Clio III arabam hakkında sorularım!

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti Alfie » 20 Haziran 2008 09:34

Merhaba Sevgili Arkadaşlar,

Benim arabam hakkında bazı sorularım ve sıkıntılarım var. Bunları aşağıya sırası ile yazıyorum.

1. Arabamı 12000'de ikinci el olarak satın aldım. Arabalar konusunda hiç deneyimim yok, ilk defa arabam oldu. Çelik jant yok, jant kapağı var. Çelik jant almayı düşünüyorum, Renault'un kendi orjinal çelik jantları hoşuma gidiyor. Nereden kaç liraya temin edebilirim? Ayrıca benim jantlarım kaç inç oluyor?

2. Arabam ile klima açık düz yolda, çok hızlı şekilde 130km geliyorum ancak bundan sonra ağırlaşarak yukarıya çıkıyor. Acaba motorum açık mıdır kapalı mıdır? Bunu nasıl anlayabilirim? Şu anda 14000'de.

3. Yakıt olarak Opet en iyisidir dediler, bende gidip Opet'den alıyorum. Sizce araba sağlığı için en sağlıklısı nedir? Bir de doldurma stratejisi var mıdır? İşte, 50 YTL, 100 YTL veya her daim full doldurulmaldır. Depo'yu mutlaka şöyle temizlenmeli diye.

4. Vites geçişlerim çok sert, özellikle araba ile ikinci viteste giderken yavaşladığımda, devam etmek için, birinci vitese attığımda tam geçmediğini seziyorum dişliler geri atıyor. İki sefer oldu, geri vitesde, bir de birinci viteslerde. Acaba araba tam durmadan birinci vitese atmamalı mıyım? Sonuçta araba baya da durmuş oluyor iki ile devam etmek zor.

5. Vites geçişlerini, genelde 3000 devirden sonra yapıyorum. Fakat 3. vitesi yine 3000 devirden sonra mı yoksa, 4000 devirden sonra mı? Bunları sıralaması nasıldır? Sağlıklısı ve doğrusu hangisidir? Örneğin, yakıt tasarrufu olarak şöyle, motor sağlıklısı olarak böyle gibi.

Şimdilik sorularım bunlardan ibarettir. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Aracım 1,5 Dizel, 65 HP Bu arada benim aracımda TurboDizel mi? Yoksa Turbo'su yok mudur?

Tuncay Şahin,
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34


Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti omeralemdar » 20 Haziran 2008 09:46

ankaradan selamlar olsun Alfie
öncelikle clioııı ailesine hoş geldin <yeni üye tanışma kısmında kendini tanıt>
aracını güle güle kullan zamanla araba sana sen arabaya alışacaksın çok memnun olacaksın ama önce zamana ihtiyecın var senin aracın dizel olanlar sana destek verirlertekrar hoş geldin görüşmek tanışmak dileklerimle........
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti Bahadir » 20 Haziran 2008 09:53

Alfie demiş ki:Merhaba Sevgili Arkadaşlar,

Benim arabam hakkında bazı sorularım ve sıkıntılarım var. Bunları aşağıya sırası ile yazıyorum.

1. Arabamı 12000'de ikinci el olarak satın aldım. Arabalar konusunda hiç deneyimim yok, ilk defa arabam oldu. Çelik jant yok, jant kapağı var. Çelik jant almayı düşünüyorum, Renault'un kendi orjinal çelik jantları hoşuma gidiyor. Nereden kaç liraya temin edebilirim? Ayrıca benim jantlarım kaç inç oluyor?

2. Arabam ile klima açık düz yolda, çok hızlı şekilde 130km geliyorum ancak bundan sonra ağırlaşarak yukarıya çıkıyor. Acaba motorum açık mıdır kapalı mıdır? Bunu nasıl anlayabilirim? Şu anda 14000'de.

3. Yakıt olarak Opet en iyisidir dediler, bende gidip Opet'den alıyorum. Sizce araba sağlığı için en sağlıklısı nedir? Bir de doldurma stratejisi var mıdır? İşte, 50 YTL, 100 YTL veya her daim full doldurulmaldır. Depo'yu mutlaka şöyle temizlenmeli diye.

4. Vites geçişlerim çok sert, özellikle araba ile ikinci viteste giderken yavaşladığımda, devam etmek için, birinci vitese attığımda tam geçmediğini seziyorum dişliler geri atıyor. İki sefer oldu, geri vitesde, bir de birinci viteslerde. Acaba araba tam durmadan birinci vitese atmamalı mıyım? Sonuçta araba baya da durmuş oluyor iki ile devam etmek zor.

5. Vites geçişlerini, genelde 3000 devirden sonra yapıyorum. Fakat 3. vitesi yine 3000 devirden sonra mı yoksa, 4000 devirden sonra mı? Bunları sıralaması nasıldır? Sağlıklısı ve doğrusu hangisidir? Örneğin, yakıt tasarrufu olarak şöyle, motor sağlıklısı olarak böyle gibi.

Şimdilik sorularım bunlardan ibarettir. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Aracım 1,5 Dizel, 65 HP Bu arada benim aracımda TurboDizel mi? Yoksa Turbo'su yok mudur?

Tuncay Şahin,


Öncelikle hoşgeldin sefa geldin. Bilgim kadarıyla sorularını cevaplayım.
1. Soru bilmiyorum. Ama Ankarada çıkmacılarda herşeyi bulursun. Servislere sorarsan acayip fiyat biçerler bilgine.

2.Soru.: Bende de aynı araç var. 130'a nasıl çıktığını anlamıyorsun ama 130'dan sonra cidden biraz hantal ben hafif eğimde 192 gördüm ama.
3.Soru: Yakıt bölümünde aradığın herşey var. Benzinci konusunda görüşler çok farklı. Aracın deposunu çeyreğin altına pek düşürme yeter. Bide katkı maddeleri varmış iki ayda bir katkı maddesi koyarsan iyi oluyor. (Buda forum içinde yazıyor).
4.Soru: Vites geçişleri bizim arabaların cidden biraz kemiklidir. Zamanla alışırsın.
5.Soru: Ben 3000'i görmeden vites değiştirmiyorum. Zaten bizim araçlarda 3000 devir çok yüksek değil ama ara ara da 4000lerde değiştirdiğim de olmuyor değil hani.
6.Soru: Evet bizim araçlarda turbo var. 80 bg olanlarda da Hem turbo hem intercooler var.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti SAFAK SAHIN » 20 Haziran 2008 10:48

Alfie demiş ki:Merhaba Sevgili Arkadaşlar,

Benim arabam hakkında bazı sorularım ve sıkıntılarım var. Bunları aşağıya sırası ile yazıyorum.

1. Arabamı 12000'de ikinci el olarak satın aldım. Arabalar konusunda hiç deneyimim yok, ilk defa arabam oldu. Çelik jant yok, jant kapağı var. Çelik jant almayı düşünüyorum, Renault'un kendi orjinal çelik jantları hoşuma gidiyor. Nereden kaç liraya temin edebilirim? Ayrıca benim jantlarım kaç inç oluyor?

2. Arabam ile klima açık düz yolda, çok hızlı şekilde 130km geliyorum ancak bundan sonra ağırlaşarak yukarıya çıkıyor. Acaba motorum açık mıdır kapalı mıdır? Bunu nasıl anlayabilirim? Şu anda 14000'de.

3. Yakıt olarak Opet en iyisidir dediler, bende gidip Opet'den alıyorum. Sizce araba sağlığı için en sağlıklısı nedir? Bir de doldurma stratejisi var mıdır? İşte, 50 YTL, 100 YTL veya her daim full doldurulmaldır. Depo'yu mutlaka şöyle temizlenmeli diye.

4. Vites geçişlerim çok sert, özellikle araba ile ikinci viteste giderken yavaşladığımda, devam etmek için, birinci vitese attığımda tam geçmediğini seziyorum dişliler geri atıyor. İki sefer oldu, geri vitesde, bir de birinci viteslerde. Acaba araba tam durmadan birinci vitese atmamalı mıyım? Sonuçta araba baya da durmuş oluyor iki ile devam etmek zor.

5. Vites geçişlerini, genelde 3000 devirden sonra yapıyorum. Fakat 3. vitesi yine 3000 devirden sonra mı yoksa, 4000 devirden sonra mı? Bunları sıralaması nasıldır? Sağlıklısı ve doğrusu hangisidir? Örneğin, yakıt tasarrufu olarak şöyle, motor sağlıklısı olarak böyle gibi.

Şimdilik sorularım bunlardan ibarettir. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Aracım 1,5 Dizel, 65 HP Bu arada benim aracımda TurboDizel mi? Yoksa Turbo'su yok mudur?

Tuncay Şahin,


1.Çelik jant koıusunda benimde çok fikrim yok.Modifiye bölümüne bakarsan gerekli bilgileri edinebilirsin.

2-Benim aracım 1.2 olduğundan dolayı Klimayı açınca hantallaştığını bende hissediyorum.Fakat yokuşta dahada belirgin oluyor.Ancak bu bariz bir ağırlaşma hantallık değil.Biraz performans düşmesi olarak algılanası daha doğru olur.

3-Yakıtı ben hep shellden alıyorum.En az aldığım benzin 50 ytl.Depoyu fazla dibe indirmeki pislik dolmasın filitreye.4 gün önce arkadaşım farklı yerden benzin aldı araba ara ara titriyodu.Bu araçta benzinin kötü olduğu bile anlaşılıyor inan.Ayrıca araban bi sabah çalışmazsa kesinlikle benzinden kanaklanacaktır bunu unutma(aracın öksürür gibi çalışır ya da çalışmaz)

4-2. vitesten birinci vitese genelde zor geçer.Hızını oldukça düşür ve birinci vites pozisyonu al vitesi hafif hafif it.Aracın istediğin hıza ulaşınca vites çok kolay geçer.vites düşürürken özellikle 3 ten 2 ye....ve 2 den 1 e hız çok önemli unutma.be bunları öğrendikten sonra daha rahatladım.(önceki aracım peugeot 206 idi onda attım acemiliğimi.o arabam için vitersler kemikli falan dediler ama proble bendeymiş.)

5-)benim aracım 1.2 ve ben 2500-300O arasında vites değişikliklerini yapıyorum.Aracı zorlamıyorum anlayacağın ..ama tam 3000 devirdede olabilir değişiklik.Vites attıktan sonra aracın 2000devrin altına düşerse hızlanmak için gaza basman gerekece buda yakıtı arttıracak.
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti omeralemdar » 20 Haziran 2008 11:02

şafak bir clioııı böyle tanıtırlır anlatılır çok sagol paylaşımından dolayı harikasın...
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti vipsezgin » 27 Haziran 2008 15:01

aynen valla süper anlatmıssın abı
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti SAFAK SAHIN » 27 Haziran 2008 15:25

ÖMER ABİ VE SEZGİN SİZ CİDDİMİSİNİZ YOKSA TAKILIYOMUSUNUZ.bEN ŞİMDİ YAZDIKLARIMI OKUDUM,BEN BİLE BİŞEY ANLAMADIM.NE BİÇİM YAZMIŞIM YAZIYI.VALLA ANLADIYSANIZ SİZE HELAL OLSUN.aNLATABİLDİYSEMDE NE MUTLU BANA.tEŞEKKÜR EDERİM BEĞENİNİZ İÇİN .
ŞİMDİ O YAZIDA BİRAZ DÜZELTMELER YAPAYIM. :D :lol:
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti vipsezgin » 27 Haziran 2008 15:54

canım benım süper bı anlatım tarzın var ellerıne saglık :)
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti omeralemdar » 27 Haziran 2008 22:08

şafak benim anladıklarım ve bu yazıyı yeni clioııı kullanıcılarınada yol gösterenleri işaretliyorum.
1.Çelik jant koıusunda benimde çok fikrim yok.Modifiye bölümüne bakarsan gerekli bilgileri edinebilirsin.

2-Benim aracım 1.2 olduğundan dolayı Klimayı açınca hantallaştığını bende hissediyorum.Fakat yokuşta dahada belirgin oluyor.Ancak bu bariz bir ağırlaşma hantallık değil.Biraz performans düşmesi olarak algılanası daha doğru olur.

3-Yakıtı ben hep shellden alıyorum.En az aldığım benzin 50 ytl.Depoyu fazla dibe indirmeki pislik dolmasın filitreye.4 gün önce arkadaşım farklı yerden benzin aldı araba ara ara titriyodu.Bu araçta benzinin kötü olduğu bile anlaşılıyor inan.Ayrıca araban bi sabah çalışmazsa kesinlikle benzinden kanaklanacaktır bunu unutma(aracın öksürür gibi çalışır ya da çalışmaz)

4-2. vitesten birinci vitese genelde zor geçer.Hızını oldukça düşür ve birinci vites pozisyonu al vitesi hafif hafif it.Aracın istediğin hıza ulaşınca vites çok kolay geçer.vites düşürürken özellikle 3 ten 2 ye....ve 2 den 1 e hız çok önemli unutma.be bunları öğrendikten sonra daha rahatladım.(önceki aracım peugeot 206 idi onda attım acemiliğimi.o arabam için vitersler kemikli falan dediler ama proble bendeymiş.)

5-)benim aracım 1.2 ve ben 2500-300O arasında vites değişikliklerini yapıyorum.Aracı zorlamıyorum anlayacağın ..ama tam 3000 devirdede olabilir değişiklik.<hatta 3000 devri birazdaha geçerse süper oluyor> Vites attıktan sonra aracın 2000devrin altına düşerse hızlanmak için gaza basman gerekece buda yakıtı arttıracak.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Clio III arabam hakkında sorularım!

İleti SAFAK SAHIN » 28 Haziran 2008 00:01

abi teşekkür ediyorum.Anladıkların ve anlattıkların için .Sizi seviyorum sağolun varolun.Anlatabildiysem ne mutlu bana.Ben yazılarımı yazdıktan sonra pek okumuyorum gibi bişey yazıp yolluyorum sonradabi dünya değişiklik yapıyorum.Ayrıca hızlı yazmaya başladktan sonra dahada yanlış yazmaya başladım (harflerde özellikle.)
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel



Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir