5 sayfadan 4. sayfa

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 18 Şubat 2009 13:05
Diablo
Alper demiş ki:Bu söylediklerin doğru olabilir pek yorum yapamayacağım net bilmediğimden. Yalnız sıfır bir motorun da 1,2,3,4 viteste bağırtmanın bir anlamı olmaz diye düşünüyorum ben aracımın %60 uzun yolda geçtim şehir içine girdiğimde daha bir atak gittiğini hisediyorum ama 1 ay şehir içinde kullandıkan sonra şehir dışına çıktığımda pek canı gitmek istemiyor 5 viteste biraz zorlayınca kendisine geliyor (Veeer odunu diye barıyo :mrgreen: ) Ben 3000 km kadar 3000devri geçmedim (dizel aracım).



Dizeller biraz farklı dizel motorlar 1.2.3.4.5 vites farketmiyor motor devir sayısınının kesinlikle aşılmasına izin vermeyen bir enjektör sistemine sahip.Benzinli motorlarda sınırsız motoru zorlayabilirsiniz ama dizelde zorlayamassınız.Yani belli bir üst çıta var onun üzerine çıkmıyor.Dizel motor bende kullandığım için şehir içinde de zorluyorum.Zaten her ne vites olursa olsun deviri anında kesiyor;ama kesiyor diye bunun zararı yokta denemez 1. 2. 3 vites aralığında yüksek devir iyi bir şey değil motor ne olursa olsun.Özellikle dizel motorda motor ısınmadan yüksek devirle kullanılırsa silkelemeye başlıyor.Ama tabi dizel motor açılmaz diye bir şey yok şehir içindede zorlayabilirsiniz tabi yakıt sarfiyatı ona göre artacaktır ama motor yüksek viteste ve uzun yolda açılır.Bazı dizel sahipleri performas için enjektör sistemine dışarıdan müdahale ettiriyor tabi motor performans veriyor ama iş işten geçiyor.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 18 Şubat 2009 19:24
Diablo
Alper demiş ki:Dizel ekenomi motorudur benzinli gibi fazla zorlamaya gelmez pompa başlar alamaya (verecem elline görecen diye) :mrgreen: ama uzun yolda bişey olmaz dediğin gibi kapışıyorsun bişey olmuyor ve ekonomikte benzine göre sürate turbodan heralde ;) Bazen görüyorum altında dizel var shumaher gibi gidiyorlar farkında değiler ki motor ellerinde kalacak.


Aslında turbo dizel motorlar yeterince geliştirilse artık hiç benzinli arabaya rağmet etmeyeceğiz ama neden se pek fazla üzerinde durmuyorlar.Her marka kendine has bir konsept yapmış wolkwagen ayrı mercedes ayrı opel ayrı yakıt enjektörleriyle oynayıp durmak yerine adam gibi en az 2 turbolu bir dizel motor yapsalar hiç düşünmeden gider alırım.Ama var olan turbo dizeller dediğiniz gibi mazot sömürmekten başka bir şey yapmıyor.Aslında çok daha ekonomik olabilir ama yapılmıyor.Sabırla bekliyorum. :| :| :| :|

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 19 Şubat 2009 15:59
umurcak
bi sorum daha olcak simdi araba hemen 4000 lere gelyoo ve gelirken cok bagıryooo bian önce vites istyoo acaba bu azmanla acıldıgında motoru düzelilrmi?? :oops: yane ses olarak 4000lere gelirken asırı bagırma oluyooo sizce nedir ???acılırsa bu ses kesilirmii

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 19 Şubat 2009 16:09
Diablo
umurcak demiş ki:bi sorum daha olcak simdi araba hemen 4000 lere gelyoo ve gelirken cok bagıryooo bian önce vites istyoo acaba bu azmanla acıldıgında motoru düzelilrmi?? :oops: yane ses olarak 4000lere gelirken asırı bagırma oluyooo sizce nedir ???acılırsa bu ses kesilirmii


Hangi viteste 4000 devirde bağırıyor 5. vitesdemi anlaşılır yazmamışsın.Normalde vites değişimi 2500 3000 devir arası yapılır en idealide budur.4000 devire çıkarsa haklı olarak bağırır.5 vites te iken 4000 devirde bağırır ama aşırı derecede bağırıyorsa sana yazdım uzunca motor açılmadan 4000 4500 devir arasını zor çevirir.Motor açıldıktan sonra rahatlar o kadar bağırmaz.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 19 Şubat 2009 16:36
umurcak
yok 5. viteste dil yane 1, 2 de genel olrk cok sesli gelyoo demekki acılmadıgından yanee bana bu lazımdı ins acıldıgında bu sesi keserr tesekkurederim cok saol:)cunku arkadasımın polosu var onun arabası okdar bagırmyoo tabi onun yapmıs oldugu km ile benimki bir dil:)

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 19 Şubat 2009 18:03
Diablo
umurcak demiş ki:yok 5. viteste dil yane 1, 2 de genel olrk cok sesli gelyoo demekki acılmadıgından yanee bana bu lazımdı ins acıldıgında bu sesi keserr tesekkurederim cok saol:)cunku arkadasımın polosu var onun arabası okdar bagırmyoo tabi onun yapmıs oldugu km ile benimki bir dil:)


Motorun açılmasıyla alakası yok.Abim altında ki ferrari değil :lol: :lol: :lol: vites değişimlerinde rodaj bitmişse yani araba 1000 km yi devirmişşe maximun 3500 devirde vitesi değiştirmen lazım hatta 3500 de çok 2500 3000 arası en ideali.Eğer 1000 km daha dolmadıysa 3000 deviri ve saatte 130 km yi aşmaman gerekiyor.Eğer o kadar yüksek devirle sürersen benzincileri sevindirirsin 10 dan aşşağıya düşmez yakıt sarfiyatı.Motoru max açılsa bile yine bağırır yine bağırır 4000 devirde.Ayrıca clio motoruyla polo motorunu bir tutma o wolkswagen motoru öyle bir gidiyorki motor sesini duymuyorsun bile :o

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 25 Şubat 2009 03:11
Diablo
Tolga demiş ki:
Alper demiş ki:Benim bildiğim motor km yol ile değil devire göre bittiği.

Devır ıle ılgılı cok ustayla konustum 1998 berı devırlı kullanmanın zarırı yok


Bende çok duydum 1998 den beri yüksek devirin zararı yok diye.Özellikle karbüratör sisteminden enjeksiyon teknolojisine geçiş sırasında.Ama yüksek devirin yüksek viteste düşük devirde gitmek kadar zararı var yani bu 1998 olayı tamamen uydurma.Dikkat ederseniz amerikalılar genellikle arabalarını çok severler afedersiz tuvalete bile arabayla giderler hatta amerikalılar arabadan inmesin diye arabayla girilebilen atm ler bile mevcuttur.Saatlerce yoğun trafikte beklerler saatlerce beklerkende klima devamlı çalışır.Yeme içme olayı bile arbaya servis edilir.Yani bu adamlar günün yarısı arabadan inmezler.Ve yılda inanılmaz derecede km yapılır her yere arabayla gittkleri için.Amerikan motorları genelde sağlamlığıyla bilinen motorlardır hatta dünyanın en sağlam motorlarını üretirler.O yüzden amerikan motorlarının çoğu 6 silindirlidir çünkü bu yoğun hengameye 4 silindirli bir motorun dayanabilmesi imkansız.Ekonomi devri olarak şu anda 4 silidirli motorlar daha revaçta ama ömür olarak bırakalım 1998 1990 üretimli bir motorun ömür olarak yanına bile yaklaşamaz.Şimdi bunla ne alakası var derseniz alakası şu 6 silindirli bir motor 4 silindirli bir motordan daha yüksek devirlidir ama 4 silindirli bir motorun pistonlarının yaptığı kadar pistonları blok içinde hareket etmez.Bu yüzden daha uzun ömürlüdür.Yani demek isteğim ne kadar devirli kullanırsan kullan bir şey olmaz mantığı 4 silindirli motorlar için geçerli değildir.4 Silindirli bir motorda yüksek devirde yağ daha çabuk karbonlaşır yağlanma kalitesi düşer bujilerde elektronik ateşlemeliler hariç çok daha çabuk kurum oluşur.Yüksek devirde silindir yuvaları normal devirlerle kullanıma nazaran 2 kat fazla aşınır silindirlerde dahil.Ayrıca karterdeki yağın merkez kaç kuvvetinden dolayı yüksek devirlerde pistonlar düzgün yağlanamaz bunun için ayrıca bir yağlama sistemi gereklidir.Ve bu 1998 i bırakalım günümüz motorlarında dahi yoktur.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 26 Şubat 2009 13:41
vipsezgin
v6 motorda alamıycagımıza göre ıdaare edıcez bunlarla :mrgreen:

normalde yag degısım aralıkları 15000 km ama ben artık 10000 km arasında degıstrcem nasılsa garantıden cıoktı bı problem olmaz sanırım

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 26 Şubat 2009 15:17
Devrim
vipsezgin demiş ki:...ben artık 10000 km arasında degıstrcem nasılsa garantıden cıoktı bı problem olmaz sanırım
Bence çok daha iyi olur. Benim ilk 10bin bakımımda yağ zift gibiydi. Tırstım motora bir zararı olmasından... Geçenlerde çubuğu çekip baktım yine kararmış. Acaba diyorum yakınlarda bi değiştirsem mi ben de...

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 26 Şubat 2009 18:08
Diablo
Devrim demiş ki:
vipsezgin demiş ki:...ben artık 10000 km arasında degıstrcem nasılsa garantıden cıoktı bı problem olmaz sanırım
Bence çok daha iyi olur. Benim ilk 10bin bakımımda yağ zift gibiydi. Tırstım motora bir zararı olmasından... Geçenlerde çubuğu çekip baktım yine kararmış. Acaba diyorum yakınlarda bi değiştirsem mi ben de...


İlk 10000 de o kadar kararması normaldir abi,yağdan değil yani motor yeni çalışmaya başladığı için metal partükülleri yüzünden daha çok kararır. 2. değişimde daha açık renkli olacaktır.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 31 Temmuz 2009 14:47
m.palmer
benimki de 1.6 16v düz vites clio 3.Sanırım Türkiyede 1.6 litrelik versiyonlar sadece otomatik vitesle üretiliyorlar.Performansını yeterli buluyorum gayet akıcı ve tatmin eden bir gücü var.Yakıt tüketümi normal

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 31 Temmuz 2009 15:15
alpersa84
arkadaşlar benim bildiğim kadarıyla yağın kararmasından ziyade özelliğini kaybetmesi hani jelimsi kıvamını kaybetmesi su gibi akıcı bi hal alması önemli olan acaba yanlışmı biliyorum

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 12 Ağustos 2009 07:53
vipsezgin
m.palmer demiş ki:benimki de 1.6 16v düz vites clio 3.Sanırım Türkiyede 1.6 litrelik versiyonlar sadece otomatik vitesle üretiliyorlar.Performansını yeterli buluyorum gayet akıcı ve tatmin eden bir gücü var.Yakıt tüketümi normal

aaa ılk kez duydum manuel 1.6 16V motorun var oldugunu :D

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 24 Ağustos 2009 11:57
karax
ARKADAŞLAR, CLİO SYMBOL 1.2 16V 75 bg aracın yakıt+güç performansı nasıldır. Performansı Çokmu düşüktür 1,2 olması beni korkutuyor, genelde şehir içi kullanıcam senede 1-2 kez uzun yola gidicem. ne dersiniz.
yokuşlarda veya arabada 4-5 kişi varken yokuşlarda kalırmıyım?
lütfen kullanan kişiler yardımcı olsun.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 25 Ağustos 2009 11:42
umurcak
olurmu öle sey yaa benimde 1.2 var evet rampalarda ve araba sollamalrında biraz baygın kalıyo ama okdarda zayıf dusunme ben cok dik ve uzun rampayı 5 kişi ile zorlanmadan cıkıyorum önemli olan arabayı devrinde tutmak rampa cıkarken 4bin lerde tutmaya calıs arabayı ozamn maxımum tork saglıyo ve istenilen hıza hemen hemen kavusuyo..yane rampada kalmazsın merak etme :D sonucta 75 beygir arabamız..bende sehir içinde kullanıyom genelde gayet ekonomik arkadaslarımla takılıyom cok güzel performans veryo..