yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

Dizel Motorlara dair...

yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti dikmenibo » 26 Şubat 2010 23:08

herkese iyi akşamlar
yaklaşık yarım saat önce arabayı kullanıyordum, baktım yakıt az uyarısı veriyor, yol bilgisayarında 97km gidebileceğimi gösteriyordu ( 5.6lt/100km ortalama tüketim) heralde 5-5.5 lt yakıt kalmıştı depoda. eve kadar 6-7km yolum vardı. şöyle birşeyle karşılaştım, bir kaç kez, ışıklarda durduğum zaman falan, kalkış yaparken motorda teklemeler oldu
ayrıca, son olarak 96km gidebileceğimi gördüm ve ardından bir daha ne kadar yol gidebileceğimi göstermedi bilgisayar
bunlar normal mi? özellikle tekleme olayına kafayı taktım, acaba deponun dibinde pislik yada su mu birikti de böyle bir olay yaşadım? bir fikri olan, yada benzer sorunla karşılaşmış olan varmı?
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul


Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti mosengul » 27 Şubat 2010 09:14

Öncelikle geçmiş olsun.
Dizel motorlarda ışık yandıktan sonra yol yapılması tavsiye edilmez. Seninde söylediğin gibi depo dibinde tortu, pislik veya su olabilir.
Türk işi çözüm: Araca hemen yakıt koy. Eğer tekleme kesilirse motor temizleyici ürünler var onlardan kullan. Sonra istersen depoyu temizlet istersende ışığı yakmadan kullan.
Dünya çapında çözüm: Servise götür baksınlar. Yakıttansa yakıt aldığın fişler duruyorsa aldığın pompadan numune aldır istasyonu dava et.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti ali26 » 27 Şubat 2010 12:36

sallanmadan havada yapmış olabilir teklemenin sebebi buda olabilir .yeni yakıt aldıktan sonra tekleme kesilirse sorun yok.servise bir danışın derim.
ali26
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 96
Kayıt: 05 Kasım 2009 22:32
Marka & Model: ClioIII Kül Beji
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85 hp BVR
Kilometre: 7000
Yakıt: shell gtl
Lastik Markası: continantal185/55/15
İsim ve Şehir: eskişehir

Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti mosengul » 27 Şubat 2010 14:10

Eğer yakıttan değilse fren müşürü veya debriyajdanda olabilir.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti oguz1 » 27 Şubat 2010 14:17

Yakıtı en son aldığınız yerden tekrar fişi ile yakıt alın, saklayın. Teklemeyi yaptığını söylemeyin. Tekleme depoyu doldurduktan sonrada devam ederse. Sorun yukardaki arkadaşın söylediği gibi yakıttandır. Burada şuna dikkat etmeklazım depoyu fulleyince yine tekleme devam ediyorsa yakıttaki proplem 2 türlü olacaktır 1- depodan motora su çekiyordur. 2-Olan olmuş enjektörlerin birisi veya birkaçı tıkanmıştır. Her iki durumdada ilk olarak servisi sonrada yakıtı aldığınız yere uğramanız gerekiyor. Sorun büyükse bayiyi tavırlarına göre dava edebilirisniz.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti dikmenibo » 27 Şubat 2010 15:19

baya ciddi sorunlardan bahsettiniz arkadaşlar :D
aracı aldığımızdan beri hep aynı benzinciden alıyoruz yakıtı, 1 yılı geçti, herhangi bi problemle karşılaşmadık, ne motor sesinde değişim, ne motor gücünde düşme, ne ekstra bir titreşim..
dün akşam hemen aynı yerden aldım yakıt zaten, bir sorun çıkmadı, bakımdan da yeni çıktı araç, enjektörlerde sorun olsa bana geri dönüş yaparlardı diye düşünüyorum.
ya dediğiniz gibi su birikti depoda, yada ali26'nın dediği gibi sallanmadan dolayı hava yaptı.. bir daha yakıtsız bırakmayacağım aracımı :D
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti Diablo » 28 Şubat 2010 13:30

Yakıt çok azalırsa deponun dibindeki pisliği çekmeye başlar buda teklemeye sebep olur anormal bir durum yok her zaman için deponun en az çeyreği dolu olmalı.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti semih89 » 28 Şubat 2010 21:17

depo zaten devamlı sallanıyor, yakıt hattı borusu da bildiğim kadarıyla depoların altında. yanı az miktar yakıt kalsa da sorun olacağını sanmıyorum, partikül seviyesinde pislik varsa bile sistem hattı üzerindeki filtre ne işe yarıyor ?
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: yakıt ışığı yanarken motorda tekleme!!

İleti Diablo » 28 Şubat 2010 23:36

semih89 demiş ki:depo zaten devamlı sallanıyor, yakıt hattı borusu da bildiğim kadarıyla depoların altında. yanı az miktar yakıt kalsa da sorun olacağını sanmıyorum, partikül seviyesinde pislik varsa bile sistem hattı üzerindeki filtre ne işe yarıyor ?


pompa yakıtı deponun altından değil aynı bardak ve pipet mantığı gibi yukardan bir hortum vasıtası ile deponun dibine yakın bir yerden çeker ve sıfır seviyesinin belli bir miktar üzerindedir yakıt belli bir miktar su ihtiva eder ve partikül içerir bunun için deponun sıfır seviyesi kabul edilen yerden daha alt seviyede çökertmeye benzer çukuru andıran bir yer vardır ki bu tür tortu su gibi motora zarar verebilecek maddeler burada dibe çöksün.Tabikide araç hareket halinde iken depodaki yakıt hareket edecektir ama çok fazla değil bunuda düşünerek depo içerisine perde yapılarak hem yakıtın çok fazla çalkalanıp köpürmesi hemde çalkalanmadan dolayı olacak sesin önüne geçilmiş olur ama her ne olursa olsun yakıt depo içinde her zaman hareket eder bu hareketi dipteki partikülleri hareket ettirip hepsini yine yakıt içerisine karıştıracak kadar değildir minumun seviyededir fakat burada su hariç çok az da olsa yeniden temiz yakıt içerisine karışacaktır depodaki tortu miktarı sabit yakıt miktarı değişken olduğundan dolayı yakıt çok azalırsa yakıt içerisinde tortu miktarı oran olarak daha fazla olduğu için motora giden yakıt kalitesi düşer buda ileride çok masraf çıkarma ihtimali olan bir durumdur.Ayrıca yakıt çok azalırsa yakıt yolu hava yaparki buda depoda yakıt miktarının çok fazla düşürülmemesinin sebeplerinden biridir.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul



Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 38 misafir