2 sayfadan 1. sayfa

2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklendi

İletiTarih: 29 Haziran 2010 23:49
RPDiFOR
Gecenlerde arkadaşım 2010 clio 3 faz 2 bvr almıştı hatta bende denemiştim arkadaşım antalyaya tatile çıkıyor aracıyla 20 haziran gibi motorun rodaj zamanı geldiği için aracını zorluyor motor daha verimli olsun diye sanırım 2000 kusur km de aracı 1.2 bvr lerde oluşan 3. çeyrege dayanan hararet olayı yaşamış 1 2 kere yolda 3. çeyrege gelince hararet duruyor bakıyor su tamam yag tamam motor normal devam ediyor saatte 170 km üzeri bi hızla giderken motordan anlattığına göre şıkırtılar metal surtme sesleri geliyor bakıyor göstergede yol bilgisayarında bir ileti yok bişey ezdiğini dusunuyor ayağını gazdan çeker çekmez araç stop ediyor ve bir daha çalışmıyor ekteki fotolara bakın....





Renault aracı garanti dışı bıraktı servisin çıkardığı hasar 7800 tl arkadaşım aracını servis dışında yaptırmaya çalışıyor ve bir yandanda kredi taksidi ödeyecek yardımcı olmaya çalışsakta çıkan fatura 3 000 tl uzeri motor blogunu taşlamaya gönderecek pistonları renault fransadan getirecek 15 gün süreceğini söylemişler en az :S clio IIlerimizin pistonları bursa fabrikasında yok bilginize :@ sipariş vermek için dahi ücreti peşin istiyorlar gelelim aracın neden garanti dışı kaldığına yapılan tespite göre arkadaşım motoru susuz bırakmış Allah yardımcısı olsun gelişmeleri yazarım.....

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 00:29
evrenz
nasıl susuz bırakıyor yağ su tamam mış silecek suyuna bakmadı ya

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 00:39
RPDiFOR
evrenz demiş ki:nasıl susuz bırakıyor yağ su tamam mış silecek suyuna bakmadı ya


araç garantili ve bu şekilde arızalar olunca tarafsız expert inceliyomuş aracı arıza susuz kullanımdan olmuşmuş ama arkadaşım yolda kaldıgında ben gittim yardımına beraber baktık yağ su tamamdı renault öyle demesede motoru açan ustada anlayamadı sorunu buna yol açacak bi belirti yoktu dediğine göre motor haşlanmamıştı zengin karışımdan şüpelendi ama şüpelenmenin önüne geçemedi sonuçta renault garanti dışı bıraktı ve arkadaşım cebinden ödemek zorunda bu arada araç çıkınca satacagını söyledi :S

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 22:04
ratig
hemen cebinden ödemeyi kabul etmesin.aracın hararet göstergesi çalışmamış anladığım kadarıyla.araç bu hale gelene kadar birsürü ikaz vermesi lazımdı nerde bu ikazlar.ben olsam hemen teslim olmazdım.bunlarla mücadele etmezseniz birşey alamazsınız.başıma gelen olay:aracı alırken katalokta ilave viraj farları ve arkalar disk yazıyordu.ama araç geldiğinde bu özellikler yoktu.Türkiyede üretilen hiçbir clioda yokmuş.katalok da ithal araçlara göre basılmış.bastırdım bu özellikleri istiyorum dedim.veremediler fakat ilk bakımımı (yaklaşık 300 tl) yapmayı kabul ettiler ve geçenlerde yaptırdım.iyi bastırırsanız en azından işçilik almazlar

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 22:40
semih89
versin mahkemeye , tüketici haklarına. az para değil uğraşsın . bize 10bin lira koyar ama renaultun dişinin kovuguna değmez o para , ama hakkını arasın. tarafsız bilmemne herşeyi doğru yapacak diye bir kaide yok. kendisi de rapor almaya çalışsın.

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 22:51
ratig
yeni araba nasıl susuz kalır.benim araç 1 yıllık daha 1 damla suyunda eksilme yok hiç ilave etmedim.sistemin bir yerinde kaçak vardıysa buda üretim hatasına girer.

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 23:06
Bayram
Ya detaylar burda yazılmadı yada renault uyanık davranıyor.
Eğer radyatöre veya şu sisteminde yer alan bir hortuma taş vb. bir cisim gelip delmediyse motorun susuz kalması kullanıcı hatası olamaz.

Tahminim arkadaşınız motoru çok sıkıştırdı araç silindir kapak contasını yaktı bu durumdada yağa su karışır araç susuz kalırken yağ bol sulu hale gelir.
Bu durumda pistonların zarar görmesi gayet normaldirki bu kullanıcı hatasıdır.

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 23:07
RPDiFOR
Bende söyledim hakkını ara mahkemeye ver vs ama mahkeme masrafı bilirkişi vs bayağı tuzlu tutuyomuş ayrıca sonuclanana kadar aracı kullanamayacakmış görüştüğü avukat öyle demiş mecbur vazgeçmiş

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 30 Haziran 2010 23:10
RPDiFOR
Bayram demiş ki:Ya detaylar burda yazılmadı yada renault uyanık davranıyor.
Eğer radyatöre veya şu sisteminde yer alan bir hortuma taş vb. bir cisim gelip delmediyse motorun susuz kalması kullanıcı hatası olamaz.

Tahminim arkadaşınız motoru çok sıkıştırdı araç silindir kapak contasını yaktı bu durumdada yağa su karışır araç susuz kalırken yağ bol sulu hale gelir.
Bu durumda pistonların zarar görmesi gayet normaldirki bu kullanıcı hatasıdır.



aracın motoru açılırken bende ordaydım yağa su karışmamıştı hatta o hengamede fotolarıda ben çektim

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 01 Temmuz 2010 12:22
edif
Hikayede eksik bir taraf yoksa bence hakkınızı arayın.Bir araç ya susuz kalmıştır ya da kalmamıştır...

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 01 Temmuz 2010 12:45
TheTez54
Bu arabayı arkadaşınız ilk aldığında kullanmıştınız hatta hakkında konuşmuştuk yanlış hatırlamıyorsam.. Ama yıl ve km ve soruna bakıldığında bunu garantiden saymamaları çok garip.. Arkadaşınıza büyük geçmiş olsun..

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 01 Temmuz 2010 18:44
ratig
Tahminim arkadaşınız motoru çok sıkıştırdı araç silindir kapak contasını yaktı bu durumdada yağa su karışır araç susuz kalırken yağ bol sulu hale gelir.
Bu durumda pistonların zarar görmesi gayet normaldirki bu kullanıcı hatasıdır.[/quote]

Aracı çok sıkıştırmak kullanıcı hatasıdır diyorsunuz yanlış anlamadım değil mi?

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 01 Temmuz 2010 19:53
Bayram
Evet motoru sıkıştırmak diye bilinen olay kullanıcı hatasıdır.
Sonuçta ortada sanayi üretimi bir cihaz var ve kullanım aralığı belli
Siz bunu zorlarsanız kelimede yer aldığı üzere "zorlamak" bu kullananın hatası yada bilinçsizliği ne denirse artık

Ama conta yanmamış ve yağa su karışmamışsa
su sisteminde dışarıdan oluşan bir etken olmadan delinme yani çatlama kırılma yoksa garanti dahilinde yapılmalıdır.

Birde aracı renault'mu garanti dışı bıraktı yoksa renault'un yetki verdiği bir servismi bu önemli
Servis garanti prosüdürü ile uğraşmamak için ücret çıkarmış olabilir

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 01 Temmuz 2010 22:52
RPDiFOR
aracın yakıt sistemi söküldü ve incelendi bugün arkadaşıma benzin diye solvent bazlı bir sıvı satmışlar harıl harıl akaryakıt fişlerini arıyodu bu gün bulunca adli yollardan hakkını arayacak birkaç motor ustasına sordum bizzat hatta 1.5lt pet şişeye koyup götürdüm yanımda bide benzinllikten 95 oktan yakıt aldık karşılaştırdık renkleri bile farklıydı 2010 clio III ün deposundan çıkan yakıt pembemsi bir renkti şu an yakıt hatasından şüpeleniyoruz bakalım ne olacak ayrıca sanırım Bayram motor zorlanması ile ilgili bişeyyler yazmış ben kendimden örnek vereyim 2006 clio III otantik kullandım ilk satın aldığım renault aracımdı daha sonra 2008 ve 2009 olmak üzere 2 adet daha sıfır km clio III aldım ilk aldığım 2006 olan clio III le istanbul ankara otobanında yaklaşık 1.5 2 saat 6000 devirde hiç gaz kesmeden seyretmeme rağmen ki o arac bende 60 000 km kadar kaldı hiçbir motor sorunu yağ su eksiltme vs yaşamadım arkadaşımada aynı şeyleri anlattım hasardan sonra imalat hatası yoksa bu sorun yakıtla ilgili dedim

Re: 2010 clio III faz 2 tomtom bvr motor pert fotolar eklend

İletiTarih: 02 Temmuz 2010 11:29
ByOnder
Kullanıcı hatası terimine karsıyım ben araba kullanıyosam motor hakkında bilgi sahibi olmak zorunda değilim yağını suyunu kontrol etmeyi bilmeme hakkım var
araç arıza ikazı vermemiş herhangibi servis süresi aşımı yok motora ekstra performans da uygulanmamış buna kullanıcı hatası demek haysiyetsizlikdir hakkınızı sonuna kadar arayın

Ama yakıt olayı en yatkın ihtimal ilk başta acaba atomatik şanzumana 1,2 yetersizmi diee düşündüm ama muhtemelen sorun yakıtta

Çok zorda kalmadıkça bildiğiniz istasyondan şaşmamak gerek