Selamlar...
Temmuz'un ilk yarısında gerçekleştirdiğim tatilin de ilk yarısı, aşağıda anlatttığım boyama işleriyle geçti ve çok eğlenceliydi...
MALZEMELER:* Praktiker'den Metalik sprey boya. Doğan'ın bahsettiği (bkz. foto) sprey'i aynen buldum.
* 3 adet, farklı yoğunlukta su zımparası. "Sıfır" denileninden aldım ama ona oranla daha sert olan iki adet daha aldım (iyi ki almışım).
* İki adet ince mevye bıçağı,
* Bir adet pense.
HENKEL Metalik Sprey[ img ]FOTOĞRAFLARLA UYGULAMA:
Bölüm 1: HavalandırmalarBen ince mevye bıçaklarını kullandım. Çıkartırken çok dikkatli olun, etraftaki döşemeyi yaralayabilirsiniz. Tornavida ile girişmeyin havalandırmayı da döşemeyi de zedeleyebilirsiniz. Bıçağın ucuyla havalandırma çerçevesini biraz zorlayarak çıkartmanız mümkün.
[ img ]Aynı şekilde, orta havalandırmayı da aynı bıçaklarla kenarlardan zorlayarak çıkardım.
[ img ][ img ]Ve boyadım.
Lütfen boyama konusunda aşağıdaki paragrafıma bakınız.[ img ]Bölüm 2: ÇıtalarÇıtaları sökmek daha kolay geldi bana. Elle bile rahatça çekilebiliyor. Sağdaki uzun olanını söküp boyamaya başladım. Solda, direksiyonun solunda kısacık var bir tane, sonradan aklıma geldi o. :)
[ img ]Havalandırma çerçeveleri bu kadar olmasa da çıtaların desen kalınlığı çok fazla idi. Zımparalarken canım çıktı.
Lütfen zımparalama konusunda aşağıdaki paragrafıma bakınız.[ img ]Zımparalanmış hâli.
[ img ]Boyarken destek için kumsaldan taş getirdim. :)
[ img ]Bölüm 3: Hoparlör KapaklarıHoparlör kapaklarının ince çerçevesini boyamak istedim. Dert. Çünkü çervece, petek dokulu(!) bölgeye yapışık, ayıramıyorsunuz. Düşündüm taşındım ve aşağıdaki yöntemle boyadım.
Kapağın her yerine saydam koli bandı yapıştırdım.
[ img ]Çerçeve ile petek doku(!) arasında yükseklik farkı var. O yüzden bıçağı, bu iki bölge arasına bıçağı takarak, sadece bandı kesecek kadar bastırarak tüm kapağı dolaşmak suretiyle daire çizdim. Foto'da henüz kesilmemiş durumda.
[ img ]Burada kesilmiş. Kötü fotoğraf ama çerçevenin çıplak olduğu sanırım görülebilir. Yani bandı söktüm. İç kısım bantlı ki boyanmasın.
[ img ]Ve boyadım rahatça... Boya kuruduktan sonra iç bölgedeki bantı sökünce boyalı çerçeve kendini gösterdi. 8-)
[ img ]Bölüm 4: Vites Dibi Çerçevesi(?)Tüm boyama işleri bittikten sonra 1-2 gün kıvrandım "
ne boyasam ne boyasam" diye. Birden farkettim ki -fotoğraftan da görebileceğiniz gibi- vites kolunun dibinde "
beni boya!" diye bağıran bir çerçeve görünüyor.
[ img ]Az uğraşarak bu çerçeveyi sökebilir ve yukarı sıyırabilirsiniz.
[ img ]Sıyırdığınızda, bezin çerçeveye tutturulduğu zımbaları görürsünüz. Çerçeveyi boyayabilmek için kanımca bu bezi çıkartmak gerekiyordu. Ben de bir o kadar da onunla uğraştım.
[ img ]Zımbaları rahatça sökebilmek için bezi yukarı iyice sıyırmak gerekiyor. Bunun için bezin ucunu tutan plastik halkayı çıkatmak gerekti. İşin en sonunda geri takacağız. Fakat bundan daha kolay olan yöntem, vites topuzunu çıkartmaktı ve ben dakikalarca uğraşsam da sökemedim. Sakın "çok kolay" demeyin, kafayı yerim. Çünkü topuz yüzünden işim çok aksadı ve çok terledim. :)
[ img ]Burada zımbalar kısmen sökülmüş. Zımbaları yine mevye bıçağı ile dikkatlice açtım. Düz tutmak gerek ki takarken kolay olsun.
[ img ]Ve burada tamamen çıkarılmış vaziyette.
[ img ]Boyanmış vaziyette.
[ img ]Geri takarken/dikerken/zımbalarken... Mevcut delikleri denk getirip zımba kollarını geçirdikten sonra pense ile 'nazikçe' kapattıktan sonra yine pense ile bastırarak iyice sıkıştırdım.
[ img ]Bu arada belirtmem gerek; bezi çıkartırken "nasıl, hangi yönden" zımbalanmış olduğuna dikkat ediniz. Takarken bir bilmeceye dönüşebiliyor çünkü. Takarken bu şekilde görünmeli bez.
[ img ]Tamamen dikilmiş durumda.
[ img ]Aşağıdaki iki fotoğrafta, bezi aşağıda sabitleyen plastik halkayı görüyoruz. Ucuna yakın yerden halkanın oturacağı kanala yerleştiriyoruz. Dar bir halka, kontrolü biraz güç olabilir.
[ img ]Halkanın sardığı bez düzgün olmalı. Dengesiz kırışıklıklar olmamasına dikkat edin. Zira işlem sonunda bezi aşağı indirince kötü bir görüntü oluyor.
[ img ]Ve işlem tamam...
[ img ]Ayrıca ön camın altında, iki havalandırma ızgarasının ortasındaki yuvarlak cismi de boyadım. Ek olarak, bagajda çıkabilen 4 minik parçayı da boyadım! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[ img ]ZIMPARALAMA: Öncelikle ilk kullandığım zımpara "sıfır" olmayan daha sert işler için olan zımpara idi. Çok bastırmadan havalandırma çerçevelerinin üzerindeki deseni çabucak sildim. Sonra daha az yoğunluktaki ile "düzeltme" yaptım ve en son "sıfır" ile plastiğin yüzeyini bebek teni hâline getirdim. Fakat "acaba ne olacak" diye vites çerçevesini, bagajdaki bazı minik parçaları ve hoparlör kapaklarını zımparalamadan boyadım. Pek hoşuma gitmedi. Boya, milimetrenin bilmem kaçta kaçında kalınlık yapsa da desenler çok belli oluyor. O yüzden boyanacak yüzeye iyi bir zımpara şart...
BOYAMA: Sprey kutusunda 20-25 cm. uzaklıktan püskürtün diyor ki çook doğru bir hareket. Yakından püskürtürseniz eşit dağılım olmuyor ve "yoğunlaşma" sebebiyle boyadığınız ürün üzerinde bir damla oluşuyor. Bu sebeple (ne kadar boya giderse gitsin) uzaktan ve "ince katmanlar hâlinde" boyamak en temiz ve kaliteli işi ortaya çıkarıyor.
Örneğin bir çerçeveyi boyarken, 20 santim'den cismin üzerinden yüzeyine ince bir katman attıktan 2 dakika sonra cismi (altındaki gazeteyle beraber) 90 derece sağa çevirip aynı davranışla bir ince daha attım. 3 dk. sonra gazeteyi bir 90 derece daha sağa çevirerek bir katman daha ve 5 dk. sonra 90 derece sağa çevirerek bir katman daha attım. 24 saat sonra, yani ertesi gün bu işlemi tekrarladım. Olay tamamdır... (Kutuda hâlâ boya var :) )
Bu arada, kapı iç kollarından vazgeçtim. Ya da sonra belki. Çünkü iç kısımdaki tapayı bile sökemedim. :roll:
VE SONUÇ FOTO'LARI:[ img ][ img ][ img ]Tavsiye ederim, çok eğlenceli ve güzel. Ama
Extreme sahipleri için üzgünüm. 8-)