Turbo Hortumunun Yırtılması altındaki sebeb?

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Turbo Hortumunun Yırtılması altındaki sebeb?

İleti heavygun » 17 Mayıs 2015 20:08

arkadaslar merhaba. 1,5 dci 65 clio3'um var. Başımdan geçen bir olayı anlatıp fikirlerinizi almak istiyorum ;

Öncelikle bir kaç ay evvel turbo hortumunun üzerinde bir sensor var basınç sensörü dedi usta. O sensör takıldığı bölgeden yırtılma oldu sonra o kısımdan hafif hafif yağ kaçağı oldu daha sonrasında usta turbo hortumunu sökerek sensörü sıvı conta ıle sağlamlaştırdı bir müddet öyle kullandım herhangi br sıkıntı yaşamadım. yaklaşık 1 ay sonra bakıma girdi araba yag fıltre falan fılan değişti. ardına yola cıktım 150 km sonra bir yarım saatlik mola verdim ve yola devam ederken arabadan ince bir tiz ses ve göğüsteki hava çıkışlarından hava geliyormuş gibi bir ses. Kenara çekip baktığımda turbo hortumu bu sefer kenar birleşme tarafından yırtılmış. arabayı ustaya bıraktım yarın yapılacak inş.

1) Bu sensörü sıvı conta ile yapıştıran usta hava basıncının yüksek olduğunu tahmin edemediği var sayalım. Sensöre sıktığı sıvı contadan sonra hortumu tam motor bloğuna gelen tarafından oturtamamış ve o bölgeden hafif yag termelesi yaptığını farkettim ve tekrar hortumu düzeltti. bu yırtılma olayı sonrasında gerçekleşti.. Usta bu dengesizliği tahmin edemedi.
2) Tamiri yapacak olan usta ise turboda biriken fazla basıncın sistemden dışarı atılması gerekirken atılmadığı için hortum kenardan patlamış daha öncesinde sensörün yırtılmasıda bundan olmuş aslında dedi.
Size sorum bizim 65 likler de bu basıncı dengeleyen bir yapı var mı? yanı bir valf açıp kapanıyormu EGR valfi falan diyolar bir de bu turbo mili varmış by pass sırasında hareketlenen usta ondan da olabilir sıcak olduğu için kontrol edemem şimdi dedi.. Sizce neden olmuş olabilir ya da başına böyle bir sıkıntı gelen var mı??
heavygun
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 21 Nisan 2014 06:38
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCi 65
Kilometre: 0
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Hatay


Re: Turbo Hortumunun Yırtılması altındaki sebeb?

İleti Devrim » 17 Ekim 2015 01:05

Şahsen teknik olarak bilgim yok, fakat merak ettim, "yarın yapılacak" demişsiniz. Bu soruları sordunuz mu oraya, netice nedir aracınızla ilgili acaba?

Teşekkürler.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 79 misafir