1 sayfadan 1. sayfa

yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 17 Kasım 2012 00:50
emirhanterzi
Bende 1.2 75 beygir var uzun yolda ortalama 5.8 den aşağı düşemedim yakıt tasarruf cihazı chip tuning vb kullanan var mi ve kullanan varsa faydası zararı nedir

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 17 Kasım 2012 12:05
fethiaktunc
Bir dönem araştırmıştım. Cihaz açıkcası bana mantıklı gelmedi..Chiptuning ise verim olarak düşük sanki..çünkü beygir olarak 82bg'e çıkabiliyor ancak tork 110 civarında sanırım. Yakıt tüketiminin düşmesi içinse torkun yukarı çıkması gerekiyor. Benim bir fikrim vardı ancak chiptuning maliyetinden dolayı askıda kaldı şimdilik..Düşüncem ise şuydu.. Bizim aracımız maksimum torka 4000 devir civarında ulaşıyor. chiptuning ile tork artışıyla beraber en yüksek torka ulaştığı 4000 deviri aşağı çekmekti. Örneğin 3000 devirde max torka ulaşmasını istedim. Bunun için birkaç fikir alışverişi yaptım. Kimisi değmeyeceğini kimisi ise denemekte fayda olduğunu söyledi. Ama dediğim gibi yüksek maliyeti yüzünden erteledim..

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 17 Kasım 2012 12:09
semih89
benzinli araçta chiple istediğiniz değeri yakalamak çok zor. chipe vereceğiniz paraya değmez. tasarruf cihazları falan zaten yalan dolan. En ideali lpg

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 17 Kasım 2012 17:51
onur-d
daha ne yakmasını bekliyorsunki 90 la git max 4,5 görürsün ama 110 la gidersen 5,5-6lt arası yakar

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 18 Kasım 2012 01:32
levolution
onur-d arkadaşıma kısmen katılıyorum, 94 km/h sabitleyince düz yolda (doğu karadeniz sahil yolu, sarp-samsun arası) 5,3, aynı yolda 114'e sabitleyince 5,8 yaktı.
otobanda 126'ya sabitleyince 1.6 motorlar kadar yakıyor benimki de, 6,2-6,3 falan.

chip tuning işini birkaç hafta önce araştırdım, ankara'da bir tuning firması +10bg, +15nm artış alabiliriz dedi. 600tl ücreti varmış. iş-güç vs derken ilgilenemedim.
kafama da şu takılıyor, hadi motorun gücü arttı diyelim, bu küçük motordan haddini aşan güç almak ne kadar sağlıklı olacak? motorun ömrü mesela 200bin km, o motor 150bin km'de iflas eder bence. doping alan sporcular gibi bir düşünce aklıma geliyor chiptuning uygulamasında.

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 18 Kasım 2012 06:14
onur-d
arkadaşlar turbosuz araçta chip tunıng bir işe yaramaz heleki bizim 1.2 lerde hiçbir işe yaramaz, 600 ona vereceğine 400 daha koy lpg attır yakıtından şikayetçi isen en karlı yöntem bu olur

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 19 Kasım 2012 09:51
fethiaktunc
1.2 motorların sıkıntısı aracın performansından kaynaklı bir yakıt tüketimi..Düz yollarda az yaksada rampa performansı çok kötü bu aracın..lpg ise aracı daha keyifsiz hale getirebilir..

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 19 Kasım 2012 12:41
onurksk
Bu power box tarzı üründen kullanan varmı ? bir tanıdığım chevrolet cruze aracına taktı kutu tarzı bir ürün ve hem yakışın düştüğünü hemde performansın arttığını söylüyor bizde alsak iş yaparmı acaba ?

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/race ... p-58225882

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/race ... p-66882785

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 19 Kasım 2012 13:01
fethiaktunc
Power box tarzı ürünler genelde tavsiye edilmiyor.. Chiptuning çok daha iyi..Araç daha stabil..zaten pwoerboxlarda bazen motor arıza ışığı yanabiliyor...Chiptuning dizel araçlarda oldukça verimli. Sakin kullanımda %15 civarında tasarruf oluyor. Bunun genel mantığı ise şöyle..aracın torku artttığı için araç daha az gazla hareket ediyor. böylece tasarruf sağlanıyor..Dizel aracım olsa bir dakika düşünmem..

Babam ve amcamın araçlarına yaptırdım 68hp'den 95'e tork ise 160dan 205'e çıktı..ikiside inanılmaz memnunlar..:) Dua ediyorlar..Eğer ilgilenirsen yaptırdığım yeri tavsiye ederim..

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 19 Kasım 2012 13:03
tabteam
arkadaşlar atmosferik benzinli araçlarda kullanılan chip-box tuninglerde alacağınız güç artışı maximum %5 seviyesinde olur ki, bunu da sizin hissetmenize zaten imkan yok. Eski clio3 1.5 dci 65 bg lik aracımda ben kullanmuştım. Motor dci olunca evet gerçekten hissedilir bir fark oluyor, özellikle düşük devir ve alt viteslerde araç çok serileşiyor.
Ama tekrar ediyorum. TURBO suz atmosferik benzinli motorlarda maalesef çalışmıyor sistem. Bunu Racechip in satıcısı bile kendisi söylüyor.

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İletiTarih: 19 Kasım 2012 13:34
fethiaktunc
Hidrojen katkılı sistemler var..ve bununla birlikte chiptuning yapılırsa iyi sonuçlar alınabiliyor..Ciddi artışlar söz konusu..ve yakıt tasarrufu...ancak benim pek yanaşmadığım birşey..Herhangi birşekilde hidrojen depolamasada Hidrojen tehlikeli bir madde...