ısıtma, soğutma, havalandırma sisteminin bakımını yapabilirsiniz.Araç kabini hava kanallarının filtresini sık sık temizlemeli ve belli aralıklarla değiştirmelisiniz. Polen alerjisi gibi alerjileri olan kişiler ile araç içinde sirküle eden havanın temizliği açısından bu filtrenin temizliği önem arz etmektedir.
Aracınız 2000 model veya daha yeni ise aracınız büyük ihtimalle kabin hava filtresi ile donatılmıştır, sürücülerin pek çoğu kabin hava filtresinin varlığından veya araçlarında olup olmadığından bile bihaber olduğundan bakımı aksatılan bu filtre ile tam temizlenemeyen havayı araç içinde solumak durumunda kalabilirler.Aracınızın donanımında kabin hava filtresi olup olmadığını aracınızın el kitabından öğrenebilirsiniz.Temizlenmeyen filtreler araç içersinde kokuya yol açabileceği gibi oluşabilecek tıkanıklarla aracın ısıtma/soğutma sistemine zarar verebilir.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


ÖncekiSonraki

Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 68 misafir