svc » 21 Mayıs 2012 10:20
Arkadaşlar merhaba, bu hafta sonu başımda geçen olayı sizlerle paylaşmak istedim. Ocak ayında v kayışından gelen sesler nedeniyle, v kayışı ve gergi rulmanını değiştirmiştim. Usta bana kayışı kontrol et, rulman çok sıkışık duruyor eğer kopacak olursa motoru yersin demişti, sadece rulmanını ve kayışını değiştirip beni yolladı, bende arada kontrol ettim bir problem görünmüyordu taaki bu zamana kadar, yaklaşık dört bin km sonra motordan takır tukur sesler gelmeye başladı, hemen sağ çekip motoru durdurdum, kaputu açtığımda malum kayış kenarında kopmaya başlamış, sanayi yaklaşık 6 km uzaklıkta yavaş yavaş sanayiye kadar ulaşmayı başardım. Bu sefer başka ustaya gittim, gergi rulmanı set halinde değiştirildi, kayışı koparmasının sebebi de gergi rulmanı setinin içinde bulunan yay işlevini yitirerek esnememesi dolayısıyla kayışı koparmaya başlaması. Önemli bir parça,ustanın dediğine göre, eğer kopsaydı kayış parçaları araya biryerlere sıkışıp motorda önemli hasara sebep olabilirmiş, ucuz atlatık (150 tl gergi rulmanı seti, 30 tl kayış,50tl işçilik, toplam 230 tl), arkadaşlar aman dikkat edelim, benim araç 167 bin km de, şimdiye kadar hiç değişmemiş önceki sahipleri tarafından, 100 bin km den sonra değişmesi gerekirmiş.Herkese arızasız sürüşler dilerim.