Dizelde yüksek devirler

Dizel Motorlara dair...

Dizelde yüksek devirler

İleti anakonda_425 » 27 Haziran 2009 14:57

Arkadaşlar dizelde maksimum kaç dd ye çıktınız? benimki 80 lik 4000 dd de öyle bi yapıştırıyo torku hissediyosun motor sesi geldikçe ve araba hızlanma sesiyle berabar ben aksiyona bağlıyorum :mrgreen: :D ben sizde durum nasıl? :?:
anakonda_425
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Nisan 2009 14:45
Marka & Model: Clio Grandtour Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 80 HP
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Mert/İzmir


Re: Dizelde yüksek devirler

İleti dikmenibo » 27 Haziran 2009 15:35

normalde yüksek devirlerde kullanmıyorum ama bazen elim vitese çarpmış oluyo, araç otomatik moddan çıkıp manuele geçiyor, ve ben bunu 1. viteste 4000 devir yaptığında fark ediyorum :D
yanılmıyorsam 4500 yada 4750 den fazlasına izin vermiyor motor
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti anakonda_425 » 27 Haziran 2009 18:04

erim demiş ki:Ben de 5.viteste 4000 deviri biraz geçtim, zaten ibre o anda 190'dı. Düşük viteslerde 5000 devire yaklaşıyorsunuz. Ancak bir zararı var mıdır bilmiyorum. Bazı arkadaşlarım dizel aracı devirli kullanman gerekiyor diyor.. Bu ne anlamda söylenir?


Bence devirli kullanmak gerekmiyor zaten en uygun devir 3000 3500 arası devamını ara sıra yapıcaksın bence dizel torkunu 4500 ddden sonra vermez zaten neden devirli kullansınki? ;) Ben 195 yaptım benim grandtourla 4900 ddye kadar geldi bayada şaşırdım o kadar yapmasını beklemiyodum.
anakonda_425
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Nisan 2009 14:45
Marka & Model: Clio Grandtour Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 80 HP
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Mert/İzmir

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti Diablo » 27 Haziran 2009 18:16

Dizel motorlar alt devirlerde daha fazla tork üretmek için tasarlanmış ve bu yönde geliştirilen motorlardır.Benzinli motorlara benzemezler bu yüzdende yüksek devir çevirip güç sağlayacak motorlar değildir özellile turbo dizel lerde kesinlikle yüksek devirde uzun süreli kullanılmamalıdır bu durumda yüksek devirden dolayı turboda ki basınç muazzam derecede artar zaten yeni nesil turbo dizeller belli bir devire gelince otomatik olarak kitlenir ve belirlenen devirlerin üzerine çıkamazlar.Benzinlilerde düşük devir dizellerde yüksek devir motoru yorar ve ömrünü kısaltır bu iş rektefiye ye kadar gider herkese keyifli sürüşler.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti anakonda_425 » 27 Haziran 2009 18:29

Diablo demiş ki:Dizel motorlar alt devirlerde daha fazla tork üretmek için tasarlanmış ve bu yönde geliştirilen motorlardır.Benzinli motorlara benzemezler bu yüzdende yüksek devir çevirip güç sağlayacak motorlar değildir özellile turbo dizel lerde kesinlikle yüksek devirde uzun süreli kullanılmamalıdır bu durumda yüksek devirden dolayı turboda ki basınç muazzam derecede artar zaten yeni nesil turbo dizeller belli bir devire gelince otomatik olarak kitlenir ve belirlenen devirlerin üzerine çıkamazlar.Benzinlilerde düşük devir dizellerde yüksek devir motoru yorar ve ömrünü kısaltır bu iş rektefiye ye kadar gider herkese keyifli sürüşler.


Dostum bende onu diyorum zaten yine diyorum dizel max. torkunu 4500 ddde verir daha üstünde vermez ara sıra kaçamak güzel oluyo yalnız 4500 dden sonra zaten motordan doyurucu bi ses gelmiyo alt devirlerdeki gibi.
anakonda_425
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Nisan 2009 14:45
Marka & Model: Clio Grandtour Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 80 HP
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Mert/İzmir

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti dikmenibo » 27 Haziran 2009 23:15

erim demiş ki:Ben de 5.viteste 4000 deviri biraz geçtim, zaten ibre o anda 190'dı. Düşük viteslerde 5000 devire yaklaşıyorsunuz. Ancak bir zararı var mıdır bilmiyorum. Bazı arkadaşlarım dizel aracı devirli kullanman gerekiyor diyor.. Bu ne anlamda söylenir?


devirli derken, belli devirler arasında kullanmayı kastediyorlar, 1500 ün altına düşmemeyi ( ki zaten 1500 altında bizim araçların motoru pek canlı değil :D ) 3000-3500 ün üstüne çıkmamayı ( bu da zaten zamanla motora zarar vermeye başlayacaktır ). benim bildiğim neden bu, yanlışım varsa düzeltin lütfen :oops:
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti oguz1 » 28 Haziran 2009 21:17

Arkadaşlar dizeller yapısı itibariyle motorinin benzine göre setan sayısının düşük olması sebebiyle, buji kullanılmamakta, mazot ve havanın sıkıştırılmasında sıcaklığının artması sonucu kendiliğinden yanması prensibine bağlı olarak çalışmakta.

Burada mazot ve hava , dizel motorun iki can alıcı noktası: mazot= temiz, setanı yüksek, kükürtü az ve enjektöre basınçlı olarak gelmek zorunda bu motor tipi bizim kullandığımız Euro 3 normlu 65-70 ve 80-85 bg lik reno common rail enjeksiyonla çalışan motorlar. Common rail yüksek basıncı ayrı ayrı enjektörlere borular yardımıyla ileten ve bunu elektronik bir ünitenin idare ettiği bir sistem (bu sistemle ilgili dizel bölümüne bir topik açmıştım forum kurulduğunda oradan detaylandırılabilir)

Burada bizim dikkat etmemiz gereken nokta aşağıda bu motorların motor grafikleri var bu grafikleri okursan şu sonuç çıkıyor ortaya 70 bg lik dizel motorumuz maximum beygire 4000 devirde vermekte ve maximum torkuda 2500 devirde bitirip düşüşe geçmekte,

85 bg motor max gücü 3800 devirde vermekte ve max torku da 2500 devirde verip düşüşe geçmekte,

70 lik motoru 65 le , 85 lik motorda 80 aynı özellikler gösteriyor sadede bg biraz yüksek.

65 kullan arkadaşarla 80 kullanan arkadaşlar genel itibariyle 2500 devri geçiremeden vites değiştirmesi lazım. Red line girmek motora zarar verebilir, bu sorunların başında rektifiye değilde turbo sorunu olabilir, turbo çok hassas ve yatakları yağlanma ve yüksek devire çok hassas, dikkatli kullanmamız lazım. 80 le 65 lik motorların farkını yukarda söylemeyi unuttum 80 ve 85 lik motorlar 65 lere göre turbonun sıcak havasını, su yardımıyla soğutmada kullanan sistem var(radyatör) buna intercolor deniyor.

Bakımlara dikkat ettiğimiz sürece ve motoru yüksek devirlerde fazla kullanmadan motor ömrümüzüde uzatabiliriz.

Hepinize kazasız günler.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti vipsezgin » 29 Haziran 2009 07:59

murat abı ekledıgın lıstede dızellerın 85 ve 75 oldugu yazıyor normalde 65 /80 degılmı bızm beygırlerıdemı calmıslar acaba :D
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti oguz1 » 29 Haziran 2009 19:27

Sezgin biz Avrupanın üvey evladı olduğumuz için bize eskileri kakalıyorlar, yenilerde modası geçince geliyor yani 65 dizeller eski şimdi 70 leri veriyorlar. Dynaniquelerde 80 vardı şimdi 85 oldu. Bunu ciple arttırıyorlar, yazılımı güncelliyorlar turbonun dönüşü artırıp ekstra güç sağlıyorlar.


Neyse beygirler ciple artıyor yani sezgin. :shock:
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti anakonda_425 » 29 Haziran 2009 20:02

oguz1 demiş ki:Sezgin biz Avrupanın üvey evladı olduğumuz için bize eskileri kakalıyorlar, yenilerde modası geçince geliyor yani 65 dizeller eski şimdi 70 leri veriyorlar. Dynaniquelerde 80 vardı şimdi 85 oldu. Bunu ciple arttırıyorlar, yazılımı güncelliyorlar turbonun dönüşü artırıp ekstra güç sağlıyorlar.


Neyse beygirler ciple artıyor yani sezgin. :shock:


Abi evet valla yıllardır durum aynı orda adamlar iki senedir yeni nesil cillop gibi motor kullanıyolar.Biz hala 6 yıl önceki motorları kullanıyoz makyajlı kasada anca akıllarına geldi yeni motor koymak üstelik yurtdışında 105 HPlik motor var trde bu motoru koskoca kangooya bile sonradan getirdiler.
anakonda_425
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Nisan 2009 14:45
Marka & Model: Clio Grandtour Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 80 HP
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Mert/İzmir

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti dikmenibo » 29 Haziran 2009 22:39

avrupada bir de TCe 100 adlı bir clio modeli var, 1.2 turbo olması lazım, o motor da dehşet, hem tüketim açısından hem performans açısından. türkiyeye gelse peynir ekmek gibi gider clio lar
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: Dizelde yüksek devirler

İleti Diablo » 30 Haziran 2009 00:20

dikmenibo demiş ki:avrupada bir de TCe 100 adlı bir clio modeli var, 1.2 turbo olması lazım, o motor da dehşet, hem tüketim açısından hem performans açısından. türkiyeye gelse peynir ekmek gibi gider clio lar


Ben araştırdım bu konuyu fakat motor bizim 1.200 cc ler gibi değil malesef daha yapılı bir motoru var dayanıklılık açısından bayağı bir elden geçmiş turbodan dolayı.Silindir kapaklarını dahi itina ile işlemişler hayret ettim pistonlar dahi değişik türkiyede olsa tuzlu olur yine fiyatı en az bir dizel kadar para eder fakat bildiğim kadarıyla motor 100 Hp kadar torkta yaklaşık 140 Nm civarı gerçekten olsa güzel olurdu.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul



Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 29 misafir