klima performansı

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

klima performansı

İleti aliozturk74 » 21 Eylül 2009 10:29

2008 model clio3 1.5 dci extreme aracım 21 bin km de. Aldıktan sonra iki yaz seyahata çıktım. Güneyde (30 deceyi aşan sıcaklılarda) klimanın soğutması beni pek memnun etmedi. Hani içerisi buz gibi oldu klimayı kapatalim hali olmuyor. Klimasını başka yetersiz bulan veya bir görüşü olan varmı?
aliozturk74
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 39
Kayıt: 22 Haziran 2009 09:15
Marka & Model: CLIO III 2008 Ext.
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 94000
Yakıt: SHELL, OPET
Lastik Markası: petlas 185/65/15
İsim ve Şehir: TRABZON


Re: klima performansı

İleti Bayram » 21 Eylül 2009 21:40

aliozturk74 demiş ki:2008 model clio3 1.5 dci extreme aracım 21 bin km de. Aldıktan sonra iki yaz seyahata çıktım. Güneyde (30 deceyi aşan sıcaklılarda) klimanın soğutması beni pek memnun etmedi. Hani içerisi buz gibi oldu klimayı kapatalim hali olmuyor. Klimasını başka yetersiz bulan veya bir görüşü olan varmı?


Daha önce aynı konu açılmış orda ben gayet yeterli demiştim ama tatil dönüşü polen filitremde yeni olmasına rağmen 18 dereceye ayarladım(Digiatal Klima) fanlar hep yüksek ayarda döncü içeriside sıcak değildi.
1 önceki sene 20 dereceye sabitlemiş şekilde kullanmıştımki fanlar çoğu zaman durma noktasına geliyordu benim araç 2006 model gaz problemide olabilir seneye gazı kontrol ettireceğim
Dediğim gibi daha önce aynı konu açılmış ve kullanıcılar soğutmadığı yönünde hemfikirdi.
Belkide ben çok şey beklemiyorum klimamdan :D
Ama dediğim gibi geçen sene sorunsuz içeriyi 20 derecede tutabiliyordumki bu manuel ayarda 8 kademenin 100-200km gittikten sonra 1 kademesine kadar düşmesine neden oluyordu.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: klima performansı

İleti oguz1 » 22 Eylül 2009 18:48

aliozturk74 demiş ki:2008 model clio3 1.5 dci extreme aracım 21 bin km de. Aldıktan sonra iki yaz seyahata çıktım. Güneyde (30 deceyi aşan sıcaklılarda) klimanın soğutması beni pek memnun etmedi. Hani içerisi buz gibi oldu klimayı kapatalim hali olmuyor. Klimasını başka yetersiz bulan veya bir görüşü olan varmı?

Klimamız genel itibariyle yeterli yalnız ben 2.5 yıldır şunu gözlemliyorum, araç eğer temmuz ve ağustos aylarında güneş altında uzunu süre kalırsa ve sizde bu şekilde sıcak altında kalmış aracınıza binerseniz aracın iç sıcaklığı 18 C getirmesi fanların 4. kademede de olsada ya çok uzun süre alıyor veya hiç soğutamıyor. Manuel klimalarda 3 en idiali aslında 4 e getirsen çok ses yapıyor ve soğutmada 3 le hemen hemen aynı gerisi sadece dış hava.

Birde kapalı bir havada ve gündüz deneyin o zaman daha verimli olduğunu göreceksizin.

Temmuz ve ağustos kapalı hava bulmakta zor olduğu için
1- Aracı gölge bir yere parkedin
2- Araç güneşte uzun süre kalmışsa Klimayı çalıştırmadan haraket halindeyken 5-10 dk içeriyi pencereleri açarak havalandırın.
3- Havalanmanın bitmesine 3 dk. kala kilmanızı çalıştırın 1. kademede kilima ısıısı istenilen seviyeye gelsin.
4- Pencereleri kapatıp 2 veya 3. kademede yolculuğunuza devam edin.

Tüm bunlara rağmen soğutmada proplem varsa serviste klima soğutma kontrolü yaptırın, gazı eksikse tamamlıyacaklardır.

Şuda yanlış anlaşılmasın serviste direk klima gazı basıncını ölçmüyorlar, aracın camları kapalı klimayi çalıştırıyorlar 18 C yi yakalamaya uğraşıyorlar belli bir süre, eğer yakalıyamazlarsa gaz basıncını ölçüyorlar.

Sonuç olarak klimamız aracın motor hacmine göre biraz küçük ama eğer arıza yoksa ve klimayı verimli kullanırsak bence fazlasıyla yeterli.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: klima performansı

İleti Bayram » 23 Eylül 2009 07:19

Şuda yanlış anlaşılmasın serviste dirak klişma gazı basıncını ölçmüyorlar, aracın camları kapalı klimayi çalıştırıyorlar 18 C yi yakalamaya uğraşıyorlar belli bir süre, eğer yakalıyamazlarsa gaz basıncını ölçüyorlar.

Geçen sene kayınpederimim iş yerinde klima soğutmuyor diye servis çağrıldı.
Gelen personel Klimayı en düşük ayarda çalıştırdı ve hava kanalının önüne bildiğimiz elektrik voltajı ölçmek için kullanılan cihazın biraz daha özelliklisi bir cihaza bağlı kabloyu 1dk kadar tuttu cihazın ekranı 15 derece gösteriyordu.
Cihazın soğutması normal bu alana 24.000BTU klima yetersiz kalıyor ya camdan gelen güneşi kesmelisiniz demişlerdi.Bir cephe komple cam ve perde yada başka birley yok.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: klima performansı

İleti Devrim » 23 Eylül 2009 13:50

Açıkcası ben de yetersizliği ile ilgili bir şey düşünmüyorum. Oguz1'in belirttiği gibi güneş altında kalmalar, aracın iç mekanının ısınmış olması etkiliyor bu işleri.

Özellikle seyir esnasında fan doğrultusu kolunuza karnınıza vs. yönlenmişse bir süre sonra çok kötü donduruyor. Ama içerisi o derece soğuk olmuyor. Yani klima en soğuğu veriyor bence. Fakat içerisinin o soğukluğa ulaşması farklı etkenlere bağlı işte...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: klima performansı

İleti Bayram » 23 Eylül 2009 15:30

Devrim hocam bu durumda aklıma direk şu gelir
Klima soğutuyor ama soğuk hava içerde kalmıyor.Kapı lastikleri vb. noktalardan soğuk dışarı sıcak içeri olayı oluyor.

Şu varki eğer klima ön cama veya ön cam + ayaklara üflüyorsa bu durumda hava basıncı düşük kalıyor.
Ama direk ortadan hava üfletilirse arka koltukta ortaya oturulup el havaya kaldırılırsa soğuk hava bariz ele vuruyor.
Bu durumda içerinin soğumuyor olması ilginç
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: klima performansı

İleti Devrim » 23 Eylül 2009 15:47

Doğru. İşte klimayı çalıştırmaya karar verdiğimizde aracın içindeki istenmeyen sıcaklık önemli oluyor bu noktada. Ayrıca yalıtım ve fitiller önemli ama ne derece bilmiyorum. Çünkü muazzam bir cam alan var. İstemesek de camlardan çok fazla kayıp yaşıyoruz.

Yazın soğutsak da, kışın ısıtsak da kayıp fazla ve bu sebepten klima kapatıldığında ısının korunumu pek sağlanamıyor. Bilmiyorum aramızda var mıdır, kışın en soğuk zamanı veya klima gerektiren yazın en berbat sıcağında, klimayı kapatsa bile uzun süre içerdeki ısıyla idare eden?...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: klima performansı

İleti omeralemdar » 24 Eylül 2009 10:44

birde şunu deneyin araç dış havalandırma kanallarını kapatın < radyonın oldugu bölğede kaput açık degilde diger işarate getirin>
ben sadece klimayı kapattıgımda kısa bir süre çok kötü bir nem kokusu alıyorum o rahatsız ediyor , haziran ayında polen filtreyi daha yeni degiştirtim 17 liraya.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: klima performansı

İleti vipsezgin » 26 Eylül 2009 09:40

bızm burda polen fıltresı 25 tl ömer abı :D ama bıze nıssan mıcra polen fılıtresı oluyor bılgınız olsun :idea:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: klima performansı

İleti dikmenibo » 26 Eylül 2009 10:30

vipsezgin demiş ki:bızm burda polen fıltresı 25 tl ömer abı :D ama bıze nıssan mıcra polen fılıtresı oluyor bılgınız olsun :idea:


micrayla gerçekten birsürü ortak parçası var aslında
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: klima performansı

İleti msaltik » 01 Ekim 2009 14:57

ben önceki Clio3'ümü az soğutuyor endişesiyle Eskişehir'de bulunduğum zaman servise götürmüştüm. Klasik "bunda bişe yok" cevabını almıştım. Öyle işyerlerindeki klimalar gibi çok kısa sürede soğutma yapmıyor. Ama soğuduktan sonra problem yok. Yani 4 kademe olan manuelde 1'den yukarı sadece direk güneş ağzımızın içine girerse kullanmışımdır, o da 2. seviyede... klima beni rahatsız ediyor çünkü, ciğerimde buz parçası atılmış gibi oluyorum. o yüzden cama verip 1'e getiriyorum. İlk harekette de ne olursa olsun, arabanın camlarını indirip içerdeki havayı, klimayı açmadan tazeliyorum, bu da zamanı kısaltıyor, soğutma açısından
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: klima performansı

İleti mosengul » 27 Haziran 2010 22:09

Forumu derinlemesine inceliyorum bu arda bazı ölü konuları görüp bişeyler yazasım geliyor kusurabakmayın :)

Klima sisteminin sorunsuz çalışmasının yolu, bakımlarının zamanında yapılmasından geçiyor. Sistemdeki gaz kaçaklarının zamanında farkedilmesiyse klimanın ömrünü uzatıyor ve onarım maliyetlerini düşürüyor.

Soğutma gazı en az 6 ayda bir kontrol edilmeli, klima bakımı ve kontrolu yetkili serviste yaptırılmalı, gaz yenilenmesinde öncesinde kullanılan gaz kullanılmaya devam edilmeli, uyumsuz gaz kullanılmamalı. Klimanın randımanlı olması için kış dahil ayda 1 en az 10-15 dk klima çalıştırılmalıdır çünkü kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında gelir. Ancak kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir.
Klimadan gelen havanın sürücü ve yolculara doğrudan temas etmemesi için üflemelerin camlara ve tabana verilmesine dikkat etmenin yanı sıra otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamasına, ısınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camların bir süre açık tutulmasına, kalorifer düğmesinin soğuk konumunda olmasına, motor çalıştıktan sonra klimanın önce düşük devirde, daha sonra istendiği takdirde yüksek devirde çalıştırılmasına dikkat edilmelidir.

Klima sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazın boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin yükselmesine yol açıyor.

Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimalarda sorun büyük ölçüde elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklanıyor. Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değişitirilmemesi, klima sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor.
Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız ediyor.

Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor. Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa’da satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda.Bunun yerine, ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kulIanılıyor.

Eski model otomobil klimalarında, kompresörde büyük arızaya yol açtığından yeni tip gazın kullanılması mümkün değil. Ozon tabakasına zarar vermeyen gazın kullanılabilmesi için, klima kompresörünün değiştirilmesi gerekiyor. Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu işlem fazla tercih edilmiyor. Otomobilde hangi tip klima gazının kullanılacağıysa, klima kompresörünün üzerinde belirtiliyor.Klima kompresöründe kullanılan yağın da klima gazının niteliğine uygun olması gerekiyor. Yanlış yağ seçimi de kompresörde arızalara neden olabiliyor.

Arabaya biner binmez hemen klimayı açmayınız!

Arabanıza bindikten sonra lütfen camlarınzı açınız ve hemen klimayı açmayınız.Yapılan bir araştırmaya göre,arabanın gösterge paneli, koltuğu,Benzen yayan hava temizleyicileri (araba kokuları),Kansere sebep olan bir zehirdir (kanserojen-arabanız içinde ısınmış plastiklerin solunması olarak not alınmıştır). Kanser sebebine ilave olarak, kemiklerinizi zehirler,kansızlığa ve lösemiye sebep olur.Kanser riskinin artması ayrıca hamile bayanlarda düşüğe de neden olabilir.

İç mekanlarda (kapalı ortamda) kabul edilebilir Benzen seviyesi her (0,093m2) sq.ft'de 50mg dır. Pencereleri kapalı park etmiş bir arabanın içinde 400-800mg Benzen içermektedir.Fakat 60 F (15,5 C derece) derece üzerinde bir sıcaklıkla güneşin altında park ettiyse Benzen seviyesi 2000-4000 mg üzerine çıkar.Bu da kabul edilebilir seviyenin 40 katıdır.Ve araba içine giren insanlar bu aşırı miktardaki zehiri çaresiz bir şekilde içine çekerler.

Arabanın içine girmeden önce camları açmanızı ve içerdeki havanın dışarıya çıkmasına zaman verilmesi önerilir.Benzen böbrek ve karaciğerinizi etkileyen bir zehirdir ve bu zehirli maddenin vücudunuz tarafından dışarı atılması çok zordur.

Alıntıdır.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir



Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 31 misafir