Kar ve buzun araçlarımıza verdiği zararlar hk.

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

Kar ve buzun araçlarımıza verdiği zararlar hk.

İleti emretpc » 07 Ocak 2015 15:17

İki gündür aralıksız yağan kar sonucu kar altında kalan aracımın bundan zarar görebilme ihtimalini araştırırken şu yararlı bilgileri buldum ve sizlerle paylaşmak istedim:


Kar ve buzun otomobilinize verdiği zararları biliyor musunuz? Doğru olduğunu sandığınız pek çok bilgi, aslında yanlış olabilir.


Her şey şehir efsanelerindeki kadar abartılı olmayabilir. Yani, örneğin donmuş kapıları açarken kapı sacı bükülmeyebilir. Ancak kar ve buzun otomobillerimize zarar verdiği de kesin. Soğuk bir sabahta motoru çalıştırmaya çalışırken bunu fark edebiliriz: Çünkü araç bir şekilde ağırlaşır, aşırı soğuyan plastik aksamdan tıkır tılar yükselir, V kayışından ses gelir, lastikler tahta gibiymiş gibi hissettirir, hatta süspansiyonbile sertleşir. Evet, otomobiller kar ve buzu yani soğuk hava şartlarını sevmezler. Tuz ise durumu daha da kötüleştirir: Zamanında temizlenmeyen tuzlu serpintiler, karoserin derin boşluklarına sızar ve burada paslanmayı hızlandırırlar. Hem de kış mevsiminin çoktan geride kaldığı günlerde bile paslandırma eylemlerine devam ederler. Kar ve buzun otomobillerimize nasıl zarar verdiğini ve kışla ilgili otomobil efsanelerinin doğru veya yanlış olduğunu alttaki satırlarda bulabilirsiniz.

Yanlış motor yağı kışın tehlikelidir

DOĞRU: Özellikle kış günlerinde üreticinin motor yağı kullanım tavsiyelerine uymak gerekir. Akışkanlığı yeter siz bir yağ motorun işini zorlaştırır. Eğer farklı seçenekler varsa, daha ince olanlar tercih edilmelidir. Örneğin 20W40 yerine 5W40 daha iyidir. Yağ değişim periyotlarına da tam olarak uyulmalıdır: Yağın içinde biriken su veya yakıt partikülleri, motor yağını öldürebilir.

Soğuklarda araç yıkamak işe yaramaz

YANLIŞ: Kış ayları için “ne kadar sık yıkarsanız o kadar iyidir” sözü geçerlidir. Çünkü hem çamur ve yola serpilen tuz, karosere zehir etkisi yapar. Bu nedenle en kısa zamanda temizlenmeleri gerekir. Düzenli yıkama, tuz ve çamurdan kurtaracağından, hem boya hem teknik aksamı korur. Yıkama öncesinde kaba buz ve çamurun basınçlı suyla temizlenmesi faydalı olacaktır.
Ana SayfaTüm OtomobillerAuto SHOW TVFoto Galeri Söyleşiler Blog

Aküler kış günlerinde daha erken tükenir

DOĞRU: Düşük sıcaklıklarda akülerin performansları çok çabuk geriler. Sıfır derecede akü performansı yüzde 80’e gerilerken, marş motoru yüzde 150 performans ister. Bunun nedeni ise soğuk motor yağının akışkanlığını yitirmesi ve motor içi dirençleri artırmasıdır. Bakım gerektirmeyen türden de olsa akülerin bağlantıları ve elektrik kabloları düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Motorin donmaya karşı dayanıklıdır

YANLIŞ: Yazlık motorin sıfır dereceden itibaren akışkanlığını kaybetmeye başlar. Bu nedenle kasım ayından itibaren, akaryakıt istasyonlarında eksi 22 dereceye kadar dayanabilen kışlık motorin satılmaktadır. Benzinde ise böyle problemler yoktur. Tamam, yazlık ve kışlık benzin (içinde soğuk çalıştırmayı iyileştirecek katıklar bulunur) farklıdır ama her iki tür de donamaz.

Kısa mesafeler motora zarar verir

DOĞRU: Soğuk çalıştırmalarda motorun hareketli parçalarındaki aşınmalar en yüksek seviyededir. Alternatör ise aküyü şarj etmekte zorlanır. Akü her motor çalıştırmada şarjından kaybeder ve günün birinde motoru çalıştıramayacak kadar zayıf düşebilir. Kısa mesafeli kullanımlarda, koltuk ısıtıcısı gibisinden elektrik harcayan gereksiz donanımların kapatılması faydalı olabilir.

Radyatör asla donmaz

YANLIŞ: Özellikle de antifriz miktarı yetersizse. Bu durumda sadece radyatör değil, motor da donabilir. Donmuş bir motorun, içindeki tüm sıvılar tekrar eriyene kadar asla çalıştırılmaması gerekir. Aksi taktirde marşa bastığınız anda motor zarar görecektir. Radyatör sistemindeki soğutma sıvısının donma noktasının, eksi 25 derecede tutulması en doğru hareket olacaktır.

Motoru ısıtmak zararlıdır

DOĞRU: Düşük devirler, düşük yağ basıncı anlamına gelir. Ayrıca soğuk çalıştırmada motora, yağ tabakasının süpürebileceğinden daha fazla yakıt püskürtülür. Piston ve silindir yüzeyleri arasında doğru bir yağ tabakası oluşmazsa, optimum yağlama gerçekleşmez. Bu nedenle motoru çalıştırdıktan hemen sonra, aracı orta devir seviyelerinde kullanmaya başlamak gerekir.

Kapılar ve fitiller donamaz

YANLIŞ: Nemli ve soğuk günlerde havadaki nem, kapı ile fitillerin arasına veya kilitlerin içlerine sızar ve sıcaklık sıfırın altına düştüğünde kilit ve fitiller donar. Bu sorundan kurtulmak için fitillerde düzenli olarak bakım ürünleri kullanmak ve kilitleri yıkama öncesinde su sızmalarına karşı bantlamak yeterli olacaktır. Ayrıca, buz çözücü ürünleri araçta değil yanınızda taşıyın.

Karoserin üzerindeki kar boyayı çizer

DOĞRU: Özellikle de kaba bir şekilde temizlenmeye çalışıldığında kar boyaya zarar verir. Çünkü karın içindede kir partikülleri bulunur ve bunların karosere sürtünmesi boyaya zarar verir. Bundan kurtulmak için, yola çıkmadan önce tüm karı temizlemek yerine ince bir katman bırakıp, yolda kendi kendine çözülmesini beklemek, en iyi çözüm olacaktır.

Buz yürüyen aksama zarar verir

DOĞRU: Sıfır derecenin biraz altındaki sıcaklıklar özellikle çok tehlikelidir. Çünkü karla karışmış çamur tekerlek bağlantı noktalarında birikir ve buralarda taş gibi sertleşebilir. Eğer bu buz tabakası salıncaklarda büyür veya davlumbaza basınç yaparsa, yürüyen aksam ağır hasaralabilir. Bu nedenle davlumbazlarda biriken buz kütlelerinin düzenli olarak temizlenmesi gerekir.

Tuzlu su fren performansını azaltır

DOĞRU: Zeminden sıçrayan tuzlu sular, damlacıklar halinde fren balataları veya kampanalara sızarak fren mesafesini kötüleştirebilir. Bu nedenle günümüzün bir çok modern otomobilinde, fren kurutma fonksiyonu bulunur: Sensörlerini kullanarak bir nemlenme sezen sistem, balataları hafifçe diske sürterek üzerinde oluşan ince su tabakasının kurumasını sağlar.

Tuzlu su karosere zarar verir

DOĞRU: Karlı yollara püskürtülen ve eriyen karın içinde çözünen tuz, metal aksam için saldırgan bir eriyiktir. Özellikle boyanın hasar görmüş kısımları veya çıplak metal yüzeyler bu saldırıdan en fazla etkilenen kısımlardır: Buralarda hızlı bir paslanma başlar. Bundan kurtulmanın tek yolu ise, kaportaya yeni boya veya cila yaptırmak olacaktır.

kaynak:autoshow
emretpc
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 141
Kayıt: 25 Ekim 2014 19:11
Konum: Adapazarı/SAKARYA
Marka & Model: ClioIII 2012 Aut.Edt
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 75 hp
Kilometre: 79600
Yakıt: Opet UltraForce
Lastik Markası: Lassa Greenways
İsim ve Şehir: Emre - SAKARYA


Re: Kar ve buzun araçlarımıza verdiği zararlar hk.

İleti Devrim » 01 Mart 2015 01:20

Bilgiler için teşekkürler. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Kar ve buzun araçlarımıza verdiği zararlar hk.

İleti emretpc » 01 Mart 2015 18:24

Devrim demiş ki:Bilgiler için teşekkürler. :)


Rica ederim ne demek :D

Devrim hocam uzunca bir süre göremedim seni forumda. İlk kayıt olduğumda oda Ekim ayına tekabül ediyor, bir kaç tane cevabın olmuştu. O sıralar bilmiyor, tanımıyordum seni. Daha sonrasında okudukça ve gördükçe saygım günden güne arttı diyebilirim :) Bir akademik personel adayı olarak, sana yakın bir yerlere yerleşir isem görüşmeyi isterim. Saygılar.
emretpc
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 141
Kayıt: 25 Ekim 2014 19:11
Konum: Adapazarı/SAKARYA
Marka & Model: ClioIII 2012 Aut.Edt
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 75 hp
Kilometre: 79600
Yakıt: Opet UltraForce
Lastik Markası: Lassa Greenways
İsim ve Şehir: Emre - SAKARYA

Re: Kar ve buzun araçlarımıza verdiği zararlar hk.

İleti Devrim » 03 Mart 2015 02:36

Teşekkür ederim güzel sözler için. Evet son zamanlarda sık giremez oldum. Şu an neredeyse iki yaşına girecek olan, içerisinde nükleer reaktör barındıran bir kızım var. Hani Facebook'a girmek kolay, şöyle iki sayfa bakıp çıkıyorum ancak, başka da bir internet aktivitem olamıyor. Diğer müdeavimi olduğum forum'lara bile pek giremez oldum. Hayat şimdilik böyle devam ediyor.

Yakın zamanda rahat nefes alabileceğim umarım. Daha sık görüşürüz.
İyi çalışmalar ve iyi günler dilerim. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 50 misafir