6 sayfadan 3. sayfa

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 01 Mayıs 2009 11:19
umurcak
hımm bilgilerin için tesekkur ederim ;)

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 14 Mayıs 2009 11:41
umurcak
ASLINDA KİMSE İSTEMYİOR DİL YANE BİZİM GİBİ DÜŞÜNÜPTE ALMAK İSTEYENLER COK HANİ VERGİSİ AZ EKONOMİK İSTEYENLER ALMAK İSTİYOO BEN SANMIYORUM YANE ZOR SATILSIN...PERFORMANS ARABASI İSTEYEN BİRİNE ZATEN SATAMAZSIN DİMİ ;)

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 14 Mayıs 2009 14:28
scdoganay
konusu gecmis yokuslarda cıkamıyor diye
ben bu motorla kayseri - antalya gitmiştim 4 kişi + ağzına kadar bagaj hiçbir uyarı yazısı su kaynatma benzeri olay olmadı
tek sorun motorun sesi inceldi antalya yaklaştığımda (torosları aşmıştım ) lamburgini gibi bi sesi vardı :)
cok yakıt tükettiğini düşünmüyorum sonucta ne olursa olsun dizel araçla karşılaştıramazsınız benzinl bir arabayı
boyutuna gore performansı ve tüketimi de gayet iyi 1.4 alırım 120 de daha az yakar dusuncesi hız yapmıycak bir insanın hicbir isine yaramaz 100 gecmedigi surece 1.4 un daha az yakmasının imkansız olması lazım denemedim ama :)
yuksek devirlerde sadece yakıyor gitmiyor dusunceside nispeten dogru anlık 22.5 oldugunu gordum BMW hissi veriyor 520 :D
ama cok seri bir araba yokuşta sollamak istemezseniz tabi 2000 cc araba gibi vites dusurmeden adam gecmek hızlanarak gelmeden direk geçmek gibi şeyleri beklemeyin sonucta o bir ekonomi motoru ben kayseride yaşıyorum 4 kişi erciyese çıkıp iniyoruz sıkıldıkça sorun olmadı hiç devirli kullanmak lazım sadece 3500-5000 civarı yoksa çekmiyor araba ama şehir içi düz yolda gayet guzel bir araba
yarışmak veya dağa çıkmak için almıyorsanız tavsiye ederim hız sınırının 90 oldugu bir ülke icin cok iyi bir araba

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 14 Mayıs 2009 15:04
Kenancelik
"Satarken 1.2 cc kımse ıstemıyor" Fikrine ben de katılmıyorum.Olaya sadece performans olarak bakmayan bi sürü sürücü var.Örneğin benim tercihimin ilk sırasını vergi avantajı ve yakıt ekonomisi oluşturuyor.Kaldı ki performans konusunda da şuana kadar pek bir sıkıntı çektiğim söylenemez.

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 14 Mayıs 2009 15:27
umurcak
kenan abi zaten performans derken yane sehir içinde 100 gelsen ucuyo gibisn genelde sehir içi kullandıgım içn performans cok ii gelyo bana uzun yolada gittm 140 150 yaptım ki bana fazla bile yane..benim gibi düşünen cok kişi var ki onlarda 1.2 düşünen insanlar.. sanmıyorum 1.2 istenmesin ;) yane kısacası kişiye göre deişir 8-)

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 14 Mayıs 2009 15:49
Diablo
Kenancelik demiş ki:"Satarken 1.2 cc kımse ıstemıyor" Fikrine ben de katılmıyorum.Olaya sadece performans olarak bakmayan bi sürü sürücü var.Örneğin benim tercihimin ilk sırasını vergi avantajı ve yakıt ekonomisi oluşturuyor.Kaldı ki performans konusunda da şuana kadar pek bir sıkıntı çektiğim söylenemez.


Bayan şöförler tarafından 1.2 veya 1.4 motorlar rağbet görüyor eşlerininde bu şeklide düşündüğünden eminim yavaş gitsinde nasıl giderse gitsin dize düşünüyorlardır :lol: her ne olursa olsun sonuçta araba bir şekilde satılır her malın müşterisi vardır karamsar olmaya gerek yok.Sonuçta bu arabaları karar verip biz aldık kullanıyoruz bize piyangodan çıkmadığına göre 1.2 alim ben diye düşünen birileri çıkar elbet.

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 14 Mayıs 2009 15:55
umurcak
bencede bizim gibi ne insanlar var :D satmak istesem ben elbet satarım arabamı :D

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 14 Mayıs 2009 22:27
Kenancelik
Diablo demiş ki:
Kenancelik demiş ki:"Satarken 1.2 cc kımse ıstemıyor" Fikrine ben de katılmıyorum.Olaya sadece performans olarak bakmayan bi sürü sürücü var.Örneğin benim tercihimin ilk sırasını vergi avantajı ve yakıt ekonomisi oluşturuyor.Kaldı ki performans konusunda da şuana kadar pek bir sıkıntı çektiğim söylenemez.


Bayan şöförler tarafından 1.2 veya 1.4 motorlar rağbet görüyor eşlerininde bu şeklide düşündüğünden eminim yavaş gitsinde nasıl giderse gitsin dize düşünüyorlardır :lol: her ne olursa olsun sonuçta araba bir şekilde satılır her malın müşterisi vardır karamsar olmaya gerek yok.Sonuçta bu arabaları karar verip biz aldık kullanıyoruz bize piyangodan çıkmadığına göre 1.2 alim ben diye düşünen birileri çıkar elbet.


Karamsar falan değilim.1.2 yi bilerek ve isteyerek aldım.İyiki de almışım.başkası beni ilgilendirmez

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 15 Mayıs 2009 11:09
Kenancelik
Murat demiş ki:Size bir örnek veriyim 1994 yılında sıfır renault Fairway aldık (Broadwayden farkı renkli tampon+iç aydınlatma+çelik jant modeli farklıydı+1600 cc'idi) biz o dönem arabayı 182 milyona sıfır aldık.Dayımda 167 milyona sıfır broadway aldı...İkinci elde gitmiyor muhabbetlerini bende zamanında pek takmadım açıkcası ama 1999'da her ikimizde arabaları sattık ben 1520 tl'ye dayımda 1620 tl'ye...Zamanla efsaneleşen ikinci elde alıcı bulmuyor durumu bizi böyle etkilemişti :x
Neyse şimdi göz ardı ettiğiniz bu bakış açısı yarın birgün sizi'de beni bir zamanlar etkilediği için etkileyecek bilginize..


Tersinin olmayacağının garantisi var mı?

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 15 Mayıs 2009 14:40
scdoganay
bu hatalar nasıl oluyor anlamıyorum ben antalyaya gittim kayseriden 4 kisi + agzına kadar dolu bagaj wardı indigim cıktıgım yerleri siz dusunun
acaba o su kaynattıranlar yokus cıkamayanlar surmeyi bilmiyormu diye dusunuyorum :?
fairwayde turboda wardı hatırladıgım kadarıyla
sizin arabada sorun oldugu icin degil insanlarımız kor cahil oldugu icin o
brodway saglam abi brodway alalım diye cıkıp aynı paraya cok daha iyi arabaları almayan insanlar onlar
ama haklısın 1.2 motor 1.4 ten cok yakar diye bir dusunce war buda efsane seklinde dolasıyor insanlar onada inanırsa bizim halimiz wahim

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 17 Mayıs 2009 17:53
umurcak
benim aracım daha yeni sayılır 3bin bile olmadı ama dun arabama benzin almaya giderken farkettm arabam daha bi atik olmus masallah cok ii kaçıyodu gidisi gercekten ii daha da ii olacagına eminim..bence diger 1.2 lere göre iyi tavsiye edilr hani :)

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 30 Mayıs 2009 23:01
anakin
Benzer teknolojilerle üretilmiş , hatta aynı fabrikadan çıkmış ve aynı mühendislerin imzasını taşıyan 1200 cc motorlu bir aracın, 1400 cc olandan fazla yaktığını söylemek bilimi,matematiği,fiziği ve kimyayı inkar etmekten farksız..

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 31 Mayıs 2009 13:58
Diablo
anakin demiş ki:Benzer teknolojilerle üretilmiş , hatta aynı fabrikadan çıkmış ve aynı mühendislerin imzasını taşıyan 1200 cc motorlu bir aracın, 1400 cc olandan fazla yaktığını söylemek bilimi,matematiği,fiziği ve kimyayı inkar etmekten farksız..


Burada önemli olan tork kuvvetidir tork kuvveti düşük olan motor zorlanmaya başladığı zaman tüketim artar benzinli motorda max tork gücüne yüksek devirde ulaşıldığına göre hacim olarak düşük olan 1.2 ve 1.4 motorlarda tork kuvveti 1100 ile 1300 kg arası binek araç için stabilite olan 135 Nm ve 150 Nm (1600 cc değerleri) den düşükse motorun tork yani çekiş gücü az olduğu için burada motor zorlandığından dolayı yakıt sarfiyatı oldukça artar. 1.2 motor için bu değerler 800 850 kg arası araç için olması gereken tork kuvveti 100 ile 120 Nm arasıdır.Yakıt tüketimi kullanıma bağlı olarak en stabil olan motorda 1100 ile 1300 kg 135 Nm ve 150 Nm arası olan 1600 cc motordur.Bu duruma göre ağırlığı 1 tonun üzerinde olan 1.2 motora sahip olan araç zorlandığı takdirde 1.6 motor kadar benzin yakar dikkat ederseniz araçların yakıt tüketimleri standart ölçümlere göre birbirine yakındır 1.2 motor şehir içi için ortalama 7.0 7.5 arası 1.6 motor için 8.5 9.5 litre arasıdır buda markalar arası ortalamadır.Hiç üşenmeden uzun uzun yazdım,90 la 100 km arası bir hızla gidersen ve yol tamamen düz olursa anca ekonomi yapabilirsin ayrıca bu işin matematiği fiziği kimyası da budur :ugeek:

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İletiTarih: 01 Haziran 2009 23:12
anakin
Diablo demiş ki:
anakin demiş ki:Benzer teknolojilerle üretilmiş , hatta aynı fabrikadan çıkmış ve aynı mühendislerin imzasını taşıyan 1200 cc motorlu bir aracın, 1400 cc olandan fazla yaktığını söylemek bilimi,matematiği,fiziği ve kimyayı inkar etmekten farksız..


Burada önemli olan tork kuvvetidir tork kuvveti düşük olan motor zorlanmaya başladığı zaman tüketim artar benzinli motorda max tork gücüne yüksek devirde ulaşıldığına göre hacim olarak düşük olan 1.2 ve 1.4 motorlarda tork kuvveti 1100 ile 1300 kg arası binek araç için stabilite olan 135 Nm ve 150 Nm (1600 cc değerleri) den düşükse motorun tork yani çekiş gücü az olduğu için burada motor zorlandığından dolayı yakıt sarfiyatı oldukça artar. 1.2 motor için bu değerler 800 850 kg arası araç için olması gereken tork kuvveti 100 ile 120 Nm arasıdır.Yakıt tüketimi kullanıma bağlı olarak en stabil olan motorda 1100 ile 1300 kg 135 Nm ve 150 Nm arası olan 1600 cc motordur.Bu duruma göre ağırlığı 1 tonun üzerinde olan 1.2 motora sahip olan araç zorlandığı takdirde 1.6 motor kadar benzin yakar dikkat ederseniz araçların yakıt tüketimleri standart ölçümlere göre birbirine yakındır 1.2 motor şehir içi için ortalama 7.0 7.5 arası 1.6 motor için 8.5 9.5 litre arasıdır buda markalar arası ortalamadır.Hiç üşenmeden uzun uzun yazdım,90 la 100 km arası bir hızla gidersen ve yol tamamen düz olursa anca ekonomi yapabilirsin ayrıca bu işin matematiği fiziği kimyası da budur :ugeek:


İyi de şimdi neyi açıklamış olduk? Aynı mantıkla gidersek zorlanacak bir 1600cc de 2000cc kadar yakar.Bu durumda 2000cc daha ekonomik mi diyeceğiz?

Beklentiler ve ihtiyaçlarla paralel ürünler üretiliyor.Derdin performanssa tabiiki alacağın araç 1200cc olmayacaktır.Ama yakıt tasarrufu düşünen birininde 1200cc motorunu zorlayıp 1600cc performansını almaya çalışmasıda motorun suçu değildir sanırım...