1.2 Motorları ve 1.2 Grand Tour Performansı

Benzinli Motorlara dair...

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

Sponsor
 

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti mcagriunal » 05 Ağustos 2008 16:56

1.2 maalesef rampalarda bayılıyor. Benim aracımda km arttıkça iyileşme oldu, yine de belirli bir noktadan daha ileriye gitmek imkansız. Bu motordan bu güç, kabul etmek gerek!
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti Devrim » 05 Ağustos 2008 18:08

Arkadaşlar beni yanlış anlamayın ama, burada Clio'mu alacağımda, servisteki satış elemanı Kırmızı 1.2'yi çok satmaya çalıştı.
Her zaman 1.2 dendi mi uzak durmuştum. Senede sadece 2-3 defa uzun yol yapsam da 1.4'ten aşağı hiç düşünmedim.

Bu saatten sonra "aracı değiştirin" demek nahoş olabilir. Ya da bunu bilerek sürüş alışkanlığınızı değiştirebilirsiniz.
1.2 motor sanki şehir içinde ekonomik olsun diye düşünülmüş gibi geliyor bana hep...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3458
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 100600
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti omeralemdar » 06 Ağustos 2008 13:38

ARABAMDAN MEMNUNUM YOKUŞ YUKARI ÇIKARKEN KLİMA AÇIKSA SORUN VAR ONUN HARİCİNDE MİS GİBİ ARKADAŞLAR ZATEN 90 HIZ ÜZERİNE ÇIKILINCA YAKIT TÜKETİMİ ARTIYOR DİYORLAR :roll:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1015
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti ugur_yavuz » 06 Ağustos 2008 17:47

Arkadaşlar zaten 1.2 motor performans için üretilmiş bir motor değil, ekonomi motoru. Fazla birşey beklememek lazım. Benim aracım Clio 3 HB modeli, 2 kişi + boş bagaj bile bazen bayıldığı oluyor dik rampalarda yüksek süratlerde. Daha çok şehiriçi için daha uygun bu araçlar.

Motor devri - vites durumunu iyi ayarlamak gerekiyor. Devri düşürmeyin, yüksek tutmaya çalışın. 2500rpm in altına düştümü tork çok düşüyor, bu da çekişi oldukça düşürüyor. Mümkünse rampalarda 3500rpm civarında tutun. Ayrıca klimayı kapatıverin:)
ugur_yavuz
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 21 Temmuz 2008 07:48
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti omeralemdar » 06 Ağustos 2008 22:51

BİLĞİ İÇİN SAGOL :roll:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1015
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti umurcak » 28 Eylül 2008 01:30

merabalr ben yeni kaydoldum ve arabamı yeni aldım. arabam clio3 hb extreme 1.2 16v gercekten dedginz gibi rampalarda cok baylırmı yane 4 kiş binildignde bayıldıgında cok belli ettirirmi cvp yazarsanız cok sevnirim..
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 437
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti RPDiFOR » 01 Ekim 2008 01:30

AF890 demiş ki:Bilindiği üzere 2haziranda aldığım grand tour 1.2 16V aracımın performansından pek memnun değilim, özellikle rampalarda çok zorlanıyo. İstanbul dönüşü bolu tüneline girmeden 75km hıza kadar düştü araçta 4 kişi + yarım bagaj vardı.
İlk başlarda yeni olduğundan motor açılmamıştır die düşünüyodum şimdi 3600km de, acaba halaa motor açılmamışmıdır ki??
Düz yolda performansı tatminkar olsada rampalarda çok vasat bilmem ne yapsam ne etsem????


2006 ekimden beri 1.2 hb kullanıyorum aracın en verimli devri 4250 dir bolu tuneli gibi dik ve kararlı rampalara girerken ben sahsen biraz hızlı giriyorum 140 160 arası 120 ile bitiriyorum genelde aracımı ilk aldıgımda bende yasadım bu tur sorunlar ama 4500 km den sonra performans verdi
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 188
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti wanderer » 03 Ekim 2008 00:22

HERKESE MERHABA...

YENI UYE OLDUM VE SADECE BU KONU İÇİN ÜYE OLDUM

2 TANE ARABAM VAR BİRİ NISSAN 200SX 400HP
BİRİDE RENAULT CLİO 1.2 16V 75HP EXTREME

İNANIRMISINIZ HERKESİN AKSİNE İNANILMAZ BİR PERFORMANS BULDUM BU ARABADA ARKADAŞLARIMDA FIAT PUNTO VAR YANYANA KALKIYORUZ BEN GİDİYORUM ONLAR DURUYOR YOKUŞLARDA FALAN SIKINTI 0 SON SÜRAT BİRAZ DÜŞÜK BEN 200 GÖRÜYORUM AMA 6000 DEVİRDE ÖNEMLİ OLAN TORKLU BİR ŞEKİLDE RAMPAYA GİRMEK KENDI KENDINE TOPARLIYOR BENCE ŞİKAYETLERİNİZİN HEPSİ BOŞUNA GEREKLİ OLAN DOĞRU KULLANIM TABIKI NISSANDAKİ PERFORMANS LA ALAKASI YOK AMA ONA GÖREDE YAKITI VAR ONA GÖRE YARI MOTORU VAR=) VE BENCE KULLANIMI COK ZEVKLİ YİNEDE HERKESİN FİKRİNE SAYGI DUYUYORUM... :arrow:
wanderer
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 26
Kayıt: 03 Ekim 2008 00:16
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v 75hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: can istanbul

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti ugur_yavuz » 03 Ekim 2008 11:07

Dostum merhaba;
1.2 cc 16V motoru bende kullanıyorum. Motor gerçek performansını 4000-5000 km den sonra gösteriyor. Rampada dediğin gibi biraz zorlanma söz konusu ama uygun vites uygun devir aralığını tutturduğun an problem kalmıyor. Örnek olarak;

Rampaya 110-120 km/h ile girersen vitesi 5 ten 4 e al, araç 3500-4000rpm aralığına gelecetir, biraz sesli çalışır ama en kötü 90 a düşersin dik rampaalarda. Bu motor, yüksek devirde çalışabilmeye uygun üretilmiş. 1.6cc bir araçla 3500 devirde sürüşte anlık tüketimi 15-16 litre civarı görebilirsin ama bizim motorlarda 6-7 civarı görürsün. (Belki rampada 9-10)

Bu motor ekonomi motoru, 1.6cc gibi bir performans beklemek doğru olmaz. Dün Bursa -> Ankara (400km) yolu 23 litre benzin ile tamamladım (0,187 YTL/Km), 110km/h altına hiç düşmeden hemde. Bu ekonomiyi başka bir motorda göremezsiniz...

Saygılar
ugur_yavuz
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 21 Temmuz 2008 07:48
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti SAFAK SAHIN » 05 Ekim 2008 17:49

Arkadaşlar en güncel yakıt bilgilerini vereyim hemen

karamürsel - ordu :::::: 830km yi 44 litre benzinle gittim ortalama yakıt tüketimim 5.3

ordudan samsuna giderken hiç rampa olmayan bir yolda 100km de 4.7 litre ortalama yakıt gösterdi.

ordudan- ankaraya gittim 560 km 30 litre benzin harcadım ortalama yakıt tüketimim 5.3....daha sonra ankaradan karamürsele geldim ve toplam 970 km yol yaptım yaktığım yakıt 50 litre idi.ortalama 5.1

genel toplam Karamürsel -Ordu :870km-------47lt
Ordu -Ankara -Karamürsel :970 km-------50lt
+_______________________________________________________
1840km 97 lt (3.25 ytl den 315 ytl yapar) buda km de 171 kuruş eder zannedersem .
Hız 90 ve 100 km arasında sadece yokuş aşağıya giderken 130-140-150 yaptım.Arabada 3 yetişkin ve bir çocuk vardı bagaj dolu sayılırdı.
______________________________________________________
depo 47 litre olduğunda dahada almıyordu haberiniz olsun .
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti MUZOCAN » 21 Ekim 2008 18:15

Sizin 3.25 e göre yaptığınız hesap benzin şuanda 3.05 olduğuna göre km.de 0.160 YTL yapar ki bence bu neredeyse dizellere yakın bir performans. Bizim clio Grand tour 1.2 henüz 800 km.de ve şuana kadar ortalama 0,22 ytl civarı yakıyor. Ama çok yeni olması ve clio hatchback e göre 50-60 kg daha ağır olması da etkendir. orta vadede 0,20 YTL seviyesine oturur gibi geliyor bana (benzin fiyatları sabit kalır varsayımı ile) bu arada dizel arabalarla kıyaslamada benzinli araçların 15.000 km de bir dizel araçların 10.000 km de bir servise gittiğini , servis ücretleri arasında %30 bir fark bulunduğunu ve 1.2 benzinli motor ile 1.5 dizel motor arasındaki vergi farkını da dikkate almak gerek elbette. Tabi unuttum esas fark da araç satış fiyatında.
Yılda ortalama 10.000 km yapan ortalama bir kullanıcı için dizel aracın benzinli aracı amorti etme süresi yaklaşık 4 yıl oluyor. gelişen teknolojiye rağmen azalmayan ses sorunu ve turbo nedeniyle geciken reaksiyon süresi de dikkate alınmalı. Ben şuanda 100 hp lik bir megane 2 kullanıyorum. açık söyleyeyim 1.2 GT ile aralarında anormal bir performans farkı hissetmedim. sadece GT 130 dan fazla hızlardan hoşlanmıyor:) megane ise 180 e kadar buyur gidelim diyor:)

ayrıca bir başka forumda okuduğumda farkettiğim diğer bir ayrıntı da küçük motorun vites mesafeleri. 1.2 motorun vites mesafeleri motor hacmine uyumlu olarak kısa tutulmuş ki aracın güç kayıpları daha az olsun.

uzun lafın kısası 1.2 motor hem daha ekonomik hem de düşünüldüğü kadar performanssız bir motor değil. fakat renault nun yurt dışında 1.4 motor yerine tercih ettiği ama türkiye de malesef kullanmadığı 1.2 TCE motor tek kelimeyle efsane olur. kim bilir bakarsınız yakında o da türkiyedeki modellerde kullanılmaya başlanır. 1.2 motor 100 hp güç ile tadından yenmez açıkçası. Bu motorda düşük ataletli bir turbo kullanıldığı için yakıt değerleri de normal 1.2 16v motordan fazla değil.
Üstelik de tork neredeyse iki katına çıkmış ve çok daha düşük devirlerde elde edilir durumda. bu motor türkiyede mevcut olsa bu formunda tartışılan tüm benzinli ve dizel motorlardan çok daha fazla ses getirir diye düşünüyorum. bu forumu izleyen renault yetkilileri olur da bu konuya dikkat buyururlar diye temenni ediyorum:)
MUZOCAN
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 23 Eylül 2008 18:53
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ALİ MUZAFFER ACAR MANİSA

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti Devrim » 22 Ekim 2008 09:38

Tolga demiş ki:Devrım 90 km uzerıne cıkarsan az yakmaz 1.4 gıbı yakar
Doğrudur... Ki şehirler arasında olsun, bazı uygun şehir içi yollarda 90'a hatta biraz üzerine çıkabiliyoruz.

Öte yandan (emin değilim ama) 1.2 motorun 90Km/s'de bulunduğu devir ile 1.5dCi'nin bulunacağı devir farklı olsa gerek. Ben bizim eski Tofaş'tan çok çektim çünkü. Adanaya veya diğer illere giderken 90Km/s'de devir yüksek olurdu ve kafa ağrıtırdı... Umarım Grand 1.2'lerde de öyle değildir...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3458
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 100600
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

İleti ugur_yavuz » 25 Ekim 2008 21:08

Arkadaşlar bende bilgi vereyim, 225 kmlik Eskişehir -> Ankara yolunu (düz, rampasız bi yoldur) ortalama 110 km/h ile 12 litre benzin ile gidiyorum, böyle hesaplarsak 0,173 YTL/km yapıyor. Ortalama 5,3 l/100km

Bence oldukça iyi değerler. Akaryakıt fiyatları bu şekilde iken, performans benim için 2. planda kalır. Önemli olan ekonomidir... Benzinli araç sınıfında en ekonomik araçlardan birisidir Clio 1.2...
ugur_yavuz
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 21 Temmuz 2008 07:48
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16V Grand Tour Performansı

Sponsor
 

Sonraki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

cron