2 sayfadan 1. sayfa

Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 13 Ağustos 2012 10:33
NullPointer
Aslinda ana tanisma basligina yaziyordum ancak sahuru beklerken yapacak baska birsey bulamadim ve cok uzattigimi farkettim...

31 yasinda bir Bilgisayar Muhendisi'yim. 1 yildir ailecek Amerika'dayiz. Esim ve 4 yasindaki oglum bu ay sonunda Ankara'ya donuyorlar, ben yilbasina kadar buradayim :sorry:

Ankara'dan kardesimin yardimiyla 2. el bir Clio aldim. 2006 model dizel 80'lik Authentique. Arac 116.000 km'de, simdiye kadar sadece 1 defa el degistirmis ve hic kaza-boya vs. kusuru yok. 21.500 odendi ancak kilometre itibariyle triger degisimi ve normal bakimlari yapilmasi gerekiyor. Pek uygun bir fiyata almadim gibi geliyor ama bir taraftan da onceki arabalarimdan cok cektim, Clio kulaga temizmis gibi geliyor, tek kusuru kilometresi. Turbo-enjektor vs. en fazla 1-2bin lira masraf cikarir (Insallah o da olmaz ama), sonra problem cikarmaz diye umuyorum; 1-2bin de dert degil.

Onceki arabalarimdan biraz bahsedeyim:
- 2006 yilinda 96 model bir Rover 416 aldim. Coook ozenerek almistim ama onun sayesinde sanayide tanimadigim kalmadi; 2 yil icinde arabayi aldigim tutar kadar da ustune masraf acti :shock: Tam herseyi bitmisti, 4-4'luk olmustu ki, 2008 sonlarinda ciddi bir kaza yaptim. Arabayi kazali haliyle sattim.
- 2009 yili basinda 2001 Focus aldim. Haliyle alirken gosterdim ve arka 3 parcanin (arka camurluklar ile bagaj kapagi) boyali oldugu soylendi. Kasko yaptirmaya gittigimde arabanin pertten cikma oldugunu ogrendim :x Kaskosunu yine de yaptirabildikten sonra kullanmaya karar verdim ve 2011 yazina kadar kullandim. Aslinda ciddi bir problem de cikarmadi. Amerika'ya gelirken dayima sattim, Focus'tan oldukca memnun oldugunu soyluyor.
- 2011 yazinda Amerika'dan 2002 model Dodge Intrepid 2.7 V6 aldim arkadasimdan (sadece 3100$). 200hp olmasina ragmen, buyuklugu ve hantal 4 ileri otomatik sanzimanindan dolayi hic de 200hp gibi gitmiyor :( Kisin 2 haftada bir motor lambasi yaniyordu ama her seferinde (cok sukur) ufak-tefek tamiratlarla duzeldi. Yaz geldi rahatladim, simdilik problem yok...

Neden Clio diye kendime sorunca soyle cevapliyorum: Yilda ortalama 18-20bin km ve en az 7-8 defa uzun yol yapiyoruz. Haliyle dizel veya LPG'li arac lazim. Acikcasi 1.6 LPG'li araclarin uzun yol performansindan hic memnun degildim. 2 litre arabalarin da vergi vs. durumlari belli... Simdiye kadar hic dizel araba sahibi olmadim, bir de boyle deneyelim dedim. Aslinda aklimda Clio hic yoktu, 308 veya Bravo bakiyordum. Sonra farkettim ki, kabaca 30-35bin TL verecektim ve 2.el min. 80.000 km'de bir araba ancak alabilecektim. Burada 22.000$'a sifir Mustang veya daha da guzeli 26.000$'a sifir Dodge Charger satildigini gordukten sonra tekrar dusundum ve fiyat/performans yapmam gerektigine karar verdim. Umarim sonradan pisman olmam...

Fazla uzattim... Gormeden 2.el bir araba aldim. Cidden merak ediyorum arabami :unknown:

Saygilar,
Mesut

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 13 Ağustos 2012 13:59
ByOnder
Hayırlı olsun aramıza hoş geldin çok yol yapacaksan 1,5 dizel clio türkiye için doğru seçim olmuş az yakar sınıfına göre konforludur vs yine türkiye şartlarına göre fiyatıda çok ucuk değil km side öle umarım sorunsuz bir araçtır güle güle kullanın

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 13 Ağustos 2012 18:19
Sani
Hayırlı olsun. Düzgün kullanılmışsa 100bin'li km'ler dizeller için daha ömürlerinin baharıdır.
Dizel araç kullanımının püf noktalarını eşinize anlatırsanız, hiç bir sıkıntı kalmaz.
Dodge Charger'ı da alıp buraya gönderseniz ne iyi olur :)

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 09:13
impossible
Aramiza hosgeldiniz..cliolarimizda oyle kronik ufak tefek sorunlar disinda bi sorun cikmaz,Turkiye sartlarinda memnun kalinabilecek nadir araclardan..

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 10:29
NullPointer
Sagolun arkadaslar. Insallah memnun kaliriz arabadan.

@Sani: Hanima simdiden yavas-yavas anlatiyorum. Bakalim ne kadarini uygulayacak :)

Charger olayina gelince: 1 ay 2009 Charger kullandim, fena degildi. 3 gun de 2011 Charger kullandim, aman Allah'im, 2 kasa arasinda bu kadar mi fark olur. Arac muhtesem. En buyuk hayalim olan 320 sahibi olmak artik hic cezbetmiyor. Tamam 320 iyi hos ama yeni Charger bambaska...

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 11:06
NullPointer
Bunlar da Clio'mun sahibinden ilanindaki resimleri. Bir de Dynamic olsaydi tam super olacakti ama...

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 11:10
KAZIMYILMAZ
NullPointer demiş ki:Sagolun arkadaslar. Insallah memnun kaliriz arabadan.

@Sani: Hanima simdiden yavas-yavas anlatiyorum. Bakalim ne kadarini uygulayacak :)

Charger olayina gelince: 1 ay 2009 Charger kullandim, fena degildi. 3 gun de 2011 Charger kullandim, aman Allah'im, 2 kasa arasinda bu kadar mi fark olur. Arac muhtesem. En buyuk hayalim olan 320 sahibi olmak artik hic cezbetmiyor. Tamam 320 iyi hos ama yeni Charger bambaska...


Charger tabi bambaşka olur :) 3,6L V6, 300 BG, 4 çeker, 8 vites

Gelde Clio'ya bin şimdi :)

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 11:37
ByOnder
Bende onu söyleyecektim ama araç alınmış diye birşey söylemedim hazır alınmışken birazdaha donanımlı birşeyler bakılsaydı daha keyifli olurdu ama yinede hayırlısı olsun resimlerden sorunsuz duruyor.

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 12:55
impossible
Bu aracin 80beygir olduguna emin misiniz

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 13:37
NullPointer
impossible demiş ki:Bu aracin 80beygir olduguna emin misiniz

Ruhsatta 80 beygir diye geciyor, bir de alirken dyno'da da 80 cikmis. Kendim arabanin basinda olsam ilk bakacagim sey intercooler'in olup-olmadigi olacak ama su an oyle bir olanagim yok :(

Sasi veya motor numarasindan ulasabilir miyim bu bilgiye?

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 14:27
NullPointer
NullPointer demiş ki:
impossible demiş ki:Bu aracin 80beygir olduguna emin misiniz

Ruhsatta 80 beygir diye geciyor, bir de alirken dyno'da da 80 cikmis. Kendim arabanin basinda olsam ilk bakacagim sey intercooler'in olup-olmadigi olacak ama su an oyle bir olanagim yok :(

Sasi veya motor numarasindan ulasabilir miyim bu bilgiye?

Aceba motor numarasi K9KJ7 ile baslayanlar 80'lik olabilir mi?

Dizel sahibi arkadaslar, motor numarasinin ilk 5 hanesini yazar misiniz?

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 14:35
NullPointer
Bir onceki mesajimi degistirmeye calistim ama beceremedim. Herneyse...

Sanirim motor numarasi K9KJ7 ile baslayanlar 80hp, K9KM7 ile baslayanlar 65hp. Rica etsem dizel sahipleri kendi ruhsatiniza bakip, teyit edermisiniz?

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 16:18
impossible
Motor kaputunu acip resimlerse kardesiniz anlasilacaktir.zira dis gorunumu itibariyle arac 65beygir versiyonlari gibi, dinamikler boyle olmuyor da?cunku o yillarda sadece dinamiklerde 85beygir cikiyordu

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 20:22
NullPointer
Asagidaki yazilanlarda hata yoksa (en azindan Eylul 2006 itibayirle) Dizel versiyonlarda hic dinamik yokmus...
http://www.arabam.com/Test/Renault-Clio ... /Detay-256

Re: Amerika'dan Selamlar

İletiTarih: 14 Ağustos 2012 20:41
burak120320
Yeni Clionuz hayırlı olsun, kazasız belasız mutlu günlerde ailenizle birlikte kullanın..
Ben aracımı aldığımda kaç hp olduğunu bilmiyordum, ruhsatta da 0kw yazıyor :D servise götürdüğümde şase nodan 65hp olduğunu söylediler. Motor no K9KJ7 ile başlıyor..

Motor kaputunu acip resimlerse kardesiniz anlasilacaktir

Murat hocam görüntüden nasıl anlarız bunu?? 85liklerde intercooler var sanırım ama o zımbırtının neye benzediğini bilmiyorum :oops: ve bazen aracımın performansı acaba 85 hp mi diye umutlandırıyor beni :Yahoo!: