dizelde yüksek devir çevirmenin zararları??

Dizel Motorlara dair...

dizelde yüksek devir çevirmenin zararları??

İleti dikmenibo » 20 Ağustos 2009 18:55

herkese iyi akşamlar
bugün ilk defa motoru çok zorladım, araç devir kesiciye kadar gidip vites attı. bildiğiniz gibi devir kesici 4700-5000 devir arasında bi yerde devreye giriyor(kitapçıkta 4750 diyodu galiba). şanzıman, motor o devire gelince hemen vites attırdı, ama aklımda sorular var
dizellerde motoru sonuna kadar devir çevirtmenin ne zararları var? varsa zararı, kaç km de ortaya çıkar??(arac 5600km de)
motor 1500 devirden aşağı düşünce baya bi güçsüzleşiyor, 1500 altı devirlerde takılmak motora zarar verir mi?
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul


Re: dizelde yüksek devir çevirmenin zararları??

İleti Devrim » 20 Ağustos 2009 20:02

Çok bilgi sahibi değilim ama, eğer mecbur durumdaysan veya kısa bir süre için 1500 altı yani 1000-1250 civarında seyretmek (hızlanmak değil, sadece seyretmek) öyle zararı var denemez. Fakat vites küçülterek hızlanmak yerine gazı kökleyip hızlamaya çalışmanın (biyel kolu gibi) motor aksamlarına zararı olabileceği durumu var. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam bir arkadaşımız mazot pompası vb. bir aparatın da fazlaca zorlandığını belirtmişti!.

Ben de hep dizelde yüksek devir zararlıdır diye duyarım fakat kısa bir süre için bir zarar söz konusu değil diye biliyorum. "Kısa süre" görecelidir evet ama, bu bir sollama, bir yokuş tırmanma kadar bir süre diye düşünüyorum. Zararlı olabilecek kadar uzun süre ise 20-30, belki 50-100 Km. yol almak olmalı diye düşünüyorum.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: dizelde yüksek devir çevirmenin zararları??

İleti oguz1 » 20 Ağustos 2009 21:57

oguz1 27 Kasım 2007; 21:25:14


--------------------------------------------------------------------------------

Dizel motoru yukarda bazı arkadaşlar belirtmiş bir dizel kullanıcısı olarak bende belirteyim.
1-Rodaja dikkat edeceksin.
2-Motoru tanıyacaksın max. torku nerede veriyor max. bg nerede veriyor bileceksin. Bu veriler ışığında uzun yolda biraz devirli kullanmak hariç aracı zorlamayacaksın.(max. 4000 devir.)
3-Yakıt kaliteli olacak
4-Motoru çalıştırdıktan sonra yüksek devirde kullanmayacaksın.
5-Motor sıcakken stop etmeden 20-30 sn arasında rolantide çalıştırıp kapatacaksın.
6-Aracı uzun süre boşta kullanmayacaksın. Birden vitese takıp yüksek devre geçmeyeceksin.
7-Bakımlarını zamanında yaptıracaksın.

Yukardaki hususlara dikkat ederek kullanan bir bir dizel kullanıcısı en az 500 000 km yi ufak sıkıntılar hariç, motoru sorunsuzca kullanabilir. Eğer dikkat etmezsen motoru elinde bulur ustanın önüne koyarsın.

Kendi yazımdan alıntı yaptım yukarıda

Kısaca dizellerimizle uzun süreler ve sürekli yüksek devirde kullanmak motor ömrünü azaltacaktır. Ömrün kısalması araçtan araca ve kişiden kişiye kullanımdan kullanıma değişecektir.Kimi 60 000 kmde motor piston sekman,gömlek veya turbo ister kimide 500 000 kmde motor kapağı dahi açılmaz.

Dizel motorlarımız biraz özen istiyor bu şu demek değil araca hiç yüklenmeyeceksin, sollamalarda ve canın istediğinde yüksek süratlere çıkabilirsin bu keyf işi ama şunuda akıldan çıkarmayalım 80-110 arası en ideal kullanım hızıdır, hem yakıt hem güvenlik için. Motor sağlığı içinde 2500 devir civarı vites yükseltmek 1300 devir civarıda vites küçültmek en güzelidir bence.

Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: dizelde yüksek devir çevirmenin zararları??

İleti dikmenibo » 20 Ağustos 2009 22:35

öncelikle cevaplar için teşekkürler

en iyisi ben 1500 devir altına düşürmeyeyim aracı :D
anladığım kadarıyla çok kısa bir süreliğine 5000 deviri zorlamış olmak problem yaratmaz
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: dizelde yüksek devir çevirmenin zararları??

İleti semih89 » 22 Ağustos 2009 12:33

Dizelde önemli olan aracı torkunda kullanmak. 1500 altında hem yakıt fazladır hem çekiş düşüktür , çünkü egzoz gazları turboyu çeviremez. dikakt edin mesela yokuşa geldiniz devir düşmeye başladı , o an vites küçülttüğünüzde aracın anlık yakıt tüketimi de düşer oysa devir artar . dizel araç 2000-2500 devir aralığında kullanılmalı ve mümkünse en az 3-4 vites kullanılmalı. 2000 altı ve 3000 üzerinde çekiş zaten düşüyor.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: dizelde yüksek devir çevirmenin zararları??

İleti anakonda_425 » 24 Ağustos 2009 17:55

Ben grandtourumla 195 yaptığımda araba 5 viteste 4200ü geçmiyordu sonra vitesi küçülttüm hızlnadım hızlandım araba 4900 devre geldi.Arkadaşlar dizelllerde yüksek devir yinede iyi değil ben bidaha o hızın yanına bile yaklaşmadım ben viitesi bile 2500 2700 arasında atıyorum.Araba torkunu o devirlerde iyi veriyor tabi artık araba yok...... :D
anakonda_425
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Nisan 2009 14:45
Marka & Model: Clio Grandtour Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 80 HP
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Mert/İzmir



Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 46 misafir