Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

Benzinli Motorlara dair...

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti eylber » 09 Kasım 2008 04:30

dci65 demiş ki:ya bu aslında aracı kaç bin devirde kullandığınızla alakalı.. ben dizel aracımla 7.5 lt yakıyorsam 100 km'de, siz de elbette 11-12 lt yakabilirsiniz.. devri düşük tutun, gaza sonuna kadar basmayın, düşüşü göreceksiniz.

aynen kırmızıyla çizdiğim söylediğiniz şeyi yapıyorum yapmaya çalışıyorum biraz daha bekliyecem en azından 1000-1500km.Saygılar
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul


Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti dci65 » 09 Kasım 2008 07:24

aracınız alt devirlerde zorlanırken fazladan gaz verme falan olayı da yoksa, bence servise bi danışın.. bahsettiğiniz değerler audi a3ün tüketim değerleri gibi..
dci65
 

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti Devrim » 09 Kasım 2008 12:03

dci65 demiş ki:ya bu aslında aracı kaç bin devirde kullandığınızla alakalı.. ben dizel aracımla 7.5 lt yakıyorsam 100 km'de, siz de elbette 11-12 lt yakabilirsiniz.. devri düşük tutun, gaza sonuna kadar basmayın, düşüşü göreceksiniz.

Açıkcası 1.2 motoru bilmediğimden şahsen bir şey diyemiyorum. Ama ben de Dci65 gibi düşündüm; acaba daha önce 1.4 motor kullandıysanız ve o alışkanlıkla mı gaza basıyorsunuz diye düşündüm. Ama 1.2 motorun performansı ne olursa olsun, sonuçta seyir esnasında devir saatine dikkat ederseniz olay çözülecektir diye düşünüyorum.

Ben kendi aracımdan şunu bliyorum ki 1750 ilâ 2750 devirler arası motor için ideal aralıktır. Tabii ki sizin 3bin devirlerde uzun süre gitmeyeceğinizi tahmin ediyorum. Ama eğer "Hayır, biz de 2200'de gittiğimiz hâlde bu değerler ortaya çıkıyor" diyorsanız, 1.2 motorun küçük hacminden kaynaklı bir durum olabilir diye düşünürüm.

Bu arada Dci65; :) Daha önce de belirtmiştim, senin değerin bir hayli üst bir rakam. Yani senin şahsına ait bir kullanımın sonucu o rakamlar. Kıyaslama yapmak için bu değerleri vermeyelim. Uzun yolda -sabit ve sakin kullanımda- 95-100Km/s hızında 3.8lt/100Km değerine kadar indim. Dikkat etmesem de hadi 4.1 olsun.

Hiç 1.2 kullanmadım ama bence 12lt.'lere kadar varmamalı olay.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti CHIEF » 09 Kasım 2008 15:31

Bencede servise danışın.
Bende arabayı alalı 20 gün oldu.Hemen hemen aynı şartlardayız.
Ama ortalamam şu an için 7.5 ki ben biraz sertte kullanırım.....
CHIEF
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 126
Kayıt: 27 Eylül 2008 12:35
Konum: İZMİR
Marka & Model: Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1,2 Aut. LPG
Kilometre: 35
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Mıchelin
İsim ve Şehir: Bitki Hayvan

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti eloise » 20 Kasım 2008 03:51

Merhaba,

Forumu uzun süredir, ara ara takip ediyorum. Sonunda kayıt olma gereksinimi duydum. Aslında benim yazım yakınma içerikli olacak.
Clio III Auth. 1.2 16v ' mi alalı tam 1 yıl oluyor. Bu süre zarfinda arabayi bir gun cok sevip ertesi gun neden boyle bu acaba diye kendime sorup durdum. Bagaj aydınlatması, torpido aydınlatmasının olmaması, arabayı aldıktan sonra yasanan sevinci biraz golgelemisti. Bu kadar basit ayrıntıları neden gerceklestirmediklerini dusunup durdum. Ardından forumda birimizin anahtarla kilitleme esnasında sadece surucu kapısının kilitlenmesi durumunu ortaya yazmasindan suphelenip denedim..Aynı sorun bende de varmıs oysa..Servise gittigimde bu boyle tasarlanmıs dediler..Anlam veremedim..Merkezi kumandam bozuldugunda arabayi 3 kapı + 1 bagaj açık bırakıp mı park edecegim?! Bunları bir sekilde gormezden geldim..

Konu tüketime geldiginde ise memnun oldugumu soyleyemiyecegim..Bu konuyu daha once ''dafkanat'' ile bir defasında konusmustuk. Katalog degerlerinin utopik bir sehir ortamında gerceklestirildigini dusunmekteyim. Acikcasi o degerler duzensiz metropoller icin hayalden öteye geçmiyor.. İlk zamanlar kısa birguzegahım vardı ve motor ısınmadan ofise varıyordum. Tüketim 9.6 ila 10 litre / 100 km değerlerindeydi. Ardından taşındım. Her sabah 10 km lik bir mesafe katediyorum. 7.77 ila 8 litre arasında bir tuketim degeri var. İlk arabam oldugu icintuketime ilk defa bukadar onem veriyorum. Forumda okudugum degerler inanılmaz geliyor her seferinde gordukce. 4-5 aydır ay sonunda baktıgımda ortalamada 8.3 litre degerlerindeyim. Daha aşağıya insem de 8.0 lt gibi, trafik de goz onunde bulundurulunca bu ortaya çıkıyor.

Oncelikle kullanış tekniğimde bir hata aradım. Surekli farklı şeyler denedim bir turlu işte budur diyemedim. Ancak kitapcıkta yazanı uygulamaya çalışıyorum. Ara viteslerde motorun devrini çok yükseltmeyin diyor kitapçık. Ara vitesten kastı 2-3 mudur? 2-3-4 mudur? Onceleri surekli gozum anlık tuketimde oldugu icin 2500 devirde düz yol veya rampa farketmeden, vitesi yukseltiyordum. Ozellikle rampa çıkarken ivmelenme çıldırtıcı şekilde yavaş oluyor ve arkama diger arabalari eger dar bir yolsa boncuk gibi diziyordum. Şimdilerde daha bilinçli olarak çekişin fazla oldugu viteslerde kalıp devirimi alıyorum ondan sonra atıyorum vitesi. Tabi anlık tuketim çok yüksek degerlere yükseliyor. Hadi bu anlık biraz sonra hızımı alınca bu dusecek diyorum sonra haydaa birden trafik duruyor. Sonra tekrar devirini al vesaire benzin su gibi gidiyor. Servise gittigimde bana olması gerekenden bir dusuk viteste kullanırsan az yakar dediler. Ama bu forumda mı okudum hatırlamıyorum.. Tamam anlık olarak bilgisayar az yakıyormuş gibi gozukuyor ancak okudugum yerde yazana gore ( hic de mantıksız gelmedi ) benzinin buyuk kısmı yakılmadan egzostan dışarı atılıyormuş.. Kusura bakmayın uzun yazdım ama derdimi anlatamıyorum. Bir de 1.6 megane kullanıyor bir yakınım izmirde 6.7 lt ile geziyorum diyor. Hani 1.2 az yakıyordu. İvmelenme degerim düşük bari az yaksın da kendimi avutayım diyorum. O da olmuyor.

Bir de ivmelenme konusu var. Trafiği engellememek için bir nevi kalktıktan sonra ortalama seyir hızına gelmek gerekiyor diye düşünüyorum. Bu durumda gaza yükleniyorum özellikle 2 . viteste 3000 - 3500 arasına gelip 3 e geçip 3000 lere gelip 4 e atıyorum . Bunu da bir an once yuksek viteslere geçmek gerek düşüncesinden hareket ederek yapıyorum. Bunu da yine sordugum bir clio kullanıcısından duydum. Velhasıl bir türlü olması gerekeni yakalayamadım. Katalog şehirler arası 4.9 lt diyor ama çevreyoluna boşken çıktığımda 5.7 - 6.1 lt arasında geziniyorum. ( Bugun lastiklerimin havasının biraz az oldugunu gordum acaba bu mu etkiliyor diyorum ama 3 bar eksiklikten ne kadar fazla çıkabilir bu tuketim?!)

Son olarak forumda okuduğum maksimum hız değerlerine nasıl ulaştığınızı merak ediyorum:) çevreyolunun tatlı eğimli yerlerinde bile gaza basarak 130 km/s değerlerine çıkıyorum. Acaba diyorum yine rodaj devresinin başlarında arabayı dikkatsiz kullandıgım için olabilir mi?!

Bilgileriniz paylaşırsanız sevinirim.

Hoşçakalın.


e.
eloise
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 20 Kasım 2008 03:14
Marka & Model: CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 Auth. 16v Benzin
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Emre İstanbul

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti Devrim » 21 Kasım 2008 11:40

Alper demiş ki:...forumda ki bazı arkadaslar bu bilgisayara bakarak benim aracım şehir içi 4,4 yaktım diyor bu bir kuyruklu yalan clio3 dci motor istanbulda 5 altına düşmez...

Alper, bu sözünü yanlış anlamış veya alınmış değilim. Ama eğer kişi bu değerleri bazı şeylerin farkında olmadan sunuyorsa (belki benim gibi) buna "kuyruklu yalan" diyemeyiz. En fazla yanılıyordur, bilgisayara fazla güveniyordur...

İki durum var. Bilgisayar tam doğru hesabı vermiyordur. Doğrudur, bizler tekrar hesaplar doğruyu buluruz. Ama (diğer durum) sonuçta herkes bilgisayar değerlerini veriyor. Ortak paydada konuşuyoruz. Herkes eşit durumda sayılmaz mı? Dizeciler kendi aralarında, benzinciler kendi aralarında diyorum ama.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti oguz1 » 22 Kasım 2008 10:46

eloise demiş ki:Merhaba,

Forumu uzun süredir, ara ara takip ediyorum. Sonunda kayıt olma gereksinimi duydum. Aslında benim yazım yakınma içerikli olacak.
Clio III Auth. 1.2 16v ' mi alalı tam 1 yıl oluyor. Bu süre zarfinda arabayi bir gun cok sevip ertesi gun neden boyle bu acaba diye kendime sorup durdum. Bagaj aydınlatması, torpido aydınlatmasının olmaması, arabayı aldıktan sonra yasanan sevinci biraz golgelemisti. Bu kadar basit ayrıntıları neden gerceklestirmediklerini dusunup durdum. Ardından forumda birimizin anahtarla kilitleme esnasında sadece surucu kapısının kilitlenmesi durumunu ortaya yazmasindan suphelenip denedim..Aynı sorun bende de varmıs oysa..Servise gittigimde bu boyle tasarlanmıs dediler..Anlam veremedim..Merkezi kumandam bozuldugunda arabayi 3 kapı + 1 bagaj açık bırakıp mı park edecegim?! Bunları bir sekilde gormezden geldim..

Konu tüketime geldiginde ise memnun oldugumu soyleyemiyecegim..Bu konuyu daha once ''dafkanat'' ile bir defasında konusmustuk. Katalog degerlerinin utopik bir sehir ortamında gerceklestirildigini dusunmekteyim. Acikcasi o degerler duzensiz metropoller icin hayalden öteye geçmiyor.. İlk zamanlar kısa birguzegahım vardı ve motor ısınmadan ofise varıyordum. Tüketim 9.6 ila 10 litre / 100 km değerlerindeydi. Ardından taşındım. Her sabah 10 km lik bir mesafe katediyorum. 7.77 ila 8 litre arasında bir tuketim degeri var. İlk arabam oldugu icintuketime ilk defa bukadar onem veriyorum. Forumda okudugum degerler inanılmaz geliyor her seferinde gordukce. 4-5 aydır ay sonunda baktıgımda ortalamada 8.3 litre degerlerindeyim. Daha aşağıya insem de 8.0 lt gibi, trafik de goz onunde bulundurulunca bu ortaya çıkıyor.

Oncelikle kullanış tekniğimde bir hata aradım. Surekli farklı şeyler denedim bir turlu işte budur diyemedim. Ancak kitapcıkta yazanı uygulamaya çalışıyorum. Ara viteslerde motorun devrini çok yükseltmeyin diyor kitapçık. Ara vitesten kastı 2-3 mudur? 2-3-4 mudur? Onceleri surekli gozum anlık tuketimde oldugu icin 2500 devirde düz yol veya rampa farketmeden, vitesi yukseltiyordum. Ozellikle rampa çıkarken ivmelenme çıldırtıcı şekilde yavaş oluyor ve arkama diger arabalari eger dar bir yolsa boncuk gibi diziyordum. Şimdilerde daha bilinçli olarak çekişin fazla oldugu viteslerde kalıp devirimi alıyorum ondan sonra atıyorum vitesi. Tabi anlık tuketim çok yüksek degerlere yükseliyor. Hadi bu anlık biraz sonra hızımı alınca bu dusecek diyorum sonra haydaa birden trafik duruyor. Sonra tekrar devirini al vesaire benzin su gibi gidiyor. Servise gittigimde bana olması gerekenden bir dusuk viteste kullanırsan az yakar dediler. Ama bu forumda mı okudum hatırlamıyorum.. Tamam anlık olarak bilgisayar az yakıyormuş gibi gozukuyor ancak okudugum yerde yazana gore ( hic de mantıksız gelmedi ) benzinin buyuk kısmı yakılmadan egzostan dışarı atılıyormuş.. Kusura bakmayın uzun yazdım ama derdimi anlatamıyorum. Bir de 1.6 megane kullanıyor bir yakınım izmirde 6.7 lt ile geziyorum diyor. Hani 1.2 az yakıyordu. İvmelenme degerim düşük bari az yaksın da kendimi avutayım diyorum. O da olmuyor.

Bir de ivmelenme konusu var. Trafiği engellememek için bir nevi kalktıktan sonra ortalama seyir hızına gelmek gerekiyor diye düşünüyorum. Bu durumda gaza yükleniyorum özellikle 2 . viteste 3000 - 3500 arasına gelip 3 e geçip 3000 lere gelip 4 e atıyorum . Bunu da bir an once yuksek viteslere geçmek gerek düşüncesinden hareket ederek yapıyorum. Bunu da yine sordugum bir clio kullanıcısından duydum. Velhasıl bir türlü olması gerekeni yakalayamadım. Katalog şehirler arası 4.9 lt diyor ama çevreyoluna boşken çıktığımda 5.7 - 6.1 lt arasında geziniyorum. ( Bugun lastiklerimin havasının biraz az oldugunu gordum acaba bu mu etkiliyor diyorum ama 3 bar eksiklikten ne kadar fazla çıkabilir bu tuketim?!)

Son olarak forumda okuduğum maksimum hız değerlerine nasıl ulaştığınızı merak ediyorum:) çevreyolunun tatlı eğimli yerlerinde bile gaza basarak 130 km/s değerlerine çıkıyorum. Acaba diyorum yine rodaj devresinin başlarında arabayı dikkatsiz kullandıgım için olabilir mi?!

Bilgileriniz paylaşırsanız sevinirim.

Hoşçakalın.


e.


emre kardeşim öncelikle üye olup bize katıldığınız için teşekkür ediyorum ve hoş geldiniz diyorum. Biraz uzun olacak ama akaryakıtın şu günlerde gündemde olması itibariyle tekrar etmenin önem arz ettiği düşüncesindeyim.

Aşağıda vereceğim bilgileri belki burada veya bazı forumlarda okumuşsunuzdur ama derli toplu olarak 1-2 forumda verdim. Ben bu verilerin tümüne uymaya çalışıyorum genelde trafikte yalnız kızdığım makasa kalkan veya hakkıma tecavüz eden birisini görünce tümü iptal oluyor. Yazıyı vermeden önce kendi verilerimi veriyim dizel kullanıcısı olarak şu an 4.9-5.1 arası kullanıyorum. Sizin "yüksek viteste gidin" dediği kişibelki ben olabilirim bu forumda ,


otomobilim daha az yaksın diyenlerBenzin, motorin veya LPG... Aslında hangi yakıt türünü kullanırsanız kullanın az tüketmek sizin elinizde. Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları:

İçten yanmalı motorların tümü güç üretebilmek için bir yakıta ihtiyaç duyarlar. Günümüzde bu tip motorlarda benzin, motorin ve LPG gibi yakıtlar kullanılıyor. Bu ürünlerin fiyatlarıysa her geçen gün yükseliyor. Yakıt tüketiminizi minimuma düşürmek elinizde.Bir sorun mu var?Otomobiller öncelikle konforlu ulaşım sağlamak amacıyla üretilirler. Sonraysa yakıt tüketiminin düşük olması için üreticiler emek harcarlar. Pek çoğumuz aşırı lüks ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Sunduğu konforun yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini belirleyen faktörlerden birisi. Peki ya ilk aldığınızda otomobiliniz sizi yakıt tüketimi yönünden memnun ederken, artık ciddi miktarda mali külfet getirmeye başladıysa… Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları…
• Motorun çekişinde azalma olur.
• Egzoz gazı siyah renktedir ve benzin kokar.
• Egzoz borusu içinde karbon isi oluşur.
• Egzozda patırtılı patlama sesleri olur
• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır. En geçerli tespit yöntemiyse yakıt tüketiminizi sıkça ölçmektir. Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekir. Bunun için yakıt deponuzu, akaryakıt istasyonundaki tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada günlük kilometre saatinizi sıfırlayın. Ardından normal kullanımda otomobilinizi sürün. Diyelim aracınızın deposunu doldurduktan sonra 250 km yol yapmışsınız. Yeniden akaryakıt istasyonuna gittiğinizde aynı şekilde tabanca otomatik atana kadar doldurun ve doldurduğunuz miktarı not edin. Bu rakam sizin 250 km’de harcadığınız akaryakıtı temsil etmektedir. Diyelim ki 15 litre rakamını elde ettiniz. Basit bir hesapla 15*100/250 ile 100 kilometrede 6 litre akaryakıt tükettiğinizi öğrenebilirsiniz. Bu araştırmayı sıklıkla yaparak akaryakıt tüketiminizdeki artışları kolaylıkla fark edebilirsiniz. Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar. Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz. Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor. Hangi bakımlara dikkat etmeliyiz?

1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını düzenli olarak ve uzman kişilere yaptırın. Bu ayar bakımlarında;

• Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
• Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini arttırır.
• Karbüratörün bakımını yaptırın.
• Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.

2. Fren balataları sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
4. Ön düzen ayarlarını her zaman kontrol ettirin. Lastik havalarını da sıkça kontrol edin. Bozuk ayarlar yakıt tüketimini artırır.
Kullanırken nasıl düşüreceğiz?
1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak ya fren pedalına ya da gaza pedalına basarsınız. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini arttırır.
2. Şehirlerarası yolda 80-90 km/s hızı aşmayınız. 90 km/s'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.
3. Motorunuzun ısısı yakıt tüketimini etkiler. İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır. Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının.
4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun. Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı. Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.
5. Klima yakıt tüketimini artırır. Bu ekipmanı ihtiyacınız oldukça kullanın. Sıcak aracı ilk etapta çalıştırırken camları açarak soğutmaya çalışın. Ardından klimaya başvurun.
6. Tavan bagajı yakıt tüketimini artırır. Kullanmadığınız zamanlarda bu parçayı sökün.
7. Yolculuk halindeyken camları açmak rüzgar direncini artıracağından yakıt tüketimini yükseltecektir. Doğru park edin daha az tüketin!Aracınızı park ederken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta; zor manevraları park ederken yapmanız, parktan çıkarken yapmamanızdır. Aracın sıcak olduğu zaman yapılan zorlayıcı manevralar aracı pek fazla etkilemezken soğuk bir araçla aynı manevraları yapmanız daha fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir. Aslında en doğrusu çıkarken manevra yapmanıza gerek kalmayacak şekilde park etmektir. Sıkışık park yerlerinden çıkarken klima, silecek gibi çalışan aksamları durdurmanız gücün elektronik direksiyon motoruna devrolmasını, böylece yakıttan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Deponuz yeni doldurulmuş ise aracınızı yokuşta burnu aşağıya gelecek şekilde park edin. Yüksek sıcaklıklarda benzinin buharlaşması daha fazla olacağından aracınızı mümkün olduğunca gölge bir yere park edin. Ayrıca bu uygulama klimaya olan ihtiyacı azaltacağından yine yakıt tüketimini düşürecektir.

otomobil kullanma biçimi yakıt tüketimini etkiliyor
Otomobili kullanış biçimi yakıt tüketimini azımsanmayacak ölçülerde düşürebiliyor. Bunun nasıl olacağını aşağıdaki noktalara dikkat ederek görmek mümkün.

Otomobili rölantide ısıtmayın
Motoru rölantide ısıtmak motora verdiği zarar yanında yakıt tüketimini de artıran önemli noktalardan biri. Motoru çalıştırıp yola çıktığınızda yaptığınız birinci kilometre sonunda otomobilin yaktığı benzin üç dakika rölantide çalışmış kadardır. Yani otomobili üç dakika ısıtmak için harcanan benzinle 1 km yol yapabilirsiniz. Bu nedenle uzun süreli durmalarda motoru durdurmakta fayda var.

Kısa mesafeler için otomobil kullanmak lüks
Yapılan bir test sonucunda 0 derece santigrad hava sıcaklığında 1.6 litrelik orta sınıf bir otomobil motoru marşa basıldığı andan itibaren 100 km'de 40 litreye eş bir tüketim değeri veriyor. Ancak 4 kilometre yol katedildikten sonra otomobilin motoru normal ısısına kavuşuyor ve tüketim normalleşiyor. Bu nedenle kısa mesafeler için otomobili kullanmak yerine yürümek daha sağlıklı ve ucuz oluyor.

Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.

Sakin, yol ve trafik koşullarına uyumlu kullanım
Ne kadar kararlı ve uyumlu otomobil kullanırsanız o denli az benzin tüketir o denli az sinirlenirsiniz ve otomobiliniz o denli az yıpranır. Akan trafiğin ritmine adapte olmak ve otomobilin hemen önüne değil daha ileriye bakarak gelişmeleri izlemek sakin ve trafiğe uygun sürüşün bir parçası.
Tabii bu arada dikiz aynalarına bakmayı da ihmal etmemek gerekiyor. Önünüzdeki araçla yeterli bir mesafe bırakın. Sık sık hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde ayağınızı gazdan zamanında çekin. Böylece hem balatalarınız hem de sinirlerinizin ömrü daha uzun olacaktır. Önünüzde akan trafiği izlemek bu açıdan size yardımcı olacak ve panik fren yapmak zorunda bırakmayacağı gibi yakıt tasarrufu da sağlayacaktır.

Öneriler
Başkalarının sizi sollamasına izin vermek sizin başkalarını sollamanızdan daha akıllıcadır. Otomobilinizin son süratinin yüzde 70-80'ini geçmemek tutumlu sürüş için en basit kuraldır. Yani gaz pedalının altında ne kadar fazla boşluk bırakılırsa o kadar çok para cebinizde kalır ve sinir sisteminiz daha uzunca bir süre otomobil kullanabilmenize olanak tanır.

Son olarak şunu ifade edeyim cut ofu ve boş vitesi yeri geldiğinde kullanın özellikle düz yolda boş vitesi, eğimli yolda cut ofu çünkü eğimli yolda önünüz açıksa ve trafiği iyi takip ediyorsanız frene bile basmadan durabilirsiniz.

Eğimli yolda ise kesinlikle aracın potansiyel enerjisinden yararlanın, ben neden 1 tonluk aracı taşıyım onu haraket ettirdikten sonra o beni taşısın, balatalara genelde zarar gelecek diye korkulur ama iyi takip ve zamanla araçla bütünleşmek diğer kullanıcılardan daha az aşınmasına neden olacaktır balataların. Motora ise kesinlikle zararı yoktur, vitese takınca rolantiden yüksek devire geçmenin , çünkü motor zaten buna dayanıklı imal edilmiştir. Freni az kullanmaya çalışın, yüksek viteste gidin ama bu devirsiz gitmek anlamına gelmiyor, (dizellerde 2500 devir civarı benzinlilerde 3500 devir vites değiştirmek) buna bağlı olarak yüksek viteste gitmek, lastik havalarının 32-30 olması, yokuşlarda devir düşerken gaza yüklenmemek vites küçültmek,trafikte önünüzü değil 3-4 araç ötesine bakıp frene basınca sizin çoktan ayağınızı gazdan çekmeniz, sıkışık trafikte gaza basmadan aracın kendini kaldırması ve bu şekilde devam etmesi, bakımlarının zamanında yapılması, yakıtın temiz, katkısız ve oktanının yüksek olması, yağın cinsi, mevsim, yolda kullanılan malzemenin cinsi, lastik, aracın yüklü olup olmaması, klimanın açık olup olmaması(klorüfer değil), farların açık olup olmaması, tüketimi etkileyen unsurlardır.

Ama herşey yerli yerinde kullanmak önemli yani alışmak. Buda zamanla. KAZASIZ GÜNLER.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti emretes » 25 Kasım 2008 15:40

Herkese merhaba,

Yaklaşık bir hafta önce ikinci el Clio 1.6 BVA sahibi oldum. Araç henüz 10 bin km'de ve son derece temiz. Hatta hiç kullanılmamış gibi temiz. Aslında özel bir Clio hayranlığım olmamasına rağmen Clio II kullanan arkadaşlarımın özellikle önermesi üzerine, biraz da aracın temizliği konusunda gaza gelip bu aracı aldım. Araç hakkındaki genel görüşlerimi sonra yazacağım ama konumuz yakıt tüketimi ise

Aracımı genelde kısa mesafelerde kullanıyorum, genelde sıkışık trafik ve genelde maksimum 15 - 20 dk'lık sürelerle kullanıyorum. Daha önce Honda Civic 2005 düz vites sahibiydim ve bu şartlarda 100 km'de yaklaşık 9,5 - 10,5 litre arası yakıyordu, Clio'da ise yol bilgisayarına göre hiçbir şekilde 12 litrenin altına düşemiyorum. Otomatik araç kullanan arkadaşlarım normal olduğunu söylüyor ama bana biraz fazla geldi. 1.6 BVA'nın normal yakışı bu mudur? Biraz hayal kırıklığına uğradım aslında... Beygir gücü daha fazla olsa da performans olarak Honda'nın çok çok gerisinde. Ama zaten performans için almadığımdan çok da dert etmiyorum. Yine de biraz daha iyi olmasını beklerdim... Onun dışındaki özellikleri, özellikle konforu kesinlikle bir numara. Müzik sistemi standart bir sistem için çok iyi. Donanımı, benimkindeki paketlerden dolayı eksiksiz. Direksiyon sistemi çok yumuşak ama hissiz ve zor kullanımlı.

Sizin de görüşlerinizi öğrenirsem çok sevinirim.
emretes
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 54
Kayıt: 25 Kasım 2008 15:21
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Emre - İstanbul

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti emretes » 27 Kasım 2008 09:21

Fabrika değerini şehir için 10 lt olarak vermiş. Aslında tecrübelerime göre fabrika değerlerinin üzerine bir %20 koymak gerekiyor, özellikle de yoğun İstanbul trafiğinde. Dün 100 metreyi yarım saatte geçtim. Aslında 12 lt iyi bile olabilir!!!

Araç küçük ama ağırlığı Civic Sedan ile aynı. O yüzden yakıt tüketimi açısından bir ağırlık avantajı yok. Aynı motoru kullanan megane otomatikler ne yakıyor merak ettim şimdi.
emretes
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 54
Kayıt: 25 Kasım 2008 15:21
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Emre - İstanbul

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti oguz1 » 28 Kasım 2008 15:19

40 lt bagaja lpg şart, ne kadarda araç delinsede kendini 2 yıl civarında amorti eder. 12 lt bana göre korkunç. 340krş yakıyor, ben 135 krş yakıyorum. 20000 kmde fark 4 000 ytl civarı.

Acilen LPG.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti emretes » 29 Kasım 2008 00:27

oguz1 demiş ki:40 lt bagaja lpg şart, ne kadarda araç delinsede kendini 2 yıl civarında amorti eder. 12 lt bana göre korkunç. 340krş yakıyor, ben 135 krş yakıyorum. 20000 kmde fark 4 000 ytl civarı.

Acilen LPG.


Yalnız şöyle bir durum da var, sizin bu yakıtı tükettiğiniz yer Ankara, benimki İstanbul. Arabaya da o kadar yüklenmemek lazım.

Ankara'ya sık sık geliyorum. Eski aracımla İstanbul'da şehir içinde 11 lt yaktığımı biliyorum, aynı araçla Ankara'da şehir içinde 6,6 lt yakıyordum!

Lütfen İstanbul trafiğini "şehir içi trafiği" olarak değerlendirmeyelim(!) İstanbul trafiği tamamen ayrı bir olay, hatta ayrı bir organizma oldu artık!
emretes
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 54
Kayıt: 25 Kasım 2008 15:21
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Emre - İstanbul

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti hakandlyn » 07 Aralık 2008 18:02

herkes aracıyla ilgili yakıt sarfıyatlarını yazıyor ama özellikle şehir içi kullanım şehir den şehire farklılık göstermektedir hatta aynı şehirde farklı semtlerde bile farklılık göstermektedir şehir içi dendiği zaman 30-40-50 veya 60 km/h hız ile gidilir bana göre yakıt sarfıyatları yazılırken yapılan ortalama kilometrede yazılmalı o zaman bir anlam teşkil eder,
hakandlyn
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 29 Kasım 2008 23:04
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti dci65 » 07 Aralık 2008 18:10

istanbul trafiği ayrı, anadolu illerinin şehiriçi trafiği ayrı...
dci65
 

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti eylber » 07 Aralık 2008 20:58

Valla ne yaptıysam en son 9.6 gördüm oda E5 te yaklaşık 1 saat tyolculuktan sonra ama şimdi yine değer 11.0-11.2 değerlerinde gerçekten sinirlerim bozuluyor tmm rodaj zamanındayım şoförlüğüm acemi diyebiliriz ama söylenenleri uygulamaya çalışıyorum aynen ama olmuyor olmuyor bakalım bayramda Beylikdüzü yapıcam kaça düşücek hoş bayramda trafik malum hele İstanbul ben çok km yapmıyorum diye benzinli ve 1.2 aldım yılda yaptığım yapacağım taş çtlasa 6-7bin km yani bundan za olması km olarak muhtemel o yüzden 4 ytl dizel farkını amorti etmem yıllar alırdı ama buna rağmen 9.6 benim canımı sıkıyor nasıl olsa buradayız rodaj bitsin araç şöyle e azından 2-3 bin km olsun yine yazıcam olan biteni uzun oldu biraz ama daha önce yazmıştım bu konu hakkında ama yinede yorumlarınızı merak ediyorum hoşgörünüze sığınıyorum teşekkürler.Saygılar :(
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Benzinli Motorların Yakıt Sarfiyatı

İleti hakandlyn » 13 Aralık 2008 23:43

1,2 16 V motor şehir içi 8,3 lt şehirler arası 4 yolcu+dolu bagaj 6,1 lt
hakandlyn
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 29 Kasım 2008 23:04
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir


ÖncekiSonraki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir