V Kayışı Kopayazdı:))

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

V Kayışı Kopayazdı:))

İleti svc » 21 Mayıs 2012 10:20

Arkadaşlar merhaba, bu hafta sonu başımda geçen olayı sizlerle paylaşmak istedim. Ocak ayında v kayışından gelen sesler nedeniyle, v kayışı ve gergi rulmanını değiştirmiştim. Usta bana kayışı kontrol et, rulman çok sıkışık duruyor eğer kopacak olursa motoru yersin demişti, sadece rulmanını ve kayışını değiştirip beni yolladı, bende arada kontrol ettim bir problem görünmüyordu taaki bu zamana kadar, yaklaşık dört bin km sonra motordan takır tukur sesler gelmeye başladı, hemen sağ çekip motoru durdurdum, kaputu açtığımda malum kayış kenarında kopmaya başlamış, sanayi yaklaşık 6 km uzaklıkta yavaş yavaş sanayiye kadar ulaşmayı başardım. Bu sefer başka ustaya gittim, gergi rulmanı set halinde değiştirildi, kayışı koparmasının sebebi de gergi rulmanı setinin içinde bulunan yay işlevini yitirerek esnememesi dolayısıyla kayışı koparmaya başlaması. Önemli bir parça,ustanın dediğine göre, eğer kopsaydı kayış parçaları araya biryerlere sıkışıp motorda önemli hasara sebep olabilirmiş, ucuz atlatık (150 tl gergi rulmanı seti, 30 tl kayış,50tl işçilik, toplam 230 tl), arkadaşlar aman dikkat edelim, benim araç 167 bin km de, şimdiye kadar hiç değişmemiş önceki sahipleri tarafından, 100 bin km den sonra değişmesi gerekirmiş.Herkese arızasız sürüşler dilerim.
svc
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 58
Kayıt: 13 Aralık 2010 14:47
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65HP
Kilometre: 163000
Yakıt: SHELL V-MAX
Lastik Markası: FALKEN
İsim ve Şehir: Serdar VELİ /AYDIN


Re: V Kayışı Kopayazdı:))

İleti samathana » 21 Mayıs 2012 12:35

Geçmiş olsun, 1 yıl kadar önce ben de "motor yıkama" sonrası gergi rulmanı bozulunda değiştirmiştim. Ucuz atlatmışsınız. Ben 110 mu 120 ye mi ne almıştım o zaman küçücük parçayı :)
samathana
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 177
Kayıt: 05 Nisan 2011 03:39
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 34000
Yakıt: Shell 95
Lastik Markası: Dunlop SP01
İsim ve Şehir: engin-istanbul

Re: V Kayışı Kopayazdı:))

İleti levolution » 21 Mayıs 2012 15:01

geçmiş olsun. Ben clio2'de ucuz atlatamadım maalesef ve 3 yıl önce 1500tl masraf çıktı. Kayış kopunca egzantrik miline baskı yapıp trigerin kopmasına ve valflerin eğilmesine neden oluyor.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: V Kayışı Kopayazdı:))

İleti svc » 21 Mayıs 2012 15:38

teşekkürler, gerçekten ucuz atlatmışız demek ki, benim ustada aynen bunu söylemişti...
svc
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 58
Kayıt: 13 Aralık 2010 14:47
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65HP
Kilometre: 163000
Yakıt: SHELL V-MAX
Lastik Markası: FALKEN
İsim ve Şehir: Serdar VELİ /AYDIN

Re: V Kayışı Kopayazdı:))

İleti sissil » 25 Ağustos 2013 21:52

motorda değişen varmı hocam baya km yapmışsınız ondan sordum...
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: V Kayışı Kopayazdı:))

İleti svc » 25 Ekim 2013 13:16

enjektörler değişti, krank devir sensörü değişti,
svc
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 58
Kayıt: 13 Aralık 2010 14:47
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65HP
Kilometre: 163000
Yakıt: SHELL V-MAX
Lastik Markası: FALKEN
İsim ve Şehir: Serdar VELİ /AYDIN



Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 114 misafir