TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

Dizel Motorlara dair...

TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti braynbjk » 05 Eylül 2013 22:05

Merhaba arkadaşlar hiç aklıma gelmeyecek bir olayla karşılaştım ve sizinle paylaşmak istedim 2007 model 97binde aracım ile edirneye arkadaşımın düğününe gidecektim oradan da tatil için balıkesire gideceğim için bgaj dolu arabada dolu edirne yolunda bir dinlenme tesisinde 10dk moladan sonra tekrar yola çıktık 170km hızla ilerlerken edirneye 70 km kala arabada bip sesi ve motor stop etti hemen kenara çektim araba hararet yapmış gibi motor suyu kpağından köpükler çıkıyo hararet göstergesi tavan yapmış bekledik hararet normale döndü çalıştırmayı denedim tık diye bir ses çalışmayınca reno servise çektik usta baktı contadan değil derinde bir sorun var dedi en az 6 bin masraf dedi ben de istanbuldaki kendi ustama telefon açtım ben hallederim dedi ve arabayı çektirtti araçta turbonun bozulduğunu ve motora yağ çektiğini motorun da bu yüzden aşırı ısınıp piston erittiğini söyledi ve motor reflektiye edildi 5100 tl masraf çıktı.

bu olayda ustanın bana dediği bir şey renoların dizellerinde bu olay kronik 90bin 100binlerde olma ihtimali yüksekmiş çok araba yaptım böyle dedi ben de arabadan soğudum var mı başına böyle bir olay gelen
braynbjk
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 33
Kayıt: 06 Temmuz 2010 11:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI
Kilometre: 0
Yakıt: opet eurodizel
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul


Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti bitsedegitsek » 05 Eylül 2013 23:07

Evvela geçmiş olsun. Hemen kronikleştirmişler maşallah. Turbonun bu kilometrelerde sorun çıkartabildiğini görmüştük daha evvel kullanıma bağlı olarak. Ancak bunun rektefiyeye sebep verecek bir noktaya geldiğini ilk defa gördüm. Ayrıca hiçbir uyarı lambasının bu süreçte yanmaması da enteresan. Araçtan soğumuş olman normal. Gerekli onarımları yaptıktan sonra soğukluğunuz geçmezse aracı satarsınız. Tekrar geçmiş olsun.
bitsedegitsek
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 92
Kayıt: 29 Nisan 2011 19:19
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 bg
Kilometre: 140000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Petlas
İsim ve Şehir: Fatih İZMİR

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti KAZIMYILMAZ » 06 Eylül 2013 08:04

Çoook geçmiş olsun.
Bendeki aracın aynısından dayımda da vardı. Bundan 1 sene önce önlü arkalı aydın otobanından kuşadasına gidiyorduk. Aynen 160-170 kmh aralığında, dayı 300mt önümde giderken birden eksozdan bembeyaz bir duman bulutu yükseldi ve aracı hızla sağa çekti . Hikayenin geri kalanı aynen sizin anlattığınız gibi devam etti :) İki piston erimiş değişti, gömlek çakıldı, enjektörler değişti, silidir kapağı taşlandı, turbo değişti vs... ama araba hiç bir zaman eski haline gelmedi. Bir ay sonra aracı zararına sattı. Yakıt tüketimi ciddi derecede artmıştı, performans eskisi gibi değildi. Sorunun kaynağı turboyu yağlayan boru daha önceki gördüğü bir onarım esnasında eğilmiş. Turbo yeterince yağlanamadığı için turbo milini kırmış ve motordaki yağı yanma odasına basınca motoru dağıtmış.

Benimde zaten aracı satmak isteyişimin en büyük sebebi bu. Sadece renaultta yok bu durum tüm dizellerde hatta tüm turbo şarjlı araçlarda olabilecek bir arıza. Bu tip motorların çalışma prensibi nedeniyle yüksek kmlere gelindiğinde fazla zorlanmaması hatta mümkünse elden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum. Saygılar.
KAZIMYILMAZ
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 510
Kayıt: 11 Kasım 2011 09:33
Konum: İzmir
Marka & Model: Megane III
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105 HP
Kilometre: 40
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: KY - İzmir

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti planetearth » 06 Eylül 2013 10:01

KAZIMYILMAZ demiş ki:Çoook geçmiş olsun.
Bendeki aracın aynısından dayımda da vardı. Bundan 1 sene önce önlü arkalı aydın otobanından kuşadasına gidiyorduk. Aynen 160-170 kmh aralığında, dayı 300mt önümde giderken birden eksozdan bembeyaz bir duman bulutu yükseldi ve aracı hızla sağa çekti . Hikayenin geri kalanı aynen sizin anlattığınız gibi devam etti :) İki piston erimiş değişti, gömlek çakıldı, enjektörler değişti, silidir kapağı taşlandı, turbo değişti vs... ama araba hiç bir zaman eski haline gelmedi. Bir ay sonra aracı zararına sattı. Yakıt tüketimi ciddi derecede artmıştı, performans eskisi gibi değildi. Sorunun kaynağı turboyu yağlayan boru daha önceki gördüğü bir onarım esnasında eğilmiş. Turbo yeterince yağlanamadığı için turbo milini kırmış ve motordaki yağı yanma odasına basınca motoru dağıtmış.

Benimde zaten aracı satmak isteyişimin en büyük sebebi bu. Sadece renaultta yok bu durum tüm dizellerde hatta tüm turbo şarjlı araçlarda olabilecek bir arıza. Bu tip motorların çalışma prensibi nedeniyle yüksek kmlere gelindiğinde fazla zorlanmaması hatta mümkünse elden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum. Saygılar.


Ben zaten dizel araçladan tat alamıyorum benzinli olacak bu benim düşüncem.
Ancak elden çıkarın demişsiniz de alan insanda bu aracı hurdaya ayırmayacak sanırım.
Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığıda bana pek samimi gelmiyor.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti KAZIMYILMAZ » 06 Eylül 2013 13:42

planetearth demiş ki:
KAZIMYILMAZ demiş ki:Çoook geçmiş olsun.
Bendeki aracın aynısından dayımda da vardı. Bundan 1 sene önce önlü arkalı aydın otobanından kuşadasına gidiyorduk. Aynen 160-170 kmh aralığında, dayı 300mt önümde giderken birden eksozdan bembeyaz bir duman bulutu yükseldi ve aracı hızla sağa çekti . Hikayenin geri kalanı aynen sizin anlattığınız gibi devam etti :) İki piston erimiş değişti, gömlek çakıldı, enjektörler değişti, silidir kapağı taşlandı, turbo değişti vs... ama araba hiç bir zaman eski haline gelmedi. Bir ay sonra aracı zararına sattı. Yakıt tüketimi ciddi derecede artmıştı, performans eskisi gibi değildi. Sorunun kaynağı turboyu yağlayan boru daha önceki gördüğü bir onarım esnasında eğilmiş. Turbo yeterince yağlanamadığı için turbo milini kırmış ve motordaki yağı yanma odasına basınca motoru dağıtmış.

Benimde zaten aracı satmak isteyişimin en büyük sebebi bu. Sadece renaultta yok bu durum tüm dizellerde hatta tüm turbo şarjlı araçlarda olabilecek bir arıza. Bu tip motorların çalışma prensibi nedeniyle yüksek kmlere gelindiğinde fazla zorlanmaması hatta mümkünse elden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum. Saygılar.


Ben zaten dizel araçladan tat alamıyorum benzinli olacak bu benim düşüncem.
Ancak elden çıkarın demişsiniz de alan insanda bu aracı hurdaya ayırmayacak sanırım.
Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığıda bana pek samimi gelmiyor.



planetearth demiş ki:
KAZIMYILMAZ demiş ki:Çoook geçmiş olsun.
Bendeki aracın aynısından dayımda da vardı. Bundan 1 sene önce önlü arkalı aydın otobanından kuşadasına gidiyorduk. Aynen 160-170 kmh aralığında, dayı 300mt önümde giderken birden eksozdan bembeyaz bir duman bulutu yükseldi ve aracı hızla sağa çekti . Hikayenin geri kalanı aynen sizin anlattığınız gibi devam etti :) İki piston erimiş değişti, gömlek çakıldı, enjektörler değişti, silidir kapağı taşlandı, turbo değişti vs... ama araba hiç bir zaman eski haline gelmedi. Bir ay sonra aracı zararına sattı. Yakıt tüketimi ciddi derecede artmıştı, performans eskisi gibi değildi. Sorunun kaynağı turboyu yağlayan boru daha önceki gördüğü bir onarım esnasında eğilmiş. Turbo yeterince yağlanamadığı için turbo milini kırmış ve motordaki yağı yanma odasına basınca motoru dağıtmış.

Benimde zaten aracı satmak isteyişimin en büyük sebebi bu. Sadece renaultta yok bu durum tüm dizellerde hatta tüm turbo şarjlı araçlarda olabilecek bir arıza. Bu tip motorların çalışma prensibi nedeniyle yüksek kmlere gelindiğinde fazla zorlanmaması hatta mümkünse elden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum. Saygılar.


Ben zaten dizel araçladan tat alamıyorum benzinli olacak bu benim düşüncem.
Ancak elden çıkarın demişsiniz de alan insanda bu aracı hurdaya ayırmayacak sanırım.
Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığıda bana pek samimi gelmiyor.



Bende dizel araçtaki lezzeti bende benzinlide yaşayamıyorum.

Birincisi satın demiyorum size. Ben öyle olması gerektiğini düşünüyorum dedim.

130-140 bin km'deki aracı 60 bin km fiyatına satmıyoruz. 50-60 bin km'deki araçla fiyat olarak nereden baksan 4 bin lira civarı fark var. Gidip sıfır motor alırsın o paraya, komple revize edersin motoru sonrada binersin. Ekonomi meselesi. Paran varsa gider sıfırını alırsın. Netice olarak alan adamda ne aldığını biliyor.
Samimiyetsiz bulduğun nokta ne burda izah eder misin? Ne yani aldığımız aracı satmayalım mı?
KAZIMYILMAZ
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 510
Kayıt: 11 Kasım 2011 09:33
Konum: İzmir
Marka & Model: Megane III
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105 HP
Kilometre: 40
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: KY - İzmir

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti planetearth » 06 Eylül 2013 14:06

Ben bir kaç tane araç aldım kullandım sattım.
Kullanırken de satarken de bütün sorunlarını giderdim öyle sattım. Zarar etmiş olabilirim, arabadan kar edileceğini de pek düşünmüyorum (al-sat ve galericiler hariç).
Benim kullandığım araçtan bir şüphem varsa şahsım olarak arıza ise; yaptırırım. şüphenin varlığını araştırır öyle satarım. Bende birşey olmadı elde n'olusa olsun mantığıyla hareket etmeyi doğru bulmuyorum. 2,000 - 3,000 tl için gece huzurlu yatmayı, hesabını veremeyeceğim birşey yapmayı kendime yakıştıramam. Sizi eleştirmedim, kendi düşüncemi söyledim.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti braynbjk » 06 Eylül 2013 14:35

teşekkür ederim arkadaşlar uyarı lambası konusuna gelince bip sesi ile beraber kalp ritmi gibi bir turuncu uyarı ışığı çok kısa süreliğine yandı söndü ama araştırmalarıma rağmen onun ne olduğunu bulamadım
braynbjk
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 33
Kayıt: 06 Temmuz 2010 11:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI
Kilometre: 0
Yakıt: opet eurodizel
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti ratig » 06 Eylül 2013 20:10

dizel araçlarda hararet çubuğu herzamanki noktasına gelmeden (benimkinde ikinci çizgi oraya gelip duruyor) yüksek hızlara çıkmak turboyu öldürüyor ve hasar açıyor.10 dk mola vemişsiniz hararet düşmüştür.tekrar eski haline gelinceye kadar 10-15 dk normal hızlarda gitseydiniz bu olmazdı.sıfır megandada duymuştum aynı şeyi.çalıştırır çalışmaz birşeylere kızıp 170-180 li hızlara çıkıp turboyu patlatmıştı biriside.dizel kullanırken sakin olmalı araca fazla yüklenmemeli amacı ekonomi olan bu araçlara bu mantıkla bakılmalı yarışa falan girilmemeli bence.(sizin için söylemiyorum yanlış anlamayın genel anlamda)geçmiş olsun.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti maliilhan » 06 Eylül 2013 23:57

amma sallamış ustan
maliilhan
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 14 Mayıs 2010 18:11
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 70000
Yakıt: total
Lastik Markası: dunlop 195 55 15
İsim ve Şehir: muş

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti maliilhan » 07 Eylül 2013 00:01

bu sorun tüm dizellerde olabilir,turbo şarjlı araçların tamamında raslana bilir aracınızda intercolor olsaydı bu olmassı malesef aynı aracın intercolorlusunun turbo sıcaklığı ile sizin aracınız turba sıcaklıkları arasında çok fark var.geçmiş olsun,bence araçtan değil kullanımdan kaynaklı sorun oluşmuş
maliilhan
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 14 Mayıs 2010 18:11
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 70000
Yakıt: total
Lastik Markası: dunlop 195 55 15
İsim ve Şehir: muş

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti semih89 » 07 Eylül 2013 16:14

usta değiştirdiği malzemeleri , yaptırğı işlemleri ve faturayı sana verdi mi acaba? 5100TL vermektense 2-3 daha verip sandık motor almak çok daha mantıklı
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti braynbjk » 07 Eylül 2013 16:49

fatura şeklinde değil ama kullandığı malzemeleri liste halinde verdi sürekli aynı yere gittiğim için fatura isteme ihtiyacı duymadım
braynbjk
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 33
Kayıt: 06 Temmuz 2010 11:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI
Kilometre: 0
Yakıt: opet eurodizel
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti ratig » 07 Eylül 2013 22:08

ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti ratig » 07 Eylül 2013 22:13

fiyatı 7000 tl.
Motora Turbo, Katalizatör, Volant ve Baskı Balata Dahildir.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti cavit37 » 22 Eylül 2013 23:57

Ah şu clio yokmu
öncelikle geçmiş olsun aynı olay benimde başıma geldi 92000km de izmir de turbo dagıttım orda turbo değiştirip geldim istanbul a. 2 ay sonra motor yaptırdım 2 piston hasar görmüş ama 2 ay yürümüşüz o halde
Malesef clio dizeller hep böyle
yeni motordan çok değil ama memnunum en azından yakıtım 4.5-5.5 arasında...
cavit37
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 33
Kayıt: 29 Eylül 2011 10:04
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 65
Kilometre: 79000
Yakıt: opet-total
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul


Sonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 61 misafir