katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

Dizel Motorlara dair...

katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti enes a » 08 Şubat 2014 13:08

Aracima surekli shell den v power ve fuelsave yakit alirdim herzaman az km giderdim ilk defa denemek amaclı petrol ofisinden yakit aldım aracimin yakit serfiyati dustu değerler sole

Shell v power nitro dizel = 6,7lt \100 km

Shell fuelsave dizel =6.2 lt \100km

Petrol ofisi vmaxx=5.8 lt \100km

Petrol ofisi prodizel 10 =5.2 lt \ 100km

Bu sonuclara istanbul Ankara yolu arasinda ulastim sizinle paylasmak istedim...
enes a
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 30 Mayıs 2012 16:48
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: dunlop 185/15/60
İsim ve Şehir: istanbul


Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti ipcm » 08 Şubat 2014 14:27

Çok feci farklar var. İstasyondan istasyona da değişir bence.

Ben de Vpower nitro kullanıyorum. bende de 6.0 civarı ortalama.
GTL varken çok daha iyiydi ortalamam.
ipcm
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 28 Ekim 2011 11:23
Marka & Model: ClioIII Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 80bg
Kilometre: 120000
Yakıt: Shell V-Power +GTL
Lastik Markası: Motrio Impulsion
İsim ve Şehir: İbrahim - Kocaeli

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti enes a » 08 Şubat 2014 20:25

Bence shell yakıt konusunda tasarrufdan çok performansda iyi petrol ofisi performans konusunda iyi olmasada tasarruflu yakıt sunuyor dizel yakıt aldığım istasyonlar : Topkapı shell
ve Merter petrol ofisi tum yukarıdaki yakıt çeşitlerini depomu tam doldurarak kış mevsiminde test ettim bu sonuçlara ulaştım sadece 1 kez sıkıntı yaşadım petrol ofisinden Tosya dörtyol üzerinde bulunan dörtyol tesislerinde yakıtımda su çıktı ve aracımın enjektörleri temizlendi... shell istasyonlarının hiç birisinde böyle bir sorunla karşılaşmadım..
enes a
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 30 Mayıs 2012 16:48
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: dunlop 185/15/60
İsim ve Şehir: istanbul

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti escaba_tr » 08 Şubat 2014 21:34

Bu zamana kadar dizel yakit olarak shell,bp,opet ve petrol ofisinden dizel yakit aldim.. Butun urunlerinide denedim diyebilirim.. Yakitin kalitesini ve sarfiyatini en iyi uzun yolda anliyorsunuz.. Bende kendi tecrubelerime gore ilk once opet, sonra da petrol ofisinden almak lazim.. Dier firmalarinki sadece performansa yonelik.. Ozellikle shell nitro uzun yolda farkettiriyor kendini ama sehir ici kullanimda hicbir farki yok.. İstasyon konusunda da dikkat etmek lazim.. Marka guvenli ama istasyon da cacik cikma durumu olabiliyor.. Bir arkadasa yakitin icine karistirilmis solvent satmislar.. Sonra motor dagilmis.. Dikkat etmek lazim
escaba_tr
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 38
Kayıt: 28 Ekim 2013 00:29
Marka & Model: 2010 ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 70 hp
Kilometre: 138000
Yakıt: opet
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: ismail İstanbul

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti burak120320 » 08 Şubat 2014 21:36

ipcm demiş ki:Çok feci farklar var. İstasyondan istasyona da değişir bence.

Ben de Vpower nitro kullanıyorum. bende de 6.0 civarı ortalama.
GTL varken çok daha iyiydi ortalamam.


Bende de durum tam tersiydi. Astra ile GTL alırdım ortalamam 6 - 6,5 arası gezinirdi. GTL kaldırılıpta Nitroya döndükten sonra 5.5 - 6lt arası gezinmeye başladı.

Clio'da şuan eski sahibinden kalma çeyrek depo opet'in yakıtı var ismini bilmiyorum ölçüm için çok erken henüz ama 2 günde 90 küsür km yaptım çoğunluğu yoğun trafikte ortalama 6lt. Tabi arabaya tam anlamıyla alışamamış olmamda yakıtı etkiliyordur muhakkak, 5lt'ye kadar düşeceğini tahmin ediyorum.
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti enes a » 08 Şubat 2014 23:46

escaba_tr demiş ki:Bu zamana kadar dizel yakit olarak shell,bp,opet ve petrol ofisinden dizel yakit aldim.. Butun urunlerinide denedim diyebilirim.. Yakitin kalitesini ve sarfiyatini en iyi uzun yolda anliyorsunuz.. Bende kendi tecrubelerime gore ilk once opet, sonra da petrol ofisinden almak lazim.. Dier firmalarinki sadece performansa yonelik.. Ozellikle shell nitro uzun yolda farkettiriyor kendini ama sehir ici kullanimda hicbir farki yok.. İstasyon konusunda da dikkat etmek lazim.. Marka guvenli ama istasyon da cacik cikma durumu olabiliyor.. Bir arkadasa yakitin icine karistirilmis solvent satmislar.. Sonra motor dagilmis.. Dikkat etmek lazim

:good: kesinlikle haklısin bide ortalıkta gezinen kulaktan dolma bilgi var iste prodizel euro dizel değilmis fualsave euro degilmis falan filan yakit aldiğim zaman pompaciya fuelsave diyorum abi v power euro oluyor fuelsave i kotuluyor bende sinir oluyorum adamlar 10 krs kar etme pesindeler ulkemizdeki tum yakitlar 10 ppm kukurt oranina sahip hangi marka olursa olsun guvenilir istasyondan aldiktan sonra sorun olmaz tanidığım pompaci katkılı olan eurodizelin daha cabuk yanma ozelliğine sahip olduğu icin daha az km yaptırıyormus.....
enes a
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 30 Mayıs 2012 16:48
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: dunlop 185/15/60
İsim ve Şehir: istanbul

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti enes a » 09 Şubat 2014 00:12

Babam oto tamircisi EGR valflerini temizlerken sahit oldum 2010 model fluance nin temizliyordu egr valfi tamamen kurum dolmus ve görevini görmez halegelmis durumdaydi arac sahibi ile konusma imkanım oldu bana aracına 2010 yılından berı katkılı eurodizel aldığını soledi şaşırdım babamda hep soulerdi katkılı yakıt almana hıc gerek yok diye kendim gorerek inandım akaryakıt şırketlerınin kar etmek icin oynadığı oyunu
enes a
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 30 Mayıs 2012 16:48
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: dunlop 185/15/60
İsim ve Şehir: istanbul

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti ipcm » 10 Şubat 2014 13:58

enes a demiş ki:
escaba_tr demiş ki:Bu zamana kadar dizel yakit olarak shell,bp,opet ve petrol ofisinden dizel yakit aldim.. Butun urunlerinide denedim diyebilirim.. Yakitin kalitesini ve sarfiyatini en iyi uzun yolda anliyorsunuz.. Bende kendi tecrubelerime gore ilk once opet, sonra da petrol ofisinden almak lazim.. Dier firmalarinki sadece performansa yonelik.. Ozellikle shell nitro uzun yolda farkettiriyor kendini ama sehir ici kullanimda hicbir farki yok.. İstasyon konusunda da dikkat etmek lazim.. Marka guvenli ama istasyon da cacik cikma durumu olabiliyor.. Bir arkadasa yakitin icine karistirilmis solvent satmislar.. Sonra motor dagilmis.. Dikkat etmek lazim

:good: kesinlikle haklısin bide ortalıkta gezinen kulaktan dolma bilgi var iste prodizel euro dizel değilmis fualsave euro degilmis falan filan yakit aldiğim zaman pompaciya fuelsave diyorum abi v power euro oluyor fuelsave i kotuluyor bende sinir oluyorum adamlar 10 krs kar etme pesindeler ulkemizdeki tum yakitlar 10 ppm kukurt oranina sahip hangi marka olursa olsun guvenilir istasyondan aldiktan sonra sorun olmaz tanidığım pompaci katkılı olan eurodizelin daha cabuk yanma ozelliğine sahip olduğu icin daha az km yaptırıyormus.....


Ben hem BP hem de Shell kullandım, Shell'i hala kullanıyorum. GTL konusunda şaşırdım çünkü bende hem bariz bir km farkı oluyordu hem de çekiş konusunda çok memnundum, Motor farkı olabilir belki. GTL de motorun sesi bile değişiyordu. BP den aldığımda kamyona kafa tutar hale gelmişti sesi. Araç şu anda 130.000'e gelmek üzere ve kısa bir süre hariç Shell'den başka yakıt kullanmadım.
İstasyon zaten Türkiye'de bilinen muamma, en iyi sandığınız firmaların bile bazı istasyonlarında saçma sapan olaylarla karşılaşabiliyorsunuz.

Ama ben de Nitro+'ın yalan olduğuna inananlardanım, Kocaeli'nden Safranbolu'ya gittiğimde fark ettim.
Fuelsave ile arasında fark olabilir belki, kimyager değilim ama kullandığım kadarıyla GTL'i çok arayacağım bu gidişle. Yine de korkudan kalitelisi diye Nitro+ alıyorum.
ipcm
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 28 Ekim 2011 11:23
Marka & Model: ClioIII Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 80bg
Kilometre: 120000
Yakıt: Shell V-Power +GTL
Lastik Markası: Motrio Impulsion
İsim ve Şehir: İbrahim - Kocaeli

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti enes a » 10 Şubat 2014 21:22

ipcm demiş ki:
enes a demiş ki:
escaba_tr demiş ki:Bu zamana kadar dizel yakit olarak shell,bp,opet ve petrol ofisinden dizel yakit aldim.. Butun urunlerinide denedim diyebilirim.. Yakitin kalitesini ve sarfiyatini en iyi uzun yolda anliyorsunuz.. Bende kendi tecrubelerime gore ilk once opet, sonra da petrol ofisinden almak lazim.. Dier firmalarinki sadece performansa yonelik.. Ozellikle shell nitro uzun yolda farkettiriyor kendini ama sehir ici kullanimda hicbir farki yok.. İstasyon konusunda da dikkat etmek lazim.. Marka guvenli ama istasyon da cacik cikma durumu olabiliyor.. Bir arkadasa yakitin icine karistirilmis solvent satmislar.. Sonra motor dagilmis.. Dikkat etmek lazim

:good: kesinlikle haklısin bide ortalıkta gezinen kulaktan dolma bilgi var iste prodizel euro dizel değilmis fualsave euro degilmis falan filan yakit aldiğim zaman pompaciya fuelsave diyorum abi v power euro oluyor fuelsave i kotuluyor bende sinir oluyorum adamlar 10 krs kar etme pesindeler ulkemizdeki tum yakitlar 10 ppm kukurt oranina sahip hangi marka olursa olsun guvenilir istasyondan aldiktan sonra sorun olmaz tanidığım pompaci katkılı olan eurodizelin daha cabuk yanma ozelliğine sahip olduğu icin daha az km yaptırıyormus.....


Ben hem BP hem de Shell kullandım, Shell'i hala kullanıyorum. GTL konusunda şaşırdım çünkü bende hem bariz bir km farkı oluyordu hem de çekiş konusunda çok memnundum, Motor farkı olabilir belki. GTL de motorun sesi bile değişiyordu. BP den aldığımda kamyona kafa tutar hale gelmişti sesi. Araç şu anda 130.000'e gelmek üzere ve kısa bir süre hariç Shell'den başka yakıt kullanmadım.
İstasyon zaten Türkiye'de bilinen muamma, en iyi sandığınız firmaların bile bazı istasyonlarında saçma sapan olaylarla karşılaşabiliyorsunuz.

Ama ben de Nitro+'ın yalan olduğuna inananlardanım, Kocaeli'nden Safranbolu'ya gittiğimde fark ettim.
Fuelsave ile arasında fark olabilir belki, kimyager değilim ama kullandığım kadarıyla GTL'i çok arayacağım bu gidişle. Yine de korkudan kalitelisi diye Nitro+ alıyorum.


GTL çok kaliteli olduğu kesin ama v power olmus 4.74 TL GTL kaldırılmasaydı benzinle aynı fiyatta olurdu heralde.
enes a
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 30 Mayıs 2012 16:48
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: dunlop 185/15/60
İsim ve Şehir: istanbul

Re: katkılı katkısız yakıt arsındaki fark

İleti hosta72 » 13 Şubat 2014 21:44

yazın uzun yolda 3,7 lt kadar indim geçen gün yine uzun yol da ortalamayı zar zor 4,2 lt ye indirebildim. kış olmasından kaynaklı mı araba mı yaşlandı artık ? shell kullanıyorum arada opet de alıyorum. ikisi de iyi. hiç bi katkı maddesi katmaya gerek kalmıyor. tabi mazot litre fiyatı da 4.8 olmuş
hosta72
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 135
Kayıt: 28 Nisan 2011 17:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 114000
Yakıt: sheell
Lastik Markası: lassa 185/60/15
İsim ve Şehir: ZAFER BATMAN



Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir