Devrim » 21 Ekim 2010 21:13
Gösterge panelinde akü ikonu yanarsa "akü şarj edilmiyor" anlamına gelir. Maalesef Clio'muzda akünün durumuyla ilgili (en azından Authentique'lerde) bir ibare mevcut değil.
Mustafa Bey; Normalde akü çok seyrek kullanılan araçlarda biter. Eğer aracınızı sık sık kullanıyorsanız akünün bitmesini (hele ki 15bin kilometrede) başka sebeplere bağlamak gerekebilir. Bir kaçak, kısa devre vs...
Aracımızı çalıştırırken, marş yapma saniyesinde yol bilgisayarı hiç sönmez veya göz kırpar. Farlar ve iç ışıkların gücü (açıksa) marş motorunun devriyle senkron biçimde zayıflar ve geri parlar. Eğer akü zayıflamışsa, marş basma esnasında yine de marş motorunu ve ateşlemeyi başarılı şekilde yapar ama yol bilgisayarı, iç dış ışıklar gibi devreleri kapatarak yapar bunu. Eğer daha da zayıflamışsa marş motorunu ve ateşlemeyi yapamayacak kadar bitmiştir ki bu durumda (mazotun bitmesi konusunda geçtiği üzere) "çat çat çat" şeklinde sesler çıkartarak hizmet edemez.
Akü ölü değilse bir süre sonra kendini toparlıyor. Akünün ömrü bitmişse değiştirmekten başka yapacak bir şey yok sanırım. Ama motor çalışırken akü sürekli şarj edilir. Sizin direksiyon hatası, hareket hâlindeyken mi geldi, yoksa aracı ilk çalıştırırken mi?
Aslında yıllık bakımlarda aküyü ölçtürmemiz lazım. Akü ölü ise -sanıyorum- motor çalışırken şarj edilmez. Bu durumda seyir esnasında bile akü bitebilir. Bu durumda tüm elektrik sistemi de durur. Direksiyonun iptaline kadar gidebilir. Kaza riski söz konusudur.