5 sayfadan 3. sayfa

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 30 Kasım 2008 21:57
dci65
1.4 16v motor ile 1.2 16v motor arasında 22 bg fark var. ayrıca tork farkı da var. yani alt devirlerde 1.4 motordan gayet farkedecek kadar fazla güç alırsın.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 30 Kasım 2008 22:08
Kenancelik
ARTIK İNSANLAR EKONOMİ PEŞİNDE,PERFORMANS İKİNCİ PLANDA.DOĞRU ESKİDEN BÜYÜK MOTOR TUTULURDU AMA VERGİ AVANTAJI VE YAKIT TÜKETİMİ TALEBİ KÜÇÜK MOTORA DOĞRU YÖNLENDİRDİ ÜSTELİK YENİ NESİL MOTORLARDA GÜÇ DENGESİ BİRBİRİNE ÇOK YAKIN ÇEVREMDEKİ İNSANLARIN İLGİSİNİ MOTORUNUN KÜÇÜKLÜĞÜNDEN ÇOK VERGİSİNİN VE YAKIT TÜKETİMİNİN KÜÇÜKLÜĞÜ ÇEKİYOR SATARKENDE (Kİ HİÇ DÜŞÜNMÜYORUM) FAZLA ZORLUK ÇEKEÇEĞİMİ SANMIYORUM

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 01 Aralık 2008 00:14
hakandlyn
www.sahibinden.com a bakarsanız en çok dizel 1.5 65bg ve benzinli 1.2 75bg araç alıp satıldığını görecekseniz yani clio nun en performansız modelleri buda alışkanlıkların değiştiğin göstergesi

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 01 Aralık 2008 16:15
emretes
Arkadaşlar ben 850 cc, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 2.0 ve 2.7 motorların hepsini kullandım. Kullanım keyfi kesinlikle motor hacmiyle doğru orantılı olarak artıyor. Evet küçük motorların yakıt ekonomisi avantajı var ama biraz devirli kullanıyorsanız bu avantaj ortadan kalkıyor, özellikle de uzun yol yapıyorsanız...

Ben yine de optimum motor hacminin 1.6 olduğunu düşünüyorum.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 02 Aralık 2008 09:22
emretes
Tolga demiş ki:
emretes demiş ki:Arkadaşlar ben 850 cc, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 2.0 ve 2.7 motorların hepsini kullandım. Kullanım keyfi kesinlikle motor hacmiyle doğru orantılı olarak artıyor. Evet küçük motorların yakıt ekonomisi avantajı var ama biraz devirli kullanıyorsanız bu avantaj ortadan kalkıyor, özellikle de uzun yol yapıyorsanız...

Ben yine de optimum motor hacminin 1.6 olduğunu düşünüyorum.

1.4 1.6 vergı yakın 1.6 bencede ıyı ama 1.6 ustu 1.8 ıse 2.0 gubı vergı oder 1.6 ıdeal


1.4 ile 1.6'nın vergisi aynı. 1300'ün aşağısı bir kademe altta. 1600'den sonrası ise korku filmi gibi...

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 15 Aralık 2008 15:40
kuzuguden
merhaba,
bir kaç arkadaşında bahsettiği gibi devir ekonomi devri. Ben aracımı alırken millet epey mırın kırın etmişti ama iyiki 1.2 16 V Clio III almışım. 1- Vergisi çok düşük. 2- Yakıt tüketimi fevkalade (LPG taktırmaya gerek yok bence) Yazın tüketimi 5.8 ve bazen 5.4 lt/100 km, kışın 6.8-6,4 lt/100 km. Varın hesabını siz yapın. Servis ve bakım maliyetleri çok düşük. Daha ne olsun

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 16 Şubat 2009 12:02
umurcak
benim arabamda 1.2 16V ben aracımdan cok memnumum..okdar eski sürücü dilim devrini belki tam iyi ayarlıyamıyom ama yakıt durumundan gayet memnunum ondan hiç süphemiz olmasın zaten ama denildigi gibi rampada özellikle virajlı olanlarında araba ben bayıldım diyor zaten bu bayılmada 10-30 dil :D arabamız cıkıyo 60-80 arası bence motora göre cok iyi işimizi fazlasıyla göryo ki bu 60-80 aralıgı araba 5 kişi iken yane bence gayet iyi arabamı cok seviyorum performansıda iyi cok sükür..daha uzun yol yapmadım en kısa zamanda yapcam ozmanki performansınıda görcem ve sizlerle paylasacam ;)

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 16 Şubat 2009 12:50
Diablo
Ben aracımın genel olarak performansından memnunum çok fazla şey beklememek lazım :roll: .1.2 motor biraz tercih meselesi ben şehir içinde çok gezdiğim için tercih ettim ayrıca uzun yoldada bayağı kullandım en çokta istanbul Bursa arası.Rampa yokuş ve yolun tırmanma bölgelerinde araç doluysa evet biraz kasıyor.Ama burda işin tekniğini bilmek lazım renault motorları 3000 3500 devir arasında maximum tor üretiyor rampalarda bu devirler arasında tutun.İnanın direksiyonda oturan adamdanda çok farkediyor.Benim 130 dan 1 km aşağıya düşmediğim tırmanışlarda 90 km in altına düşen arkadaşlarımda var :lol: :lol: :lol: :lol: .Bunun için eğimli yerlerde yüksek devirle çıkın gaz pedalını döşemeye kadar yapıştırın vitesi 5 de değil 4 te tutun bu durumda motor bulunduğu viteste bulunduğu devirde (devir en az 3000 olacak) maximum tork üretmeye başlıyor ve sizi anlıyor.Kolay kolayda devirden düşmez.Ben eğimsiz ve düz yoda 195 kadar çıktım inanın ben bile inanamadım :o :o :o gaza dokunduğumda 120 den birden bire 160 a çıktı renault motoru işi biliyor siz yeterki komutu doğru verin.Ben eğimsiz yolda 4 viteste tostosumu 140 km ye kadar çıkarabiliyorum hemde hiç zorlanmadan.Tırmanmaya başlayıncada taş çatlasa en fazla 120 ye kadar düşüyor bazen hiç düşmüyor.Renault motorlarının genel özelliği şudur safran olsun megana oldun sembol olsun sağlam gaz vermeden gitmez.Yüksek devire programlanmış motorlardır.Ama şu gerçek eğer araba sıfırdan eğimli yolu tırmanıyorsa 100 km yi geçmiyor zaten geçmesi zor çünki 1.2 75 Hp.Ama arabanın kinetiğini iyi kullanırsanız gayet iyi gidiyor.Biraz daha ferformans istiyorsanız bende biraz daha zaman geçsin yapıcam performans hava filitresi ve yakıt katkısı kullanın çok farkeder emin olun herkese keyifli sürüşler.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 16 Şubat 2009 14:17
umurcak
vaybee yaw 195i gördnmu cidden ben hiç denemedm de yane gercekten 1.2 arabayla 195 gördysen hem sana hemde renaulta helal olsunn valla :)

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 16 Şubat 2009 14:47
Diablo
umurcak demiş ki:vaybee yaw 195i gördnmu cidden ben hiç denemedm de yane gercekten 1.2 arabayla 195 gördysen hem sana hemde renaulta helal olsunn valla :)


Motoru 7000 km ye kadar hiç zorlamadım daha sonra işim gereği bursaya çok gidip geliyorum haftada en az iki defa otobanda gidip gelirken zorlamaya başladım ama körü körüne değil (Motor açmak sabır ister) 13000 bin civarına gelince motorun sesi inanılmaz derecede değişti dikkat ederseniz bizim arabalarda maximum 5500 de kesiyor motor ve 4000 devir civarında çok zorlanıyor (Açmak lazım) artık bende öyle bir problem yok 5000 e kadar hiç zorlanmadan çıkıyor.Şu an yakıt sarfiyatıda gayet iyi şehir içi 7.2 şehir dışı 4.5 yakıyor.Arabaya bineler şaşırıyor 1.2 motordan nasıl böyle ses çıkar diye :lol: :lol: :lol: :lol:.Şu bilgiyide vermekte fayda var kullanım kitapçığında 3000 km den sonra tam performans verir yazıyor ama öyle olmuyor benimki 6000 den sonra performans vermeye başladı (servisdede sordum 3000 biraz atmasyon olmuş dedi kitapçıkta yazan için) yakıt sarfiyatıda o ara tam oturdu zaten ilk aldığımda şehir içi 8.5 dan aşağıya düşmüyordu :evil: :evil: :evil: :evil: şimdi 7.2 aslında biraz daha sakin kullansam daha da düşer.Aracın özelliklerindede yazıyor max hız 1.2 75 BG için 168 km/s buna aldanmayın çünki bu minimum bir değer çok daha ürezine çıkabilir.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 17 Şubat 2009 22:33
umurcak
hımm kardesim diline saglık güzel acıklamıssın..bende diyorum arabam neden böle kalkarken zorlanıyo gibi yane birazcık bagıryoo sanki dedim herhalde arabam 1.2 ondandır diye düşnmüştm.. ama dilmiş zaten daha arabam km bile yapmadı tam anlamıyla cok fazla gezemiyom.. ama bi an önce acıp gercek performansını görmek istyorum..ins ii bir sekilde acarım peki sen nasıl actın yane 6000 km yaptıktan sonra performansını tam anlamıyla görmusun yaa nasıl gittn o km ye kadar sürekli hız yaptınmı arabanı zorladınmı birazz bahsedermsn banada bu konuda yardımcı olursan cok sevnirm..simdiden cok tesekkur ederim

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 18 Şubat 2009 02:08
Diablo
umurcak demiş ki:hımm kardesim diline saglık güzel acıklamıssın..bende diyorum arabam neden böle kalkarken zorlanıyo gibi yane birazcık bagıryoo sanki dedim herhalde arabam 1.2 ondandır diye düşnmüştm.. ama dilmiş zaten daha arabam km bile yapmadı tam anlamıyla cok fazla gezemiyom.. ama bi an önce acıp gercek performansını görmek istyorum..ins ii bir sekilde acarım peki sen nasıl actın yane 6000 km yaptıktan sonra performansını tam anlamıyla görmusun yaa nasıl gittn o km ye kadar sürekli hız yaptınmı arabanı zorladınmı birazz bahsedermsn banada bu konuda yardımcı olursan cok sevnirm..simdiden cok tesekkur ederim


Öncelikle arabalarımız her ne marka olursa olsun eskisi gibi üretilmiyor şu an CNC teknolojisi bütün üretim sahalarında mevcut.Şu kanı yanlıştır;motor daha fabrikadayken açılır diye (Zaten böyle bir şey olsaydı rodaj denen şey olmazdı).Motorun krank mili gibi piston gibi parçaları bir birleri ile bütün halde hareket ettikleri zaman eksenel yuvarlanma dirençleri zamanla düşer.Farklı malzemelerin bir birlerine temas eden yüzeyleri birbirine alışır(moleküler yapı değişir ; çok bilimsel oldu :lol: :lol: ).Her ne kadar yüzeyler insan gözünün gördüğü derecede kusursuz olsada farklı malzemelerin yüzeyleri bir birleri arasında sürtünmeye (yani çalışırken direnç meydana getirir) neden olur.Motor açmaya gelince araba motoru her bir vites de tek tek yüksek devirle açılmaz hiç bir faydası olmayacağı gibi çok büyük zararı olur.Motorun ömründen ömür gider.Örneğin 0 araba alındığı zaman şu yapılır genelde trafiğin seyrek olduğu bir yol seçilir.Araba ışıkta durur önce 1. vites araba 4500 devir yada 5000 devir yapana kadar vites değiştirilmez sonra 2. vites sonra 3. vites sonra 4. vites.Bu şekilde araba adeta motor açıyorum diye böğürtüle büğürtüle 1 saat sürülür hatta zaten devir 4000 ken bide vites küçültülür (tabi o ara şanzuman iner aşşa) maksat iyi bağırsın motor açılsın diye.Zaten açılmamış bir motor 1. 2. 3. viteste mevcut maximun deviri zaten çevirir (ama max devire gelmesi açılmış bir motora nazaran daha uzun sürer) böyle bir şey yapmanın lüzümu yoktur.Daha sonra hararet yapmış bir arabayla eve dönülür bu şekilde devam edilirse bir haftada motor yağı katrana döner :lol: :lol: :lol: .Neyse çok uzadı motor uzun yolda açlılır ve sabır ister hemende olacak bir şey değildir ve acelede edilmemelidir.5000 km den sonra başlamanı tavsiye ederim.Zaten ilk fark edeceğin şey 5. viteste 4000 devire geldiğin zaman motor bağırmaya başlayacak ve 4000 devir üzeri çeviremeyecek tabi eğer yol yokuş aşşağı ise araba hızlanır gider bu durum aldatır biraz.İşte işin can alıcı noktası bu düz ve eğimsiz bir yolda gazı yapıştır döşemeye bırak gitsin tabi trafiği kontrol ederek yap.Ara ara vitesi 4 de al biraz zorlansın ama çok fazla 4 te tutma senkronize bir şekilde 4. 5. 4. 5 bu şekilde git.Arabanın hızından dolayı yeterli hava akımı olduğu için hararette yapmayacaktır.Yaklaşık 2000 km den sonra motor sesinde kendini belli eder bir değişiklik olacak ve araba 1. 2. 3. viteslerde daha seri davranmaya başlayacak ve 5000 deviri rahat çevirir hane gelecek.Ben bu şekilde 5000 km giderek açtım birde ince bir temas noktası var havanın soğuk olduğu zamanlarda motor daha performanslı çalışır sebebi pistona emilen hava soğuk olduğu için daha yoğundur karışımda hava oranı ne kadar yüksekse silindirin içindeki yanma o kadar verimli olur (Turboların mantığıda budur) soğuk havalarda motor daha verimli açılır ve açıldıktan sonra motor yağını değiştir inşallah yardımcı olabilmişimdir.

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 18 Şubat 2009 11:35
umurcak
cok tesekkur ederim yeteri kadar hatta fazlasyla acıklayıcı oldun cok saol :) demekki bana uzun yol yapmak göründü:)

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 18 Şubat 2009 12:13
umurcak
bende zaten sürekli uzun yol yapmaya calsırım :lol:

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İletiTarih: 18 Şubat 2009 12:14
umurcak
kısmet artık yaa.. yane uzun yol yapamasamda gec olsun güc olmasın hesabıı :D