Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

Benzinli Motorlara dair...

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti SAFAK SAHIN » 05 Ekim 2008 22:29

Arkadaşlar en güncel yakıt bilgilerini vereyim hemen

karamürsel - ordu :::::: 830km yi 44 litre benzinle gittim ortalama yakıt tüketimim 5.3

ordudan samsuna giderken hiç rampa olmayan bir yolda 100km de 4.7 litre ortalama yakıt gösterdi.

ordudan- ankaraya gittim 560 km 30 litre benzin harcadım ortalama yakıt tüketimim 5.3....daha sonra ankaradan karamürsele geldim ve toplam 970 km yol yaptım yaktığım yakıt 50 litre idi.ortalama 5.1

genel toplam Karamürsel -Ordu :870km-------47lt
Ordu -Ankara -Karamürsel :970 km-------50lt
+_______________________________________________________
1840km 97 lt (3.25 ytl den 315 ytl yapar) buda km de 171 kuruş eder zannedersem .
Hız 90 ve 100 km arasında sadece yokuş aşağıya giderken 130-140-150 yaptım.Arabada 3 yetişkin ve bir çocuk vardı bagaj dolu sayılırdı.
______________________________________________________
depo 47 litre olduğunda dahada almıyordu haberiniz olsun .

MUTLAKA OKUYUN DERİM BEN
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel


Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti dci65 » 07 Ekim 2008 00:45

tahmin ediyorum, bizim araçlar sınıfındaki diğerlerine göre biraz daha hafif.. o yüzden daha performanslı gibi olabilirler.. :roll:
dci65
 

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti eylber » 07 Kasım 2008 22:49

size kafama takılan birşey sorsam ben aracımı 10 gün önce aldım acemi kullanucıyım ilk arabam, 4 kişilik bir aileyiz ben eşim 12ve 4 yaşında oğlum ve kızım var bize yeter diye bizde 1.2 araç aldık ki yetiyor ancak sorum şu anlatılan gibi yumuşak kullanmaya çalışıyorum 1. vitesi kalkmak için 2.vitesi yine 2000-2500 devirlerde değiştiriyorum 3ve 4üncü viteste aynı şeklide değiştiriyorum ama gaza çok yüklenmememe rağmen vitesleri değiştirdiğimde devir saati çok kısa bir sürede 2000-2500 devirlere geliyor nasıl desem sanki aracı arkadan biri çekerek tutuyor tabiki araçtan beklentileri biliyorum ama acaba diyorum bendemi yada araçta bir sorun olabilirmi diye düşünüyorum yoksa tamamen normal birşeymi(Rodajı atlatınca biraz daha fark eder deniyor) acaba foruma yazıp sizlere sormak istedim en güvenilir ve doğru cevabı sizlerin vereceğine inanıyorum biraz uzunca oldu ama :oops: teşekkürler.Saygılar
En son eylber tarafından, 08 Kasım 2008 00:05 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti dci65 » 08 Kasım 2008 00:01

bana normal gibi geldi anlattığınıza göre..
dci65
 

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti eylber » 08 Kasım 2008 01:47

eylber demiş ki:size kafama takılan birşey sorsam ben aracımı 10 gün önce aldım acemi kullanucıyım ilk arabam, 4 kişilik bir aileyiz ben eşim 12ve 4 yaşında oğlum ve kızım var bize yeter diye bizde 1.2 araç aldık ki yetiyor ancak sorum şu anlatılan gibi yumuşak kullanmaya çalışıyorum 1. vitesi kalkmak için 2.vitesi yine 2000-2500 devirlerde değiştiriyorum 3ve 4üncü viteste aynı şeklide değiştiriyorum ama gaza çok yüklenmememe rağmen vitesleri değiştirdiğimde devir saati çok kısa bir sürede 2000-2500 devirlere geliyor nasıl desem sanki aracı arkadan biri çekerek tutuyor tabiki araçtan beklentileri biliyorum ama acaba diyorum bendemi yada araçta bir sorun olabilirmi diye düşünüyorum yoksa tamamen normal birşeymi(Rodajı atlatınca biraz daha fark eder deniyor) acaba foruma yazıp sizlere sormak istedim en güvenilir ve doğru cevabı sizlerin vereceğine inanıyorum biraz uzunca oldu ama :oops: teşekkürler.Saygılar

Arkadaşlar birde 1.2 kullanan arkadaşlar cevap yazabilirmi acaba :oops: .Saygılarr
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti ugur_yavuz » 08 Kasım 2008 15:17

1.4 98 HP motorlara chiptunning ile 110HP yapmak ilk görünüşte mantıklı gibi gelse de;

1. Renault mühendislerinin uzun süre çalışıp uğraştıkları "motoru en az yakacak şekilde optimize etme" olayını bitiriyorsunuz.
2. Benzinin 3.2 olduğu şu dönemde bence ekonomi > performans herzaman.
3. Aracınız eğer garanti kapsamı içersinde ise, garantiniz iptal oluyor çünkü hardware modifiye sözkonusu.
4. Aracınızın motoru 200.000 km dayanacaksa, bunu 100.000e indiriyorsunuz.

Bence değer mi? Kesinlikle değmez...
ugur_yavuz
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 21 Temmuz 2008 07:48
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: Bursa

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti CHIEF » 09 Kasım 2008 15:39

eylber demiş ki:. vitesi kalkmak için 2.vitesi yine 2000-2500 devirlerde değiştiriyorum 3ve 4üncü viteste aynı şeklide değiştiriyorum ama gaza çok yüklenmememe rağmen vitesleri değiştirdiğimde devir saati çok kısa bir sürede 2000-2500 devirlere geliyor nasıl desem sanki aracı arkadan biri çekerek tutuyor


Bu cümlede bir yanlışlık var gibi.hem 2000-2500 devre çok kısa bir sürede geldiğini söylüyorsunuz hemde aracı arkadan biri çekerek tutuyor diyorsunuz.
CHIEF
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 126
Kayıt: 27 Eylül 2008 12:35
Konum: İZMİR
Marka & Model: Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1,2 Aut. LPG
Kilometre: 35
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Mıchelin
İsim ve Şehir: Bitki Hayvan

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti eylber » 10 Kasım 2008 01:04

CHIEF demiş ki:
eylber demiş ki:. vitesi kalkmak için 2.vitesi yine 2000-2500 devirlerde değiştiriyorum 3ve 4üncü viteste aynı şeklide değiştiriyorum ama gaza çok yüklenmememe rağmen vitesleri değiştirdiğimde devir saati çok kısa bir sürede 2000-2500 devirlere geliyor nasıl desem sanki aracı arkadan biri çekerek tutuyor


Bu cümlede bir yanlışlık var gibi.hem 2000-2500 devre çok kısa bir sürede geldiğini söylüyorsunuz hemde aracı arkadan biri çekerek tutuyor diyorsunuz.

Yok aynen yazdığım gibi 2000-2500 devirlere çabuk geliyor gaza yüklenmememe rağmen 4viteste mesela sürat 70ler gibi iken devir 2500 gibi oluyor bakın tekrar söylüyorum benim ilk aracım belkide sorun bende araç rodajı atlatınca araba bana ben arabaya alışınca bende dahada piştikçe belkide herşey daha farklı olucak ben olanları anlatıyorum sorun bendemi yoksa olay zaten bumudur acaba diye öğrenmek istiyorum okdar teşekkürler
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti dci65 » 10 Kasım 2008 13:20

bence olay zaten bu.. 4. viteste 70le giderken 2500 devir bence gayet normal. bunun 6000'e kadar yolu var sonuçta. 2500 yüksek bi devir değil.
dci65
 

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti mcagriunal » 10 Kasım 2008 17:36

Sayın eylber

Ben aracımı yaklaşık 4 ay önce aldım. Rodaj tamamanınca ve araca alıştıkça performansının arttığını göreceksiniz. Şimdi dönüp bakıyorum, gerek aracımın motor performansı, gerek benim sürüş performansım ilk günle mukayese dahi kabul etmez! Bence rahat olunuz.

Saygılar
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti emretes » 25 Kasım 2008 17:18

Aracımı yaklaşık on gün kadar önce aldım. 1.6 BVA Dynamique.

Genel olarak vasat bir performansa ve yüksek tüketime sahip olduğunu söyleyebilirim. Büyük ihtimalle otomatik vites motorun gücünü aşırı biçimde törpülüyor. Hiç 112 bg hissini vermiyor. Güçsüz diyemeyeceğim ama güçlü bir araba performansı da yok.

Belki de benim biraz daha alışmam gerekiyordur, bilemiyorum. İlk düşüncelerim böyle...
emretes
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 54
Kayıt: 25 Kasım 2008 15:21
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Emre - İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti hakandlyn » 29 Kasım 2008 23:31

ben aranıza yeni katıldım aracım 1.2 16V extreme modeli bana göre motor gayet başarılı bir aile için yeterli ve ekonomik . 1.2 motordan baklenenden fazlasını veriyor bana göre çok performas istiyenlere 2,0 RS modeli var diye düşünüyorum. Aracını genelde şehir içinde kullanan yılda 2-3 defa şehirler arası yola giden kişiler için ideal klima olayına gelince 1,6 megane de klima açıkken yolda bayıyor 1,2 kadar olmasa da neticede bayıyor yıl da kaç defa kaç tane yokuş çıktığınızı bir hesaplayın? o kadar yakıt parası vermeye değermi hiç.
hakandlyn
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 29 Kasım 2008 23:04
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti dci65 » 30 Kasım 2008 11:09

hakandlyn demiş ki:ben aranıza yeni katıldım aracım 1.2 16V extreme modeli bana göre motor gayet başarılı bir aile için yeterli ve ekonomik . 1.2 motordan baklenenden fazlasını veriyor bana göre çok performas istiyenlere 2,0 RS modeli var diye düşünüyorum. Aracını genelde şehir içinde kullanan yılda 2-3 defa şehirler arası yola giden kişiler için ideal klima olayına gelince 1,6 megane de klima açıkken yolda bayıyor 1,2 kadar olmasa da neticede bayıyor yıl da kaç defa kaç tane yokuş çıktığınızı bir hesaplayın? o kadar yakıt parası vermeye değermi hiç.


o kadar yakıt parası diyorsun ama düzgün sakin kullanımda 1.4 16v ile 1.2 16v nin arasında pek bi fark olacağını sanmıyorum. ayrıca performans olayı çok göreceli. bence performans gerekli birşey. aile arabası da olsa ufak kadın arabası da olsa sağ ayağımda hissettiğim güç, bana güven verir. bunu da en iyi dizel araçlar yapar(alt devirlerde torku yüksek olduğundan, hafif dokunuşlara bile turbodan net cevap alırsınız) benzinli araçlarda performans istediğinizde deviri 4000-6000 arası tutacaksınız ki, o da zaman da zaten 1.2 arabanızla 1.6 megane'dan daha çok yakacaksınız. neticede bana kalırsa 1.2 nin tek artısı fiyatının ucuz olması. yoksa bence ideal benzinli clio 1.4 16v 97 hp... hem 1.2 benzinli alıcam, hemde 65 bglik dizellere geçileceğim, bana manasız geliyor...
dci65
 

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti hakandlyn » 30 Kasım 2008 20:38

Doğru söylüyorsun satarken kimse istemiyor ama şu an için bundan 10 sene önce insanlar 1,4 motoru da istemiyordu hatta 1.4 motor araçlar az satılır idi sanırım bazı şeyleri geç kabulleniyoruz clio da kullanılan 1.2 motor ile 2-3 sene önceki 1.4 motorların arasında fark yok bence hatta şu anda bazı firmalar tarafından kullanılan bir çok 1.4 motor ile hemen hemen aynı güçte.
hakandlyn
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 29 Kasım 2008 23:04
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti hakandlyn » 30 Kasım 2008 20:50

doğru söylüyorsun sakin kullanımda 1.2 ile 1.4 motor arasında yakıt yönünden bir fark kalmaz ama güç yönünden de fazla fark kalmaz çünkü güç devirle alakalı devirsiz kullanacaksan güç elde edemezsin
hakandlyn
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 29 Kasım 2008 23:04
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir


ÖncekiSonraki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: omar16 ve 8 misafir