Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Devrim » 26 Nisan 2012 13:57

Selamlar...

Hatırlayanlar olabilir; 2010 yazında, Konya'dan Silifke'ye giderken Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı almıştım bizim Clio III hanımefendiden. Bu haftasonu ise, yine Konya'dan Mersin'e gittim. Kabaca 4½ saatlik kesintisiz yolculuktan sonra annemin evine vardım. ~5 dakikalık dinlenme rölantisinden sonra aracı kapatıp eve çıktım falan...

Ertesi gün araca binip çalıştırdım. Çantamı ve sağ koltuktaki ıvır zıvırları arka koltuğa geçirirken motor devrinin yükseldiğini fark ettim. Hava zaten sıcak, 25 derecenin üzerinde. Normalde ilk start'ın ardından yaklaşık 750-800 devirde kalması gerekirken, birden tam 1000 devre çıktı motor. Motor sesindeki yükselmeyi duyunca göstergeye baktım. Sol kısımdaki (aşağıda görünüyor) lambayı gördüm. Yaklaşık 4 saniye öyle gitti. Dördüncü saniyenin sonunda lamba söndü ve devir normale indi. Ondan sonra da (Mersin'de bulunduğum 4 gün boyunca) bir daha böyle bir şey görmedim.

Araç kitapçığına durumu şöyle açıklıyor:

ikazlambası1.gif

Bu meselenin su ile ilgisi var. Ama öyle mazota katılmış su olduğunu sanmıyorum.

Bu tip aldığım ikinci ikaz oldu. Ama her ikisi de oldukça kuru bir bölgeden oldukça nemli bir bölgeye geçerken oldu. Eğer mazotta su olsa bu ikazlardan birini Konya içinde de şu ya da bu şekilde almam gerekirdi bunca senedir. Yalnızca havaların sıcak olduğu dönemde Konya-Mersin yaptığımda alıyorum.

Olay ilginç. İkazı aldım, devir 1000'e çıktı. 3-4 saniye sonra ikaz söndü ve devir indi. Bu kadar. :)

Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Sani » 26 Nisan 2012 21:30

Devrim bey, aracın mazot filtresi en son ne zaman değişti?
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Devrim » 28 Nisan 2012 17:45

En son sekiz ay önce; 2011 Ağustos'unda, 60bin bakımında değişti.
Filtreden yana bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum aslında...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Sani » 28 Nisan 2012 19:37

Filtre ay değil, km bağımlıdır. Kaç km önce değişti, yanlış sormuşum :)
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Devrim » 28 Nisan 2012 23:57

:) Kilometre bilgisi profilimde (avatar'ımın altında) var aslında. Şu an 68500 küsürdeyim...

Artık tüm araçlar, hele de dizeller bile 15bin, hatta 20bin kilometrede bir bakıma gider oldular.
Ama ben hâlâ 10binde bir gitmekte ısrar ediyorum. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Sani » 29 Nisan 2012 02:28

8500km de yapmaması gerekir. Yakıtta sulanma olabilir. Bu aralar havalar sürekli ısınıp soğuyor. Bence filtre sökülmeli ve kontrol edilmeli.
Carbon clean yapıldı mı hiç hocam?
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti oguz1 » 29 Nisan 2012 10:44

Devrim bende aynı problem oldu enjektör arızası dedi haraket halindeyken ve yüksek bir tepeden ovaya doğru hızla inerken. Kapatıp açınca gitti.

Problem bence motor kapalı bir devre olduğu için , basınç değişikliklerine bu şekilde tepki veriyor. Yani turbo ani basınç değişikliklerine ayak uyduramıyor ve ECU da arıza kanul ediyor.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Barebelyum » 05 Mayıs 2012 10:28

Devrim ayni arizayi bende de yapti ben ilk once mazot filtresi degisimi ile duzeldi ancak 500 km sonra ayni arizayi tekrar verdi bu sefer enjoktorlerden diyerek usta bir para gecirdi :) problem duzelmis goruldu ve ertesi gun sabah ayni problemle tekrar yuzlestim Enjokorler ariza veriyordu 1 nolu enjoktor ile 2 nolu enjoktorun yeri degisti aynen devam ariza gitmemis artindan baska bir usta beyin altinda gri renkli sokete bastirdi ve mucize ariza duzeldi bence o soket birlesim yerine bakmani tavsiye ediyorum titresimden dolayi yerinden gevseme olabilir her ne kadar tirnaklari saglam olsada yasadigim bir problem ve hemen hemen ayni sekilde
Barebelyum
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 59
Kayıt: 02 Ekim 2011 21:02
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 65hp
Kilometre: 57600
Yakıt: Jetpet
Lastik Markası: Kumho
İsim ve Şehir: Teoman

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Devrim » 10 Mayıs 2012 22:49

Sani demiş ki:8500km de yapmaması gerekir. Yakıtta sulanma olabilir. Bu aralar havalar sürekli ısınıp soğuyor. Bence filtre sökülmeli ve kontrol edilmeli.
Carbon clean yapıldı mı hiç hocam?

Carbon hiç yaptırmadım. Bu konuda bilgi topluyorum. Bir ara ustaya uğrayıp filtreye baktırayım. Ama sürekli devam eden bir sorun değil bu. Hep aynı senaryo akabinde çıkan bir sorun olduğuna dikkat çekmek istiyorum.

oguz1 demiş ki:Devrim bende aynı problem oldu enjektör arızası dedi haraket halindeyken ve yüksek bir tepeden ovaya doğru hızla inerken. Kapatıp açınca gitti. Problem bence motor kapalı bir devre olduğu için , basınç değişikliklerine bu şekilde tepki veriyor. Yani turbo ani basınç değişikliklerine ayak uyduramıyor ve ECU da arıza kanul ediyor.

Buna benzer bir düşünce benimki de. Motor (ve alıcılar) bir tür ilizyona maruz kalıyor sanırım. Torosları 150 kilometreyle aşınca nem farkı alıcılara bunları yaşatıyor sanırsam...

Barebelyum demiş ki:Devrim ayni arizayi bende de yapti ben ilk once mazot filtresi degisimi ile duzeldi ancak 500 km sonra ayni arizayi tekrar verdi bu sefer enjoktorlerden diyerek usta bir para gecirdi :) problem duzelmis goruldu ve ertesi gun sabah ayni problemle tekrar yuzlestim Enjokorler ariza veriyordu 1 nolu enjoktor ile 2 nolu enjoktorun yeri degisti aynen devam ariza gitmemis artindan baska bir usta beyin altinda gri renkli sokete bastirdi ve mucize ariza duzeldi bence o soket birlesim yerine bakmani tavsiye ediyorum titresimden dolayi yerinden gevseme olabilir her ne kadar tirnaklari saglam olsada yasadigim bir problem ve hemen hemen ayni sekilde

Bizim ustaya bu noktayı da hatırlatayım...

İletileriyle katkıda bulunan tüm arkadaşlara teşekkürler. Sağ olun. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti elensi59 » 11 Mayıs 2012 12:54

Devrim hocam aynı arıza bende de kısa süreli yandı bi kere.4 vites gidiyodum dalmışım devir 1000 lere düşmüş o ara yandı dikkatimi çekti hemen 3 e aldım gaza bastım gitti
servise sordum gittiyse sorun yok kafana takma dedi dahada yanmadı.

Carbon clean de yaptırdım bu bakımda aracım 105 binde.Bişeyleri temizlediği ortada arabanın yeni sesine daha alışamadım sesi bi inceldi garip geldi alt devirleri canlandı arabanın tavsiye ediyorum.
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti Devrim » 25 Mayıs 2012 15:45

Tamamdır. Çok teşekkürler. Şu an şehir dışındayım, dönünce bakayım o işe. :) Sağ olasın.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Elektronik Arıza veya Motorinde Su İkaz Işığı

İleti batuavran » 02 Haziran 2012 23:00

bugün o malum ışık (clio) symbol 2009 da yandı. gaza basınca yanıyor gaz kesince sönüyor. ayrıca basınca gitmiyor araç pısıyor(umarım kullanılan bir terimdir.). pazartesi servise götüreceğim. 2008 dede symbol de benzeri olmuştu onda ışık sürekli yanıyordu ve motor dolayısıyla araçta müthiş sarsıntı vardı, şirket aracı olduğu için doğru servise ve servis ne var ne yok değiştirdi sonra düzeldi(4.000 tl) (araç 2007 modeldi ve garanti kapsamındaydı para ödenmedi.).
batuavran
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 212
Kayıt: 19 Aralık 2011 12:04
Marka & Model: CAPTUR
Motor Tipi & Gücü: 1.5dc 90bg ICON EDC
Kilometre: 6000
Yakıt: shell
Lastik Markası: MİCHLEN
İsim ve Şehir: batuhan (adanalı ama denizlide)



Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 43 misafir