1 sayfadan 1. sayfa

1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 13 Ağustos 2012 21:47
Oktay ACAR
Renault servisleri kaç bin km'de Buji değişimi yapıyor arkadaşlar,Eylül sonu yıllık bakım vakti geliyor aracım 21.000 km.de bujiler hiç değişmedi nedersiniz tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.Saygılarımla...

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 13 Ağustos 2012 22:35
levolution
Ben geçenlerde yakıt tüketimi tavan yapınca faturaya baktım, 60bin ağır bakımda değiştirmişler. 15bin km'de bir bakıma çağırdıklarını düşününce buji için değişim km'si 30bin gibi geliyor bana yetkili serviste.
Dediğim gibi yakıt tüketimi artınca bujileri değiştirmeyi önerdi sanayideki arkadaşlarım. Çıkan bujileri pek iyi bulmadılar. Eyquem marka 4 adet bujiye 40 tl verdim. Serviste mais buji de aynı fiyatta.
Bence değiştirmeye gerek duyarlar serviste.

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 15 Ağustos 2012 15:59
ahmet
30.000 km de champion takıyorlar

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 24 Eylül 2012 11:44
Oktay ACAR
Bu gün 22500 km oldu ama Km dolmadı-1 sene oldu,geçen bakımdan bu yana 7000 km.yapmışım...İzmir ERMAT'a götürdüm servis sorumlusu Arkadaşımız araç 2009 model olduğu için TRİGER KAYIŞI'nın değişmesi lazım dedi 4 yılda ve bu Km'de bana mantıksız geldi ama ne dersiniz arkadaşlar...

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 24 Eylül 2012 12:31
ByOnder
Triger kayışı riskli bir parça maddi olumsuzluklardan dolayı çağu zaman ürünün raf ömrünü umursamıyoruz kullanımımızla kıyaslıyoruz.

Şöle bir sorunun cevabını bulmak lazım. 4 yıl kullanılmış 20 bin km deki bir kayışmı daha yıpranmıştır yoksa 1 yılda 60 bin km yapmış bir kayışmı ? Eğer maddi durumunuz müsaitse değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum çünkü seyir halinde koptuğu zaman motora ağar hasarlar verme ihtimalide mevcut. He benim aracımda 5 yaşında 25 bin km de siz değiştirdinizmi diye sorarsanız hayır değiştirmedim son bakımımıda 2012 6. ayda yaptırdım belki birdahaki sefere değiştiririm. bu sebeple size ne mutlaka değiştirin diyebilirim nede değiştirmeyin diyecek sorumluluğun altına girebilirim. Tamamen size kalmış bir durum.

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 24 Eylül 2012 16:47
krank
Oktay ACAR demiş ki:Bu gün 22500 km oldu ama Km dolmadı-1 sene oldu,geçen bakımdan bu yana 7000 km.yapmışım...İzmir ERMAT'a götürdüm servis sorumlusu Arkadaşımız araç 2009 model olduğu için TRİGER KAYIŞI'nın değişmesi lazım dedi 4 yılda ve bu Km'de bana mantıksız geldi ama ne dersiniz arkadaşlar...


Ben olsam değiştirmezdim.Kaç yaşında olursa olsun araç 20.000 de kayışmı değişir.2-3 sene sonra sanayide yarı fiyatına değiştirebilirsiniz.

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 21 Ekim 2012 21:49
levolution
birkaç yıl önce sanayideki bir ustayı şunu söylerken duymuştum:
"triger kayışının zaman aşımı km aşımından daha tehlikeli, malzemesi zamanla deforme oluyor, sertleşiyor ve çatlaklar oluşuyor, bu da kopma riskini daha çok artırıyor."
ha, bana mantıklı geldi mi? yok. kayışın üzerinde saatli bomba gibi 1460 gün sonra kendini imha edecektir gibi bir sayaç mı ola ki?
bundan 3-4 yıl önce clio2 ararken 7-8 yıldır hiç trigeri değişmemiş bir sürü clio2 görmüştüm..

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 21 Ekim 2012 22:08
Oktay ACAR
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar,triger kayışını bende değiştirmek istemedim zaten sadece bujileri-hava-polen-yağ ve yağ flitresi değişti.Aracım 22.500 km.de 12 ayda 7000 km.yapmışım araç bakımdan sonra çok fark etti,İzmir-Ermat servis yaptı %15 sadık müşteri indirimi yaptılar toplam 356 TL.ödedim kredi kartına 5 taksit yaptılar bilginize...

Re: 1.2 BVR Benzinli motorlarda Buji ve Buji değişimi

İletiTarih: 19 Aralık 2021 15:26
Bursalı
1-Triger Kayışı benzinli motorlarda eskiden 4 yılda bir deniliyordu fakat artık 90 bin km veya 9 ila 10 yıl deniliyor. Mazotlularda ise Km 140 e kadar uzar. Çünkü mazotlu motorların devir sayıları düşüktür benzinliye göre.Ben 6 yıllıktan değiştirdim. İnanın sıfırı ile yan yana konsa ayırdedilemez. Tamirciler para ve iş gelsin diye bunu açıklamazlar. Youtubede izleyin bakın 9 yıllık triger kayışını söküp gösteriyor usta, kayış daha il günkü gibi sapasağlam :)

Gelelim Buji'ye;
-D4F model motorlu araçlara ait bir buji markasının web sitesinde buji değişimi 50.000 KM yazıyor.

dajha erken değiştirtip Boş yere tamircilere öpülmeyin. . inanın çoğu tamirci Clio 4 model aracın bujisinin kaç numara lokma ile söküldüğünü dahi bilmiyorlar.
Profesyonelce kendiniz araştırın. Mesala bir Buji markası, (buji vidalanması serbest yapıldıktan sonra sıkma aşamasına gelindiğinde) bujinin normalde 45 derece sıkılmasını, başka bir yerde 30 derece sıkılmasını , başka bir yerde de 25 Nm tork ile sıkılmasını yazar. Ben bujinin 30 derece sıkılmasını doğru buluyorum. Çünkü 25 Nm tork ile ve 45 derece açı ile sıkılması durumunda motor bloğuna zararlı olduğuna eminim (çatlatabilir.) . zaten elinizden geliyorsa bu işleri kendiniz yapın. Sanayilerde hatta yetkili servislerde dahi araçları üzecek şekilde işlem yapılıyor.bujiyi 30 dereceden fazla zorlamayın. Bujiyi takmadan önce dişli kısmına hafifçe motor yağı sürün.
Bir örenek vereyim ;
servis ve özelde 4 Litre motora yağın tamamını koyuyorlar bU sakıncalıdır , Yağ çubukta üst çizgiyi geçiyore o zaman geçince de krank keçesine aşırı baskı yaptığından keçeyi bozuyor. Ben 3-5 veya 3,75 lt. yağ koyuyorum üst cizginin 1-2 mm altında oluyor. olması gereken de doğrusu bu ..
sorusu olan varsa cevaplarım.