4 sayfadan 3. sayfa

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 28 Temmuz 2010 14:20
ekenek
Clio GT 1.2 75BG benzinli sonunda motor açıldı kilometre 15.000'de Afyon - Antalya 290 KM yol, ortalama tüketim 3.9 lt/100KM oldu. Araçta 100 KG yük vardı. Ortalama hızım yol bilgisayarında 65 km/s, 11,4 litre benzin tüketimi. Benzin 3,67 TL idi. BP'den 95 oktan. Hanım giderken kullandı, Antalya - Afyon 5.3 lt/100 KM ortalama yakıt tüketti. Biraz acemi, yakıtın çoğunu rampalarda telef etti. Bundan sonraki hedefim 3,5 lt/100KM.

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 28 Temmuz 2010 21:36
umurcak
yanlıs anlama ama 65 ortalama hızla zaten o degerler olurda sorun su uzun yollar o hızlarla cekilmez be hocam :) yani az yaksın diye basmıcaksn yollar git git bitmez bence yigit olsun yesin bizim kide 1.2 fakat ben uzun yolda 100den asagı cok nadir iniyorum ve yeri gelyo toros daglarını tırmanıorum yeri gelyo konya yolunda 150 basıyorum bu civarllarda giderken aracımın bir deposu 900 km götürdü..yani bassanda bu degeri görebiliyosun..ben daha yeni ankaradan geldm bir depom 900 götürdü..rekorum bu zaten :D

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 11 Ocak 2011 23:50
uygunsa
2010 Clio Grand Tour kullanıcısyım ve konunun başındaki -gerçi çok eski tarihli mesajlar- mesajları görünce kendi aracımdan şüpheye düştüm. Zira gayet rampalı bir şehirdeyim ve hiçbir bayılma problemi yaşamıyorum, üstüne üstlük şehirler arası kullanımda da aynı performanstan bahsedebilirim. Yakıt tüketimi için erken ancak RODAJ kavramı artık literatürden çıkıyor.

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 02 Kasım 2011 14:02
zekzekus
basit bir soru: 2011 1.2 75bg Clio Grand Tour aracımın yakıt deposunun kapasitesi kaç litredir? yeni fulledim 45 litre aldı. Ama henüz yakıt ışığı yanmamıştı yani bir miktar yakıt vardı araçta. Bir yerlerde 55 litre diye okudum ama ne kadar doğru bilemedim.

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 02 Kasım 2011 14:35
Charlotte
Yakıt deposunu 55 litre olarak biliyorum. Antalyadan İstanbul'a hemen hemen bir depoyla geldik. Sadece önlem olarak Sakaryada 20TL benzin almıştık. (Quickshift)
Yokuşa girerken yavaşsa ya da ön doluysa ve frene basmak gerekirse o zaman bayılıyor işte.

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 02 Kasım 2011 20:00
MaYuCeL
zekzekus demiş ki:basit bir soru: 2011 1.2 75bg Clio Grand Tour aracımın yakıt deposunun kapasitesi kaç litredir? yeni fulledim 45 litre aldı. Ama henüz yakıt ışığı yanmamıştı yani bir miktar yakıt vardı araçta. Bir yerlerde 55 litre diye okudum ama ne kadar doğru bilemedim.


Yakıt deposu ortalama 55 lt civarındadır. ( Tabi bunu zorlarsan daha fazla almayacağı anlamına gelmiyor. Misal ilk aldığım zamanlarda yakıt ışığı yandıktan sonra 80 km daha yol gittikten sonra depoyu fulledim. 57 lt yakıt aldı depo. Ama bunu sakın denemeyin, muhtemelen borulardaki yakıtı da nerdeyse son damlasına kadar kullanmışız... )

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 07 Ocak 2012 20:39
biyolog2425
arkadaşlar 2011 cliom var sanıldığı kadar köötü değil performansı ben 186 gördüm zorlasam 190 gecerdı zaten zorlanmadan 170 kadar rahat çıkıyo arabada 5 kişi 180 rahat gördü sivas erzincan yolunda ama yakıtta baya yakıyo . ben sınırlarını zoramadan tek kişi 100 kmde 90 km geçmeden denedım 3.9lt 100km , aynı yolda 2 kişi 4.3 lt 100km 5kişi zorladığımda 110 aşağı inmeden ortalama 5.8lt 6.5 arasına kadar çıkıyo.

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 21 Ocak 2012 04:16
emy
Öncelikle herkeze merhaba. Aranıza yeni katıldım Clio G. Tour 1.2 Night&Day satın aldık ekim ayında şuanda 4500 km civarında.. Benim anlamadığım ve merak ettiğim bir konu şu.. İstanbulda yaşıyorum gayri ihtiyari trafiğe düştüğümüz oluyor yol bilgisayarında ortalama yakıt tüketimim 11.4Lt ile 10.6Lt arası değişiyor. sizce bu normalmi? araç 90 Km hızla giderken 2900Rpm(devir) ile seyir ediyo 100km/h veya 130km/h'a çıktığım zaman ise 4000Rpm'i buluyo.. Motor sesi kafa şişiriyor.. ve birde şu sorun çıktı aracımda.. normal düz yolda ışıkta durdum normal bir şekilde kalkışımı yaptım 50mt ilerideki ışıklarda tekrar durdum araç kalkmadı yerinden. servise çektirdik filan derken dedilerki volan yandı debriyaj parçalandı sıyırdı dediler.. sizce normalmi sorduklarım? araba hiç sinmedi içime açıkcası hep bi clio sempatim vardı ama çürüdü gitti:( ve son sorum şu bu aracın ideal kullanım devri kaç dir? hangi devirde vites ister

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 24 Ocak 2012 15:19
emy
cevap veren yokmudur?

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 24 Ocak 2012 16:48
alperenfatih
emy demiş ki:Öncelikle herkeze merhaba. Aranıza yeni katıldım Clio G. Tour 1.2 Night&Day satın aldık ekim ayında şuanda 4500 km civarında.. Benim anlamadığım ve merak ettiğim bir konu şu.. İstanbulda yaşıyorum gayri ihtiyari trafiğe düştüğümüz oluyor yol bilgisayarında ortalama yakıt tüketimim 11.4Lt ile 10.6Lt arası değişiyor. sizce bu normalmi? araç 90 Km hızla giderken 2900Rpm(devir) ile seyir ediyo 100km/h veya 130km/h'a çıktığım zaman ise 4000Rpm'i buluyo.. Motor sesi kafa şişiriyor.. ve birde şu sorun çıktı aracımda.. normal düz yolda ışıkta durdum normal bir şekilde kalkışımı yaptım 50mt ilerideki ışıklarda tekrar durdum araç kalkmadı yerinden. servise çektirdik filan derken dedilerki volan yandı debriyaj parçalandı sıyırdı dediler.. sizce normalmi sorduklarım? araba hiç sinmedi içime açıkcası hep bi clio sempatim vardı ama çürüdü gitti:( ve son sorum şu bu aracın ideal kullanım devri kaç dir? hangi devirde vites ister


Naçizane bildiğim kadarıyla 3.000Km yi geçtiğine göre, yakıt tüketiminin belirgin şekilde düşmesi gerekirdi. Senin değerler trafiğe düştüğünde mi yoksa genel mi tam anlayamadım. Benim 1.2 hb de anlık tüketim de o değerleri görüyorum ama ortalamada hiç o değerlere çıkmadı(şehirler Elazığ ve Elbistan yani yoğun trafik yok ama kısa mesafeli sürüşler var) Zaten sağlıklı bir ortalama için en az 100km gitmiş olman gerekir. Benzin istasyonunu değiştirip denedin mi hiç? Ayrıca İstanbulda Örneğin hergün Beşiktaş Şişli arası giden biri için normal karşılanabilir(hem yokuşlar hem iş çıkış saatlerindeki yoğunluk)

Devirler yaklaşık bende de aynı. 3000i geçmeden vites değiştirmek, yokuş yukarı ise geçerekten değiştirmek daha uygun demişti servisteki usta. Ayrıca daha önce menun olmasam da "vites değiştirme uyarı ışığı" da alıştığın zaman hesaplayıp ona göre ikaz verdiğini hissediyorsun. Eğer 2000lerde yukarı doğru işaret veriyorsa, birazdan gazdan çekip tekrar basarsan doğru değişim zamanlarını gösteriyor.

Ses konusunda çok başarılı değil ama rahatsız edici olmadığını düşünüyorum.

Debriyajda ayarını yapamıyor olabilir misin? Bu boşa gaza yüklenmene, fazla ses fazla yakıt tüketmene de neden olabilir. Debriyajda bu nedenle ömrünü erken tamamlamış olabilir mi? ..diye düşündüm bu konuda bilgim pek yok çünkü

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 01 Şubat 2012 12:07
krank
Ben de kasım ayından bu yana 1.2 grandtour extreme edition kullanıcısıyım.Henüz aracım 2000km de ama bahsettiğiniz tüketimleri hiç görmedim.Çok soğuk havalarda bile (-15) 8.5lt yi geçmedim.İstanbul şartları çok farklı olabilir,bazen 10dk lık yolu 1 saatte gidebiliyorsunuz ve araç sürekli rölantide ortalamayı yükseltiyor.

90km de evet 2750 deviri biraz geçiyor sanırım.100km de 3000 devir oluyor ve motor zorlanmaya başladığını bize ses düzeyiyle belli ediyor.Aracı bir yıl boyunca şehir içinde kullanacağım, sadece yaz tatilinde 1000km üzerinde 3kere uzun mesafeler katedeceğim.Böyle olmasa, sürekli uzun mesafelerde kullanmam gerekse alınası bir araç değil 1.2..Bütün yollar duble oldu 1.2 ile 110 la gidersek hem tüketim artar,hem de kafa şişer.Açıkçası benim planım uzun yolda 90km ile giderek 5lt tüketimi tutturmak,acelem yok.

Benim aklımda 90(eski 85lik) lık dizel vardı ama extreme edition ın fiyatı 41.950 indirimli 41.200 şu anda.. Ben 1.2 yi 31.600 e aldım arada neredeyse 10.000tl var.Vergi avantajı desen 3 yılda 1000tl vergi avantajı var.Bakım 20.000km de bir ve dizellere göre bakım masrafları düşük.Ama performans olarak bir turbo dizele yaklaşması tabiki mümkün değil.Bunları kabullenerek aracı almak gerekli diye düşünüyorum.

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 02 Şubat 2012 14:39
emy
aynı hesabı bizde yaptık dizele 10.000tl vermek vergi bakım vs. fln amorti eder diye ama bukadarda cok yakacagı aklıma gelmezdi.. araç torklu hakikaten ondan yana şikayet yok ama gitmiyor.. 90km den sonra kafa ütülemeye başlıyor motor sesi.. En mantıklısı şu 2012 modellerde 1.6 benzinli motoru cıkarma sebebi bence şasiye yetersiz kaldıgı içindir.. arabanın agırlıgı 1270kg 75bg ortalama 70kg'dan 4 kişi olsa araçta 280kg yolcu kilosu 1,5 ton ortalama sizce 75 beygir götürebilirmi bunu ekonomik olarak bence imkansız.. aracım şuan 10.8lt gösteriyor şehir içinde kullandım hep devirlide kullanmıyorum.. sanırım satıp dizel alıcam..

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 02 Şubat 2012 14:58
krank
1.2 grandtourun ağırlığı 1093kg, 1280kg olan dizellerin ağırlığı.Arada 190kg lık bir fark var.

Genelde tekim araçta, eşim ve çocuğum da olsa toplam 160kg yük oluyor.Çekişte bir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar.

Daha önce kullandığım aracım 1.4 16v 97hp lik bir araçtı onunla arasında ahım şahım bir fark göremiyorum.Ancak 1.6-2.0 yada turbo dizel bir araçtan 1.2 ye geçilirse büyük hüsran olacağı kesin.

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 15 Mart 2012 10:52
AF890
uzun zaman sonra tekrar merhaba arkadaşlar, foruma yazmayalı bayaa oldu galiba bilmeyen arkadaşlar için yazıyım benim 2008 1.2aut. grand tour'um var, şu 64bin km civarında ve 11bin km'den beri brc lpg'li kullanıyorum. aracımı 50bin km'ye kadar gayet sorunsuz bi şekilde kullandım ancak 50bin'den sonra lpg'den kaynaklı sorunlar açmaya başladı. ateşleme sisteminde sorunlar çıkıyo, buji, buji kabloları ve bobin, geçen kış aynı sorunu çıkarmıştı şimdilerde gene aynı sorunu çıkarıyo, geçen yıl buji ve buji kablolarını değiştirip sorunu çözmüştük şimdi onları değişince çözülecek mi bilmiyorum aracımı bugun servise bıraktım, yaz aylarında da lpg enjektörünün biri tıkanmış ve onu değiştirmiştim, kısacası lpg illaki ekstra sorunlar çıkarıyo bide 1.2gibi küçük motor ve ağır kasalı bi araçta daha fazla problem çıkardığı düşüncesindeyim çünkü motor fazla zorlanıyo. daha önce bir çok yerde yazdığım gibi 1.2 motor grand tour için uygun değil, ne ekonomik ne de performanslı, dizel almadığıma çok pişman oldum, clio'yu genel anlamda çok seviyorum ama 1.2motor bazen beni aracımdan nefret ettiriyor

Re: 1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

İletiTarih: 16 Mart 2012 09:10
krank
Yeni 1.2 lpg li symbollerin teknik verilerine baktım.Benzinlide 75hp olan beygir gücü 70hp ye düşmüş.Aynı şekilde torkta düşük.Demekki lpg uygulamasına geçildiğinde ciddi performans kayıpları yaşanıyor.Aracınızdan soğumanızda, lpg nin etkisi çok fazla bence.

Bazı arkadaşlar gitmiyor,çekmiyor diyorlardı başka bir forumda.Orada bir arkadaşın cevabı çok hoşuma gitmişti."Gitmiyorda inip yürüyerek mi gidiyorsunuz,rampada çekmiyorda sağa yanaşıp park mı ediyorsunuz." Ama tabi performans göreceli bir kavram bana göre yeterli olan bir performans, başka bir sürücünün beklentilerine hitap etmeyebilir.

1.4 16v den 1.2 16v e geçerken şüphelerim vardı.Aracı beklerken "acaba yanlış mı yaptım" dedim ama araç şüphelerimi yersiz çıkardı.Gayet güzel gidiyor ama hacmine göre daha ekonomik olmasını beklerdim açıkçası.Aşağı yukarı bir 1.4 kadar tüketimi var ,tek avantajı vergisi gibi gözüküyor.(480tl @ 768 tl)