ilk shell mazot kullanışım..

Dizel Motorlara dair...

ilk shell mazot kullanışım..

İleti filzof_alican » 04 Mayıs 2011 08:37

merhaba
yakıt konusunda çok seçiçiyim. bir kez total dan aldım çok kötüydü, araç resmen kıpırmadamaya üşeniyor gibiydi. total ın tek espirisi renault servis kartına %5 nakit yüklemesi, %5 i nereden çalıp bana yüklediğide belli olmuş oldu.
opetin mazotu çok daha performanslı 2 yıl boyunca sürekli opet den aldım.
yoğun tavsiyeler üzerine hiç gitmediğim shell den mazot aldım. araç 90la giderken 3000 devir dolaylarında olurdu. aynı yol aynı eğim aynı yük herşey aynı ama devir 2500 de, bu duruma tabi şoke oldum.
aracın performansıda arttı tabi azıcık gaza dokununca, normalden daha fazla gaz yedi.
bu durum bende psikolojikde olabilir emin değilim.

shell den almaya devam mı ediyim yoksa eski göz ağrım opet e geri mi dönmeliyim
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea


Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti Devrim » 04 Mayıs 2011 08:54

Bence farklılık yeni aldığım Shell yakıtında değil, daha önce kullandığın Opet'te olabilir.
90'la giderken hiç 3bin devir görmedim.

Opet ile ilgili bir ton macera duydum okudum. O yüzden güvenemiyorum Opet'e. Şehirler arası yolculuklarda Total bulamadığım zamanlar Shell'den alırım, hiç sıkıntısını görmedim. Ama Total de yukarıda yazdığın gibi de değil. 4 senedir kullanıyorum, gayet de memnunum.

Neyse, genel olarak Shell'de kalmanı tavsiye ederim.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti ahmet2506 » 04 Mayıs 2011 12:22

bende arabayı aldığımdan beri shell kullanıyorum çok ama çok memnunum..daha önce babamın arabasında opetten alıyoduk araba eşek gibi gitmiyo fazla yakıyodu shell den almaya başladı çok memnun kaldık şimdi bende kendi arabamda hep shell kullandım hiç değiştirmedim... shellden vazgeçme derim...
ahmet2506
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 46
Kayıt: 24 Şubat 2010 11:05
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 hp
Kilometre: 73000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: ahmet ankara

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti muratoguz » 04 Mayıs 2011 13:05

Yanılmıyorsam Shell de 3 çeşit mazot var Fuel Save, V-Power, ve V-Power+GTL Shell kullanan arkadaşlar hangisini kullanıyorsunuz veya tavsiye edersiniz?
muratoguz
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 36
Kayıt: 26 Nisan 2010 09:02
Marka & Model: 2007 Clio III Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 61555
Yakıt: Shell Feul Save
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Kayseri

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti filzof_alican » 04 Mayıs 2011 13:10

yorumlarınız için teşekkür ederim
babam sürekli totalden, renault servis kartı ile benzin alır (%5 nakit para yüklüyorlar karta). deposu 250liraya doluyor, yılda bir depoyu totaldan bedavaya getiriyor. onun için performans o kadar önemli değil, onun için total onun işini görüyorsa en iyi firma totaldır :)
benim içinde performans ve yakıt miktarı önemli. şimdilik shell opetten daha iyi görünüyor. diğer artı eksileri zaman gösterecek.
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti filzof_alican » 04 Mayıs 2011 13:11

muratoguz demiş ki:Yanılmıyorsam Shell de 3 çeşit mazot var Fuel Save, V-Power, ve V-Power+GTL Shell kullanan arkadaşlar hangisini kullanıyorsunuz veya tavsiye edersiniz?


şimdi netten gördüm bende, lafta kıyaslama yapıyorum ama daha hangisini aldığımı bilmiyorum :?
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti Smach » 04 Mayıs 2011 15:33

2006 da sahib olduğum ilk aracımla (1.9 TDI Seat Cordoba 2000 model) bir çok yerden mozat ( euro dizel ) almışlığım olmuştur.aracım 230 bindeydi sanırım en son ve motor artık yarı ömrünü çoktan tamamlamış geri kalan yarısını yaşıyordur. Shell, Total, Bp, Opet, Akpet, Gulf , PO ve hatırlamadığım diğer firmalar. nerdeyse zaman içinde hepsinden 1 veya 1 kaç kez almışımdır. en sonunda sürekli shell kullanmaya başladım. shell yoksa total oda yoksa PO dan aldım. Bp den mazot aldığımda araç resmen traktör edasında çalışıp ne kadar basssamda sadece bağırıyor gitmiyordu. bu opet akpet ve diger firmalardada böyleydi. PO da biraz daha iyiydi motor. en azından basınca gidiyor ama yine bağırmayı eksik etmiyordu. total ve shelden aldığım mazotlarda ise normal bir dizel motor sesi dışında hiç bir bağırma sesi olmadığı gibi bastım mıda iyi gidiyordu. gulf den aldığım yakıtta ilk başlarda tedarikcileri olmadığından shell mazotu idi ama sonradan gulf kendi mazotunu getirmeye başladı. shelin mazotu ile arasında çok bi fark yok ama az da olsa fark var. tabi fiyat olarakda fark var :D. clioma şimdiki depo hariç sürekli gulf den aldım bi sorun çıkmadı şimdiye kadar. motor sesi ve performansı iyi. en son depomu shelden v-power aldım. performansda biraz artış oldu depo bitmediğpi için şuan yanma konusunda gulf ile aynı mı deilmi bir yorum yapamayacağım. benim tavsiyem herkese Shellden mazot almaları.fiyatı diger firmalara gore yuksek olabilir ama Shell kart ve kredi kartı ile mazot alınca az da olsa bi geri dönüş oluyor biriken puanlardan. sonuçda fiyatı ne olursa olsun aracın motor sağlığı ve istitrarlı bi yanma için shell ve totali tavsiye ederim. biraz uzun oldu kusura bakmayın :)
Smach
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 16 Şubat 2011 13:13
Marka & Model: ClioIII Grand Tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 8000
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Michelin Energy
İsim ve Şehir: Şamil / Kayseri

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti v_26 » 04 Mayıs 2011 18:04

Son zamanlarda ben de shell v-power mazotunu kullanıyorum. Aracın daha rahat devirlendiğini ve motor sesinde azalma olduğunu hissettim fakat maksimum hız denemelerinde sanki daha yavaş gidiyor tam emin değilim ama yüksek devirde güç kaybı oluyordur belki birkaç deneme yapmam lazım total' in mazotuyla ama memnunum yine de shell' den.
v_26
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 13
Kayıt: 09 Mayıs 2010 00:18
Marka & Model: 2010 ClioIII Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85 bg
Kilometre: 62000
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Nokian 195/60/R15
İsim ve Şehir: Eskişehir

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti ratig » 04 Mayıs 2011 21:20

bulunduğu ilde shel gtl olanlara almalarını tavsiye ediyorum.çünkü her yerde yok.16 kuruş fazla ama araç benzinli gibi oluyor.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti filzof_alican » 05 Mayıs 2011 10:49

Smach
eline sağlık, yazın çok açıklayıcı olmuş, özellikle senin gibi her firmadan kullanan arkadaşın yorumu çok yararlı oldu konuya.
shell in normal mazotunu almışım ben, henuz 150km yaptım hafiften egzost sesi geliyor gibi. motor sesinde pek değişiklik hissetmedim. ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki araç çok daha rahat gaz yiyor
bir sonraki dpomuda gti ile doldurucam. benim 5 vitesdeki hızlanma ile ilgili sorunum oluyor. bu normaldir ama ben yinede 2 vitesteki hızlanma gibi olmasını isterim :)

devrim hocam inan yokuş çıkarken çektiğim resimler bunlar
inanmayanlar için resimlerin gps kordinatlarıda mevcut:) şaka yapıyorum tabi :)
istanbul avcılar otoban çıkışından sonra hafif tatlı bir yokuş tırmanırken çektim bu resimleri
devir 2 de olan resim, yokuş inerken gaza basılmamış haldir
http://ressim.net/s/upload/1af1c06d.jpg
http://ressim.net/s/upload/a25707dc.jpg
http://ressim.net/s/upload/027d2d34.jpg
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti 35cem35 » 05 Mayıs 2011 11:40

Bu hız ve devir resimlerinin hepsi 5. vites mi?
35cem35
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Nisan 2009 12:37
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75hp
Kilometre: 58000
Yakıt: Total lpg
Lastik Markası: DunlopSP01 185/60R15
İsim ve Şehir: izmir

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti filzof_alican » 05 Mayıs 2011 11:47

35cem35 demiş ki:Bu hız ve devir resimlerinin hepsi 5. vites mi?

evet hepsi 5. vites
birşey sormak istiyorum bendeki bu değerlerin normal olduğunu sanıyordum. sizde durum böyle değil mi?
chip tuning var bende ama o kadar değiştirmedi deviri. shell den aldıktan sonra yarım devir geriledi diyebilirim
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti Smach » 05 Mayıs 2011 12:20

benim devir/hız durumuda hemen hemen seninle aynı alican. düz yolda 2000 devirde sabit 5. vites araç 90km ile gidiyor. 4. vitesde 70 civarı. 3000 devirde 120-130 ları görüyor. ama 2. vitesden itibaren 3000li devirlerde vites yükseltirsem 4. vitesde 130 u rahat görüyorum. bana senin değerlerde normal gibi geldi. chip tuning konusuna gelincede araçı hareket ettiren yani kalkıp yürümesini sağlayan Tork olarak biliyorum ben ve Hp ise yüksek devirlerde elde edeceğimiz yani hatırlamıyorum ama 4000 devir gibi maksimum hp yi yakalayacağımız bir olaydır. tuningde hp ile tork da değişiyorsa senin aracın biraz daha atikdir tahminimce. aynı model aynı özellikteki 85 lik bir clio ile yarışmanda senin hızlanman daha kısa sürer gibime geliyor.
Smach
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 16 Şubat 2011 13:13
Marka & Model: ClioIII Grand Tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 8000
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Michelin Energy
İsim ve Şehir: Şamil / Kayseri

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti filzof_alican » 05 Mayıs 2011 12:39

benim tork 200den 240a çıktı
4.vitesde 90 la giderken 3000devir oluyorum.
peki şamil 2.vitesde rolantide giderken tam gaz verdiğinde pati çekiyormusun ? sırf bu pati yüzünden lastikleri genişlettim ama yine olmadı. tunning sonrasında patiler 3 vitese de sıçradı :(
ruhsatta 1240kg yazıyor ama sanırım orda yazan kilo yanlış yada aracın aryodinamiğinde sorun var.
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: ilk shell mazot kullanışım..

İleti Smach » 05 Mayıs 2011 16:36

2. vitesde pati çekiyormu hiç denemedim. daha doğrusu henüz 5bin km de olduğum için birden yüklenme yapmıyorum araca ama 2. vites baya güçlü geliyor bana araba birden atılıyor.
Smach
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 16 Şubat 2011 13:13
Marka & Model: ClioIII Grand Tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 8000
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Michelin Energy
İsim ve Şehir: Şamil / Kayseri


Sonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot], YUNUSHOCA ve 42 misafir