Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

Dizel Motorlara dair...

Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti impossible » 16 Kasım 2009 13:21

evet arkadaşlar, biliyorsunuz ki benzinli araçlardaki gibi koy benzini bas marşa devam taktiğini bizim araçlar:
-hadi canım, hayvan terli bekle biraza döndürüyor
geçenlerde dönüşte alırım diye çıktığımda, dalgınlık ve yunus polislerin çevirmesi sonrasındaki ruh haliyle ilk kez yakıt almayı unutarak yolda kaldım,hemde tam şehrin göbeğinde, bilenler varsa ışıklar caddesinde :oops:
sonra gece yürüyüşü yaparak mazotumu yine bildiğim yerden alarak aracıma ulaştım ve bidonu boşalttım.. bilmeyenler varsa diye açıklıyorum, araca önden baktığımızda sol farın arkasında (yani yolcu tarafı) elimizi soktuğumuzda biraz aşağıda kalıyor, bir pompa var, analog tansiyon ölçme cihazlarının pompası gibi (eski kolonyacılarda şişe doldururkende böyle bir pompa yardımıyla yaparlar) işte o pompa normalde içinde yakıt olduğu için sert olur(çünkü orası mazot filtresinin girişidir) ancak mazotumuz bittiği için yumuşak haldedir.. yaklaşık 1-2dk derler ama elden ele değişir, sertleşinceye kadar parmak uçlarımızın arasına alıp pompalama yapmamız gerekli (eli sığan varsa avcunun içinde yapabilir tabii ki)

d.p: yeni symbollerde önden bakınca sağ farın yan tarafında (sürücü tarafı) dik biçimde açık şekilde duruyo
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya


Re: dizel araçlarımızda yakıt biterse..

İleti mcagriunal » 16 Kasım 2009 16:16

Benzini bitirmemek daha iyi tabi...
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: dizel araçlarımızda yakıt biterse..

İleti impossible » 16 Kasım 2009 17:11

sizin araç benzinli olduğu için böyle birşeye ihtiyacınız olmaz.. ama tabii ki uyarı vermesini bile beklememek gerek, özellikle mazotlu araclarda depodaki pislik ya da tortular sıkıntı yaratabiliyor.. dedim ya dalgınlık işte, gece yürüyüşü yapmama vesile oldu ;)
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Yakıt Pompası

İleti Devrim » 16 Kasım 2009 17:52

Çok teşekkürler Murat. Çok faydalı bir bilgi bu...
Ve sanırım bahsettiğin gereç, aşağıdaki gibi.

Yakıt pompası, renklendirilmiş alandadır.
[ img ]

Yakın görünüm.
[ img ]
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: dizel araçlarımızda yakıt biterse..

İleti impossible » 17 Kasım 2009 18:07

evet, budur abi diyesim geldi ;)
el girecek bi yer olmadığı için parmak uçlarıyla sıkmak gerekiyor, zaten ilk basmalarda boş, sonra sonra hissediliyor yakıtın geldiği..
yineliyorum,yeni symbollerde dik bir biçimde şöför tarafında duruyor,açık zaten dar alan diil o kısım..
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti Devrim » 19 Ekim 2010 22:31

Nihehehe...

Benim de başıma geldi... :D Valla kimse bir şey demesin, biliyorum suçumu. :D Zaten bunca zamandır şansımı zorlayıp duruyordum, nihayet başıma geldi!. İşin içinde son zamanlardaki maddi olanaksızlıklar da yok değil. Ama daha çoğu tembellik falan... Neyse.

Bir kaç gün önce yakıt ikaz sesini duymuştum. :) İkazdan sonra 6-7 litre kadar yedek yakıtımız var. Evet biliyorum partiküllü, pis, tortulu bir yakıt. Kullanmak iyi değil, bir an önce depoyu doldurmak gerek. Ama olmadı işte... İşin daha tuhaf tarafı, yakıt bitirme tecrübesi yanısıra, yol bilgisayarının 4 litre kadar hatalı ölçüm yapmasını da tecrübe ettim nihayet. Yani, ilk yakıt ikazıyla karşılaştığımda bilgisayarı sıfırlamıştım. Sıfırlama anından itibaren en az 5½-6 litre götürmesi gerekirken henüz 3 litre harcamıştım ki yakıt bitti...

Pazar akşamı, bir orkestra programı için bir yere yetişmek amacındaydım. Konya çevre yolunda (Dedeman Oteli civarı) 80-90 km/s süratte ilerlerken birden aşağıdaki ikonlar (içinde stop yazılı motor ikonu ve büyük stop lambası) yanarak araç motor freni yapmaya başladı. Sanki biri arkadan asılıyor gibi araç yavaşlamaya başladı. Hemen debriyaja bastım. Rölantide olduğunu düşündüğüm devir saatine bir baktım ki ibre sıfırı gösteriyor. :) Yakıtın bitmiş olduğuyla beraber yol bilgisayarının beni yanılttığını tahmin ettim o an. İşin pis tarafı bu esnada alt geçide girmiş bulundum. Eğer aracın mevcut hız ivmesi yeterli gelmeseydi alt geçidin yokuş yukarı kısmını çıkamayabilir ve orada kalabilirdim. Bu da hayli yüksek riskli bir durum ortaya çıkarıyor.


enjeksiyon-ikaz.gif

Hemen dörtlülere bastım. Araç alt geçidi çıktığında 30'lu hızlara düşmüştü. Hemen sağa sıvışarak güvenli bir yerde durdum. Bir kaç kez daha şansımı denedim. Belki yakıt bitmemiştir de tortu gelmiştir diye. Olmadı. İlerdeki bir Shell'den 3 litre mazot alıp depoya boşlattım. Söz konusu pompayla uzun süre mücadele etsem de motoru çalıştıramadım. Zaman geçtikçe işe geç kalıyordum. Aracı daha güvenli bir yere ittim. Bir arkadaşım gelip beni aldı.

İşten sonra gece geç saatte iki-üç arkadaş bir 5 litre mazot daha alarak aracın başına geldik. Mazotu depoya koyup pompayı sertçe sıkarak tekrar denedik. O kadar çok denedik ama motoru çalıştıramadık. Bu arada bilginiz olsun, aracı çok fazla çalıştırmaya çalıştığımız için akü de zayıflamaya başladı. Önceleri her şey normalken, son dakikalarda araç, marş basarken yol bilgisayarı ekranını kapatmaya başladı. "Ne oluyor" derken aracın iç ışıklarını da kapatmaya başladı. Ve en sonunda marşa bastığınızda tipik motor sesi yerine hızlı ve gürültülü biçimde "ÇAT-ÇAT-ÇAT-ÇAT-ÇAT-ÇAT!!" şeklinde sesler gelmeye başladı motordan. Ve artık orada bıraktık bu işi!.

Ertesi sabah, "ülen bunca sene kasko-sigorta yaptırıyoruz, bari bir kez işe yarasın" düşüncesiyle Anadolu Sigorta'yı aradım. Hizmetler kısmından bir bayanla görüştüm. Aracın kazalı mı yoksa sadece arızalı mı olduğunu sordu. Arızalı dedim. Adres istedi. 20 dk. sonra aracın yanına çekici geldi ve aracımı servise götürdük. Doğal olarak tek kuruş bile söz konu olmadı. Yetkililere teşekkürler.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Servisteki usta araçla ilgilendi. "Hocam hava yapmıştır dedik ama ama iyi hava yapmışsın yahu! :)" dedi. :) Usta pompayla uğraşmadı. Yanılmıyorsam, aşağıdaki fotoğrafta daire içindeki birleşim yerini açıp ağzıyla vakum yaparak çekebildi mazotu. O derece yani. :D Bu arada bir alet ile aküyü ölçtü. Aküde sorun olmadığı görüldü. O an için 11.4 volt olarak görüldü. Belli ki bir şekilde sabaha kadar toparlamış akü kendini. Ama yine de şarj gerekiyordu.

[ img ]

Neyse. Motor tek basışta çalıştırıldı ve ben öyle rahatladım ki anlatamam. :) Daha sonra araca bilgisayarı bağlayıp yakıt göstergesi kalibrasyonu yaptılar. Servis ücreti de almadılar. Ve tabii tahmin edersiniz ki ilk yaptığım hareket depoyu tam doldurtmak oldu!.

Bu olay, başına gelmeyenlere bilgi bana da ders olsun. :D

Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti ugurluhan » 20 Ekim 2010 12:36

Geçmiş olsun. Bu arada şunu da test etmiş oldun: Yakıt depon tertemiz miş. Yoksa o son damla mazotlar çoktan enjektörleri tıkamalıydı.... Yada eğer böyle bir şey söz konusu değilse bu adamlar bizi kandırıyor....
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti Devrim » 20 Ekim 2010 14:46

Sağ ol. :)

O benim de aklıma geldi. Özellikle uzun uğraşlar sonucu motoru çalıştıramayınca, herhalde depoda daha mazot var ama mesele tıkanma dedim kendi kendime. Aynı kan pıhtısının beyne gidip olayı bitirmesi gibi... Sonra mazotun bittiği ortaya çıkınca düşündüm ben de. E yine şükür; neyse ki bir partiküle denk gelmemişim diye...

Yalnız ben yine de deponun dibinde partiküllerin girip çıkamadığı bir alan olduğunu düşünüyorum. Ya da mazotu çeken pipetin çok derine inmediğini düşünüyorum, sırf motora pislik kaçmasın diye...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti semih89 » 20 Ekim 2010 18:08

benım ışık görmem sıkça oluyor :) alıştım. abartmayın bu kadar araba işini . yok ışıktan sonra motor patlarmış enjektörler tıkanırmış falan. fuzuli bilgiler bunlar . depodaki yakıt devamlı çalkalanıyor . gidip de enjektörü tıkayacak kadar pislik gelecekse filtre niye var . motor bu çalışmaya meyilli bir alet sıkıntı yapmamak lazım çok :) ben de bir kez kaldım malum sebepten dolayı. gidip bidonla aldım biraz sıkıntı olmadna çalıştı. ama eğer araçta çatçatçat sesi duymaya başladıysanız yapacak hiçbirşey yok malesef akü bitmiş demektir.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti MaYuCeL » 20 Ekim 2010 20:06

Valla devrim abi ben o yakıt ışığını çok sık görüyorum. Her seferinde Caarrrtt diye bir ses geliyor ve hemen kalan km ekranına bakıyorum. 97-125 km arasında değişiyor ekrandaki km ( ortalama yakıt sarfiyatı degistiginden ). Sonra geçilen km ekranına gidiyorum ve kalan km bilgisini ona ekliyorum. Toplam km atıyorum ki 1025 km olarak hesaplıyorum. Sonra biliyorum ki benim araç 1025 km ye geldiginde mazot bitecek. bende 25 km toleransı düsüyorum ve araç 1000 km olunca depoyu dolduruyorum. :)

ama unutup da üstüne çıktığımda oldu. Sonuc olarak depoda 5-6 lt yakıt kalıyor. Ama fazla da şansımızı zorlamamak lazım.
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti Devrim » 20 Ekim 2010 22:34

Evet. İşte ben o 5-6 litreyi hesap ederek ihmal ettim biraz da. Ama artık 3 senede bilgisayar bir hayli sapmış. Ya da bir zaman bir yerde kalibrasyon bozuldu, bilemiyorum.

Bu arada "caaarttt" sesini anlamadım. Faz-2'lerde biiip sesini değiştirmişler mi yoksa? :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti MaYuCeL » 21 Ekim 2010 20:00

O ne biçim biiip öyle abi, aklım çıkıyor onu ilk duyduğumda. Park sensöründe de bip sesi var ama en azından kibarca uyarıyor. Bu yakıt sesi korkutuyor adamı.
Hele birde kayınvalidemin aracıdaki atiker gaz sisteminin uyarı sesi var. o da birden çalınca insan hopluyo oturduğu yerde. :)
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti ratig » 21 Ekim 2010 20:31

hocam çatçatçat sesi artık basma ikazımı oluyor anlamı nedir.o pompanın yanında şeffaf hortum var sanki mazot gözüküyor bizimkinde sizde yokmu.o pompa neden işe yaramamış sordunuzmu?tşk.mazot filtresi yakıtı tam olarak süzer diye düşünüyorum ama saç kılımdanda inceymiş enjektörler.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti Devrim » 21 Ekim 2010 21:18

"Çat çat" sesi, sanıyorum içerdeki marş motoru vb. bir cihazdan geliyor. Yani uyarı sesi değil aslında. Elektriksizlikten dolayı bir mekaniğin çalışamamasından doğan bir ses. Ama evet bir anlamda da uyarı oluyor. Çünkü ilk karşılaştığımda iyi tırstım. Kontağa son dokunuşum oldu. :)

Evet, pompanın girişi çıkışı şeffaf. Ama gece gece cep telefonun ışığı ile ne gördüğümü anlamadım orada. Yani mazot geldi mi, geliyor mu, boş mu anlamak güç oldu gece gece. Yalnız usta "biraz daha uğraşsaymışsın başaracakmışsın" dedi. Hani iyi yine. Bir gün yine olursa vaz geçmem bu kez. :D

Ya Muahmmet, haklısın aslında. Bak üç senedir kullanıyorum şu aracı. Sayısız kez biip'ledi doğal olarak. Ama hele seyir esnasında yapıyor ya; Valla "aha motor uçtu" falan gibi insan tırsıyor. Eşim hâlâ "o ne bee!!!" şeklinde tepki veriyor. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Dizel Araçlarımızda Yakıt Biterse...

İleti MaYuCeL » 21 Ekim 2010 21:52

Abi bu arada bişi dicem ama kızcaksın bana. Hatırlıyor musun ilk aracı aldığımızda ben deponun kaç km gittiğini denemek için ışık yandıktan sonra da yola devam ediyordum ve sen bana kızıyordun, bak yakıtı bitirme sonra kötü seyler olur diyordun. :)
Senin bu baslıgı ilk gördüğümde ahan da Devrim abi hayatının golünü yedi dedim kendi kendime. :)

Neyse ki bi sıkıntı çıkmamış, geçmiş olsun tekrardan. Bu depodaki ölçüm için yılda bi kere servise gidip kalibrasyon yaptırmakta fayda var o zaman. Gerci yaparlar mı yapmazlar mı bilmiyorum. :)
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ


Sonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 42 misafir